Hylätäänkö suomessa kuinka paljon koiria?

uteliastässä

Siis viedään löytöeläin kotiin tai vastaavaan odottamaan uutta perhettä. Jotenkin olen sellaisen käsityksen vallassa ettei niin kovin usein tapahdu vaan ihmiset itse myyvät/antavat koiransa eteenpäin. Ja ainakin kun oman lähialueeni eläinkotejen sivuilla en ole kuin joskus eksyneen koiran nähnyt, kissoja taas on sitten runsaasti ja muutama kania etsimässä uutta kotia.
Tuli vain mieleen kun yksi kaverini voivotteli että miksi otin koiran kasvattajalta pentuna, pitäisi kuulemma ottaa koditon koira jostain tarhasta.

5

234

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 9+12

Kaverisi varmaan tarkoitti jotain kodittomien koirien tarhoja, jotka koostuvat pääasiassa ulkomaisista koirista.

Nähdäkseni Suomen hylätyt ja heitteillejätetyt ja huostaanotetut koirat ovat löytöeläintaloissa. Esimerkiksi Viikin löytöeläintalon sivuilla on kutakuinkin aina joku koira uutta kotia vailla.

• kodinvaihtajan otin

Eihän niitä suomessa ole kun ihan muutamia silloin tällöin.Apulassa näkyy olevan sekä puhtaita että sekarotuisia nuoria ja aikuisia koiria hakemassa pitovaikeuksian tai vain kyllästymisen takia uusia koteja.Jos haluaisi pelastaa kodittoman, niin sieltä kannattaisi se ottaa.Omistajahan on halukas luopumaan koirasta,niin parempi jos sopiva ottaja löytyy.Usein kyllä niillekin käy niin, että muutaman viikon omistaja odottaa jospa joku halukas ilmaantuisi, mutta sitten joutuu kuitenkin koiransa lopettamaanKun ei ottajia ole, varsinkin kun nyt on hyvin muidikasta ja in, että otetaan se reckue ulkomailta.Niin silloin sen muotiilmiön takia, suomalaisilla koirilla ei ole niin paljoa ottajia.Suomalainen kodinvaihtaja ei ole niin pelastettava, kuin ulkomaalainen,sen huomaa ihmisten puheita, kun koiran ovat ottaneet.Itse en arvosta sitä että ulkomailat tuodaan suomeen kodinvaihtajia tai löytökoiria, kyllä suomessa olevia kannattaisi ensin pelastella.Itse otin oman koirani suomesta kodin vaihtajana, ja ihana koira siitäkin tuli.Ensimmäinen kodin vaihtaja minulle, ja koira sopeutui hienosti.Ensimmäisenä iltana huomasin sen ihmettelevän, kun omistajia ei näkynyt.Mutta siihen ne ikävöinnit sitten jäikin.Koulutuksia ja kaikenlaisia harrastuksia on sen kanssa kierretty, luonne on tosi mahtava.Alkuun oli eroahdistusta, niin kuin usein on koirilla jotka vaihtavat kotia.MUtta sekin jäi pois,kun harjoiteltiin pikkuhiljaa yksinoloa uudelleen.Suosittelen ottamaan suomesta kodinvaihtajan, monia rptuja ja roduttomia löytyy.Ja mikä parasta, voi monesti käydä katsomassa,ja kävelyttämässä koiraa,jotta löytyy juuri se sopiva :)

Mutta siis, ihan hyvin olet silti tehnyt, kun pennun kasvattajalta otit.
      Kaverisi voi itse sitten valita sen oman koiransa mistä haluaa.Jos haluaa tietyn rodun, voi kodin vaihtajan odottaminen olla haastavaa, ei välttämättä löydy.

• Onneksi on ei ole jokapäiväistä, mutta Suomessakin hylätään koiria metsiin, jätetään puuhun kiinni. Pahimmat tapaukset ovat niitä että sidotaan koirien jalat vaikka jeesus teipillä ja viskataan jokeen... Ongelmainen kodinvaihtaja on mielestäni turvassa vasta sitten kun sille on löytynyt oikea kouluttaja. Kyllähän niitä ilmaisia koiria saa miltä tahansa myyntipalstalta.

• kais sie

Syödäänkö Suomessa kuink paljon vispipuuroo?

eli haistakaa vittu. ette osaa suomee.

• pelle....

Ime sinä homo isääsi...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuolemanrangaistus

Mielestäni kuolemanrangaistus on väärin kaikissa tilanteissa. Vaikka joku olisi murhannut 10 ihmistä, hänen surmaaminen
      Laki ja rikos
      74
      5603
    2. Muistakaa persut, että TE petitte, ei kokoomus

Miksikö kukaan ei arvostele kokoomusta? No sen vuoksi, että kokoomus noudattaa vaalilupauksiaan. Sen sijaan TE persut,
      Maailman menoa
      274
      4900
    3. Riikka Purra ei estä tehomaksun käyttöönottoa

Sähkön hinnoittelua koskevan määräyksen on määrä astua voimaan vuoden 2029 alusta, Energiavirastosta kerrotaan. Määräyk
      Maailman menoa
      45
      3224
    4. Outo ilmiö - vasemmistolaiset eivät kirjoita mitään kokoomuksesta

joka sentään johtaa hallitusta, ja jonka talouspolitiikkaa noudatetaan. Nämä muutamat vasemmistolaiset jotka täällä aina
      Maailman menoa
      105
      2663
    5. Lopetan ikävöinnin

Ei meistä enää koskaan tule mitään. Olen ikävöinyt ja kaivannut enkä saa mitään vastakaikua ja lämpöä. Parempi erillään
      Ikävä
      5
      2352
    6. Jos kaikki lopulta kuolevat, onko edes pahimmillakaan rikoksilla mitään väliä?

Kaikki kuolevat lopulta. Siksi ihmisten tekemillä rikoksillakaan ei lopulta ole mitään merkitystä. Joidenkin mielestä t
      Filosofia
      4
      1595
    7. Väestöstä vain vassarit vaihtuvat nopeammin kuin persut

Kevääseen 2023 verrattuna vassareita 50 prosenttia enemmän, ja persuja 25 prosenttia vähemmän.
      Maailman menoa
      15
      1565
    8. Vihervassarit

Vihervassarit sitä, vihervassarit tätä. Minulla on paha mt-ongelma. Se tuli lobotomian jälkioireina. Vihervassarit tät
      Maailman menoa
      29
      1418
    9. Sinä olet minun forEver

Sinä olet minun sielussain, sydämessäin, huulillain, sinä olet ain, Sinä olet vieressäin, kainalossain, sylissäin, ain,
      Ikävä
      21
      1260
    10. Mies joka vetäytyy osoittaa teoillaan

Ettei halua olla tekemisissä. Mies joka ei vastaa viesteihin, ei halua sua. Mies joka jättää sut epätietoisuuteen, ei
      Ikävä
      127
      865
    Aihe