Vuokralaiset ova tienanneet kuulemma kymmeniä tuhansia euroja asuntomarkkinoiden hiljennettyä. Nyt on aika sis kysyä, että missä rahat ovat vai käänsikö joku kassan?
Missä rahat ovat?
30
76
Vastaukset
- Minä selitän
Tili tehdään ostovaiheessa.
Itse jätin ostamatta 500 000 euron kupla-asunnon.
Kohta ostan saman asunnon rommaushintaan 300 000 eur.
Tehty tili = 200 000 eur.- hohohoho
Hih hih!
- porvarihallitus
Ihanko vuokralta meinasit ponnahtaa 300 kiloeuron mökkiin rommauksen jälkeen?
- Minä selitän
porvarihallitus kirjoitti:
Ihanko vuokralta meinasit ponnahtaa 300 kiloeuron mökkiin rommauksen jälkeen?
Toki toki. Olen säästänyt korkeakorkoiselle tilille viime vuodet ja nyt on rahaa säästössä.
Minä selitän kirjoitti:
Toki toki. Olen säästänyt korkeakorkoiselle tilille viime vuodet ja nyt on rahaa säästössä.
"korkeakorkoiselle tilille "
hohhohooo- Porvarihallitus
Minä selitän kirjoitti:
Jos tonnin säästät kuukaudessa niin kymmenessä vuodessa ksäirahaa on n.125-130000. Velkamuuliksiko aioit ryhtyä?
- Porvarihallitus
Porvarihallitus kirjoitti:
Jos tonnin säästät kuukaudessa niin kymmenessä vuodessa ksäirahaa on n.125-130000. Velkamuuliksiko aioit ryhtyä?
Siis käsirahaa, ei ksäirahaa.
- En ymmärrä edelleen
Mielenkiintoista tämä kuinka tehdään rahaa tyhjästä ilman, että sitä olisi käytetty. Tulee mieleen Enronin luova kirjanpito.
- Asokas!
Pankkitileillähän nuo tiliotteiden mukaan näyttäisi olevan. En ole pankkitiskiltä varmistanut, onko todellisuudessa näin.
- vaikeat ajat
Aloitukset tyhmenee, kun velkamuulin hätä kasvaa. Kämpän arvo laskee nopeammin kuin velka vähenee.
- porvarihallitus
Ei se kämpän arvo laske senttiäkään, jos sitä ei myy. Kuten ei ole tienattu euroakaan, vaikka tuhnut täällä niin kuvittelevat. Missä ne rahat olivatkaan?
- whoknowswins
porvarihallitus kirjoitti:
Ei se kämpän arvo laske senttiäkään, jos sitä ei myy. Kuten ei ole tienattu euroakaan, vaikka tuhnut täällä niin kuvittelevat. Missä ne rahat olivatkaan?
Kaupankäynnin tyrehdyttyä niitä rahoja ei ole missään. Tätä ennen ne rahat olivat kuplaostajien ja ikuinen nousu -uskovaisten mielikuvituksessa. Joku tietysti löi lihoiksikin ne nousut, mutta meitä tuskin on tuhattakaan suomalaista, jotka sen tajusimme tehdä.
Velkakuplamuuleilla ne rahat näkyvät velkasaldossa ja se onkin sitten ihan sitä oikeaa rahaa, verta ja kyyneliä.
Nousukauden vuokralla asunut ei hevin asunnon ostoon lamassa kykene. Ei, koska ei siihen nousukaudellakaan kyennyt.
Olet oikeassa siinä, ettei tappio realisoidu jos ei myy. Laskusuhdanne 80 prosentissa asuntokannasta on kuitenkin lopullinen ja pysyvä asiantila. Nousua eivät nykyomistajat enää aktiivielinaikanaan tule näkemään. Vahinkojen realisoituminen osuu siis tulevaisuuden saviperikunnille. Osalle ei jää minkään arvoista asuntovarallisuutta jaettavaksi. whoknowswins kirjoitti:
Kaupankäynnin tyrehdyttyä niitä rahoja ei ole missään. Tätä ennen ne rahat olivat kuplaostajien ja ikuinen nousu -uskovaisten mielikuvituksessa. Joku tietysti löi lihoiksikin ne nousut, mutta meitä tuskin on tuhattakaan suomalaista, jotka sen tajusimme tehdä.
Velkakuplamuuleilla ne rahat näkyvät velkasaldossa ja se onkin sitten ihan sitä oikeaa rahaa, verta ja kyyneliä.
Nousukauden vuokralla asunut ei hevin asunnon ostoon lamassa kykene. Ei, koska ei siihen nousukaudellakaan kyennyt.
