Kuka haluaa olla nainen?

itseinhonainen

Hei te kaikki jotka haluatte vaihtaa sukupuolta naiseksi! Kysymykseni on, että miksi? Minä olen nainen, mutta vihaan olla nainen. Haluaisin kernaasti olla mies. Mutta nainen olen. En tunne ketään miestä joka haluaisi vaihtaa osia naisten kanssa. Ilmeisesti kuitenkin joitain on? Mitkä asiat naisilla on niin ihanasti että naiseksi kannattaa haluta? Tohtiiko kukaan avata asiaa?

45

1561

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jkjlkl

      Mietipä asiaa siltä kannalta että itse haluat olla mies. Entä jos todellakin kokisit olevasi mies ja haluaisit korjata fyysisen ulkonäkösi miehiseksi (noin 50% transsukupuolisista haluaa).

      Harmi ettet tunne ketään transsukupuolista naista joka voisi keskustella kanssasi ja saisi silmäsi avautumaan että kyseessä ei ole sukupuolenvaihto vaan kyseinen henkilö on nainen vaikka syntymässään onkin määritelty pojaksi. Enemmänkin voisit ihmetellä sitä paljon suurempaa miesjoukkoa joka haluaa hetkittäin pukeutua naisiksi (transvestiittejä).

      Naiseksi ei haluta sukupuolen ihanuuden takia kuten itsekin olet asian kokenut. Mutta jos mies kokee olevansa nainen, ollaan samalla viivalla naisten kanssa eikä silloin kysellä mitään naissukupuolen ihanuudesta.

      • olenNaista...

        Ei voi "pukeutua naiseksi", koska vaatteet eivät tee naiseksi tai naista. Voi pukeutua kulttuurissa yleisesti naisten vaatteina pidettyihin vaatteisiin. (Aina alkaa tällä palstalla veetuttamaan se, miten yksinkertaisena, pinnallisena ja ulkonäkökeskeisenä naiseutta pidetään.)


    • emäntä

      olen pienestä pitäen tuntenut naisena olon luonollisemaksi kuin miehenä.olen elänyt naisena jo40vuotta ,enkä tiedä muuta elämän tapaa olen vartaloltani ampiais vyötäröinen ja en omaa juuri lainkaan miehisiä piirteitä .testeissä 80prosenttisesti nainen.synyin väärin,mutta rakastan elämääni ja pidän emännän töistä.pidän lapsista ja naisten töistä.eikä minulta edes miesten työt suju koska tällä hennolla vartalolla ei pysty tekemääm ei ole vyysistä voimaa.välillä tuuraan meidän miehiä pyöräkuormaajalla se ei tarvitse kuin tarkuutta ja sitä meillä naisilla on.en ole koskaan tykännyt pitkistä housuista olen ympäri vuoden käyttänyt hametta.sinulle jos ai ot mieheksi niin siinä mailmassa tarvitaan voimaa ja kokoa.oma mieheni on roteva 120 kg painava lihaskimppu ja tykkään passata häntä.toivottavasti joa ihminen voisi syntyä uudelleen syntyisin naiseksi.

      • ..................

        Oletko emäntä siis homosuhteessa elävä 24/7/365 -transvestiitti vai ihan transsukupuolinen nainen?

        Sain sen käsityksen, että olet maaseudulla asuva. Tietävätkö muut kyläläiset erilaisuudestasi? Ovatko he suhtautuneet hyvin?

        Eihän sinun tietenkään tarvitse noihin kysymyksiin vastata, jos et halua, että kukaan mahdollisesti tunnistaa tms.

        Hyvää syksyn jatkoa joka tapauksessa! :-)


      • ???

        "testeissä 80prosenttisesti nainen."

        Minkä testin mukaan? Ei kai jonkin Hesarin humpuukitestin mukaan joka sisältää tyypillisiä kysymyksiä joihin sopivasti vastaamalla saa aivan minkälaisen tuloksen tahansa.


      • emäntä
        ??? kirjoitti:

        "testeissä 80prosenttisesti nainen."

        Minkä testin mukaan? Ei kai jonkin Hesarin humpuukitestin mukaan joka sisältää tyypillisiä kysymyksiä joihin sopivasti vastaamalla saa aivan minkälaisen tuloksen tahansa.

        kyllä testit on tehnyt erikois lääkärit .ja kyllä kyläläiset tietää ja kehottivat viittaamaan kinttaallalla korjaus leikkauksille ja pitävät minusta.


      • Valelääkärikö?
        emäntä kirjoitti:

        kyllä testit on tehnyt erikois lääkärit .ja kyllä kyläläiset tietää ja kehottivat viittaamaan kinttaallalla korjaus leikkauksille ja pitävät minusta.

        Eipä ole ennen tullut vastaan erikoislääkäreitä jotka pystyisivät määrittelemään ihmisen sukupuolen ja vieläpä prosenttiluvun tarkkuudella. Transtutkimuksia tekevät psykiatritkaan eivät määrittele tutkittavien sukupuolta.


    • ...................

      Jotenkin tuli sellainen olo, että aloittaja on trolli...

      No oli miten oli, uskon monien miesten haluavan olla naisia, koska nainen saa olla heikko. Ja koska jokainen ihminen on heikko, naisena saa elää enemmän omana itsenään. Jos nainen on heikko, hän on kaunis. Heikkous myös lisää naisen naisellisuutta.

      • ei ole ihme ei

        Niin kauan kun sukupuoliroolit ovat mitä ovat niin miehenä elämiseen sisältyy paljon odotuksia ja vastuuta. Vielä nykyäänkin ajatellaan että miehen tulisi aina olla dominoiva, päättävä ja aloitteellinen. Ja eikä koskaan heikko. Miehillä inhimillisen heikkouden ja passiivisuuden myöntäminen on itsensä stigmatisointia. Uskon että vielä nykyäänkin miehen on vaikeampi myöntää esimerkiksi mielenterveyden ongelmia tai sitä että ei halua olla parisuhteessa aina dominoiva osapuoli.

        Miehet jotka eivät ole "alfoja" eli siis päättäviä ja johtajia, leimataan usein heikommaksi ainekseksi tai homoiksi. Mies joka osoittaa heikkoutta, ei voi myöskään olla haluttava kumppani. Miehen elämä on usein ahdasta ja johtaa teeskentelyyn ja macho-roolin vetämiseen. Niillä mies lunastaa asemansa yhteiskunnassa.

