Room 1:24-32 "Sentähden Jumala on heidät, heidän sydämensä himoissa, hyljännyt saastaisuuteen, häpäisemään itse omat ruumiinsa, nuo, jotka ovat vaihtaneet Jumalan totuuden valheeseen ja kunnioittaneet ja palvelleet luotua enemmän kuin Luojaa, joka on ylistetty iankaikkisesti, amen.
Sentähden Jumala on hyljännyt heidät häpeällisiin himoihin; sillä heidän naispuolensa ovat vaihtaneet luonnollisen yhteyden luonnonvastaiseen; samoin miespuoletkin, luopuen luonnollisesta yhteydestä naispuolen kanssa, ovat kiimoissaan syttyneet toisiinsa ja harjoittaneet, miespuolet miespuolten kanssa, riettautta ja villiintymisestään saaneet itseensä sen palkan, mikä saada piti. Ja niinkuin heille ei kelvannut pitää kiinni Jumalan tuntemisesta, niin Jumala hylkäsi heidät heidän kelvottoman mielensä valtaan, tekemään sopimattomia.
He ovat täynnänsä kaikkea vääryyttä, pahuutta, ahneutta, häijyyttä, täynnä kateutta, murhaa, riitaa, petosta, pahanilkisyyttä; ovat korvaankuiskuttelijoita, panettelijoita , Jumalaa vihaavaisia, väkivaltaisia, ylpeitä, kerskailijoita, pahankeksijöitä, vanhemmilleen tottelemattomia, vailla ymmärrystä, luotettavuutta, rakkautta ja laupeutta; jotka, vaikka tuntevat Jumalan vanhurskaan säädöksen, että ne, jotka senkaltaisia tekevät, ovat kuoleman ansainneet, eivät ainoastaan itse niitä tee, vaan VIELÄPÄ osoittavat HYVÄKSYMISTÄÄN niille, jotka niitä tekevät."
3. Moos 20:13
Jos joku makaa miehenpuolen kanssa, niinkuin naisen kanssa maataan, tekevät he molemmat kauhistuksen; heidät rangaistakoon kuolemalla, he ovat verivelan alaiset.
Hyväksynnän osoittamisesta synnille
47
216
Vastaukset
- ??????!
Säännöissä kielletään väkivallalla uhkailu ja väkivaltaa sisältävien
lähteiden postaaminen.
Ole ystävällinen ja poista aloituksesi,vai haluatko että ilmoitan
ylläpidolle?- jake59
Eihän tuo ole mitään homojen uhkaamista vaan Raamatun sanaa. Tuliko kohti?
- Totuuden.p
Mikä saa ihmisen tekemään iljettäviä tekoja? Eikö juuri se, että Jumala suhde ei ole kunnossa. Kun Jumala suhde ei ole kunnossa ja Jeesus ei ole henkensä kautta vaikuttamassa tahtomiseen ja tekemiseen niin puu tuottaa silloin huonoja hedelmiä.
- jake59
Niinpä. Ihminen ei kuuntele Jumalaa eikä pidä häntä pyhänä.
Ihminen on korottanut itsensä Jumalan tasolle tai yläpuolelle. - lust
Iljettäviä tekoja tekevät erityisesti ateistit.
http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/2014110718815704_ul.shtml
Silmistä näke että ovat jotin muuta kuin kristittyjä. lust kirjoitti:
Iljettäviä tekoja tekevät erityisesti ateistit.
http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/2014110718815704_ul.shtml
Silmistä näke että ovat jotin muuta kuin kristittyjä.En tiedä silmistä, mutta iljettäviä tekoa tekevät ja ovat tehneet lukuist kristityt. Hyvä esimerkki katoliset papit ja lestadiolaiset miehet lasten parissa.
Kuka niille antaa hyväksynnän? Minä en ainakaan.
- kui22
No niin taas tätä :) Niin monessa ketjussa oon muistuttutanut että monista ennen tätä aikaa syntinä pidetyistä jutuista on luovuttu pitämään niitä syntinä.
