AMD

............

Kannattaako ostaa AMD:ta? Näyttäisi olevan alhaalla nyt.

4

123

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 2+8

Jos vertaa Inteliä ja AMD:ta, niin ainakin tällä hetkellä Intel on tuotteidensa puolesta teknologisesti AMD:n yläpuolella. Tästä seuraa, että Intelillä on hinnoitteluvoimaa, AMD:n on tyydyttävä alhaisempiin hintoihin, jolloin katteetkin ovat heikommat. Voisiko tämä tilanne muuttua?

• kerjäläinen

Uudensukupolven konsoleissa on AMD mukana. Google financialiin kun laitat firman nimen niin sieltä löytyy hyvin uutisia.
      Itse olen piensijoittaja todella pienellä p:llä ja ostin 650kpl AMD:tä, kuluineen maksoin 2,81kpl. Tämän hetkisen kurssin mukaan olisin hiukan tappiolla mutta vahvistuneen dollarin ansiosta kuitenkin niukasti plussalla. Uskoisin kurssin nousevan tulevaisuudessa yli 4$ ja dollarin vahvistuessa voittoa tulevan vielä enemmän kuin kurssinousu pelkästään antaisi.

• 2+8

Itse ajattelin tilannetta prosessoreiden osalta Intel - AMD ja toisaalta näytönohjaimien kannalta nVidia (geforce) - AMD (radeon).

Tuntuu siltä, että kummassakin AMD on tällä hetkellä altavastaajana. Näytönohjaimissa ehkä olisi helpompi AMD:n tuoda markkinoille uusi ykköstuote. Prosessorien osalta on käsitykseni mukaan liikaa kirittävää.

Toisaalta vähemmmän tehokkaat, mutta edulliset komponentit käyvät suurille pc-valmistajille hyvin kaupaksi. Itse koneitaan rakentavat käyttävät markkinoiden parhaita tai lähellä olevia komponentteja. Rakentelijat muodostavat kuitenkin hyvin pienen osan komponenttien menekistä.

Kovin syvällisesti en ole kuitenkaan AMD:hen yhtiönä perehtynyt enkä uskalla siitä syystä oikein kantaakaan ottaa.

• AMD info

AMD ongelmat lähinnä korkeassa virrankulutuksessa sekä prosessoreissa että näytönohjaimissa. Lisäksi Intel hallitsee iten tahtoo huippu tehokkaiden prosessoreiden markkinoita. Intel esitteli vasta uuden sukupolven alustan jossakäytetään DDR 4 muisteja ja AMD ei oikein olevastannut mitenkään tähän. Huomioitavaa on myös että AMD valmistaa myös muisteja.
      AMD CEO sanoi ettei heiltä ole tulossa uutuuksia 18kk aikana.
      Taisi olla uutinen tuosta n 1kk sitten. AMD:n toiitusjohtaja on muuten nainen. AMD on myös yksi 10 shortatuimman osakkeen joukossa jenkeissä. Sekä Intelin että AMD:n sekä Nvidian kursseja painaa se ettei komponentit käy niin hyvin kaupaksi kuin aikaisemmin. Varsinkin pöytäkone puolella komponenttien kysyntä on laskenut vuosi vuodelta.
      Tämä painaa ainakin AMD:n taloutta aika merkittävästi.

Täältä selviää lisää http://www.bloomberg.com/quote/AMD:US

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      74
      2932
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      64
      2773
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1822
    4. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      17
      1659
    5. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1657
    6. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1600
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      19
      1518
    8. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      48
      1297
    9. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1263
    10. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      9
      1259
    Aihe