        Joten eipä ole mikään ihme jos joku mies uskoo että naisena olisi parempi... Naiseus nähdään silloin pakopaikkana jossa miehenä elämisen ankarat säännöt ja lait eivät vaikuta. Monesti näin ajattelevat miehet päätyvät varmaan osa-aika-tiiteiksi mutta jotkut menevät myös koko prosessin läpi.


      • Vice versa

        Valitettavasti nainen työelämässä, varsinkin miesvaltaisilla aloilla on sitä alinta kastia ja kokee väheksyntää. Naisen pitää todistaa pystyvänsä ns miesten töihin ennekuin saa jotain arvostusta. Mies taas naisvaltaisella alalla on jotain erityisen hienoa. Entäpä autokaupoilla naisen ollessa miehen kanssa? Myyjä ei palvele naista vaan miestä jonka ajatellaan olevan asiantuntija ja maksaja. Kyllä naisen asema yhteiskunnassa on monesti huonompi ja heikkous kääntyy naista vastaan. Vuokra-asunnon saaminen on kuitenkin monesti naiselle helpompaa koska ajatellaan naisen olevan siistimpi ja hoitavan vuokransa ajallaan. Mies voi sikailla rauhassa mutta jos nainen sikailee on se kauhistus.


      • ....................
        Vice versa kirjoitti:

        Valitettavasti nainen työelämässä, varsinkin miesvaltaisilla aloilla on sitä alinta kastia ja kokee väheksyntää. Naisen pitää todistaa pystyvänsä ns miesten töihin ennekuin saa jotain arvostusta. Mies taas naisvaltaisella alalla on jotain erityisen hienoa. Entäpä autokaupoilla naisen ollessa miehen kanssa? Myyjä ei palvele naista vaan miestä jonka ajatellaan olevan asiantuntija ja maksaja. Kyllä naisen asema yhteiskunnassa on monesti huonompi ja heikkous kääntyy naista vastaan. Vuokra-asunnon saaminen on kuitenkin monesti naiselle helpompaa koska ajatellaan naisen olevan siistimpi ja hoitavan vuokransa ajallaan. Mies voi sikailla rauhassa mutta jos nainen sikailee on se kauhistus.

        "Entäpä autokaupoilla naisen ollessa miehen kanssa? Myyjä ei palvele naista vaan miestä jonka ajatellaan olevan asiantuntija ja maksaja."

        Minusta se on positiivista, että esim. autokauppias kääntyy miehen puoleen eikä minun (naisen) puoleeni. Minusta on ihanaa ja helpottavaa antaa miehen hoitaa asiat varsinkin vieraiden ihmisten kanssa.

        Kerran tapaillessani ulkomaalaista miestä, joka ei puhunut ollenkaan suomea ja englantiakin murtaen, menimme hienompaan ravintolaan syömään. Vaikka minä suomalaisena olisin osannut keskustella henkilökunnan kanssa pöytävarauksesta ja menusta, käännyin miehen puoleen, kun henkilökunta tuli puhuttelemaan. Ja mies sitten kommunikoi heidän kanssaan parhaansa mukaan. Minä olin hiljaa, hymyilin ja katsoin miestä.

        Jos olen miehen seurassa, menen joka paikkaan aina miehen perässä, ravintolaan, elokuvateatteriin, kauppaan.. Se on minulle mukavampaa.

        Kaikki miehet ovat aina luontaisesti ottaneet määräävän osapuolen aseman minun kanssani. Tykkään miehistä, jotka ovat sillä tavalla miehekkäitä, vahvempia. Ymmärrän, että kaikki miehet eivät sitä ole eivätkä sovellu luontaisesti siihen osaan. En vaadi sitä keneltäkään. Mutta silloinkin, jos tapailen keskimääräistä miestä heikompaa miestä, hänen on minun kanssani tiristettävä itsestään se "päättäjä", se joka on minua edes vähän vahvempi ja rohkeampi. Minä en ikinä ole se rohkeampi osapuoli, niin se vain on. Tiedän, että on paljon heteropariskuntia, joissa nainen on vahvempi osapuoli. Minusta jokainen saa elää siten kuin hyvältä tuntuu, en arvostele muita, puhun vain itsestäni.

        Olen synnynnäisesti heikko ja alistuva, se kuuluu persoonaani. En ole valinnut sitä. Vaikka käsitykset sukupuolesta ovat muuttumassa nykyaikana, perinteinen sukupuoliajattelu on onneksi vielä jossain määrin voimassa. En kestäisi elää miehenä! Heikkona naisena saan olla sellainen kuin olen.


      • emäntä
        .................... kirjoitti:

        "Entäpä autokaupoilla naisen ollessa miehen kanssa? Myyjä ei palvele naista vaan miestä jonka ajatellaan olevan asiantuntija ja maksaja."

        Minusta se on positiivista, että esim. autokauppias kääntyy miehen puoleen eikä minun (naisen) puoleeni. Minusta on ihanaa ja helpottavaa antaa miehen hoitaa asiat varsinkin vieraiden ihmisten kanssa.

        Kerran tapaillessani ulkomaalaista miestä, joka ei puhunut ollenkaan suomea ja englantiakin murtaen, menimme hienompaan ravintolaan syömään. Vaikka minä suomalaisena olisin osannut keskustella henkilökunnan kanssa pöytävarauksesta ja menusta, käännyin miehen puoleen, kun henkilökunta tuli puhuttelemaan. Ja mies sitten kommunikoi heidän kanssaan parhaansa mukaan. Minä olin hiljaa, hymyilin ja katsoin miestä.

        Jos olen miehen seurassa, menen joka paikkaan aina miehen perässä, ravintolaan, elokuvateatteriin, kauppaan.. Se on minulle mukavampaa.

        Kaikki miehet ovat aina luontaisesti ottaneet määräävän osapuolen aseman minun kanssani. Tykkään miehistä, jotka ovat sillä tavalla miehekkäitä, vahvempia. Ymmärrän, että kaikki miehet eivät sitä ole eivätkä sovellu luontaisesti siihen osaan. En vaadi sitä keneltäkään. Mutta silloinkin, jos tapailen keskimääräistä miestä heikompaa miestä, hänen on minun kanssani tiristettävä itsestään se "päättäjä", se joka on minua edes vähän vahvempi ja rohkeampi. Minä en ikinä ole se rohkeampi osapuoli, niin se vain on. Tiedän, että on paljon heteropariskuntia, joissa nainen on vahvempi osapuoli. Minusta jokainen saa elää siten kuin hyvältä tuntuu, en arvostele muita, puhun vain itsestäni.