Kaunistautuminen, meikkaaminen, naisten pitkikset/jopa pikkupöksyt (muinoin), väärät soittimet, rytmikäs musiikki, korut, naisten äänioikeuskin ollut kaiketi joskus kiellettyä uskonasioihin vedoten, punaiset vaatteet, kauniit vaatteet, vihelteleminen, teatterit, elokuvat, ravintolat ja herra ties mitä....erot, uudelleen avioitumiset. Eli paljon ei sopinut uskovan olla menossa mukana, tuskin lainkaan. hm jos ois ollut pitzeria silloin -oiskohan hartaan uskovan sopinut mennä, sitä sietää miettiä..
Tosi kaita ja ulkoasusesti 'harmaa' oli uskovan tie
miksi nykyään paasataan lähinnä vain ja ainoastaan homoista? Eräässä ketjussa mulle vastattiin että enks mää tajuu että ymmärrys ja tieto on lisääntynyt ja six näitä ei enää synniks lasketa, mutta nään että joka asiaan ei tietokaan tepsi..
Ts. tää on niin tätä.- pistekirjoitusta
Mark 9:42 Ja joka viettelee yhden näistä pienistä, jotka uskovat, sen olisi parempi, että myllynkivi olisi pantu hänen kaulaansa ja hänet olisi heitetty mereen.
Sokeain eksyttäjät
5.Moos 27:18 Kirottu olkoon se, joka vie sokean harhaan tieltä. Ja kaikki kansa sanokoon: 'Amen.'
Matt
15:13 Mutta hän vastasi ja sanoi: "Jokainen istutus, jota minun taivaallinen Isäni ei ole istuttanut, on juurineen revittävä pois.
15:14 Älkää heistä välittäkö: he ovat sokeita sokeain taluttajia; mutta jos sokea sokeaa taluttaa, niin he molemmat kuoppaan lankeavat."
Psalmit:
146:8 Herra avaa sokeain silmät, Herra nostaa alaspainetut, Herra rakastaa vanhurskaita.
Jes:
42:16 Minä johdatan sokeat tietä, jota he eivät tunne; polkuja, joita he eivät tunne, minä kuljetan heidät. Minä muutan pimeyden heidän edellään valkeudeksi ja koleikot tasangoksi. Nämä minä teen enkä niitä tekemättä jätä. - Yllyttäjän tuomio?
>>miksi nykyään paasataan lähinnä vain ja ainoastaan homoista?
- A.S. Cola
Yllyttäjän tuomio? kirjoitti:
>>miksi nykyään paasataan lähinnä vain ja ainoastaan homoista?
Yllyttäminen on itse syntiä pahempi asia?
Näinhän maallisessakin oikeudessa tuomitaan. Palkkamurhan tilaaja saa kovemman tuomion.
Jos synnintekijä joutuu kadotukseen siksi, että joku toinen on valehdellut hänelle, ettei näin tapahdu, niin eikö yllyttäjä ole syypää siihen, että tämä yllytetty joutui ikuiseen kadotukseen? - synnin seuraus
A.S. Cola kirjoitti:
Yllyttäminen on itse syntiä pahempi asia?
Näinhän maallisessakin oikeudessa tuomitaan. Palkkamurhan tilaaja saa kovemman tuomion.
Jos synnintekijä joutuu kadotukseen siksi, että joku toinen on valehdellut hänelle, ettei näin tapahdu, niin eikö yllyttäjä ole syypää siihen, että tämä yllytetty joutui ikuiseen kadotukseen?1.Moos 3:4
Niin käärme sanoi vaimolle: "Ette suinkaan kuole" - A.S. Cola
synnin seuraus kirjoitti:
1.Moos 3:4
Niin käärme sanoi vaimolle: "Ette suinkaan kuole""Ja vaimo näki, että siitä puusta oli hyvä syödä ja että se oli ihana katsella ja suloinen puu antamaan ymmärrystä; ja hän otti sen hedelmästä ja söi ja antoi myös miehellensä, joka oli hänen kanssansa, ja hänkin söi."
