Jos pihapiirissä liikkuu supia tai kettuja ja näille on laitettu haaska, on helppo laittaa laite joka ilmoittaa milloin tämä on paikalla haaskan kimpussa. Minä tein pienen puurasian johon laitoin kännykän. Laatikoon pieni vipu joka painaa kännykän painiketta "lähetä" (tekstiviesti), tai "soita jos olet valinnut puhelun.
Systeemi kannattaa rakentaa niin, että maahan painetaan rautatanko jonka pää on taivutettu silmukaksi, ja jonka läpi pujotetaan ohut nailon siimalla. Toiseen päähän laitetaan syötti ja toiseen päähän känykkämekanismi. Syötin siima kannattaa laittaa ainakin parimetriä pitkäksi ja metallilevy känykkärasian täälle ettei ammuta känykkää hajalle. Kannattaa laittaa isompi haaska, ja tämän viereen pieni kevyt hälytin syotti joka antaa hälytyksen, rotta tai hiiri on erittäin hyvä.
Minä olen käyttänyt tekstiviestiä, ja viestiksi olen kirjoittanut " Terve Supi täällä, tule ampumaan"
Supi
4
192
Vastaukset
- ughilj52kj
Vaihda se teksti esim. "Terve, susianalyytikko täällä,tule ampumaan!"
Kuulostaa aika monimutkaiselta... Ite käyttäsin kanuloukkua...
- Supi viisastuu
Supit oppivat tunnistamaan kanuloukun vaaraksi eikä mene sisälle. Aluksi menevät, mutta kun pareina kulkevista supeista toinen näkee kaverinsa jäävän loukkuun niin puskaradio varoittaa muita, ja näin evoluutio toimii.
Nuoret pennut kyllä menee hölmöyttään loukkuun. - Muuta ei tarvi
Supi viisastuu kirjoitti:
Supit oppivat tunnistamaan kanuloukun vaaraksi eikä mene sisälle. Aluksi menevät, mutta kun pareina kulkevista supeista toinen näkee kaverinsa jäävän loukkuun niin puskaradio varoittaa muita, ja näin evoluutio toimii.
Nuoret pennut kyllä menee hölmöyttään loukkuun.Iltahämärissä ajelet metsäutoteitä ja kun huomaat tuoreet supin jäljet niin ajokki takakontista perään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1832274
Oletko ymmärtänyt
Oletko ymmärtänyt jotain kaivatustasi lähiaikoina tai oletko muuttanut mielipidettäsi kaivatustasi?1722030Sanna Ukkolan kolumni: Rautarouva, joka unohti joukkonsa - Riikka Purran pitäisi katsoa peiliin
"Historialliset tappiot eivät synny vahingossa. Ne syntyvät, kun johtaja unohtaa, ketä hänen piti palvella, kirjoittaa I441963- 1281670
Ikäero suhteessa
Huomasin äsken Iltalehden tuoreen artikkelin, jossa kerrottiin, että vain 5% parisuhteista on yli 10v ikäero. Millaisia661582Liian paljon hylättyjä ääniä
Ottakaa avustaja mukaan jos ette osaa äänestää oikein. Moni varmaan sekosi kahden listan ja lipun takia. Oliko tarkoitus1931499Tiedän kyllä sen
Että käyt täällä. En kuvittelisi sellaista asiaa. Tiedän kyllä senkin, että olet ainakin ollut minusta kiinnostunut. Sen771231Ähtärin vaalitulos ja nyt neuvottelut alkavat
Keskusta voitti yhden paikan Ähtärissä kun oli hyvin ehdokkaita ( 32) ja kansanedustaja veturina keräämässä ääniä. P321114Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin
Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni771093- 711083