Tikka M558 .308 Onko tarkka?

samiko

Mitä mieltä Tikan M558 .308 kivääristä. Tiedän, että linnustukseen voisi olla parempiakin kaliiperia saatavilla. Oikeastaan olisi kiva tietää onko kyseinen malli hyvällä pidolla olleena riittävän tarkka linnustukseen.

3

4723

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • laaja käsite

Jos ase on säilynyt hyvin ja käytetty pumpulihansikkain eli ei ole pilattu nin on riittävän tarkka linnustukseen olettaen että kaikki muutkin tarkkuuteen vaadittavat osa-alueet on kunnossa.

• Tarrka-ampujaSissi76

Ei ne muut kaliberit ole sen parempia linnustuksessa. 308 on todella hyvä siihen hommaan. Paruunavalikoima on laaja ja itse voi tehdä lisää, joipa tarkkuuspateja jotka käy siihen omaan pyssyyn. Käytät vaan raudat irti tukista ja fiksaat tukin väljäksi ja petaat sen hyvin niin johan on tarkka peli. Itse olen pedannut siten että avarran tukin niin ettei se ota rautoihin kiinni vääristä paikoista. Pelkästään rekyylivaste ottaa rekyylin vastaan ja muuten raudat pääsee vapaasti tuuppaamaan taaksepäin sen vähän minkä ne täräyksestä pääsee liikkumaan. Lintuaseessa välttää ja jopa kilpa-aseessakin ihan pellin palasella petaaminen rekyylivastetta vasten ja vasteen takaa yläpuolelta tukin ja raudan välistä sekä peräpäästä takimmaisen pultin kohdalta. Välissä saapi olla vaikka irti. Olen pedannut sillä lailla kaikki aseeni ja ovat tarkkoja. Pari vapaakivääriäkin jotka ampuu tosi pientä kasaa ilman massapetauksiakin.

• Sen verran tuli suunnitelmiin muutoksia, että ostin Tikan M595 .308 Rh:n. -90 Luvun aseita ja ei pitäis olla ammuttu kuin n. 50 kutia. Ei kai näissä M55, M558, M595 ole kummoisia eroja. Jos jollain tästä M595 on hyvää tai huonoa kerrottavaa, niin kertokaahan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Arvaa miten paljon

Haluan sua?
      Ikävä
      88
      1651
    2. Mitä toiveita ja ajatuksia sulla

On kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      77
      1273
    3. Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.

https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr
      Maailman menoa
      179
      1234
    4. Sunnuntai terveiset kaivatulle

Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
      Ikävä
      55
      952
    5. Aika usein mietin sitä

Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t
      Ikävä
      46
      911
    6. Rakastan sinua ja

Tiedät sen.
      Ikävä
      47
      898
    7. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
      Ikävä
      38
      888
    8. Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !

Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si
      Suomussalmi
      9
      833
    9. On ikävä sua

Rakas ❤️.
      Ikävä
      46
      822
    10. IS Viikonloppu 26.-27.4.2025

Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika
      Sanaristikot
      35
      789
    Aihe