Ja miehet ottaa kun nainen kehoittaa? - siunausta synnille?
A.S. Cola kirjoitti:
"Ja vaimo näki, että siitä puusta oli hyvä syödä ja että se oli ihana katsella ja suloinen puu antamaan ymmärrystä; ja hän otti sen hedelmästä ja söi ja antoi myös miehellensä, joka oli hänen kanssansa, ja hänkin söi."
Ja miehet ottaa kun nainen kehoittaa?Naispappeuden hedelmä?
- Nerjalan Kaito
Tuomitsemisen synti on vakava asia.
- jake59
Missä mielestäsi kulkee esim. tässä homoasiassa synnin osoittamisen ja parannuksen tekemisen kehotuksen ja tuomitsemisen raja?
Mikä on parannukseen kehotusta ja mikä tuomitsemista? Nerjalan Kaito sanoi :
20:13 Jos joku makaa miehenpuolen kanssa, niinkuin naisen kanssa maataan, tekevät he molemmat kauhistuksen; heidät rangaistakoon kuolemalla, he ovat verivelan alaiset.
3.Mooseksen kirja:
18:22 Älä makaa miehenpuolen kanssa, niinkuin naisen kanssa maataan; se on KAUHISTUS.
18:29 Sillä jokainen, joka tekee minkä tahansa näistä kauhistuksista, hävitettäköön kansastansa, kaikki, jotka semmoista tekevätpertsa2012 kirjoitti:
Nerjalan Kaito sanoi :
20:13 Jos joku makaa miehenpuolen kanssa, niinkuin naisen kanssa maataan, tekevät he molemmat kauhistuksen; heidät rangaistakoon kuolemalla, he ovat verivelan alaiset.
3.Mooseksen kirja:
18:22 Älä makaa miehenpuolen kanssa, niinkuin naisen kanssa maataan; se on KAUHISTUS.
18:29 Sillä jokainen, joka tekee minkä tahansa näistä kauhistuksista, hävitettäköön kansastansa, kaikki, jotka semmoista tekevätKUKA TUOMITSEE???
Herra tuomitsee ne homot, ukkomiehet, muut heterot, biseksuaaliset kuolemaan, jotka makaavat miehen kanssa kuten naisen kanssa. Kyse on tuskin "homoudesta".
Sama Herra Jumala tuomitsee kuolemaan myös vanhemmilleen tottelemattomat lapset, kuukautistilassa makaavat, sapattina puita keräävät yms., jos ottaa sivuvaimokseen vaimonsa sisaren.- väärää hapatusta
Synti?
1 Kor 5:9-13 Minä kirjoitin teille kirjeessäni, ettette seurustelisi huorintekijäin kanssa; en tarkoittanut yleensä tämän maailman huorintekijöitä tai ahneita tai anastajia tai epäjumalanpalvelijoita, sillä silloinhan teidän täytyisi lähteä pois maailmasta. Vaan minä kirjoitin teille, että jos joku, jota kutsutaan veljeksi, on huorintekijä tai ahne tai epäjumalanpalvelija tai PILKKAAJA tai juomari tai anastaja, te ette seurustelisi ettekä söisikään semmoisen kanssa. Sillä onko minun asiani TUOMITA niitä, jotka ovat ulkopuolella? Ettekö tekin TUOMITSE VAIN NIITÄ, JOTKA OVAT SISÄPUOLELLA? Mutta ulkopuolella olevat tuomitsee Jumala. "Poistakaa keskuudestanne se, joka on paha." - Porttomaisuus
väärää hapatusta kirjoitti:
Synti?
