Paketti Gambiaan

MinnaMaaria

Tiedättekö kauanko paketti menee Gambiaan? Joutuuko vastaanottaja maksaa tavaroista jotain veroa tai maksua?

23

1886

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tiina0711

      Paketin matka Gambiaan kestää noin 2-5 viikkoa. Tavaran arvosta pitää maksaa maahantuonnin yhteydessä sikäläinen arvonlisävero 15% ellei kyseessä ole verosta vapautettu, tai vähäarvoinen lähetys. Tullia maksetaan joistakin tavaroista niiden alkuperämaan ja arvon perusteella. Postitoimipaikka johon paketti osoitetaan hoitaa yleensä veron ja maksujen perimisen ennen paketin luovuttamista vastaanottajalle.

      Kannattaa pyytää paketin vastaanottajaa käymään etukäteen postissa kysymässä peritäänkö aiotusta lähetyksestä veroja ja kuinka paljon.

    • Etanapostia

      Entäpä paperiset kirjeet? Ovatko kulkeneet normaalissa aikataulussa, vai myöhästelleet?

      • jalovaara

        Kuinka kauan kestää sähkösanoman perille meno?


      • konstu
        jalovaara kirjoitti:

        Kuinka kauan kestää sähkösanoman perille meno?

        Lähetin Gambiaan paketin lähes kolme kuukautta sitten. Vastaanottaja ei ole saanut sitä vieläkään, mihin paketti päätynyt, se on arvoitus.


      • 18+14*

        EI KULJE AIKATAULUSSA ELI KIRJE SAATTAA KULKEA 6-7 VIIKKOAKIN. KANNATTAA LAITTAA KIRJATTU KIRJE NIIN SE EI KATOA KUTEN TAVALLISET KIRJEET .


    • etanapostia

      Sähkösanoman meno kestää, kun sähköt siellä poikki kokoajan. Lähetin 4 kk sitten kirjeen/pikkupaketin. Ei ole vieläkään siellä, mikähän mättää?

    • Postineiti

      Olen lähettänyt arviolta 25 pakettia kaikenkaikkiaan. Näistä 2 on ei ole koskaan tavoittanut saajaa. Matka on kestänyt 3-6 viikkoa, useimmiten se 3 viikkoa.
      Ainakin 5 kg:n paketeista on peritty tullia 300-500 D, vaikka sisältäisi vain käytettyjä vaatteita. Pienemmistä paketeista ei välttämättä mitään.
      Yleensä olen kätkenyt jonkin vaatteen taskuun, tai muuhun paikkaan 10 euroa näitä tulleja varten, rahat ei ole koskaan kadonneet paketista.

      • milja5

        Kun lähettää köyhille ihmisille paketteja, niin mistä he ottavat tullimaksuun vaadittavat rahat, ellei tee juuri noin, kun Postineiti kirjoittaa. Kerran olen lähettänyt pienen paketin ja kätkenyt sinne myös kaksi kympin seteliä. Kummityttöni sai paketin, mutta raha oli hävinnyt jonkun taskuun. Vastaanottajan ei tarvinnut maksaa tullia suoraan, mutta epäsuorasti kyllä kadonneen rahan muodossa.


    • MinnaMaaria

      Kiitoksia kaikille tiedoista:)

      • hannaeu

        Ei ole koskaan mennyt paketti eikä kirje perille :(


      • kkoivisto

        Menette henk koht jakamaan piparia nepelle ja maksatte k yrvästä näin se hoituu


    • K Ortonki

      Paketti kortsuja?

    • neuvo1

      Käytä ne itse kun kasvat isoksi.

    • 11+18*

      Silloin kun ei ole turistikausi niin paketit kulkeutuvat gambiaan noin 6-7 viikoa vaikka maksaisit pikapaketin hinnan. sama on kirjeillä .Turistiaikaan se menee perille noin 4 viikossa. Eli suomesta alkavat lennot joulukuun lopulla. Vastaanotttaja ei maksa postiamaksua. Kun lähetät paketin niin saat koodin jonka avulla Gambiassa voi ystäväsi seurata postissa paketin kulkua. Suomessa voit seurata ainoastaan siihen asti kun se lähtee Helsingistä eteenpäin.