        Olen synnynnäisesti heikko ja alistuva, se kuuluu persoonaani. En ole valinnut sitä. Vaikka käsitykset sukupuolesta ovat muuttumassa nykyaikana, perinteinen sukupuoliajattelu on onneksi vielä jossain määrin voimassa. En kestäisi elää miehenä! Heikkona naisena saan olla sellainen kuin olen.

        väärin kyllä me naiset ollaan se joka lopulta ohjaa miestä.he ei saisi mitään järkevää aikaan ilman meitä.


      • emäntä
        .................... kirjoitti:

        "Entäpä autokaupoilla naisen ollessa miehen kanssa? Myyjä ei palvele naista vaan miestä jonka ajatellaan olevan asiantuntija ja maksaja."

        Minusta se on positiivista, että esim. autokauppias kääntyy miehen puoleen eikä minun (naisen) puoleeni. Minusta on ihanaa ja helpottavaa antaa miehen hoitaa asiat varsinkin vieraiden ihmisten kanssa.

        Kerran tapaillessani ulkomaalaista miestä, joka ei puhunut ollenkaan suomea ja englantiakin murtaen, menimme hienompaan ravintolaan syömään. Vaikka minä suomalaisena olisin osannut keskustella henkilökunnan kanssa pöytävarauksesta ja menusta, käännyin miehen puoleen, kun henkilökunta tuli puhuttelemaan. Ja mies sitten kommunikoi heidän kanssaan parhaansa mukaan. Minä olin hiljaa, hymyilin ja katsoin miestä.

        Jos olen miehen seurassa, menen joka paikkaan aina miehen perässä, ravintolaan, elokuvateatteriin, kauppaan.. Se on minulle mukavampaa.

        Kaikki miehet ovat aina luontaisesti ottaneet määräävän osapuolen aseman minun kanssani. Tykkään miehistä, jotka ovat sillä tavalla miehekkäitä, vahvempia. Ymmärrän, että kaikki miehet eivät sitä ole eivätkä sovellu luontaisesti siihen osaan. En vaadi sitä keneltäkään. Mutta silloinkin, jos tapailen keskimääräistä miestä heikompaa miestä, hänen on minun kanssani tiristettävä itsestään se "päättäjä", se joka on minua edes vähän vahvempi ja rohkeampi. Minä en ikinä ole se rohkeampi osapuoli, niin se vain on. Tiedän, että on paljon heteropariskuntia, joissa nainen on vahvempi osapuoli. Minusta jokainen saa elää siten kuin hyvältä tuntuu, en arvostele muita, puhun vain itsestäni.

        Olen synnynnäisesti heikko ja alistuva, se kuuluu persoonaani. En ole valinnut sitä. Vaikka käsitykset sukupuolesta ovat muuttumassa nykyaikana, perinteinen sukupuoliajattelu on onneksi vielä jossain määrin voimassa. En kestäisi elää miehenä! Heikkona naisena saan olla sellainen kuin olen.

        väärin kyllä me naiset ollaan se joka lopulta ohjaa miestä.he ei saisi mitään järkevää aikaan ilman meitä.


      • Itsenäinen
        .................... kirjoitti:

        "Entäpä autokaupoilla naisen ollessa miehen kanssa? Myyjä ei palvele naista vaan miestä jonka ajatellaan olevan asiantuntija ja maksaja."

        Minusta se on positiivista, että esim. autokauppias kääntyy miehen puoleen eikä minun (naisen) puoleeni. Minusta on ihanaa ja helpottavaa antaa miehen hoitaa asiat varsinkin vieraiden ihmisten kanssa.

        Kerran tapaillessani ulkomaalaista miestä, joka ei puhunut ollenkaan suomea ja englantiakin murtaen, menimme hienompaan ravintolaan syömään. Vaikka minä suomalaisena olisin osannut keskustella henkilökunnan kanssa pöytävarauksesta ja menusta, käännyin miehen puoleen, kun henkilökunta tuli puhuttelemaan. Ja mies sitten kommunikoi heidän kanssaan parhaansa mukaan. Minä olin hiljaa, hymyilin ja katsoin miestä.

        Jos olen miehen seurassa, menen joka paikkaan aina miehen perässä, ravintolaan, elokuvateatteriin, kauppaan.. Se on minulle mukavampaa.

        Kaikki miehet ovat aina luontaisesti ottaneet määräävän osapuolen aseman minun kanssani. Tykkään miehistä, jotka ovat sillä tavalla miehekkäitä, vahvempia. Ymmärrän, että kaikki miehet eivät sitä ole eivätkä sovellu luontaisesti siihen osaan. En vaadi sitä keneltäkään. Mutta silloinkin, jos tapailen keskimääräistä miestä heikompaa miestä, hänen on minun kanssani tiristettävä itsestään se "päättäjä", se joka on minua edes vähän vahvempi ja rohkeampi. Minä en ikinä ole se rohkeampi osapuoli, niin se vain on. Tiedän, että on paljon heteropariskuntia, joissa nainen on vahvempi osapuoli. Minusta jokainen saa elää siten kuin hyvältä tuntuu, en arvostele muita, puhun vain itsestäni.

        Olen synnynnäisesti heikko ja alistuva, se kuuluu persoonaani. En ole valinnut sitä. Vaikka käsitykset sukupuolesta ovat muuttumassa nykyaikana, perinteinen sukupuoliajattelu on onneksi vielä jossain määrin voimassa. En kestäisi elää miehenä! Heikkona naisena saan olla sellainen kuin olen.

        "Minusta se on positiivista, että esim. autokauppias kääntyy miehen puoleen eikä minun (naisen) puoleeni. Minusta on ihanaa ja helpottavaa antaa miehen hoitaa asiat varsinkin vieraiden ihmisten kanssa."

        Mitenkäs vastuun kantamista välttelemällä onnistuu esimerkiksi työnhaku?


      • ....................
        Itsenäinen kirjoitti:

        "Minusta se on positiivista, että esim. autokauppias kääntyy miehen puoleen eikä minun (naisen) puoleeni. Minusta on ihanaa ja helpottavaa antaa miehen hoitaa asiat varsinkin vieraiden ihmisten kanssa."

