Lombokille

Kirsi

Kaus kun pitää päästä, niin lombokille ollaan perheen kanssa menossa. Rupes mietityttää, että pitäisikö ottaa malaria lääkitys, kun kuuluu olevan sellaista aluetta. Olisiko mielipiteitä? Samalla voisi kertoa mitä muuta kuin rentoutumista ja uimista voisi siellä touhuta?

7

240

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kyllä

      Kyllä. Suosittelen ainakin itse ottamaan lääkityksen. Oma ehdottomasti paras kokemukseni lombokilla oli rinjani vuorelle kipuaminen ja sieltä huikean auringonnousun näkeminen.

    • 14+20

      Itse olin 3 viikkoa Lombokilla ystävättären kanssa eikä ollut kummallakaan lääkitystä. Ei ollut kuulemma niin yleinen se tauti siellä, vaikka onkin malaria-aluetta. Varoimme hyttysiä ja käytimme paljon hyttysmyrkkyjä just in case.
      Me ajeltiin saarta ympäri vuokraskootterilla, vuokrattiin Kutalta surffilaudat ja opettaja meille pariksi tunniksi. Yhtenä päivänä vuokrattiin vene ja kuljettaja päiväksi ja kierrettiin vesillä saarta. Loppupäivät loikoiltiin rannoilla, hotellin uima-altaalla, kierrettiin myyntikojuja ja skootterilla ajettiin ympäri saarta. Siellä oli ihan mielenkiintoinen käsitystyöläiskylä ja muuta nähtävää. Vesiputoukset myös ehdottomasti näkemisen arvoisia.
      Lähistöllä sijaitsee myös "Gili saaret", minne pääsee Lombokin satamasta 15 000 indonesian rupialla (n. 1e) public boatilla. Upeat paratiisisaaret ja halvat majoitukset. Gili Air oli kyllä kaikista mukavin paikka kun kierrettiin kaikki kolme saarta. Gili Trawangan oli nuorison suosima bilesaari ja Gili Meno oli vähän sellainen ettei siellä ollut yhtään mitään.
      Paikallisilta matkatoimistoilta kannattaa kysellä nähtävyyksiä ja tekemisiä. Lähtevät mielellään myös kuskiksi ja oppaaksi omalla autollaan palkkaa vastaan. Se mitä heille maksat, riippuu täysin omista neuvottelutaidoistasi, mutta hinnat ei kyllä päätä huimaa.

      • kirsi3

        Kiitos kommenteista. Enää 4 vkoa, niin sitten alkaa odotettu loma :-)


    • aasiassa asuva

      Malaria-lääkitystä en ottaisi, en ole aikoihin Aasiassa käyttänyt, vaikka asunut ja matkaillut eri puolilla. Riski malariaan on pieni, mutta lääkkeiden sivuvaikutuksista pääsee jokainen niitä käyttävä nauttimaan. Eri asia, jos aiotte viettää pitkän aikaa viidakkoalueilla ja syrjäseuduilla.
      Edellä mainittu Rinjani-vaellus on hienoa kokemus, mutta voi olla lapsille turhan rankka. Kestää kolmisen päivää ja noustaa melkein 4000 metrin korkeuteen. Ei ole aikuisillekaan ihan mikään läpiheittojuttu. Täältä voi lukea lisää: http://kerranelamassa.fi/indonesia/lombok-gunung-rinjani-tulivuori-vaellus/

    • Mentävä uudestaan

      Juu ei ehkä ihan lapsille tarkoitettu rinjanille nouseminen, aukuisille suosittelen ehdottomasti. Valittavana on 2-5 päivän mittaisia reissuja vuorelle. Itse otimme vaimon kanssa malarialääkityksen ilman mitään sivuvaikutuksia, kaveripariskunta oli muutamaa kuukautta aikaisemmin lombokin kutalla viikon ja heistä toinen sai malarian mukaan. Balin saari oli itselle enemmän ehkä mieluinen kuin lombok, ehkä se johtui siitä hindumenosta mikä siellä oli :) Mutta kyllä lombokillekkin voisi uudestaan lähteä.

    • Minne lombokilla

      Hehehe... Nimimerkki "aasiassa asuva" sanoo että "en ole aikoihin aasiassa käynyt", sehän on melkeen niinku että asun kotona mutta en oo aikoihin käyny :)

      Mutta kuitennii... Olen menossa indoihin ja lombok on kans ajatuksena osaa matkaa. Onko se Lombokin kuta se kohde mikä on hyvä vaiko mikä? Rauhallista menoa hakemassa, mutta en arastele muita turisteja kuitenkaan niin että yksin pitäisi olla.

      • Minne lombokilla

        Korjaan se oliki että ei ole aikoihin käyttänyt :) Itse käytän kyllä ja käyttänyt aikaisemminkin ja ei ongelmia... Mitä nyt satunnainen lukihärö :D


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4479
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2229
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1754
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1488
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      27
      1423
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1288
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1217
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1136
    9. 22
      1086
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe