Vedenpää

oma suku

Onko tiedossa, onko suku Vedenpää ollut tutkimuksen kohteena kenelläkään?

31

8822

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tietoa
    • samuli56

      moi
      olen tutkinut vedenpään sukua pohjoispojanmaalla.

      • AAAtsi

        Moi!

        Mitähän olet saanut selville?

        kiinnostaa ihan vaan oman suvun vuoksi


        Arto Vedenpää

        Hyvinkää


      • simonits
        AAAtsi kirjoitti:

        Moi!

        Mitähän olet saanut selville?

        kiinnostaa ihan vaan oman suvun vuoksi


        Arto Vedenpää

        Hyvinkää

        Terve!
        No tutkin lähinnä täällä Pohjoispohjanmaalla vaikuttavaa Vedenpään sukua ja minun tiedossa niitä on ainakin neljä jotka eivät ole keskenään sukua. Tampereella ja Kemissä ja Iisalmessa ja Orimattilassa on Vedenpäitä ja Tampereenlähellä on oikein kyläkin kyseisellä nimellä. Omasta suvstani pääsin 1670 asti terkunin Simo


      • AAAAAAAAtsssssssiiiiiiii
        simonits kirjoitti:

        Terve!
        No tutkin lähinnä täällä Pohjoispohjanmaalla vaikuttavaa Vedenpään sukua ja minun tiedossa niitä on ainakin neljä jotka eivät ole keskenään sukua. Tampereella ja Kemissä ja Iisalmessa ja Orimattilassa on Vedenpäitä ja Tampereenlähellä on oikein kyläkin kyseisellä nimellä. Omasta suvstani pääsin 1670 asti terkunin Simo

        Hei!
        Kiitos tiedosta, katselin eilen ihan sukunimellä Googlesta ja sieltä löytyi tämäkin keskustelu.

        Ja bongasin tosiaan tuon kylänkin Kuorevedeltä.

        Olemmeko me siis sukua vai onko siellä Reisjärven
        suunnallakin eri sukuja.

        Taas menee ihan mutu-tuntumalla, mutta mulla oli sellanen tieto jostain, että siellä Reisjärvellä oli jonkun nyt jo kuivanneen järven perukassa talo, joka oli nimeltään Vedenpää, ja että Jussi olis tuosta talosta, suuresta katraasta. Iida olikin kotoisin mielestäni Sievistä, omaa sukua oisko ollu Annala.

        Kiitos nopeasta vastauksestasi, oli mukava kuulla Iitasta ja Jussista, ihan kuin olisivat eläväksi tulleet taas kun kerroit heistä.

        Arto


      • vedenpää
        simonits kirjoitti:

        Terve!
        No tutkin lähinnä täällä Pohjoispohjanmaalla vaikuttavaa Vedenpään sukua ja minun tiedossa niitä on ainakin neljä jotka eivät ole keskenään sukua. Tampereella ja Kemissä ja Iisalmessa ja Orimattilassa on Vedenpäitä ja Tampereenlähellä on oikein kyläkin kyseisellä nimellä. Omasta suvstani pääsin 1670 asti terkunin Simo

        Moi!
        Äitini on omaa sukua Vedenpää Kemistä, sukua on tutkittu 1700-luvun loppuun/1800-luvun alkuun. Ja suku on lähtöisin Reisjärveltä. Olisi mielenkiintoista vaihtaa aineistoa, loytyisiköhän yhtymäkohtia?


      • vedenpää 2
        vedenpää kirjoitti:

        Moi!
        Äitini on omaa sukua Vedenpää Kemistä, sukua on tutkittu 1700-luvun loppuun/1800-luvun alkuun. Ja suku on lähtöisin Reisjärveltä. Olisi mielenkiintoista vaihtaa aineistoa, loytyisiköhän yhtymäkohtia?

        Terve!
        Laitappas tulee mitä olet Vedenpäästä kirjoittanut niin pistän postia täältä.