      • Postineiti

        11 18* antamasi tieto ei pidä paikkaansa. Useat paketit olen lähettänyt juuri offseasonin aikana ja perille menneet kolmessa viikossa.
        Et myöskään saa koodia lähettämästäsi maksikirjeestä, joka täällä on edullsin tapa lähettää paketti aina kahteen kiloon asti.
        Economy -paketit menevät suurinpiirtein samassa ajassa kuin pikana lähetetyt, hinnalla vaan on huima ero.
        Ja päivän selvää on tottakai että lähettäjä maksaa postimaksun, mutta Gambian päässä tulli mieluusti velottaa tullia saapuvista paketeista vaihtelevia määriä.


      • joulukuu 2014
        Postineiti kirjoitti:

        11 18* antamasi tieto ei pidä paikkaansa. Useat paketit olen lähettänyt juuri offseasonin aikana ja perille menneet kolmessa viikossa.
        Et myöskään saa koodia lähettämästäsi maksikirjeestä, joka täällä on edullsin tapa lähettää paketti aina kahteen kiloon asti.
        Economy -paketit menevät suurinpiirtein samassa ajassa kuin pikana lähetetyt, hinnalla vaan on huima ero.
        Ja päivän selvää on tottakai että lähettäjä maksaa postimaksun, mutta Gambian päässä tulli mieluusti velottaa tullia saapuvista paketeista vaihtelevia määriä.

        Paketit menee kolmessa viikossa olipa vuoden aika mikä tahansa. Myös kirjatut/ei kirjatut samassa ajassa hinnassa vaan iso ero.


    • punainen riski

      Me mamman kanssa lähetämme aina kaksi kontillista vaatteita vuodessa tuttavaperheellemme Gambiaan. Heillä kuluu valtavasti vaatteita koska on monta tenavaa. Laivallahan nuo aina lähtevät ja matka- aika on n. 2 kk.

      Lisäksi lähetämme joka kuukausi heille kilon rahaa. Ovat nyt pyytäneet että josko lähettäisimme saman summan kaksi kertaa kuukaudessa koska lapset syövät niin paljon. Sen ymmärrämme ja olemmekin päättäneet nyt siis tuplata avustuksemme.

      Lähettävät aina joka joulu kortin jossa on uusia osoitteita jonne voisi rahaa lähetellä.

    • MinnaMaaria

      Lähetin paketin Gambiaan 7.11 ja oli saapunut perille 3.12, kaikki tavarat oli tallessa eikä vastaanottaja ollut joutunut maksamaan mitään paketista:)

    • Kehitysapua

      Olen lähettänyt viimeisten 5 vuoden aikana yli 30 pakettia Gambiaan kaikki ovat menneet perille. Tullia on maksettu esim uudesta läppäristä ja 2 samsung S3 puhelinta 3000dalasia
      Kaikki paketit ovat viipyneet matkalla n 4 viikkoa

    • huolestuttaa

      Minä ajattelin lähettää köyhälle perheelle pianon kun se yksi poika siellä on niin musikaallinen aina ja hasapäissään rumpuja paukuttelee.

      Ei kai ne nokkahuiluista sitten oikein. Samassa kontissa pistän menemään sitten kanssa läppäreitä ja älypuhelimia, niitä ne tarvitsevat siellä kovasti kun on niin köyhää sitten.

      Meneeköhän merikonttikin 4 viikossa? Kiire on kova koska odottavat siellä lähetystä jo.

      Vaimo on rakastunut siellä sitten yhteen bumsteriin ja naivat aina kun olen lenkillä. Mikäs siinä. Mutta nyt vaimo on ajatellut että menee naimisiin sen kanssa vaikka sillä on jo kaksi lihavaa akkaa ennestään.

      Kertokaa kokeneet kuinka minun tulisi toimia?

    • neuvo1

      Ehkä ensimmäiseksi kannattaisi tilata aika psykiatrille.

      • Anonyymi

        vaikee joidenkin on mennä jos pitää miettiä vaan että miten perhe pysyy hengissä fyysisesti.


    • ismaila

      mersun syöttöpumpun lähetin viimeviikol DHL:llä makso 100 euroo mut oli 2vrk:n päästä perillä ..jos ilmoitat tavaran arvoksi alle 10 dollaria ni ei mee tullia mut silloin paketin pitää olla pieni ..ison avaavat ja kattoo

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8326
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2539
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2263
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1929
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1664
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1489
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1452
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1389
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1272
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe