Olen työskennellyt n.3,5 vakituisessa työsuhteessa kaupassa ja nyt olen kertakaikkiaan saanut tarpeekseeni. Tahtoisin kovasti opiskella lähihoitajaksi, mutta mietin kuuluuko minun hakea aikuiskoulutukseen vai ihan tavalliseen ammatilliseen koulutukseen. Aiempaa ammattitutkinto ei ole, olen 22v.
Kumpaan? :)
kumminpain
1
88
Vastaukset
- opinto ja viikko
Jos ei ole aiempaa ammatillista tutkintoa, voit/saat hakea sekä yhteishaussa että erikseen aikuiskoulutukseen. Jos et ole ylioppilas, aikuiskoulutuksessa olisi lyhyempi opiskeluaika. Jos olet ylioppilas, opiskeluaika on osapuilleen sama niin nuoriso- kuin aikuispuolellakin (kaksi lukuvuotta).
Ei kannata lyödä välejä poikki nykyiseen työnantajaan, voit halutessasi hakea aluksi myös opintovapaata. Olisiko mahdollisuutta tehdä osa-aikaisesti työtä kaupan puolella ja siten saada voita leivän päälle opintotuen lisäksi? Itse tein niin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1077793
Siekkilässä ajettu ihmisten yli- mitä tapahtui? Länsi-Savo ei ole uutisoinut asiata
Manneja, vaiko matuja?1136064- 835197
- 1394556
Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan113230- 623024
- 582948
Törkeää toimintaa
Todella törkeitä kaheleita niitä on Ylivieskassakin. https://www.ess.fi/uutissuomalainen/8570818102454- 612437
Hei........
Pelkkä sun näkeminen saa mut hymyilemään pitkin iltaa. Oot niin 🤩😘 Edellinen poistettiin.562066