Eli mulla on qs- sarjan av vahvistin johon olen pirun tyytyväinen. Ohjelmlähteet on liitetty hdmi kaapelilla kuvan siirtoa vrtn telkkariin ja ääni menee optisesti vahvariin. Okei, siitä puuttuu uusimmat äänidekooderit bluray monikanavaäänille mutta pärjään hyvin normi dts/dd äänellä varsinkin kun kaiuttimet on hyvätasoiset ym. Tv on Sony 46 HX730 ja kai sen skaalaimet on ihan ok tasoa...emt?
Mihin tarvitaan hdmi tukea vahvarissa?
1
142
Vastaukset
- käytön helpottamisek
HDMI-tukea tarvitaan käytön helpottamiseksi. Eli yhdellä vahvistimen inputin valinnalla voit valita sekä kuva- että äänilähteen, jotka molemmat ovat digitaalisia. Myös AUDIO RETURN CHANNEL (ARC) voi olla monelle kiva.
Jos pärjäät muutenkin eli et tarvitse HDMI-valitsinta, niin hyvä niin! Esim. minulla aiemmassa tv:ssäni oli neljä HDMI-tuloa ja kaksi SCARTia ja vahvarissa kolme digitaalista tuloa, niin en itsekään tarvinnut. Uudessa tv:ssäni on vain kolme HDMI:tä, joten tuloliitännät loppuivat.
TV:n merkillä ja mallilla tai skaalaimilla ei ole tässä merkitystä. On vain HDMI-tulojen riittävyydellä.
"emt"?
Vahvarista voi HDMI-valitsinkäytössä olla myös se riesa, että se pitää olla aina päällä, kun katsotaan kuvaa esim. digiboksista. Tätä varten on kuitenkin monissa vahvareissa
"HDMI standby pass through" -toiminto
jolloin vahvari toimii HDMI-valitsimena vaikka se olisikin standby-tilassa. Silloin kuva ja ääni välittyvät televisioon valitusta inputista. Tuolle on käyttöä esim. puheohjelmia normaalilla tai hiljemmalla äänenvoimakkuudella katsoessa, jos tv:ssä on edes kohtalainen äänentoisto (ihan alle sentin paksuisissa malleissa ei välttämättä ole...).
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1586430
- 511854
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes441560- 541122
Ukraina ja Zelenskyn ylläpitämä sota tuhoaa Euroopan, ei Venäjä
Mutta tätä ei YLE eikä Helsingin Sanomat kerto.3261050Kolari Klaukkala
Kaksi teinityttö kuoli. Vastaantulijoille ei käynyt mitenkään. Mikä auto ja malli telineillä oli entä se toinen auto? Se48981Ooo! Kaija Koo saa kesämökille öky-rempan:jättimäinen terde, poreallas... Katso ennen-jälkeen kuvat!
Wow, nyt on Kaija Koon mökkipihalla kyllä iso muutos! Miltä näyttää, haluaisitko omalle mökillesi vaikkapa samanlaisen l13950Kevyt on olo
Tiedättekö, että olo kevenee kummasti, kun päästää turhista asioista tai ihmisistä irti! Tämä on hyvä näin <384908Olisinpa jo siellä, otatkohan minut vastaan
Olisitpa lähelläni ja antaisit minun maalata sinulle kuvaa siitä kaikesta ikävästä, tuskasta, epävarmuudesta ja mieleni79908Toivoisin, että lähentyisit kanssani
Tänään koin, että välillämme oli enemmän. Kummatkin katsoivat pidempään kuin tavallisesti toista silmiin. En tiedä mistä14887