Isänpäivä

Huomenna on taas isänpäivä, muistakaa isiänne, niin eläviä kuin jo edesmenneitä.
Valitettavan monen mielestä isä on vain se lapsen siittäjä ja siten ala-arvostetumpi kuin
äiti, vaikka itse lapselle on mahdottoman tärkeää, että on olemassa sekä äiti - että isä, sen
meistä tietää sisimmässään jokainen.

Itse olen menettänyt isäni jo vuosia sitten ja voin kertoa, että meidän suhteemme ei ollut
helppo, aiheutin isälle silloisella toiminnallani niin paljon mielipahaa ja kun kumpikin meistä
oli olevinaan ns. "alfauroksia", niin kahden uroksen yhteentörmäys oli väistämätöntä.
Olisi ollut meille molemmille karmeaa, jos emme olisi ehtineet sopia välejämme ennen isäni
poismenoa, siitä olen kiitollinen. Mieli oli yhtäaikaa sekä surullinen, että kevyt kun kannoin isää hautaan. Lisäksi isä varmisti perinnöllään tulevaisuuteni, vaikka mielestäni en ollut sitä ansainnut.

Itse tulin isäksi ensimmäisen kerran jo nuorena, olin ns. teini-isä, tavallaan menetin tyttäreni
pitkäksi ajaksi olosuhteiden johdosta, mutta en ikinä unohtanut. Tyydyin kohtalooni, kun äitinsä kielsi minua tulemasta lapseni lähelle. Eikä tyttö unohtanut minua, nyt vuosien jälkeen
olemme läheisiä ja rakkaita toisillemme, vaikka äitinsä on yhä vastahankainen, mutta meidän
isä-tytär suhteeseen sillä ei ole vaikutusta.

Varttuneemmalla iällä minulla oli onni saada poika elämäni rakastetun kanssa ja voin kertoa,
että kaikista mahdollisista entisen elämäni virheistä on opittu ja tavallaan ollut hyötyäkin,
sillä en minä en isänä toista niitä virheitä mitä olen itse nähnyt ja kokenut, vuodet on
hioneet pahimmat kulmat pois myös minusta.

Myös vaimoni isälle, appiukolle, kiitos ja kumarrus, sillä hän on oikeasti minun "toinen isä" ja on ollut kunnia ystävystyä aidosti niin hienoon mieheen.

Rakensin poikani kanssa laavun tuosta ulko-ovelta noin kilometrin päähän metsään, siellä
vietetään huomennakin isänpäivää, pilkkihaalareissa istuen, makkaraa ja muurikkalettuja paistaen, se on parasta isänpäivää ikinä kun saa olla Rakkaidensa seurassa, vaimo, poika, koirat. :)

0

68

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Laitetaas nyt kirjaimet tänne

kuka kaipaa ja ketä ?
        Ikävä
        180
        11299
      2. Pieni häivähdys sinusta

Olet niin totinen
        Ikävä
        56
        5381
      3. Taas ryssittiin oikein kunnolla

r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html
        NATO
        46
        2627
      4. Missä olet ollut tänään kaivattuni?

Ikävä sai yliotteen ❤️ En nähnyt sua tänään söpö mies
        Ikävä
        38
        2301
      5. Vanha Suola janottaa Iivarilla

Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia
        Kemijärvi
        13
        1811
      6. Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin

Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,
        Nurmes
        44
        1735
      7. Tiedän kuka sinä noista olet

Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
        Ikävä
        38
        1393
      8. Känniläiset veneessä?

Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v
        Nurmes
        37
        1319
      9. Tulemmeko hyvin

Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s
        Ikävä
        6
        1226
      10. Otavassa tapahtuu!

Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut
        Mikkeli
        26
        1159
      Aihe