Mukavaa, kiintoisaa, joillekin kuitenkin kamalaa

Repe vaan

Palsta sai luotsin ja nyt täällä juttu luistaa
ja vaikka muutamat vain päätään puistaa
niin onhan tääkin parempi kuin hiljaisuus
nyt kun monen odotuksissa on "maailma uus".

Jarin pitkät viestit ja annun viisaus
siinä adventismin todistus
ja joskus pastoritkin tuovat sanan sanomaa
mikä (tietysti) kiusaa muutamaa palstan lukijaa
kun kirjoittavat ihan toista sanomaa,
kuin kotikylän pappi opettaa.

Täällä jokainen saa mieltään osoittaa
(jos kotonaan ei ääntään kuuluviin he saa)
joillekin on palsta "turhan turinaa"
ja joillekin taas liian vakavaa
jotkut manaa lähimmäistään helvettiin
mut itsensä he hurskastelee taivaisiin
mut hyvä näin - elämäähän palsta kuvastaa
joskus hyvää, joskus katkeraa
kuin katsois peiliin ja itsensäkin siellä nähdä voi
kun joku jonkun paljastavan viestin eteen toi
se voi sattua ja tehdä kipeää
jota "vastaisku" tuskin lieventää
parempi se, jos ymmärtää sen voi
ken vähän itse saanut on, ei paljon antaa voi.

Mut ei saa unohtaa, et' tää on palsta vaan
jonne kaikki saavat tulla puhumaan
ateisti, uskovainen, mies tai nainen
bushmanni tai vaikka alex ruotsalainen
ilmi antajat ja koppi-sana miehet ja kuka vaan
kaikki saavat tulla tänne keskustelemaan.

8

69

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hei,

      Kiitos kauniista runosta. Otan tästä tulosteen.


      Yst.t. Jari Laurila

    • Eller hur? (eikö vain?) :))

      • kommenttini

        Jumalan sana on tärkeämpää kuin lorut, panostusta siihen suuntaan.....saatte elämään tarkoituksen......se on meissä kaikissa....se pitää vaan ottaa käyttöön ennekuin se toimii.


    • Niin, mitä nimimerkki "kommenttini" tarkoitat sellaisella "elämän tarkoituksella" jota ei minulla ole - mutta sinulla on" ? Olis mukava kuulla. Tai onko vain kyse muiden aliarvioimisesta ja mollaamisesta .. niinkuin pahoin pelkään että asia on

      alex

      • kommenttini

        Elämän tarkoitus on tehdä Jumalan tahto, se on sinullakin, kun noudatat Raamatun sanaa, se opastaa siihen meitä jokaista.


      • kommenttini kirjoitti:

        Elämän tarkoitus on tehdä Jumalan tahto, se on sinullakin, kun noudatat Raamatun sanaa, se opastaa siihen meitä jokaista.

        Ja sekö on mielestäsi se ERO meidän välillämme, että sinä katsot että teet Jumalan tahdon jota minä en mielestäsi tee ? Ja oliko se Jumalan tahto ? joka pani sinut kirjoittamaan nuo kommenttisi ?

        alex


      • alex.kasi kirjoitti:

        Ja sekö on mielestäsi se ERO meidän välillämme, että sinä katsot että teet Jumalan tahdon jota minä en mielestäsi tee ? Ja oliko se Jumalan tahto ? joka pani sinut kirjoittamaan nuo kommenttisi ?

        alex

        Katsos, Alex, tuo ei lakkaa hämmästyttämästä ulkopuolista tarkkailijaa: Jos keskustelussa onkin mukana vain niitä, jotka mielestään jokainen tekevät parhaansa mukaan Jumalan tahdon sillä tavoin kuin ovat sen Raamattua lukien ymmärtäneet, he päätyvät pitämään toisiaan harhaoppisina, vääristelijöinä, pilkkajina, epärehellisinä ja niin poispäin.

        Väkisin siitä muodostuu sellainen kuva, että Raamatun ohjeistus ei ole kovin yksiselitteinen, kun siitä on niin vaikea päästä yksimielisyyteen.

        Vaikka poimisi vain kourallisen kaikkein keskeisimpiä ja tärkeimpiä opetuksia, niistäkin tulee tavallisesti kinaa ja keskinäistä syyttelyä.

        Missä on terve nöyryys ja oman rajallisuuden tunnustaminen? Missä on lähimmäisenrakkaus?

        Tähän niin tavattoman hyvin sopisi se, että ystävämme pyh! kirjoittaisi vaikkapa: "Painu harhaoppinen helvettiin mätänemään!"

        Juuri sellaista on usein uskoviksi itseään sanovien käytännön asenne. Kaikki eivät vain päästä sitä esiin ja pintaan noin räikeästi.


      • v.aari kirjoitti:

        Katsos, Alex, tuo ei lakkaa hämmästyttämästä ulkopuolista tarkkailijaa: Jos keskustelussa onkin mukana vain niitä, jotka mielestään jokainen tekevät parhaansa mukaan Jumalan tahdon sillä tavoin kuin ovat sen Raamattua lukien ymmärtäneet, he päätyvät pitämään toisiaan harhaoppisina, vääristelijöinä, pilkkajina, epärehellisinä ja niin poispäin.

        Väkisin siitä muodostuu sellainen kuva, että Raamatun ohjeistus ei ole kovin yksiselitteinen, kun siitä on niin vaikea päästä yksimielisyyteen.

        Vaikka poimisi vain kourallisen kaikkein keskeisimpiä ja tärkeimpiä opetuksia, niistäkin tulee tavallisesti kinaa ja keskinäistä syyttelyä.

        Missä on terve nöyryys ja oman rajallisuuden tunnustaminen? Missä on lähimmäisenrakkaus?

        Tähän niin tavattoman hyvin sopisi se, että ystävämme pyh! kirjoittaisi vaikkapa: "Painu harhaoppinen helvettiin mätänemään!"

        Juuri sellaista on usein uskoviksi itseään sanovien käytännön asenne. Kaikki eivät vain päästä sitä esiin ja pintaan noin räikeästi.

        No, annoin mielestäni näsä-viisaaseen kommenttiin vastauksen jolla halusin osoittaa että myös kommentoijan tulisi osoittaa mihin kommenttinsa perustaa.

        Mutta itse asiasi viestissäsi on ihan totta. Usko ja usko voi olla ihan eri asioita .. ja siitähän on Raamatussa vaikka kuinka monta esimerkkiä ja jopa Jeesus sanoi että niin se tulee olemaankin kunnes Jumalan valtakunta on todellisuutta..

        Vaikeus on siinä, että me kaikki olemme joskus väärässä ja joskus oikeassa joten lohdutetan itseämme vaikka Paavalin sanoilla ..

        1. Kor. 13:10
        Mutta kun tulee se, mikä täydellistä on, katoaa se, mikä on vajavaista.

        alex:)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      135
      1402
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      104
      1103
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      26
      983
    4. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      954
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      310
      845
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      99
      813
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      38
      702
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      666
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      56
      648
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      144
      624
    Aihe