Olet oikeassa siinä, ettei tappio realisoidu jos ei myy. Laskusuhdanne 80 prosentissa asuntokannasta on kuitenkin lopullinen ja pysyvä asiantila. Nousua eivät nykyomistajat enää aktiivielinaikanaan tule näkemään. Vahinkojen realisoituminen osuu siis tulevaisuuden saviperikunnille. Osalle ei jää minkään arvoista asuntovarallisuutta jaettavaksi.Edelleen siitä jää perinnöksi ilmainen asunto, ja remontoituna se käyttöhyöty.
- outo_juttu
whoknowswins kirjoitti:
Olet oikeassa siinä, ettei tappio realisoidu jos ei myy. Laskusuhdanne 80 prosentissa asuntokannasta on kuitenkin lopullinen ja pysyvä asiantila. Nousua eivät nykyomistajat enää aktiivielinaikanaan tule näkemään. Vahinkojen realisoituminen osuu siis tulevaisuuden saviperikunnille. Osalle ei jää minkään arvoista asuntovarallisuutta jaettavaksi."Nousukauden vuokralla asunut ei hevin asunnon ostoon lamassa kykene. Ei, koska ei siihen nousukaudellakaan kyennyt. "
Muuten olen ollut täällä samoilla linjoilla, muttä tämä nyt on vähän outo juttu.
Kyllä nyt sentään on paljon helpompi ostaa asunto kun hinnat on alhaalla. Ehkä ei tarvitse ottaa lainaakaan niin paljon, jos ollenkaan.. - whoknowswins
outo_juttu kirjoitti:
"Nousukauden vuokralla asunut ei hevin asunnon ostoon lamassa kykene. Ei, koska ei siihen nousukaudellakaan kyennyt. "
Muuten olen ollut täällä samoilla linjoilla, muttä tämä nyt on vähän outo juttu.
Kyllä nyt sentään on paljon helpompi ostaa asunto kun hinnat on alhaalla. Ehkä ei tarvitse ottaa lainaakaan niin paljon, jos ollenkaan..Siina vaan patevat talouden lait. Eli nousukaudella, vaikka onkin kallista on paremmin seka uskallusta, kapasiteettia etta myos rahoitusta tarjolla. Itse toki ole poikkeus kun ostin ensiasunnon lamassa 1994. Kaikki muut tuntemani ikatoverit ostivat joko tuota aiemmin kamalan kuplan aikaan ja karsivat siita edelleen, tai sitten nousevien hintojen aikoihin 1998 alkaen.
Lama on lama osin siksikin kun kukaan ei uskalla investoida oikein mitaan. Lisaksi yleinen ilmapiiri asettaa jarrua vaikka yksilolla kaikki olisi hyvinkin. Nykylama voi kestaa Suomen osalta vaikka kuinka kauan ja hintojen maltillinen lasku jatkuu vuosikaudet. Se "ootellaan ja kattellaan" -tilanne siten tahtoo jaada monille paalle. - ryömi_kivesi_alle
whoknowswins kirjoitti:
Siina vaan patevat talouden lait. Eli nousukaudella, vaikka onkin kallista on paremmin seka uskallusta, kapasiteettia etta myos rahoitusta tarjolla. Itse toki ole poikkeus kun ostin ensiasunnon lamassa 1994. Kaikki muut tuntemani ikatoverit ostivat joko tuota aiemmin kamalan kuplan aikaan ja karsivat siita edelleen, tai sitten nousevien hintojen aikoihin 1998 alkaen.
Lama on lama osin siksikin kun kukaan ei uskalla investoida oikein mitaan. Lisaksi yleinen ilmapiiri asettaa jarrua vaikka yksilolla kaikki olisi hyvinkin. Nykylama voi kestaa Suomen osalta vaikka kuinka kauan ja hintojen maltillinen lasku jatkuu vuosikaudet. Se "ootellaan ja kattellaan" -tilanne siten tahtoo jaada monille paalle.Busted. Esim. vanhempani ostivat asunnon just pahimman kuplan aikaan. Sen kämpän lainat on maksettu pois kauan sitten ja kämppäkin myyty, tosin myyntihinta oli vain 2x ostohinta.
- vielä_odotellaan
Aika hiljaista on. Taitaa osa sijoitustoiminnalla rikastuneista tuhnuista vielä elätellä toivoa siitä, että saisi Wincapitasta rahansa takaisin. Sehän oli se varma sijoituskohde, joka ei rommaa joka kevät ja syksy, toisin kuin osakkeet ja asuntojen hinnat.
- 3-7
50 donaa rahaa. ostan sun kuplamörskän kun joudut työttömäksi. maksan siitä tosin vain 10 donaa ja lopuilla ostan jotain hyödyllisempää.
