nyt ärsyttää

puhukaa suoraan!

Vaihdoin tässä vasta operaattoria pois dna:lta kun sain mieluisan tarjouksen muualta. Hommahan sujui hienosti ja uusi liittymä siirtyi viikon päästä niinkuin luvattiinkin. Mutta kyllä hymy hyytyi kun kohta luukusta kolahti dna:n lasku. Ajattelin että ei siinä mitään. Tämä oli varmaan kuluneelta laskutuskaudelta. Mutta kuukauden päästä tuli taas lasku. Soitin uudelle operaattorille että mikä homma se tämä on. Eikö liittymää irtisanottu? Siellä sanottiin että kyllähän se on. Irtisanottu jos puhelinnumero on siirtynyt heille ja kehottivat tarkistamaan oliko minulla dnalla määräaikaisuuksia. Sanoin että ei kyllä ole. Johan olin sen kertonut kun liittymää siirrettiin ja myyjä sitä kyseli.
No, ei muuta kuin luuri käteen ja dnalla soittelemaan. Ja eiköhän sieltä semmoinen löytynyt. En ole kyllä mitään allekirjoittanut enkä netissäkin liittymää päivitellyt. Asiakaspalvelija kertoi liittymän päivitys hetken ja ymmärsin että kyseessä oli puhelinkeskustelun välityksellä tehty liittymän päivitys. Eli minulta oli kysytty että haluanko jatkaa vuodella etuani ja totesin että kyllähän se passaa jos hinta pysyy edullisena. Eikä sanallakaan mainittu määräaikaisuutta. Nyt olen sitten jumissa dna ja uudemman operaattorin välissä sillä en todellakaan halua palata dnalla.

Kyselin asiasta tuttavapiirissä ja pari samankaltaista tilannetta tuli vastaan. Erityisesti vanhuksilla kuului olevan sama ongelma. Oon vissin itekki liian hyppää ku en oma-aloitteisesti älynnyt kysyä että onko kyseessä määräaikainen sopimus kun puhe oli edusta

9

457

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • julman nerokasta

      Varsin nerokasta dnalta koska useimmat turvautuu uuteen operaattoriin kun nämä lupaavat että he huolehtivat irtisanomisen mutta eihän se onnistu jos siellä on määräaikainen sopimus. Asiakas palaa kiukkuinen dnalle kun uusi operaattori on "pettänyt" hänet ja harva nyt muutenkaan haluaa maksaa kahdelle operaattorille

    • cctyyth

      Yhtä julmaa saunalla,soneralla ja kaikilla muillakin. Jos asiakas ottaa tarjousliittymän, on siinä jokin etu nykyisin vuoden tai puoli. Sen jälkeen operaattori usein tarjoaa jatkoaikaa samalla hinnalla eli tarjous jatkuu taas määräajan. Nämä määräaikatarjoukset sotkee kilpailua koska aina riittää uusia tarjouksia jotka hakkaa normaalihinnan. Siksi kai kaikilla sopimus on 24kk. Vaikka sopimuksen voi irtisanoa aiemminkin mutta numeroa ei saa siinä tapauksessa siirrettyä.

      • Lue läksysi

        Ei muuten ole näin. En tiiä saunalahesta, mut ainaki tfllä ja soneralla tarjoukset Ei ole määräaikaisia. Vain jos ottaa kytkyllä puhelimen tai muun laitteen. Ja itelleni on ainakin siinä vaiheessa kerrottu asiasta. Itellä ollu siellä perheen numerot lähes aina ja aina on painotettu että tarjous on tarjous. Ei määräaikainen sopimus. Ja olen käynyt muualla kesken tämmöisen tarjouksen eikä ole tullut ongelmia
        Lue läksysi ennen kuin jakelet neuvoja


    • cctyyth

      Ongelma aloittajalla on ettei hän tiedä oman dna liittymänsä sopimusehtoja. Jos kytky, on se itse irtisanottava. Jos siihen tarjotaan jatkoetua myös sopimusehdot jatkuu entisellään.
      TARJOUKSET OVAT AINA MÄÄRÄAIKAISIA HINNALTAAN. Sopimus jatkuu usein sen jälkeen normaalihintana. En tarkoittanutkaan sitä että sopimus on uusissa liittymissä sitova.