1 Kor 5:9-13 Minä kirjoitin teille kirjeessäni, ettette seurustelisi huorintekijäin kanssa; en tarkoittanut yleensä tämän maailman huorintekijöitä tai ahneita tai anastajia tai epäjumalanpalvelijoita, sillä silloinhan teidän täytyisi lähteä pois maailmasta. Vaan minä kirjoitin teille, että jos joku, jota kutsutaan veljeksi, on huorintekijä tai ahne tai epäjumalanpalvelija tai PILKKAAJA tai juomari tai anastaja, te ette seurustelisi ettekä söisikään semmoisen kanssa. Sillä onko minun asiani TUOMITA niitä, jotka ovat ulkopuolella? Ettekö tekin TUOMITSE VAIN NIITÄ, JOTKA OVAT SISÄPUOLELLA? Mutta ulkopuolella olevat tuomitsee Jumala. "Poistakaa keskuudestanne se, joka on paha."eipä pahaa ole papot poistaneet kirkosta vaikka käsky on selvä että uskova, joka toimii väärin tulee poistaa uskovain keskuudesta. Seurauksena on kammottava kauhistuksen ev.lut eksytyksen syntíhyväksynnän liberaali kirkko.
Korvasyyhyn moni pappi puhuu.
Minä haluan kuulla mitä Jumala puhuu. Sellaist pappia, joka puhuu omiaan Jumalan puheita halveksuen, sellaista en halua kuulla saati nähdä. - halpa armo?
helsinkijokkeri kirjoitti:
KUKA TUOMITSEE???
Herra tuomitsee ne homot, ukkomiehet, muut heterot, biseksuaaliset kuolemaan, jotka makaavat miehen kanssa kuten naisen kanssa. Kyse on tuskin "homoudesta".
Sama Herra Jumala tuomitsee kuolemaan myös vanhemmilleen tottelemattomat lapset, kuukautistilassa makaavat, sapattina puita keräävät yms., jos ottaa sivuvaimokseen vaimonsa sisaren.Herra tuomitsee ne jotka eivät halua tehdä parannusta!
Tahallisen synnin tekijät, eli pilkkaajat:
Tahallinen synti: Hebr 10:26-31 Sillä jos me tahallamme teemme syntiä, päästyämme totuuden tuntoon, niin ei ole enää uhria meidän syntiemme edestä, vaan hirmuinen tuomion odotus ja tulen kiivaus, joka on kuluttava vastustajat. Joka hylkää Mooseksen lain, sen pitää armotta kahden tai kolmen todistajan todistuksen nojalla kuoleman: kuinka paljoa ankaramman rangaistuksen luulettekaan sen ansaitsevan, joka tallaa jalkoihinsa Jumalan Pojan ja pitää epäpyhänä liiton veren, jossa hänet on pyhitetty, ja pilkkaa armon Henkeä! Sillä me tunnemme hänet, joka on sanonut: "Minun on kosto, minä olen maksava"; ja vielä: "Herra on tuomitseva kansansa." Hirmuista on langeta elävän Jumalan käsiin.
Kenen palvelija olet?
Room 6:16 Ettekö tiedä, että kenen palvelijoiksi, ketä tottelemaan, te antaudutte, sen palvelijoita te olette, jota te tottelette, joko synnin palvelijoita, kuolemaksi, tahi kuuliaisuuden, vanhurskaudeksi?
Joh kirje 3 luku
Sitä varten Jumalan Poika ilmestyi, että hän tekisi tyhjäksi perkeleen teot.
Ei yksikään Jumalasta syntynyt tee syntiä, sillä Jumalan siemen pysyy hänessä; eikä hän saata syntiä tehdä, sillä hän on Jumalasta syntynyt.
Siitä käy ilmi, ketkä ovat Jumalan lapsia ja ketkä PER-KELEEN LAPSIA. Kuka ikinä ei tee vanhurskautta, hän ei ole Jumalasta, ei myöskään se, joka ei veljeänsä rakasta.
Sillä tämä on se sanoma, jonka te olette alusta asti kuulleet, että meidän tulee rakastaa toinen toistamme
Jesaja:
26:10 Jos jumalaton saa armon, ei hän opi vanhurskautta; oikeuden maassa hän tekee vääryyttä eikä näe Herran korkeutta. - synkkää tekstiä
halpa armo? kirjoitti:
Herra tuomitsee ne jotka eivät halua tehdä parannusta!
Tahallisen synnin tekijät, eli pilkkaajat:
Tahallinen synti: Hebr 10:26-31 Sillä jos me tahallamme teemme syntiä, päästyämme totuuden tuntoon, niin ei ole enää uhria meidän syntiemme edestä, vaan hirmuinen tuomion odotus ja tulen kiivaus, joka on kuluttava vastustajat. Joka hylkää Mooseksen lain, sen pitää armotta kahden tai kolmen todistajan todistuksen nojalla kuoleman: kuinka paljoa ankaramman rangaistuksen luulettekaan sen ansaitsevan, joka tallaa jalkoihinsa Jumalan Pojan ja pitää epäpyhänä liiton veren, jossa hänet on pyhitetty, ja pilkkaa armon Henkeä! Sillä me tunnemme hänet, joka on sanonut: "Minun on kosto, minä olen maksava"; ja vielä: "Herra on tuomitseva kansansa." Hirmuista on langeta elävän Jumalan käsiin.
Kenen palvelija olet?
Room 6:16 Ettekö tiedä, että kenen palvelijoiksi, ketä tottelemaan, te antaudutte, sen palvelijoita te olette, jota te tottelette, joko synnin palvelijoita, kuolemaksi, tahi kuuliaisuuden, vanhurskaudeksi?
Joh kirje 3 luku
Sitä varten Jumalan Poika ilmestyi, että hän tekisi tyhjäksi perkeleen teot.
Ei yksikään Jumalasta syntynyt tee syntiä, sillä Jumalan siemen pysyy hänessä; eikä hän saata syntiä tehdä, sillä hän on Jumalasta syntynyt.
Siitä käy ilmi, ketkä ovat Jumalan lapsia ja ketkä PER-KELEEN LAPSIA. Kuka ikinä ei tee vanhurskautta, hän ei ole Jumalasta, ei myöskään se, joka ei veljeänsä rakasta.
Sillä tämä on se sanoma, jonka te olette alusta asti kuulleet, että meidän tulee rakastaa toinen toistamme
Jesaja:
26:10 Jos jumalaton saa armon, ei hän opi vanhurskautta; oikeuden maassa hän tekee vääryyttä eikä näe Herran korkeutta.Kyllähän näitä jakeitaon vaikka mihin tarpeeseen.
- synti on synkkää
synkkää tekstiä kirjoitti:
Kyllähän näitä jakeitaon vaikka mihin tarpeeseen.
Sitähän se on. Siksi sitä tulee välttää ja jos lankeaa tehdä parannus.
- fkjfjhghhjhfh
Miten Raamatun siteeraaminen suorin sitaatein voi olla tuomitsemista?
Eihän tuossa "tuomitsemis" väitteessä ole mitään järkeä!- jake59
Minua vaivaa juuri tuo kun heti syytetään, että tuomitaan jos ei hyväksy homoutta ja osoittaa mitä Raamattu sanoo asiasta. Siksi haluaisin näiden käsityksen asiasta jotka ovat väittämässä sitä tuomitsemiseksi.
- Skippo
jake59 kirjoitti:
Minua vaivaa juuri tuo kun heti syytetään, että tuomitaan jos ei hyväksy homoutta ja osoittaa mitä Raamattu sanoo asiasta. Siksi haluaisin näiden käsityksen asiasta jotka ovat väittämässä sitä tuomitsemiseksi.
18:22 Homoseksuaalisuutta ei hyväksytä.
18:29 Homoseksuaalisesta käyttäytymisestä rangaistaan kuolemalla.
Kuinka rautalangasta tämä pitää vääntää? Mikä tuossa ei ole tuomitsemista? - hmmmm
Skippo kirjoitti:
Kuinka rautalangasta tämä pitää vääntää? Mikä tuossa ei ole tuomitsemista?Mitäs lainauksia nuo ovat?
