Piratismi

sdsadasda

Piratismi mistä on kysymys?

Kysymys on siitä, että jotkut haalii musiikkia ja elokuvia maksamatta niistä tai itse asiassa ihan yksittäisenkin musiikkiteoksen tai elokuvateoksen hankkiminen netistä ilmaiseksi on rikos.

Piratismi on tuonut mukanaan valtavan määrän elokuvaharrastajia, sillä elokuvia on helppo kerätä ilmaiseksi.

Jos piratismia ei olisi, ei olisi niin paljon elokuvaharrastajiakaan saati musiikin suurkuluttajia, tämä on fakta!

Ja elokuvaharrastajat kyllä käyvät katsomassa elokuvia myös teatterissa ja ostavat joitain parhaita kokemuksia myös kaupan hyllyiltä. Tämäkin on lähes poikkeuksetta faktaa.

Kysymys on siis rahasta. Onkin hullunkurista miettiä, että entä ihmiset jotka eivät harrasta juuri kumpaakaan, eivätkä käytä kuin ehkä 20 euroa vuodessa musiikkiin ja elokuviin. Sillä paljon ilmaista musiikkia kuulee radiosta, se riittää monelle ja telkkarista tulee paljon elokuvia jotka tyydyttää senkin tarpeen.

Nyt onkin hyvä esittää kysymys, kumpi on pahempi, ihmiset jotka syyllistyvät elokuvien tai musiikin ilmaiseen latailuun ja sen päälle ostavat muutamia ja käyvät teatterissa useasti vuodessa vaiko ne, jotka eivät juuri osta eivätkä lataile mitään?

Mies, joka tuottaa näin ollen elokuva ja musiikkialalle 20 euroa vuodessa on laillinen hyvä kansalainen. Kun taas ihminen joka latailee netistä ilmaiseksi ja ostaa elokuvia kaupan hyllyiltä ja käy teatterissa tuottaa 200 euroa vuodessa.

Silti jälkimmäinen on suuri rikollinen. Mä en jotenkin vaan jaksa ymmärtää tätä pointtia.

1

219

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ladattu ase

Ei ole rikos ladata ilmaiseksi musiikkia tai elokuvia netistä.

Se on rikos jos jakaa laittomasti kyseisiä videoita tai musiikkia.

Omaan käyttöön voi ladata ilmaiseksi lähes mitä tahansa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi

Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit
      Maailman menoa
      98
      6208
    2. KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!

STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
      Maailman menoa
      349
      5687
    3. Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?

On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei
      Maailman menoa
      60
      2703
    4. Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta

Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-2000011780852
      Maailman menoa
      107
      2128
    5. Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti

Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT
      Maailman menoa
      107
      1828
    6. Onko kaivattusi

liian vetovoimainen seksuaalisesti?
      Ikävä
      125
      1744
    7. Puolen vuoden koeaika

Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro
      Ikävä
      19
      1623
    8. Tytti Tuppurainen nöyryyttää avustajiaan

Tytti Tuppurainen nöyryyttää SDP:n eduskuntaryhmän kokouksissa sekä avustajia että kansanedustajia. Hän nolaa ihmisiä ju
      Kotimaiset julkkisjuorut
      181
      1290
    9. On todella hassua

Ajatella että pitäisit erityisen kuumana tai seksikkäänä?
      Ikävä
      73
      1197
    10. Huomaatteko Demari Tytti ei esitä pahoitteluitaan

Samanlainen ilmeisesti kuin Marin eli Uhriutuu no he ovat Demareita ja muiden yläpuolella siis omasta mielestään
      Maailman menoa
      33
      1068
    Aihe