Miten saan porattua vajaan metrin pitkään 50x50mm puupalkkiin 10mm halkaisijan reijän pitkittäissuuntaisesti? Lähtöhän ei saa lähteä milliäkään vinoon, koska muuten tulee kyljestä läpi ennen kuin on lähelläkään päätyä. Onko jotain ohjureita olemassa? Tarvikkeet on akkuporakone ja 1m pitkä terä. Pitääkö aloittaa lyhyemmällä terällä ja vähitellen pidentää terää.
Metrin pitkän reijän poraus
6
157
Vastaukset
- Pitkänreijänporaaja
Sorvaamalla se onnistuisi. Kiinnität puun toisesta päästä akkuporaan ja toisen pään tukikärkenä käytät sitä oikeassa asennossa olevaa poranterää. Kun saat alun onnistumaan, sitten vain syöttelet vähän kerrassaan poraa syvemmälle.
Oikeassa sorvissa onnistuisi ehkä vielä varmemmin. - sorvari.
Et oo sitten sorvia nähnytkään, poranterä tukikärkenä?? mitähän tuollaine pölkky painaa?? pora tulee taatusti kyljestä ulos, tehtyään hahlon puuhun.
- Hirsiporari
helppo nakki, ja vaikka lähtö olis millin vinossa, ei se terä tuolla matkalla vietä tule poraria katsomaan. pitkä terä vaan, ja vääntävä kone, siinä se.
- Pitkänreijänporaaja
Itse tein ensimmäisenä sorvityönäni 50x50 mm tavarasta puolitoistametrisen lampunjalan, johon valmiiseen työhön sitten porasin sorvissa läpireijän. Kapeimmillaan jalka oli paikoitellen alle 30 mm. Tein sen tosin 2 osasta, jotka yhdistin holkeilla toisiinsa.
Jatkoholkkeja voisit kokeilla sinäkin. Ja kotioloissa voisi sitä poranterääkin syöttää jonkun oikeaan asentoon kiinnitetyn putken läpi? - Kai Raaja
No jonkin sortin jigin, kun tekisi helpottamaan porausta niin auttaisi tai ainakin jos poraa vapaalla kädellä niin kannattaa porata kummastakin päästä niin porausmatka on vaan puolet koko pituudesta.
- Miten onnistuu?
"kannattaa porata kummastakin päästä niin porausmatka on vaan puolet koko pituudesta."
Silloinhan se vasta suoraan pitääkin saada lähtemään ja vielä molemmissa päissä, jotta reijät kohtaa keskellä.
Eikös lukkomiehet tee tällaisia pitkiä reikiä oviin harva se päivä, sähkölukkojen johdotuksia varten? Mikähän lie taktiikka heillä?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 449321
- 785862
Jouluinen bonus VB:ltä 250 ilmaiskierrosta 0x kierrätys min 20e talletuksella
No nyt pätkähti! Ainutlaatuinen tarjous VB:ltä. 250 ilmaiskierrosta peliin Blue Fortune, 0x kierrätys ja minimitalletus14810Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon414346- 583864
Onko muita oman polkunsa kulkijoita
Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella553566Sydän karrella
Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme313459- 472658
- 342182
- 401990