Kannattaako ostaa AMD:ta? Näyttäisi olevan alhaalla nyt.
AMD
4
107
Vastaukset
- 2+8
Jos vertaa Inteliä ja AMD:ta, niin ainakin tällä hetkellä Intel on tuotteidensa puolesta teknologisesti AMD:n yläpuolella. Tästä seuraa, että Intelillä on hinnoitteluvoimaa, AMD:n on tyydyttävä alhaisempiin hintoihin, jolloin katteetkin ovat heikommat. Voisiko tämä tilanne muuttua?
- kerjäläinen
Uudensukupolven konsoleissa on AMD mukana. Google financialiin kun laitat firman nimen niin sieltä löytyy hyvin uutisia.
Itse olen piensijoittaja todella pienellä p:llä ja ostin 650kpl AMD:tä, kuluineen maksoin 2,81kpl. Tämän hetkisen kurssin mukaan olisin hiukan tappiolla mutta vahvistuneen dollarin ansiosta kuitenkin niukasti plussalla. Uskoisin kurssin nousevan tulevaisuudessa yli 4$ ja dollarin vahvistuessa voittoa tulevan vielä enemmän kuin kurssinousu pelkästään antaisi. - 2+8
Itse ajattelin tilannetta prosessoreiden osalta Intel - AMD ja toisaalta näytönohjaimien kannalta nVidia (geforce) - AMD (radeon).
Tuntuu siltä, että kummassakin AMD on tällä hetkellä altavastaajana. Näytönohjaimissa ehkä olisi helpompi AMD:n tuoda markkinoille uusi ykköstuote. Prosessorien osalta on käsitykseni mukaan liikaa kirittävää.
Toisaalta vähemmmän tehokkaat, mutta edulliset komponentit käyvät suurille pc-valmistajille hyvin kaupaksi. Itse koneitaan rakentavat käyttävät markkinoiden parhaita tai lähellä olevia komponentteja. Rakentelijat muodostavat kuitenkin hyvin pienen osan komponenttien menekistä.
Kovin syvällisesti en ole kuitenkaan AMD:hen yhtiönä perehtynyt enkä uskalla siitä syystä oikein kantaakaan ottaa. - AMD info
AMD ongelmat lähinnä korkeassa virrankulutuksessa sekä prosessoreissa että näytönohjaimissa. Lisäksi Intel hallitsee iten tahtoo huippu tehokkaiden prosessoreiden markkinoita. Intel esitteli vasta uuden sukupolven alustan jossakäytetään DDR 4 muisteja ja AMD ei oikein olevastannut mitenkään tähän. Huomioitavaa on myös että AMD valmistaa myös muisteja.
AMD CEO sanoi ettei heiltä ole tulossa uutuuksia 18kk aikana.
Taisi olla uutinen tuosta n 1kk sitten. AMD:n toiitusjohtaja on muuten nainen. AMD on myös yksi 10 shortatuimman osakkeen joukossa jenkeissä. Sekä Intelin että AMD:n sekä Nvidian kursseja painaa se ettei komponentit käy niin hyvin kaupaksi kuin aikaisemmin. Varsinkin pöytäkone puolella komponenttien kysyntä on laskenut vuosi vuodelta.
Tämä painaa ainakin AMD:n taloutta aika merkittävästi.
Täältä selviää lisää http://www.bloomberg.com/quote/AMD:US
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1897836
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes954095- 682672
Kolari Klaukkala
Kaksi teinityttö kuoli. Vastaantulijoille ei käynyt mitenkään. Mikä auto ja malli telineillä oli entä se toinen auto? Se751702Ukraina ja Zelenskyn ylläpitämä sota tuhoaa Euroopan, ei Venäjä
Mutta tätä ei YLE eikä Helsingin Sanomat kerto.3941629- 641508
Ooo! Kaija Koo saa kesämökille öky-rempan:jättimäinen terde, poreallas... Katso ennen-jälkeen kuvat!
Wow, nyt on Kaija Koon mökkipihalla kyllä iso muutos! Miltä näyttää, haluaisitko omalle mökillesi vaikkapa samanlaisen l201486Toivoisin, että lähentyisit kanssani
Tänään koin, että välillämme oli enemmän. Kummatkin katsoivat pidempään kuin tavallisesti toista silmiin. En tiedä mistä171141Olisinpa jo siellä, otatkohan minut vastaan
Olisitpa lähelläni ja antaisit minun maalata sinulle kuvaa siitä kaikesta ikävästä, tuskasta, epävarmuudesta ja mieleni791070Kevyt on olo
Tiedättekö, että olo kevenee kummasti, kun päästää turhista asioista tai ihmisistä irti! Tämä on hyvä näin <3841068