        Mitenkäs vastuun kantamista välttelemällä onnistuu esimerkiksi työnhaku?

        "Mitenkäs vastuun kantamista välttelemällä onnistuu esimerkiksi työnhaku?"

        Minusta ei olekaan ollut hyvää kehitystä, että naisten on pitänyt mennä kodin ulkopuolelle töihin. Miehen on hyvä käydä kodin ulkopuolella töissä. Miehet yleensä on vahvempia, määrätietoisempia ja osaavat pitää puolensa kovassa yhteiskunnassa. Naisen on parempi hoitaa lapset kotona ja tehdä kevyemmät kotityöt.

        En taaskaan puhu kaikista naisista. On paljon naisia, jotka nauttivat kilpailemisesta ja ovat kunnianhimoisia, mutta itselleni se ei sovi.


      • Itsenäinen
        .................... kirjoitti:

        "Mitenkäs vastuun kantamista välttelemällä onnistuu esimerkiksi työnhaku?"

        Minusta ei olekaan ollut hyvää kehitystä, että naisten on pitänyt mennä kodin ulkopuolelle töihin. Miehen on hyvä käydä kodin ulkopuolella töissä. Miehet yleensä on vahvempia, määrätietoisempia ja osaavat pitää puolensa kovassa yhteiskunnassa. Naisen on parempi hoitaa lapset kotona ja tehdä kevyemmät kotityöt.

        En taaskaan puhu kaikista naisista. On paljon naisia, jotka nauttivat kilpailemisesta ja ovat kunnianhimoisia, mutta itselleni se ei sovi.

        "Naisen on parempi hoitaa lapset kotona ja tehdä kevyemmät kotityöt."

        Miehen kanssa elävällä transnaisella on harvoin lapsia hoidettavanaan. Molemmilla toki voi olla omia lapsia, mutta näillä lapsilla on useimmiten biologinen äiti, jonka luona lapset asuvat.


      • mites olisi?
        .................... kirjoitti:

        "Mitenkäs vastuun kantamista välttelemällä onnistuu esimerkiksi työnhaku?"

        Minusta ei olekaan ollut hyvää kehitystä, että naisten on pitänyt mennä kodin ulkopuolelle töihin. Miehen on hyvä käydä kodin ulkopuolella töissä. Miehet yleensä on vahvempia, määrätietoisempia ja osaavat pitää puolensa kovassa yhteiskunnassa. Naisen on parempi hoitaa lapset kotona ja tehdä kevyemmät kotityöt.

        En taaskaan puhu kaikista naisista. On paljon naisia, jotka nauttivat kilpailemisesta ja ovat kunnianhimoisia, mutta itselleni se ei sovi.

        "Minusta ei olekaan ollut hyvää kehitystä, että naisten on pitänyt mennä kodin ulkopuolelle töihin"

        Mikset muuta jonnekin Saudi-Arabiaan? Siellä ei naisten "tarvitse" tehdä töitä kodin ulkopuolella...

        Ymmärrät kai kuinka loukkaavana jotkut voivat pitää tuota asennettasi? Kaikki eivät halua elää miesten kotiorjina ja heidän varjossaan. Kaikki eivät halua tai voi olla koti-äitejä.


      • ....................
        mites olisi? kirjoitti:

        "Minusta ei olekaan ollut hyvää kehitystä, että naisten on pitänyt mennä kodin ulkopuolelle töihin"

        Mikset muuta jonnekin Saudi-Arabiaan? Siellä ei naisten "tarvitse" tehdä töitä kodin ulkopuolella...

        Ymmärrät kai kuinka loukkaavana jotkut voivat pitää tuota asennettasi? Kaikki eivät halua elää miesten kotiorjina ja heidän varjossaan. Kaikki eivät halua tai voi olla koti-äitejä.

        En ymmärrä. Et näköjään lukenut viestiäni loppuun. Kirjoitin:

        "En taaskaan puhu kaikista naisista. On paljon naisia, jotka nauttivat kilpailemisesta ja ovat kunnianhimoisia, mutta itselleni se ei sovi."


      • Olet jokin kummajain
        .................... kirjoitti:

        En ymmärrä. Et näköjään lukenut viestiäni loppuun. Kirjoitin:

        "En taaskaan puhu kaikista naisista. On paljon naisia, jotka nauttivat kilpailemisesta ja ovat kunnianhimoisia, mutta itselleni se ei sovi."

        Nuo kaikki viestisi osoittava että elät naisroolia ja vieläpä korostetusti. Ei cis-naisetkaan ajattele nykyaikana enää tuolla tavoin, se aika oli joskus ennen 1900 luvun puoliväliä.


      • syrjivää on kaikki
        Olet jokin kummajain kirjoitti:

        Nuo kaikki viestisi osoittava että elät naisroolia ja vieläpä korostetusti. Ei cis-naisetkaan ajattele nykyaikana enää tuolla tavoin, se aika oli joskus ennen 1900 luvun puoliväliä.

        Kumman suvaitsematonta porukkaa liikkeellä.

        Haluaisit siis itsekin pakottaa naiset johonkin tiettyyn muottiin, tässä tapauksessa ilmeisesti käsitykseesi "modernista".

        Lisäksi vihjaat, että kirjoittaja olisi trans-henkilö, vaikka sellainen ei käy mistään ilmi.


      • ....................
        emäntä kirjoitti:

        väärin kyllä me naiset ollaan se joka lopulta ohjaa miestä.he ei saisi mitään järkevää aikaan ilman meitä.

        Höpö höpö, emäntä! Raamatussakin Pyhä Paavali sanoo: "mutta sitä en salli, että nainen hallitsee miestä".


      • Selvähän se
        syrjivää on kaikki kirjoitti:

        Kumman suvaitsematonta porukkaa liikkeellä.

        Haluaisit siis itsekin pakottaa naiset johonkin tiettyyn muottiin, tässä tapauksessa ilmeisesti käsitykseesi "modernista".

        Lisäksi vihjaat, että kirjoittaja olisi trans-henkilö, vaikka sellainen ei käy mistään ilmi.

        Cis-nainen ei kirjoittaisi tällä palstalla tuollaista soopaa.


      • Anonyymi
        .................... kirjoitti:

        "Mitenkäs vastuun kantamista välttelemällä onnistuu esimerkiksi työnhaku?"