- jake59
Skippo kirjoitti:
Kuinka rautalangasta tämä pitää vääntää? Mikä tuossa ei ole tuomitsemista?Niin, Jumala tuomitsee. Hänellä on siihen oikeus.
- Skippo
jake59 kirjoitti:
Niin, Jumala tuomitsee. Hänellä on siihen oikeus.
Niin, ei siis meillä.
- jake59
Skippo kirjoitti:
Niin, ei siis meillä.
Jumala tuomitsee kaikki tekojensa mukaan. Kukaan ei säästy Jumalan tuomiolta.
- sammunut on lamppu
Eiköhän se ymmärrys ole pelkästään vähentynyt jos alkaa vermeitään työtelemään toisen urhon pakoputkeen !!
Aiemmin saatettiin jopa ymmärtää, että sellainen on vastaan kaikkea tervettä ajattelua, niin kas, nyt sekin pieni lamppu on sammunut.
eli se siitäkin.- kui22
Mutta entä ne ennenaikaiset synnit -mihin ne ovat kadonneet, siihen lähinnä perään sitä selitystä?
On ristiriitaista väittää että mikään ei saa muuttua ja kuitenkin syntejä on rukattu ja vielä ristiriitaisempaa on painaa villaisella koko asia, kuka - joka ajattelee jotakin voisi pitää uskottavana tommosta, että kaikki on juuri niin kuin nyt opetetaan ja aamen? Sinä kai.. sitten.
'Joka rikkoo jotakin yhdessä, rikkoo saman tien kaikessa'.. eli ketään ei voi sormella osoittaa edes määrätyin Raamatunlausein -koskapa itsekin kaikenaikaa rikkoo jotain kohtaa sieltä, tajuatko? - kui22
kui22 kirjoitti:
Mutta entä ne ennenaikaiset synnit -mihin ne ovat kadonneet, siihen lähinnä perään sitä selitystä?
On ristiriitaista väittää että mikään ei saa muuttua ja kuitenkin syntejä on rukattu ja vielä ristiriitaisempaa on painaa villaisella koko asia, kuka - joka ajattelee jotakin voisi pitää uskottavana tommosta, että kaikki on juuri niin kuin nyt opetetaan ja aamen? Sinä kai.. sitten.
'Joka rikkoo jotakin yhdessä, rikkoo saman tien kaikessa'.. eli ketään ei voi sormella osoittaa edes määrätyin Raamatunlausein -koskapa itsekin kaikenaikaa rikkoo jotain kohtaa sieltä, tajuatko?p,s. Turhaanko ennenaikaiset uskovat pitävät noin ankaraa syntilistaa ja ymmärsivät kaiken väärin??
Kerros nyt, onko valo lisääntynyt, kuten Jehovan todistajilla kun muuttavat joitakin käsityksiään. Vai mitä ihmettä on tapahtunut, onko asialla ollut Jumala vai ihmiset laatimineen lievennyksineen sääntöihin?? - tatur
kui22 kirjoitti:
'Joka rikkoo jotakin yhdessä, rikkoo saman tien kaikessa'.. eli ketään ei voi sormella osoittaa edes määrätyin Raamatunlausein -koskapa itsekin kaikenaikaa rikkoo jotain kohtaa sieltä, tajuatko?Ei näillä konservativisfundamentalistisilla ole muita syntejä kuin toisten homous . Vaikka miten osoitetaan että homous on sukupuolinen suuntaus niin se on heidän mielestään vain ihmisen tahallaan hankkima ominaisuus josta pääsee irti kun liittyy heidän uskonpoppooseensa.
- anu saukko
tatur kirjoitti:
Ei näillä konservativisfundamentalistisilla ole muita syntejä kuin toisten homous . Vaikka miten osoitetaan että homous on sukupuolinen suuntaus niin se on heidän mielestään vain ihmisen tahallaan hankkima ominaisuus josta pääsee irti kun liittyy heidän uskonpoppooseensa.
Homous on synti ja mielen häiriö. Kukaan ei synny homona.