      • kallefredriika
        simonits kirjoitti:

        Terve!
        No tutkin lähinnä täällä Pohjoispohjanmaalla vaikuttavaa Vedenpään sukua ja minun tiedossa niitä on ainakin neljä jotka eivät ole keskenään sukua. Tampereella ja Kemissä ja Iisalmessa ja Orimattilassa on Vedenpäitä ja Tampereenlähellä on oikein kyläkin kyseisellä nimellä. Omasta suvstani pääsin 1670 asti terkunin Simo

        Hei! Etsin tietoja Fredrika Juusontytär Vedenpäästä. Ajalta 1.10.1890-1929. Onkohan hänen veljistä tai sisarista tietoa. Juuso vaimo ja sukulaiset kiinnostaa!


      • Vemppä
        vedenpää kirjoitti:

        Moi!
        Äitini on omaa sukua Vedenpää Kemistä, sukua on tutkittu 1700-luvun loppuun/1800-luvun alkuun. Ja suku on lähtöisin Reisjärveltä. Olisi mielenkiintoista vaihtaa aineistoa, loytyisiköhän yhtymäkohtia?

        olen sukulaisesi Reisjärveltä.Olen joskus soittanutkin Reimalle Kemiin ja pyytänyt tietoja sukulaisista siellä ja Ruotsista ,olisiko ollut Raili-niminen sisko?
        Olen tehnyt sukututkimusta 1600-2000-luvuilta.


      • Vemppä
        kallefredriika kirjoitti:

        Hei! Etsin tietoja Fredrika Juusontytär Vedenpäästä. Ajalta 1.10.1890-1929. Onkohan hänen veljistä tai sisarista tietoa. Juuso vaimo ja sukulaiset kiinnostaa!

        On tietoo.Asuivat aikoinaanVedenpäässä ja sisar Aina Eliina perheineen naapurissa.Samoin veli "Jaani"


      • Anonyymi
        AAAAAAAAtsssssssiiiiiiii kirjoitti:

        Hei!
        Kiitos tiedosta, katselin eilen ihan sukunimellä Googlesta ja sieltä löytyi tämäkin keskustelu.

        Ja bongasin tosiaan tuon kylänkin Kuorevedeltä.

        Olemmeko me siis sukua vai onko siellä Reisjärven
        suunnallakin eri sukuja.

        Taas menee ihan mutu-tuntumalla, mutta mulla oli sellanen tieto jostain, että siellä Reisjärvellä oli jonkun nyt jo kuivanneen järven perukassa talo, joka oli nimeltään Vedenpää, ja että Jussi olis tuosta talosta, suuresta katraasta. Iida olikin kotoisin mielestäni Sievistä, omaa sukua oisko ollu Annala.

        Kiitos nopeasta vastauksestasi, oli mukava kuulla Iitasta ja Jussista, ihan kuin olisivat eläväksi tulleet taas kun kerroit heistä.

        Arto

        Tervehdys täältä kirkkonummelta Se Jussi Vedenpää oli minun setäni ja sen vaimo oli
        Iida minun äitin nimi oli Esteri ja isä Kalle asuimme sielä levonperällä.Minä tunsin heität oikein hyvin elikkä olemme serkkuja minä olen syntynyt 1947 tv.kaarle Kinnula kirkkonummi


      • Anonyymi
        AAAtsi kirjoitti:

        Moi!

        Mitähän olet saanut selville?

        kiinnostaa ihan vaan oman suvun vuoksi


        Arto Vedenpää

        Hyvinkää

        Moi tiedän sen verran että Hyvinkäällä asuu ainakin muutama vedenpää


    • AAAtsi

      Hei!

      Tiedossani ei ole sukututkimusta. Tiedän vain, että mahdollisesti tällä nimellä on kahta eri sukua:

      ns. Mäntän Vedenpäät ja Reisjärven Vedenpäät.

      Tämäkään tieto ei ole mitenkään virallista.

      Itse Olen reisjärven Vedenpäitä, Jussin ja Iitan ja heidän poikansa Aarnen( Väinö )vanhin poika Arto.

      Kukahan kyselee?