        Minusta ei olekaan ollut hyvää kehitystä, että naisten on pitänyt mennä kodin ulkopuolelle töihin. Miehen on hyvä käydä kodin ulkopuolella töissä. Miehet yleensä on vahvempia, määrätietoisempia ja osaavat pitää puolensa kovassa yhteiskunnassa. Naisen on parempi hoitaa lapset kotona ja tehdä kevyemmät kotityöt.

        En taaskaan puhu kaikista naisista. On paljon naisia, jotka nauttivat kilpailemisesta ja ovat kunnianhimoisia, mutta itselleni se ei sovi.

        Juuri näin sukupuoliroolit kunniaan.


    • Girena Tonre

      En ole vaihtanut sukupuolta.
      Olen korjauttanut henkilötunnukseni ja fyysisiä ominaisuuksiani saadakseni olla nainen myös yhteiskunnan silmissä. Itse olen sitä ollut aina.

    • shemale

      ESIM: minulla on naisen aivot miehen vartalossa. Toimin niinkuin nainen, mikä herättää suurta hämmennystä muissa ihmisissä, koska he odottavat minun toimivan niinkuin mies. Olen sinut itseni kanssa. Voin tyttöillä kotona riittävästi.

      • sukupuoli vai roolit

        "Toimin niinkuin nainen, mikä herättää suurta hämmennystä muissa ihmisissä, koska he odottavat minun toimivan niinkuin mies."

        Miten nainen sitten toimii? Anna esimerkkejä.


      • Siinä ne tuli
        sukupuoli vai roolit kirjoitti:

        "Toimin niinkuin nainen, mikä herättää suurta hämmennystä muissa ihmisissä, koska he odottavat minun toimivan niinkuin mies."

        Miten nainen sitten toimii? Anna esimerkkejä.

        Tuossa edellä kirjoittava nimimerkki emäntä jakaa näitä esimerkkejä runsain mitoin.


      • hölmitynyt

        ei naisena oleminen ole näytelmää
        ja tytöilyä kotona se on arkielämää.


    • sama käänteisenä

      "Hei te kaikki jotka haluatte vaihtaa sukupuolta naiseksi! Kysymykseni on, että miksi? Minä olen nainen, mutta vihaan olla nainen."

      Vastasit tuossa oikeastaan jo itsellesi.

    • Olet aivan oikeassa siinä, ettei kukaan halua olla nainen. Jo pelkästään urheilutulokset muuttuvat huonommiksi ja työt muuttuvat paskoiksi.
      Sukupuolenkorjaushoitoja ei tehdä siksi, että joku haluaa olla nainen, vaan että haluaa olla elossa ja oma itsensä. Miehen kropassa eläminen on niin ahdistavaa dysforian takia, että on joko pakko lähteä hoitoihin tai vetäistä itsensä orteen. Orteen vetäminen taitaa kyllä olla se kivuttomampi vaihtoehto.

      • ukko 40 vuotta naimisiss

        tota kyselin asiasta tietävältä lääkäriltä miyen todetaan onko miehen vai naisen aivot.naisilla toimii vasen aivppuolislo paremmin mikä .mahdollistaa useamam asian tenemisen yhtä aikaa.test .korjaa vaikka huonekalua ja puhu puhelimeen ja toinen henkilö samantien.mies pystyy keskittymään vain yhteen asiaan yhtä aikaa ja ainakin kahteen ellei kolmeen...mies on yleesä putki aivo
        aivot tutkitaan aivofilmillä ja tehtävillä samaan aikaan.


      • voi teitä
        ukko 40 vuotta naimisiss kirjoitti:

        tota kyselin asiasta tietävältä lääkäriltä miyen todetaan onko miehen vai naisen aivot.naisilla toimii vasen aivppuolislo paremmin mikä .mahdollistaa useamam asian tenemisen yhtä aikaa.test .korjaa vaikka huonekalua ja puhu puhelimeen ja toinen henkilö samantien.mies pystyy keskittymään vain yhteen asiaan yhtä aikaa ja ainakin kahteen ellei kolmeen...mies on yleesä putki aivo
        aivot tutkitaan aivofilmillä ja tehtävillä samaan aikaan.

        voihan nenä tektistä puuttuu sana nainen,mut ymärtäähän sen kun meitä naisia salaa täällä tehdään tyranniksi


      • juuri näin
        ukko 40 vuotta naimisiss kirjoitti:

        tota kyselin asiasta tietävältä lääkäriltä miyen todetaan onko miehen vai naisen aivot.naisilla toimii vasen aivppuolislo paremmin mikä .mahdollistaa useamam asian tenemisen yhtä aikaa.test .korjaa vaikka huonekalua ja puhu puhelimeen ja toinen henkilö samantien.mies pystyy keskittymään vain yhteen asiaan yhtä aikaa ja ainakin kahteen ellei kolmeen...mies on yleesä putki aivo
        aivot tutkitaan aivofilmillä ja tehtävillä samaan aikaan.

        Yksinkertaisemmin sanottuna: jos ihminen on parempi matematiikassa kuin kielissä, hänen sukupuoli-identiteettinsä on mies, jos toisin päin, hänen sukupuoli-identiteettinsä on nainen.

        Esim. kieltenopettajat ovat naisen identiteetillä varustettuja ja kaikki matematiikan opettajat miehen. Jos ihminen liikuttuu elokuvista ja mainoksista, joissa on kissanpoikasia yms., hänellä on naisen identiteetti.

        Suunnistajat ovat miehen identiteetillä varustettuja (visuo-spatiaalinen hahmotuskyky; oikea aivopuolisko). Jos taas on huono suuntavaisto, on naisen identiteetillä varustettu. Kaikki pukukaavoittajat ja ompelijattaret ovat niin ikään identiteetiltään miehiä (visuo-spatiaalinen kyky...).

        Kaikki ruuhkaisissa teollisuushalleissa työskentelevät trukkikuskit ovat naisen identiteetillä varustettuja (moneen asiaan yhtä aikaa keskittyminen), ja samasta syystä kaikki jääkiekkoilijat.


      • Ei yleistetä
        juuri näin kirjoitti:

        Yksinkertaisemmin sanottuna: jos ihminen on parempi matematiikassa kuin kielissä, hänen sukupuoli-identiteettinsä on mies, jos toisin päin, hänen sukupuoli-identiteettinsä on nainen.