- ketj aloittaja
anu saukko kirjoitti:
Homous on synti ja mielen häiriö. Kukaan ei synny homona.
Keskustelun aiheena ei ole homous vaan hyväksynnän osoittaminen synnille.
Pysykää aiheessa! - kato ite
ketj aloittaja kirjoitti:
Keskustelun aiheena ei ole homous vaan hyväksynnän osoittaminen synnille.
Pysykää aiheessa!Sinähän itse mainitsit homouden aloituksessa.
- sisälukutaito
kato ite kirjoitti:
Sinähän itse mainitsit homouden aloituksessa.
En maininnut, siteerasin Raamattua. Lue otsikko!
- tatur
sisälukutaito kirjoitti:
En maininnut, siteerasin Raamattua. Lue otsikko!
No jo nyt on kumma. Aloitus oli pelkkää homomantraa.
- Missä mennään
tatur kirjoitti:
No jo nyt on kumma. Aloitus oli pelkkää homomantraa.
Ei kun siteerasin Raamatun sanaa, joka on Pyhän Hengen ilmoitusta (ainakin kristittyjen mielestä, muista en tiedä)
Aiheena edelleen: Hyväksynnän osoittaminen synnille ja sen seuraukset.
Pysykää aiheessa.
Mitä Raamattu opettaa tuossa siitä, että osoitetaan hyväksyntää synnille?
Ottaako kirkko Raamatun todesta, vai onko se pantu jo syrjään?
Onko evl kirkko enää kristillinen kirkko. Pohtikaa!
- logiikkaapeliin
Kumma juttu, että lääkärit eivät yhdy tuohon julmaan väitteeseen, että homous olisi synti ja mielenhäiriö.
Miksi Jumala antaa joidenkin syntyä homoksi ja sitten tuonitsee heidät siitä? Eikö hänen pitäisi tuomitra itsensä?- vastaus sulle
1. kaikki lääkärit eivät tähän yhdy mutta suurin osa
2. kukaan ei synny homoksi kuten ei pedofiiliksi, sukurutsaajaksi tai eläimiin sekaantujaksikaan
- lisää tarkennusta
"Miksi Jumala antaa joidenkin syntyä homoksi ja sitten tuonitsee heidät siitä? Eikö hänen pitäisi tuomitra itsensä?"
Jumala ei ole luonut syntiä, mutta jokaisella ihmisellä on taipumus syntiin syntiinlankeemuksen vuoksi. Jokaisella on oma syntitaipumuksensa - on homoutta, kleptomaniaa, sadismia, masokismia, vallanhimoa, pedofiliaa, ... jokaisella on omat syntitaipumuksensa.
Ja näinollen jokaiselle kiirii sanoma tunnustakaa syntinne, tehkää parannus ja ottakaa vastaan armo Jeesuksessa Kristuksessa. On Jeesuksen tarkoittamaa rakkautta se, että myös homoseksuaaleille julistamme tätä armon sanomaa. Kirkko on hylännyt homoseksuaalit synteihinsä, mutta aidot kristityt emme - Jumala ei anna rakkaudessaan tähän meille lupaa.- selkeä pasuuna
Jumala on hyljännyt heidät, ei kirkko:
"Sentähden JUMALA ON heidät, heidän sydämensä himoissa, HYLJÄNNYT SAASTAISUUTEEN, häpäisemään itse omat ruumiinsa, nuo, jotka ovat vaihtaneet Jumalan totuuden valheeseen ja kunnioittaneet ja palvelleet luotua enemmän kuin Luojaa, joka on ylistetty iankaikkisesti, amen.
Sentähden Jumala on hyljännyt heidät häpeällisiin himoihin; sillä heidän naispuolensa ovat vaihtaneet luonnollisen yhteyden luonnonvastaiseen; samoin miespuoletkin, luopuen luonnollisesta yhteydestä naispuolen kanssa, ovat kiimoissaan syttyneet toisiinsa ja harjoittaneet, miespuolet miespuolten kanssa, riettautta ja villiintymisestään saaneet itseensä sen palkan, mikä saada piti. Ja niinkuin heille ei kelvannut pitää kiinni Jumalan tuntemisesta, niin Jumala hylkäsi heidät heidän kelvottoman mielensä valtaan, tekemään sopimattomia."