      • simonits

        Terve!
        Muistan isovanhempasi!
        Asuivat Levonperällä taikka Kalajanjärven rannalla. Olin pikkupoika kun näin Jussia Ryntyyn kaupalla ja Iidamummo kävi usein Honkalan Terhon Eliten kyydillä kaupoissa ja muilla asioilla. Varmasti mielenkiintoisia ihmisiä olis ollut tuntea ja jutella näin aikuisempana. Terkuin Simo


      • AAAAAAAAtsssssssiiiiiiii
        simonits kirjoitti:

        Terve!
        Muistan isovanhempasi!
        Asuivat Levonperällä taikka Kalajanjärven rannalla. Olin pikkupoika kun näin Jussia Ryntyyn kaupalla ja Iidamummo kävi usein Honkalan Terhon Eliten kyydillä kaupoissa ja muilla asioilla. Varmasti mielenkiintoisia ihmisiä olis ollut tuntea ja jutella näin aikuisempana. Terkuin Simo

        Moi!!

        Kiitti viestistä, joo, mummolla oli jalka silleen huono kun oli kaatunut navetassa 7-vuotiaana ja lääkäri oli kännissä kipsannut väärin, jäi lonkka
        väärään asentoon, jalat meni peräkkäin, ihana ihminen, voi että alkaa itkettää, poltti piippua ja kehräs kaasuvalossa siinä pirtissä, joka on vieläkin pystyssä siellä Levonperällä.

        Mulle soitti Iida viimesen puhelunsa sairaalasta kun loppu oli lähellä, kun isä oli jo kuollut niitä ennen.

        Me Aarnen pojat saatettiin isovanhemmatkin hautaan, ja oli se Kinnulan Väinökin mukana kantamassa, poikia kun on vaan kolme, tosin ei se pariskunta paljon painanut viime metreillä....

        Vanhin lapsistani on nimeltään Iida, MUMMON MUKAAN!!!!

        Jussi olikin sitten oma lukunsa.


        Arto


      • simonits
        AAAAAAAAtsssssssiiiiiiii kirjoitti:

        Moi!!

        Kiitti viestistä, joo, mummolla oli jalka silleen huono kun oli kaatunut navetassa 7-vuotiaana ja lääkäri oli kännissä kipsannut väärin, jäi lonkka
        väärään asentoon, jalat meni peräkkäin, ihana ihminen, voi että alkaa itkettää, poltti piippua ja kehräs kaasuvalossa siinä pirtissä, joka on vieläkin pystyssä siellä Levonperällä.

        Mulle soitti Iida viimesen puhelunsa sairaalasta kun loppu oli lähellä, kun isä oli jo kuollut niitä ennen.

        Me Aarnen pojat saatettiin isovanhemmatkin hautaan, ja oli se Kinnulan Väinökin mukana kantamassa, poikia kun on vaan kolme, tosin ei se pariskunta paljon painanut viime metreillä....

        Vanhin lapsistani on nimeltään Iida, MUMMON MUKAAN!!!!

        Jussi olikin sitten oma lukunsa.


        Arto

        Terve
        Sulla on ollut säkä kun olet nähnyt ja kokenut isovanhemat. Mun oli kuolleet jo ennen syntymääni. Siitä en ole varma olemmeko sukua toisilemme mutta toki varmasti kun mennään historiaan syvemmälle. Jussi pappasi oli Legenda Levonperällä. Sitkeä vaari! Muistan kun ostivat äijät kaupasta illodinia tai Agvavellaa ja paukasivat pullosta kaulan poraspieleen tai kiveen ja kaatoivat litran ykköskalja pulloon. Kuohusi juoma ja siitä vaan huikkina ääntäkohti.
        Annaloita on vävy minunkin serkulla mutta heitä on Reisjärvellä myös. Minulla on jonkin verta laulujen sanoituksia ja runoja ja novelleja ja sieltä Googlelta löytyy niistäin hiukan tietoa.
        Kun kirjoitin sukuni historiasta niin tein hieman henkilökuvauksia aikaisemmista sukupolvista. Tietoja ongin vielä elossa olevilta vanhuksilta ja jutuista joita eli ja kiersi.Terkuin Simo


      • Artovedenpää
        simonits kirjoitti:

        Terve
        Sulla on ollut säkä kun olet nähnyt ja kokenut isovanhemat. Mun oli kuolleet jo ennen syntymääni. Siitä en ole varma olemmeko sukua toisilemme mutta toki varmasti kun mennään historiaan syvemmälle. Jussi pappasi oli Legenda Levonperällä. Sitkeä vaari! Muistan kun ostivat äijät kaupasta illodinia tai Agvavellaa ja paukasivat pullosta kaulan poraspieleen tai kiveen ja kaatoivat litran ykköskalja pulloon. Kuohusi juoma ja siitä vaan huikkina ääntäkohti.
        Annaloita on vävy minunkin serkulla mutta heitä on Reisjärvellä myös. Minulla on jonkin verta laulujen sanoituksia ja runoja ja novelleja ja sieltä Googlelta löytyy niistäin hiukan tietoa.
        Kun kirjoitin sukuni historiasta niin tein hieman henkilökuvauksia aikaisemmista sukupolvista. Tietoja ongin vielä elossa olevilta vanhuksilta ja jutuista joita eli ja kiersi.Terkuin Simo

        Moikkelis!


        Jooo...levonperän legenda...

        Arveluttava kunnia tollanen, muistan ne illotiinikännit ja kuinka se pappa kurvaili fillarilla siihen keltaiseen kotimökkiinsä siitä Mattolan talon ohi.

        Aika jehu, ja sellaistakin puhuttiin että Aarne lähti kotimökistä Helsinkiin topparoikan mukana, kun tuli Jussin kanssa riitaa pontikankeitossa.

        Ja mummo kehräsi.

        Se mökki on nyt perikunnan eli meidän neljän Aarnen poijan hallussa, mutta eipä siellä ole juuri tullut käytyä, jollain kesälomareissulla ohimennen olen näyttänyt omille pojille, kuinka pienessäkin torpassa on voinut asua. Pihalla seisten sain kiinni talonharjasta.

        Pappa tilas Helsingistä Virginia-merkkisiä kessun siemeniä.

        Paljon on juttuja pontikankeitosta, jostain se leipä ( ja ilo) oli otettava.

        Jostain Paulus-Ansun pontikkariidoista ja linnareissuistakin olen kuullut...ja Mattolan tragedian, kun isännältä meni heinähanko päästä läpi, ja Pajan Matti oli kuollut hitsipillit kourassa kun tiltti tuli. Kaikkee tollasta.

        Sielläkö päin sinä asustelet?

        Mitenkäs googletan että noi sun juttus löytyy?

        Voisit laittaa mulle sähköpostia tohon allaolevaan osotteeseen:

        [email protected]

        terveisin Arto Juhani Vedenpää


      • Anonyymi

        en osaa sanoa mutta entäs meidän suku on vielä lisäksi iisalmesta


    • Toinen serkku
      • Sari0909

        Hei!
        Ihan mielenkiinnosta katselin tätä vanhaa keskustelua. Mahtaako kukaan olla kuulolla? Äitini Marjatta on Matti (sepäntytär) Vedenpää ja Reisjärven sukua. Jonkin sukutkimuksen aikoinaan teki hänen veljensä Erkki, mutta tästä on aikaa. Onko kenelläkään tietoa mistään uudemmasta? Jos satut tätä keskustelua lukemaan, laita [email protected] viestiä tai vain linkki. Lahdessa asustan ja lapsuudessa usei kävin Lestijärvellä ja muutaman kerran Reisjärvellä. Suunnitelmissa on ottaa ensi kesänä äiti mukaan ja lähteä vähän kiertelemään tuttuja maisemia. Mukavaa talvea kaikille tätä lukeville - sukua kuitenkin taidamme olla :)


      • Juuria Reisjärvellä.
        Sari0909 kirjoitti:

        Hei!
        Ihan mielenkiinnosta katselin tätä vanhaa keskustelua. Mahtaako kukaan olla kuulolla? Äitini Marjatta on Matti (sepäntytär) Vedenpää ja Reisjärven sukua. Jonkin sukutkimuksen aikoinaan teki hänen veljensä Erkki, mutta tästä on aikaa. Onko kenelläkään tietoa mistään uudemmasta? Jos satut tätä keskustelua lukemaan, laita [email protected] viestiä tai vain linkki. Lahdessa asustan ja lapsuudessa usei kävin Lestijärvellä ja muutaman kerran Reisjärvellä. Suunnitelmissa on ottaa ensi kesänä äiti mukaan ja lähteä vähän kiertelemään tuttuja maisemia. Mukavaa talvea kaikille tätä lukeville - sukua kuitenkin taidamme olla :)

        Seppo Ahon kirja: Aholan suku, taulu 78.
        Liitty Vedenpää-nimisiin (Reisjärvi).


      • zzxxxccvv
        Juuria Reisjärvellä. kirjoitti:

        Seppo Ahon kirja: Aholan suku, taulu 78.
        Liitty Vedenpää-nimisiin (Reisjärvi).

        Sukunimitilasto 4.11.2013 Vedenpää

        Lkm Miehet Naiset Suomessa Ulkomailla
        Nykyisenä nimenä 252 130 122 222 30
        Entisenä nimenä 101 13 88 78 23
        Kuolleilla 107 38 69 * *
        Yhteensä 460 181 279


    • Jassooo

      Forssassa on muutama Vedenpää myös :3

    • AaPiMa

      Hei.
      Sattumalta menin tähän sivustoon ja mitä huomasin? Täällä halutaan tietoja Vedenpään suvusta. Olen tekemäsä sukututkimusta isän ja äidin suvusta. Äidin suvusta en saa mitenkään tietoja. Äitini on omasukua Vedenpää ja Reisjärveltä syntynyt 1916. Muuttanut avioliiton kautta Rovaniemelle Marraskosken kylään. Äidin äiti on haudattu Haapajärven hautausmaahan 1962 tai 1963 ( en ole nähnyt ketään Vedenpäitä). Äidin äiti oli Lydia (äiti kutui sillä nimellä) ja sisaruksia Hilda, Sylvi ja Annikki. Joka vain tietää äidin suvustani, niin olisitko niin ystävällinen ja kirjoittaist osoitteeseen [email protected].

      • tuijali

        hei,isoäitini oli Lydia Kalasniemi os. Vedenpää 1876-1963, Reisjärvi -kiitollinen jos saisin enemmän tietoa sekä Vedenpään ja Kalasniemen suvusta - ennenkaikkea myös tietoa isoisästäni Kalle Kalasniemestä / yst.terv. Tuija sähköosoiteeeni: [email protected]


      • Vedenpaa

        Taidamme olla serkuksia. Äitini puhui Kalasniemestä hän
        oli mummon viimeinen aviopuoliso. T: Hilkka


    • Veenpää

      Tutkin sukuja ja tiedän ,että Esa-Pekka,AaPiMa,Satu0909 ja Arto ovat minun sukuani.Simonits on alkuaan Luotoniemi Pekan jälkeläinen,joka tuli 1800-luvun lopulla asumaan Vedenpään maille.Nimi vaihtui Vedenpääksi muuton myötä.Tervetuloa tutustumaan esivanhempien synnyinseutuihin.

    • vedebpää

      olisi kiva saada tietoa vedenpäistä ite oon eemeli aleki vedenpää

    • isr-isr

      MyHeritage on israelilainen - israelilainen

    • Anonyymi

      sen verran tiedän että hyvinkäältä tunnen 2 vedenpäätä iisalmesta äkillisesti sanottuna 7

    • Anonyymi

      Avot, onpas tänne tullut juttua..
      Mielenkiintoista olis kuulla Jussi- papan sisaruksista. Jemina on heidän äitinsä. Lapsia yli 10...terkuin arto

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1655
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      17
      1517
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      68
      1429
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      40
      1384
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      50
      1323
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      15
      1258
    7. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1136
    8. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1126
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1114
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1102
    Aihe