        Esim. kieltenopettajat ovat naisen identiteetillä varustettuja ja kaikki matematiikan opettajat miehen. Jos ihminen liikuttuu elokuvista ja mainoksista, joissa on kissanpoikasia yms., hänellä on naisen identiteetti.

        Suunnistajat ovat miehen identiteetillä varustettuja (visuo-spatiaalinen hahmotuskyky; oikea aivopuolisko). Jos taas on huono suuntavaisto, on naisen identiteetillä varustettu. Kaikki pukukaavoittajat ja ompelijattaret ovat niin ikään identiteetiltään miehiä (visuo-spatiaalinen kyky...).

        Kaikki ruuhkaisissa teollisuushalleissa työskentelevät trukkikuskit ovat naisen identiteetillä varustettuja (moneen asiaan yhtä aikaa keskittyminen), ja samasta syystä kaikki jääkiekkoilijat.

        Nyt saat kaikki jääkiekkoilijat ja kiekkofanit vihamiehiksesi.


      • Uutta mulle
        juuri näin kirjoitti:

        Yksinkertaisemmin sanottuna: jos ihminen on parempi matematiikassa kuin kielissä, hänen sukupuoli-identiteettinsä on mies, jos toisin päin, hänen sukupuoli-identiteettinsä on nainen.

        Esim. kieltenopettajat ovat naisen identiteetillä varustettuja ja kaikki matematiikan opettajat miehen. Jos ihminen liikuttuu elokuvista ja mainoksista, joissa on kissanpoikasia yms., hänellä on naisen identiteetti.

        Suunnistajat ovat miehen identiteetillä varustettuja (visuo-spatiaalinen hahmotuskyky; oikea aivopuolisko). Jos taas on huono suuntavaisto, on naisen identiteetillä varustettu. Kaikki pukukaavoittajat ja ompelijattaret ovat niin ikään identiteetiltään miehiä (visuo-spatiaalinen kyky...).

        Kaikki ruuhkaisissa teollisuushalleissa työskentelevät trukkikuskit ovat naisen identiteetillä varustettuja (moneen asiaan yhtä aikaa keskittyminen), ja samasta syystä kaikki jääkiekkoilijat.

        Kaikki ompelijattaret ovat miehiä?


    • jo pienestä pitäen h

      Minä olen halunnut olla tyttö ihan tarhasta lähtien. Olen syytä miettinyt, että saattaa olla lapsuuden trauma koska olen ainoa lapsi ja kuinka sitä tyttöä toivottiin, joka ois ollut niin paljon parempi, sekä mulle oli jo tytön nimikin jo keksitty. Miksi haluisin olla tyttö? No ensinnäkin en pidä sukupuolielimestäni joku on ruma ja ällöttävää. Naisen sukuelin on kauniimpi ja paljon järkevämpi. Eturauhanen: sen kun tulehdutat kerran niin kärsit koko loppuelämän.( joo on naisilla virtsatietulehduksia, mutta kipu asteikolla jää kauaksi eturauhastulehduksesta.) Kiveksiin sattuu todella paljon pienikin isku(ei ole evoluutio niitäkään parempaan paikkaan keksinyt) Naisen vartalo on huomattavasti kauniimipi kuin täysin muodoton miehen. Sama kun vertais ladaa ja ferraria. Rinnat ovat uskomattoman kauniit, sekä leveä lantio. Hintelä ruipelo mies kuten minä ei ole haluttu, mutta jos oisin nainen olis malli/missi. Pukeutuminen on naisilla parempaa kun miesten vaatteet ovat erittäin tylsiä sekä tässä taas tulee nuo paska sukuelimet vastaan kun haluis pitää tiukkoja ja kireitä housuja niin se ei ole mahdollista. Karvoitus joka on ehkä yks hirveimpiä asioita olla mies! Naisten vaatteet ovat paljon edullisempia, H&M.stä saat viidellä eurolla naiselle vaikka mitä niin miehelle et saa mitään. Kesällä hame on paljon parempi kuin mitkään miesten shortsit, sekä naisilla on niitä mikroshortseja, joita mies jos pitäisi niin olisi homo. Tuota paska karvaa tulee joka paikasta ja erittäin nopealla tahdilla. Naiset ei kaljuunnu(ei ole itsellä vielä onneksi vastassa ihan heti) Seksi on naisen osalta paljon parempaa kuin miehellä, ei tarvii kuin mennä selälteen tai mahalteen ja mies hoitaa työt. Naisen orgasmi on paljon parempi ja monimuotoisempi kun miehen joka nyt ei oikeestaan ole kovin kummoinen(sitä ei tarvitse sen enempää tutkia kun sen jo näkee seksin aikana). Nainen saa orgasmin ajattelemalla tai ihan hyväilemällä. Nainen saa useita orgasmeja peräkkäin. Mies ei saa itkeä ja nainen saa näyttää tunteensa aivan vapaasti. Naisella ei ole mitään steretypioita jos tekee jotain "miesmäistä" kun meikkaava ja sheivaava mies on homo. Parisuhteen aloittamiseen nainen kuin nainen saa baarissa iskuyrityksiä, kun miehistä ehkä 0,1% saa iskuyrityksiä. Minä varmaan tappaisin puol maapallolista porukkaa siitä että saisin olla oikea nainen edes yhden päivän. Naiset valittavat kuukautisistaan kun minä olisin aivan onnesta soikeena jos saisin vuotaa vertaa pari kolme päivää kuussa. Onhan noita paljon syitä miksi elämä olisi paljon parempaa naisena...

      P.s. Vihaan rasisti feministejä kun eivät tajua, että pelkästään naisena oleminen on jo parempi asia kun itkeä jostain naisen eurosta tai yms. turhasta paskasta. Osa heistä myös vihaa miehiä. Voisin vaihtaa semmoisen lehmän kanssa osia ihan millon vaan.

      • Laupeudesta

        Minä ymmärrän sinua aivan täysin, "jo pienestä pitäen h".

        Olen itse saanut Luojalta lahjan syntyä naiseksi, sekä biologisesti että psykologisesti ja sosiaalisesti. Luoja on ollut minulle laupias ja hyvä tässä suhteessa. Olen viehättävä ja naisellinen nainen.

        Iloitsen kuukautisistanikin. Kun ne alkoivat murrosikäisenä, olin innoissani ja jopa vähän ylpeä.