Jos ihminen haluaa tehdä parannuksen puhtaasta sydämestään ja pyytää siihen Jumalan apua syntinsä tunnustaen, niin Jumala voi vapauttaa ihmisen mistä tahansa synnistä. Oli tuo synti sitten homoutta, kleptomaniaa, huoruutta jne.
Synnistä pääsemiseen tarvitaan kuitenkin oma tahto. Jumala ei puhdista synnistä jos ihminen ei itse halua tehdä parannusta. Jumala ei toimi vastoin ihmisen omaa tahtoa eikä pelasta ketään synnin orjuudesta, ellei ihminen itse sitä halua.
Jos ihminen ei pysy Jeesuksessa, ei Jeesuskaan asu syntiä harjoittavan ihmisen sydämessä:
1. Joh kirje 3:8 -9 Joka syntiä tekee, se on perkeleestä, sillä perkele on tehnyt syntiä alusta asti. Sitä varten Jumalan Poika ilmestyi, että hän tekisi tyhjäksi perkeleen teot. Ei yksikään Jumalasta syntynyt tee syntiä, sillä Jumalan siemen pysyy hänessä; eikä hän saata syntiä tehdä, sillä hän on Jumalasta syntynyt.
- Lammas Leijona
3 kylkiluuta. 3 maa alueen laidassa olevaa maata, Alkaen Ison meren läheisimmästä kyliluusta itään päin mennessä:
Norja, kylkiluu 3
Ruotsi, kulkiluu 2
Suomi, kylkiluu 1
Rajanaapuriensa kimppuun karhu aäntää. Suomalainen mies oli töissä Venäjällä. Siellä venäläinen totesi että pian olet Venäjän orja. - Harhaoppia seuraava
Näin siis saarnataan luterilaisilla kinkereillä, vaikka siellä aivan ensimmäisenä pitäisi huomata kaikkein suurin synti, elikkä luterilaisuus uskontona, joka on aivan puhdasta harhaoppia, eikä kenenkään pitäisi seurata sellaista! Harhaoppia seuraava tekee suuren synnin!
- väärä palsta
Ootko jehova ite? Teille on oma palsta.
- kui22
väärä palsta kirjoitti:
Ootko jehova ite? Teille on oma palsta.
Uskon että on siihen mielestään oikeaan Kirkkoon kuuluva on, kuten moni muukin väittää kuuluvansa ainakin ns. 'oikeaoppisuuden' piiriin vastoin kuin muuta mieltä olevat.
Eli tätähän se on ollut, aina sekä nyt edelleen jatkossa ja iankaikkisesti, aamen, siis kinaamista siitä ken on oikeassa - tuo piirre ei häviä.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?
Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?1606586Kalajoen hukkuneet pojat olivat tummaihoisia
Jälleen kerran, hukkuneet tai heikon uimataidon vuoksi vaaraan joutuneet olivat muita kuin suomalaisia. Turha viisastell2064205PoIiisi jahtasi mopopojan hengiltä
Toivottavasti on s i n i v u o k k o nyt ylpeä itsestään, kun ajatti teinin päin lyhtypylvästä. https://w4872891- 322794
- 2012385
- 1862209
Emme voi elää velaksi, sanoi Riikka
Valtionvelan odotetaan nousevan 86,3 prosenttiin bruttokansantuotteesta vielä kuluvan vuoden aikana. https://www.iltale1491528- 611400
Et halua kohdata niitä tunteita ja asioita, joita minä herätän sisälläsi
Vastustelet. Yrität esittää, että kaikki on hyvin. Leikit perhettä.371334Minkä asian haluaisit muuttaa kaivatussasi?
Mikä kaivattusi luonteessa tai ulkonäössä ärsyttää sua?961151