Kappas, tuhnu nousuhumalassa uhoaa :)
A- sinulla pitäisi olla se 50tuhatta
B- jonkun pitäisi myydä se kupla-asunto halvalla.- kukas_se_siinä
laupias60 kirjoitti:
B- jonkun pitäisi myydä se kupla-asunto halvalla.Persaukinen 3500 euron mies.
- 3-7
laupias60 kirjoitti:
B- jonkun pitäisi myydä se kupla-asunto halvalla.A- mulla on 50 donaa.
B.niitä kuplapellejä on maa täynnä.
sulla ei taida olla edes 5 donaa, vanhus. hyydy kansaneläkkeeseesi LOL. 3-7 kirjoitti:
A- mulla on 50 donaa.
B.niitä kuplapellejä on maa täynnä.
sulla ei taida olla edes 5 donaa, vanhus. hyydy kansaneläkkeeseesi LOL.Aijai, pojat pojat..
Onko kukaan vilkaissut tuota minna smilea? (ei varmaan kukaan viitsi itselleen viruksia ottaa?)
Mutta sama kuin asuntojen hintoihin, pätee siinäkin:
Ei ole varmaan kovin kummoinen esitys, kun pitää täällä mainostaa.- wweeeessd
Mitään tiliä ei todellakaan tehdä ellei myös kauppoja tehdä. Ei tehdä tiliä vain asuntomarkkinoita ja tilastollisia hintakehityksiä seurailemalla.
- JooKattooNyt
Itse olen tehnyt hiukan toisin, ostin oman.
Sittemmin olen säästänyt ja sijoittanut.
Jos hinnat aikuisten oikeasti romahtavat, voin harkita sijoitus asuntoa, muutoin pysyn pörssissä ja rahastoissa.
Asuntoja vaivaa poliitikkojen käsittämätön vero linjattomuus, myös muuta verotusta vaivaa sama ennustettamattomuus.
Yhtään järjellä ostanut saa varmasti omansa pois. - Reino_
Pari vuotta sitten kilpailtiin kuka saa asunnon. Maksettiin jopa yli hintapyyntien. Asuntomarkkinat kävivät ylikierroksilla. Pelättiin eihän ne lopu kesken eihän? Tämä mantra tuli asuntokeinottelijoilta, ym. eduntavoittelijoilta. Kaikki "shitti" meni kaupaksi huonokuntoisista parempiin asuntoihin. Nyt asuntojen hinnat ovat lasketelleet pulkkamäkeä kohta pari vuotta ja loppua ei näy. Näin tuulipuvut tienaa. Kuka otti takkiin ja kuka kääri voitot?
- Toisen_lainat
Joku varmaan teki voittoa ja joku tappiota. Vuokralaiset ovat kuitenkin varmasti siellä tappiontekijöiden joukossa. Ajatella nyt, että maksaa vuodesta toiseen saamatta omakseen yhtään mitään.
- Köyhä
Itselläni oli mahdollisuus ostaa asunto jokunen vuosi sitten. En ostanut silloin vaan nyt koska sain halvemmalla. Lisäksi maksamani vuokra oli todella pieni joten en todellakaan koe hävinneeni mitään vaikka en ylihintaista luukkua ostanutkaan.
- porvarihallitus
Jätin Pekka Perän mökin ostamatta ja säästin satoja tuhansia euroja. Säästin myös kun en koskenut herran businekseen vapaaehtoisesti, ikävä kyllä olen pakotettu verojen kautta siihen osallistumaan koska valtakuntaa johtavat typerykset.
- whoknowswins
Miksi olet pakotettu? Suomessa ei ole pakko olla jos ja kun se ei nappaa. Muuta johonkin unionin nettosaajamaahan. Duunia ei tarvii tehdä, solikka paistaa ja nastarenkaista ei ole kuultukaan. Tätäkään maata ei persaukiset kuplamuulit johda, kuten Suomea, vaan kunnon konnat.
Mutta toivoa on Suomessakin! Kauko Juhantalo hallitukseen ja systeemit lähtee taas skulaamaan.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1006514
Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta
Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t313890törniöläiset kaaharit haaparannassa
isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/303305Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!
https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu3781783- 331408
- 271350
Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi471043Anteeksi kulta
En oo jaksanut pahemmin kirjoitella, kun oo ollut tosi väsynyt. Mut ikävä on mieletön ja haluisin kuiskata korvaasi, hyv11986Perttu Sirviö laukoo täydestä tuutista - Farmi Suomi -kisaajista kovaa tekstiä "Pari mätää munaa..."
Ohhoh, Farmilla tunteet alkaa käydä kuumana, kun julkkiksia tippuu jaksosta toiseen! Varo sisältöpaljastuksia: https:11920- 42889