        Minulla on ollut toisenlaisia murheita elämässäni, mutta ne eivät liity tähän. Sanoin tämän muistuttaakseni, ettei kenenkään ihmisen, naisenkaan, elämä ole pelkkää ruusuilla tanssimista.

        Itken mielelläni, ja näytän muutkin tunteeni. Melkein tykkään kyynelehtiä ja nähdä muiden ihmisten reaktiot siihen, se empatia, suoranainen ihastus, jota ihmiset kokevat herkän naisen liikutuksen edessä.

        Tykkään siitä, että minua autetaan. Erityisesti tykkään, että mies auttaa minua. Haluan osoittaa kiitollisuutta ja kunnioitusta sellaiselle miehelle, ja tykkään siitä hämmentyneestä mielihyvästä, jolla mies ottaa vastaan kiitollisuuteni ja kunnioitukseni.

        Rakastan naisellista seksuaalisuuttani ja että minun on mahdollista ilmaista sitä vaivihkaa pukeutumisella ja asusteilla: juuri tiukkoja, istuvia farkkuja, yli toisen olkapään putoavia löysiä neuleita ja tiukkoja toppeja, perhosia korvakoruissa, rannekoruissa jne jne. Tykkään pukeutumisesta ja asusteista, jotka ovat epäsuorasti seksikkäitä, niin että vaikutan viattomalta, mutta olen seksuaalinen.

        Rakastan sitäkin, että voin sheivata sääreni kuumassa suihkussa kolkon ja kylmän syyspäivän päätteeksi, ja pestä itseni myskin, niittykukkien tai vaniljan tuoksuisella suihkusaippualla. Tiedän, että sadat, ehkä tuhannet ihmiset ovat tehneet tarkkaa työtä kehitelläkseen suihkusaippuastani sellaisen, että peseytyminen on minulle mahdollisimman nautinnollista ja aistillista.

        Näin kerran bbc:n keskusteluohjelman, jossa feministit väittivät uskontojen olevan naisvihamielisiä. Yksi aggressiivinen feministinainen kertoi vihaisesti, että ortodoksisten juutalaismiesten tiedetään kiittävän Jumalaa siitä, että tämä antoi heidän syntyä miehiksi eikä naisiksi. Minua nauratti feministin raivoaminen aiheesta. Minusta on täysin ymmärrettävää ja hyväksyttävää, jos jotkut miehet tekevät niin, itse olen nimittäin monesti kiittänyt Jumalaa siitä, että olen syntynyt naiseksi enkä mieheksi!

        Haluan siis kertoa sinulle, "jo pienestä pitäen h", että ymmärrän sinua ja tunnen myötätuntoa sinua kohtaan. Toivottavasti löydät jonkin itsellesi sopivan tavan olla mies ja oppia olemaan välittämättä toisten ihmisten mahdollisesta ymmärtämättömyydestä ja hyväksymättömyydestä :-)


      • Huonoa elämää

        Aika samoilla linjoilla ollaan täälläkin. Olen aika usein elämän aikana harmitellut sitä että synnyin mieheksi. Tiedän kyllä että naisillakin on ongelmia, mutta jotenkin ne miehenä elämisen ongelmat tuntuvat huonommalta vaihtoehdolta...

        Ja sitten on se asia että naisilla on todella vapaampaa identiteetin ja olemisen suhteen. Nainen voi olla ylpeästi vaikka mitä nykyään. Ei kukaan kadulla huutele tai uhkaa vetää turpaan jos nainen pitää vaikka miesten vaatteita tai käyttäytyy maskuliinisesti. Mutta jos sitten mies menee mekko päällä ja meikattuna kaupungille, niin saa kyllä olla varuillaan(etenkin iltaisin!). Kyllä minuakin, vaikken edes mikään varsinainen transihminen olekaan, on uhkailtu ja syrjitty ihan vain sen vuoksi että mahdu siihen ahtaasaan miehen rooliin jota yhteiskunta pakottaa lapsesta saakka. Olen aika katkera maailmalle siitä p*skasta jota se on minun päälleni syytänyt.

        Seksin suhteen naisilla on PALJON helpompaa. Naisen ei täydy tehdä oikeastaan mitään saadakseen seksiseuraa. Ja naisen biologia toimii helpommin. Melkein kaikilla miehillä tulee iän myötä erektio-ongelmia jotka tekevät seksin harrastamisesta ja tuntemisesta mahdotonta. Ja sitten on toki ne eturauhasjutut ja kivessyövät (jotka koskettavat miltei kaikkia miehiä, monesti myös melko nuorella iällä). Naiset saavat usein myös pidemmän ja terveemmän elämän.

        En kuitenkaan ole koskaan vakavissani miettinyt menoa mihinkään "korjaushoitoihin" koska en usko niihin. Identiteetti voi olla ihmisellä mikä tahansa, mutta biologian muuttaminen on mahdotonta. Voidaan toki ihmisen kehoa leikellä monella tapaa, mutta loppujen lopuksi kyse on vain pinnallisesta asiasta. Biologisesta miehestä ei voi mielestäni tehdä biologista naista. Voitte toki vittuuntua tästä näkemyksestä ja sanoa minua vaikka miksi, mutta niin nyt vaan koen asian olevan.

        Joten miehenä elämisessä, jos ei satu sopeutumaan valtavirran näkemyksiin ja rooleihin, ei ole paljoa hyvää. Jos voisin syntyä uudelleen naisena, valitsisin sen.


      • Silti nainen

        Ihan huvikseni aloin keräämään vasta-argumentteja:

        "Miksi haluisin olla tyttö? No ensinnäkin en pidä sukupuolielimestäni joku on ruma ja ällöttävää. Naisen sukuelin on kauniimpi ja paljon järkevämpi."

        Olet siis katsellut vain pornokuvia joissa naisen alapää fiksataan kauniimmaksi kuin mitä se on todellisuudessa.

        "Kiveksiin sattuu todella paljon pienikin isku(ei ole evoluutio niitäkään parempaan paikkaan keksinyt)"

        Evoluutio on sisjoittanut ne juuri tuohon että ne toimisivat suvunlisäyksessä. Kivekset vaativat ruumiinlämpöä alemman lämpötilan ja sitä säädetään laskemalla ja nostamalla kiveksiä lihasvoimalla.