    • olisi hyvä

      Olisi hyvä jos puhelimessa ei saisi sopia määräaikaisia sopimuksia. Loppupeleissä voi olla kyse isoistakin summista ja se että on sidottu operaattoriin (tai mihin tahansa muuhun) vuodeksi tai pariksi on iso päätös ja ehdot olisi aina hyvä käydä läpi.

      Vaikka kyseessä olisi edellisen sopimuksen jatkaminen, monella on unohtunut jo sopimuksen ehdot ja varsinkin vanhemmalla väellä voi olla vaikea ymmärtää että myös määräaikainen sopimus jatkuu, ei vain alennus.

      Toistaiseksi voimassa olevan sopimuksen alennus on asia erikseen, mutta sopimusta tehdessä on oleellisen tärkeää että molemmat osapuolet tietävät mihin ryhtyvät. Ja mielestäni myyjän tulisi huolehtia tästä, vaikka eihän vastuuta voi toki vierittää kokonaan myyjälle vaan olisi hyvä myös itse kysyä asiasta.

      Kyse onkin lähinnä reheölisyydestä ja luottamuksesta.

    • dnasurkea

      Dna:lla on laskutus sekaisin. Karhuavat Intrumin avulla maksettuja laskuja, koska heillä on rekisterit sekaisin. Kun lähetin maksusta pankin kopion sanoivat, että eivät löydä meitä rekkarista. Heh heh, mitä tumpeloita!

      Miten voi periä maksettuja laskuja asiakkailta, joita ei löydy rekisteristä.

      Ja: tätä on jatkunut kohta puoli vuotta.

      Aina kun soittaa puhelimitse, pitäisi asioiden ollakin kunnossa, mutta menee tovi, niin alkaa tulla perintää!!!!

    • Hei!

      Pahoittelen jos siirron yhteydessä on ollut epäselvyyksiä. Siirto operaattoreiden välillä ei ole kuitenkaan mahdollista jos siirtoa yritetään väärällä sopimustyypillä.

      Tilaukseen tarvitsee ilmoittaa uudelle operaattorille onko vanha sopimus toistaiseksi voimassaoleva vai määräaikainen. Jos tieto määräaikaisuudesta on väärin niin tilaus peruuntuu automaattisesti.

      Tämän automaation tarkoitus on estää juuri kertomasi kaltainen tilanne, jossa liittymä on voimassa kahdella operaattorilla.

      Mikäli myyjä on vahingossa laittanut tiedon määräajasta tilaukseen, kannattaa tämä hoitaa kuntoon uuden operaattorin kanssa. :)

    • Vaihtamalla parani

      Puhelimessa ei koskaan kannata päivitellä liittymiään. DNA:n myyjiltä jää aina mainitsematta että sitoudut vuodeksi operaattoriin näillä etujutuilla mitkä ovat muutenkin pelkkää huuhaata ja asiakkaiden kusettamista. Itse menin kerran samaan halpaan mutta toiste en. Vaihdoin nimittäin operaattoria ja vähän väliä nyt DNA:lta soitellaan ja koetetaan saada palaamaan. Ei tulis enää mieleenkään palata varsinkin kun kaikki toimii nykyisellä operaattorilla mainiosti ja vielä halvempaan hintaan.

    • Toivojan

      On se kiva kun DNA vaan hymyilee ja vastaa hymiöillä :-)
      No sulle se sentään vastasi vaikkakin v___illen.

      Minun ohje on kuitenkin yksiselitteinen ja yksinkertainen: Kiertäkää DNA ja KAUKAA.
      lue vaikka http://keskustelu.suomi24.fi/node/12585806

      DNA
      - EI PALVELE
      - EI VASTAA YHTEYDENOTTOPYYNTÖIHIN
      - LASKUTTAA 1300 eur/v yhdestä narusta
      - pitää irtisanomisaikana 9 kuukautta

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitään järkeä?

      Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      127
      2004
    2. Noniin rakas

      Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      101
      1762
    3. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

      Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      83
      1591
    4. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

      Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      61
      1434
    5. Multa sulle

      Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      33
      1132
    6. Tavoitteeni onkin ärsyttää

      Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      109
      1063
    7. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

      Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      51
      1043
    8. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

      Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      47
      1036
    9. Ei se mene ohi ajan kanssa

      Näin se vaan on.
      Ikävä
      73
      1026
    10. Onko sulla empatiakykyä?

      Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      44
      983
    Aihe