Eli oon 13 ja vanhemmat kieltää kaiken. Oon huippuoppilas ja ihmissuhteet on kunnos. Ei mitään päihdeongelmii. Hoidan tehtäväni hyvin. Käyttäydyn kunnol ja en kiroile. Silti tuosta kaikesta huolimatta mulla on niin pahat säännot. Esim. Sain ekan puhelimeni 1 kuukaus sitte ja se otettiin melkein heti pois ja annettiin takas kuukauen pääst. Pelaaminen on silleen et k 12 on max ikäraja ja saan pelata VAAN perjantaina n.1 h.
Tvn kattomisessa kiellettiin kattomast k 7 ohjelmia. Häpeen mennä kavereitten luo ja kävin yhen luona viimeks 1 vuosi sitte. Täs on vaan muutama pahinta sääntöö.
Mul on samat oikeudet ku 5 vuotiaalla :(
Oon yrittäny sanoo niille mut ne ei kuuntele
Helppii?
(sori jos o kirjotusvirheitä)
VANHEMMAT KIELTÄÄ KAIKEN
6
432
Vastaukset
Hei!
Hyvä, että olet edes yrittänyt jutella asiasta vanhempiesi kanssa. Harmillista, että he eivät kuuntele sinua. Olisi tärkeää, että saisit jutella asiasta jonkun luotettavan aikuisen kanssa, jotta saisit purettua mieltäsi ja saisit ehkä myös uusia vinkkejä tai näkökulmia asiaan. Voisiko esim. koulukuraattori tai kouluterveydenhoitaja olla sinulle sellainen luotettava aikuinen? Muita mahdollisuuksia ovat mm. oman paikkakuntasi kunnan tai seurakunnan nuorisotyöntekijät. Heidät löydät oman kuntasi ja seurakuntasi nettisivuilta.
Huomenna perjantaina 6.11. nettiSaapas päivystää nuorten tai nuorten aikuisten chat-ryhmässä klo 18-20 kuten myös ti 11.11. klo 18-20 ja ke 12.11. klo 18-20.30.
Terveisin Mallu, nettisaapas- Tsemppiä!!!
Vanhempasi näemmä eivät pysy ajan tasalla ja pitävät sinua 5-vuotiaana kakarana. Koita puhua heille järkeä (älä huuda tai korota ääntäsi). Ja jollei tuo auta, mene puhumaan vaikka kouluterveydenhoitajalle tai kuraattorille.
- SeLonely
Ite kehotan sanomaan että et ole enää pieni lapsi. Siinä iässä jo että pitäs alkaa itsenäistyä ja valmistautua maailmaan. Itelläni äiti poissa ja isällä töitä 24/7 jotta olis rahaa elättää, että en ote oikee osaa kuvitella tota tunnetta
Tsemppiä! - varovaan
Niinpä, kannattaa kertoo ennenkuin nuoruutesi menee hukkaan. Eikä ne sun vanhemmat sua tapa vaikka rikotkin niiden omakeksimiä sääntöjä. Ite ainakin lopetin vanhempieni kuuntelemisen 13 vuotiaana.
- HELP ME
varovaan kirjoitti:
Niinpä, kannattaa kertoo ennenkuin nuoruutesi menee hukkaan. Eikä ne sun vanhemmat sua tapa vaikka rikotkin niiden omakeksimiä sääntöjä. Ite ainakin lopetin vanhempieni kuuntelemisen 13 vuotiaana.
Niin mut jos rikon niit sääntöi nii ne tiukentaa niit :(
- HELP ME V.2
KORJAUS TOHON JUTTUUN
Vanhemmat kyllä kuuntelee mut ne ei reagoi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
SDP palauttaa Suomen kansalle kulta-ajat
Hyvinvointivalto on pääosin SDP:n ja osin myös Maalaisliiton rakentama. Hyvinvointivaltion ylläpito edellyttää oikeude25715231Persut JYTKYTTÄÄ ylös, ohi kepun! +2,1 %
Persut palasi kolmen suurimman joukkoon ja on matkalla kohti kevään 2027 eduskuntavaalivoittoa. Sosialistit ovat syöksy12510146Älkää vassarit kuvitelko, että Marinin kulta-ajat palaavat
Vaikka demarit voittaisivat seuraavat vaalit, se ei palauta Marinin taskut-täyteen-kelasta-aikaa takaisin, ei voi eikä h1089371Sanna Marin saa ylistystä Hillary Clintonilta
Jos joku ei tiedä kuka tämä rouva Hillary Clinton on, niin kerrottakoon "fun fact", eli hän on se keneltä Donald Trump237109Johtuuko vasemmistolaisten inho kristinuskoa kohtaan heidän islamin uskostaan?
Tätä jäin pohdiskelemaan.1826547Gallup, PS:lle JÄRISYTTÄVÄ nousu, SDP suurin laskija
https://yle.fi/a/74-20186114 PS kovaa vauhtia nousemassa ennen 2027 vaaleja suurimmaksi puolueeksi. Nyt mennään jo etua1766228Ohhoh. Kokoomusvirkamiehen mukaan Suomessa ei ole työttömyyskriisiä
Kun kokoomuksen johtama hallitus epäonnistuu täydellisesti talouspolitiikassaan, niin aikaisemmin erittäin pahaksi määri335612Polttomoottoriauto tulessa parkkihallissa Tampereella
Pystyy näkemättä jo sanomaan, koska sähköautoissa ei ole palavia nesteitä lainkaan. Ihme ettei polttomoottoriautoja ole474806Jos mä joisin
Itteni känniin nyt, voi olla että mä tunnustaisin sulle kuinka ihastunut oon ollu suhun viimeiset 2 vuotta. Eikä mua pys251766IL - Patteriauto syttyi parkkihallissa Tampereella - 50 autoa LUNASTUKSEEN!
"Palon aikaan parkkihallissa oli 90 autoa, joista noin 50 tuhoutui palossa korjauskelvottomiksi. Lisäksi palo vaurioitti1471702