        "Naisen vartalo on huomattavasti kauniimipi kuin täysin muodoton miehen."

        Hyväkroppainen mies on ilo silmälle, toteaa hetero nainen. Möhömahainen juntti on tietenkin ruma.

        "Naisten vaatteet ovat paljon edullisempia, H&M.stä saat viidellä eurolla naiselle vaikka mitä niin miehelle et saa mitään."

        Ne vitosen vaatteet kestää käyttöä vain muutaman kerran, mutta ei hätää koska ne on silloin mennyt jo pois muodista. Mies voi pukeutua rippikoulupukuunsa niin kauan kun se mahtuu päälle.

        "Naisen orgasmi on paljon parempi ja monimuotoisempi kun miehen joka nyt ei oikeestaan ole kovin kummoinen(sitä ei tarvitse sen enempää tutkia kun sen jo näkee seksin aikana). Nainen saa orgasmin ajattelemalla tai ihan hyväilemällä. Nainen saa useita orgasmeja peräkkäin."

        Mies jaksaa harvoin niin pitkään että nainen saisi orgasmin. Suurimmaksi osaksi naisen pitää näytellä orgasmia ettei mies menettäisi kasvojaan. Sitten aktin jälkeen nainen hoitaakin homman loppuun itsekseen.

        "Parisuhteen aloittamiseen nainen kuin nainen saa baarissa iskuyrityksiä, kun miehistä ehkä 0,1% saa iskuyrityksiä."

        Ja 99% niistä iskuyrityksistä nainen joutuu torjumaan vaikkapa miehen liiallisen humalatilan vuoksi.

        "Naiset valittavat kuukautisistaan kun minä olisin aivan onnesta soikeena jos saisin vuotaa vertaa pari kolme päivää kuussa. "

        Jos se olisikin vain se vuotaminen, mutta kun siihen tulee lisäksi myös kuukautiskivut jotka on pidemmät kuin vuoto.

        "Voisin vaihtaa semmoisen lehmän kanssa osia ihan millon vaan. "

        Voithan sinä lahjoittaa palkastasi 20% vaikkapa hyväntekeväisyyteen.


    • Neiti Tilasto

      "Seksi on naisen osalta paljon parempaa kuin miehellä, ei tarvii kuin mennä selälteen tai mahalteen ja mies hoitaa työt.

      Tutkimusten mukaan vain 25% naisista saa orgasmin yhdynnässä. 10% naisista ei saa orgasmia koskaan millään tavalla. Miten perustelet väitteesi naisten paremmasta seksistä nämä faktat huomioiden?

      "Parisuhteen aloittamiseen nainen kuin nainen saa baarissa iskuyrityksiä, kun miehistä ehkä 0,1% saa iskuyrityksiä."

      Ihan epäuskottava prosentti, älä aliarvioi lukijoita. 500-kertainen olisi ollut uskottavampi.

    • shemale

      Tuossa edellä alkaen "pienestä pitäen h" tarinasta eteenpäin sanotaan nyt jo melkein kaikki mahdollinen, ainakin oleellinen, näistä aiheista. Orgasmiprosenteista tuskin kannattaa väitellä: eri elimillä kokee eri tavalla: joku tyytyy vähään nautintoon ja joku toinen kokee suureksi ongelmaksi pienetkin orgasmiongelmat. En lähde enää itsestäni selitämään, kun edellä muut antoivat vastaukset!

    • n.10kk hormooneilla

      Totta kai haluan olla nainen ;)

    • Transu57

      Pikkupoikana koin jotain tuollaista. Olen perheen lapsista vanhin ja muistan kun sisko syntyi: kaikki olivat lääpällään, että ööt tööt! Siskon kasvaessa hänelle ostettiin kivoja vaatteita mekoista ja silkkipöksyistä alkaen. Juma, kun olin kade! (En kohtelusta, vaan vaatteista, minusta esimerkiksi ukkokalsarit ovat inhottavia!) Siitä.se sitten vähitellen kehittyi. Aikanaan mietin puolenvaihtoa, mutta siihen aikaan se ei olisi ollut mahdollista. Niin ajattelin että riittäisikö tiittinä oleminen? Se on toistaiseksi riittänyt, ihan hyvin. Elämäni on mennyt sillä tavalla, että valittamista ei ole. Aikaa asian hyväksymiseksi tietysti kului jonkin verran, mutta ahaa-elämyksekseni uskovainen tätini sanoi, että pitää rakastaa lähimmäistään ja myöskin itseään. Sen jälkeen mitään vaikeuksia ei ole ollut! En välitä siitä, että hyväksyykö esimerkiksi vielä elossa olevat vanhempani asian, sillä se pitää hyväksyä ensin itse itsessään. Jos tätä ei tee, niin helposti päätyy jojoon. Kuultuani sanat "alfa-uros", "karpaasi", "tavoitejohtajuus" ym. minun käy todella sääliksi Taneleita. Heille ei patriarkaatti anna minkäänlaista mahdollisuutta hellittää.. Eivätkä he monia keinoja uskalla etsiäkään. Ja sitten ihmetellään, kun he ryyppäävät ämpäreittäin! Itkeminen on maineen menetyksen uhalla ankarasti kielletty!

      • Erästyyyppi

        Olen stealth-transtaustainen heteromies, jota ei voisi vähempää kiinnostaa olla joku hemmetin karpaasi. Silti cisäijäköörini pitää minua jonain helvetin johtajanaan. Vaikka olen niin neiti kuin olla vaan voi...


    • Frewqpp

      En lukenut muita vastauksia ja huomasin kyllä, että aloituksesta on aikaa.

      On aivan se ja sama onko naiseus tai mieheys jotenkin arvostettua yhteiskunnassa ja millaista se on. Jos henkilö on transsukupuolinen, niin on. Ei siinä pohdita mikä nyt kannattaa ja mikä ei. Sitä kokee itsensä vahvasti naiseksi tai mieheksi. Se tunne kumpuaa syvältä jo aivan pienenä. Ei tosin samalla tavalla cisseillä, koska heillä asia on itsestäänselvyys eikä sitä ajatella ja se unohtuu siihen ikään mennessä, kun joku saattaisi kysyä sukupuoli-identiteetistä.

    Ketjusta on poistettu 13 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      88
      6240
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      25
      2584
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      29
      2106
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      63
      1837
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1631
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1428
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1341
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1337
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1269
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1223
    Aihe