Hei te jotka opiskelette avoimessa viikon jokaisena päivänä 8-16 ! Miten olette järjestäneet koulun/työt niin että on tuloja saisi sen verran että saisi vuokran maksettua ja jotain murkinaa mahaansa.
Haluaisin aloittaa avoimessa opiskelun. Töitä olisi tarjolla, mutta ongelma on se että jokaiseen työpaikkaan halutaan osa-aikaisia, jotka voisivat tehdä myös päivävuoroa. Koska tottakai suurinosa osa-aikaisista haluaa tehdä vain iltaa ja viikonloppua. Mitenkäs teillä on asiat järjestynyt?
Avoimessa AMK:ssa opiskelu - miten olette järjestäneet ?
8
161
Vastaukset
- kaikki ajat käy
Opiskelen enimmäkseen monimuoto-opinnoissa, jossa on paljon omaehtoista opiskelua. Niissä voi aika hyvin päättää itse, että mihin aikaan opiskelee. Lähiopetusta on parina päivänä viikossa. Eli viikossa on sitten vaan oikeastaan ne pari päivää, jolloin päivävuorot ei käy. Lisäksi meillä on ollut tänä syksynä pari tiiviimpää opiskeluviikkoa.
Kyllä tämä onnistuu, mutta opiskelun vaatima tuntimäärä on yllättänyt. Työn ja opiskelun yhteen sovittaminen on onnistunut parhaiten kun ei tee aivan täyttä 40 tunnin työviikkoa ja täysmääräisiä opintoja yhtä aikaa. - alkokiinnostaa
Kuka voi ja haluaa opiskella avoimessa AMK:ssa jokaisena viikonpäivänä klo 8-16? Miksi? Onko tällaisia opiskelijoita paljon?
- alohagr
Ne joilla ei enää tämän uuden hakumuutoksen myötä ole enää mahdollisuuksia päästä siihen päiväopetukseen muuten kuin avoimen amk:n kautta. Eli kun on suorittanut 60op niin voisi hakea erillishaussa.
- heikuopi
Minulla ei ole mitään avoimessa amk:ssa opiskelevia vastaan, mutta voisitko alohagr tai joku muu selittää, että miksi uuden hakumuutoksen myötä joillain olisi mukamas vähemmän (tai ei ollenkaan) mahdollisuuksia päästä tavalliseen päiväopetukseen?
- tosieti
Erittäin hyvä kysymys.
- kuin kylmä suihku
Tämä taitaa liittyä siihen, että jos on jo toiselta alalta tutkinto, niin sitten ei enää ole etusijalla valinnassa. Pelko on että suosituimmilla aloilla ne, joilla ei ole tutkintoa, saa kaikki jaossa olevat paikat.
Harmi niitä kohtaan, joilla on jonkin sellaisen alan tutkinto, joilla ei saakaan töitä. Joutuvat nyt hakemaan vähemmän suosituille aloille tai avoimen kautta, jos ovat vasta nyt heränneet huomaamaan että pitäisi opiskella sellainen tutkinto, joka työllistää.
Kaikkihan ei välttämättä ole alle kaksikymppisinä tulleet ajatelleeksi, että tärkeintä ei ehkä sittenkään ole päästä toteuttamaan itseään, vaan että jollain pitäisi elääkin, ja että toista tutkintoa ei noin vain pääsekään tekemään. - alohagr
Mulla vaikuttaa se etten saa enää 5 lisäpistettä ensimmäisestä hakutoiveesta enkä työkokemuspisteitä, joista olisi tullut täydet. Olin päässyt keväällä kouluun jos olisin tajunnut taktikoida, eli laittaa ensimmäiseksi hakutoiveeksi helsingin haaga-helian matkailun, enkä porvoon haaga-helian matkailua. Mutta kun laitoin toiseksi niin en päässyt edes pääsykokeisiin. Sitten kävi niin että pisteet helsinkiin olisi riittänyt mutta porvooseen ei:) valkeniko? Nyt siis mahdollisuudet päästä edes pääsykokeisiin hävisivät.
- alohagr
alohagr kirjoitti:
Mulla vaikuttaa se etten saa enää 5 lisäpistettä ensimmäisestä hakutoiveesta enkä työkokemuspisteitä, joista olisi tullut täydet. Olin päässyt keväällä kouluun jos olisin tajunnut taktikoida, eli laittaa ensimmäiseksi hakutoiveeksi helsingin haaga-helian matkailun, enkä porvoon haaga-helian matkailua. Mutta kun laitoin toiseksi niin en päässyt edes pääsykokeisiin. Sitten kävi niin että pisteet helsinkiin olisi riittänyt mutta porvooseen ei:) valkeniko? Nyt siis mahdollisuudet päästä edes pääsykokeisiin hävisivät.
Porvooseen siis kutsuttiin pääsykokeisiin kaikki valintakelpoiset, mutta idioottina en tajunnut ottaa tätä huomioon.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 903984
Kalasataman talossa lienee rakennusvirhe
Ei pitäisi olla mahdollista parvekkeen kautta tulipalon kiivetä katolle saakka kuin korkeintaan ylimmästä kerroksesta.1991538- 761410
Kristillinen Kaste on syntisten kaste, ei itsensä uskoviksi julistaneiden kaste
Raamatun mukaan vain syntisyyden vuoksi kastetut saavat kasteen hyödyn, syntien anteeksisaamisen ja Pyhän Hengen lahjan2401100Kaipaatko nainen
Semmoista tosi hankalaa ja arkaa miestä? Pitäisitkö hänet aina omanasi jos saisit hänet? Miten huomioisit hänen herkkyyd1051040Venäjä teki mahtavan iskun Kiovaan?
Miksi Ukraina ei kykene tekemään Moskovaan yhtä mahtavia iskuja.3261023- 48969
Nojatuoli !
Uutta kehiin, kun edellinen pikavauhtia täyttyi, pitäisikö kiittää näitä asian jouduttaneita? Pilvet leijaa, sadetta en135942Milloin ymmärsit
Milloin tunnistit, että sinulle kirjoitetaan ja kuka kirjoittaa? Tarkka päivämäärä ja kellonaika 😉 Önnönnöö, jos ei os86919- 98899