raskaushaaveet

bbb1

Onko teillä yli neljäkymppisillä vielä raskaushaaveita tai oletteko raskaana? Minä olen 40 vuotta. Edelliskesänä sain keskenmenon ja tänä kesänä sikiölläni todettiin 21-trisomia. Tein keskeytyksen, en halunnut vammaista lasta. Järkisyyt osoittaa, että vauvahaaveet kannattaa unohtaa, mutta kuitenkin...

4

230

Vastaukset 4

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 4+19

Se on niin yksilöllistä ja vieläpä kiinni sattumastakin.

Nainen voi 20% todennäköisyydellä synnyttää vielä 43-44% vuotiaana (mukaanlukien keinohedelmöitysmenetelmät yms).

Tuo siis tarkoittaa että viidestä yksi onnistuu.

• Se oli silloin

Minä olisin tahtonut vauvan 40-vuotislahjaksi, se olisi ollut kolmas lapsi. Toinen ei halunnut, sanoi: "te kolme riitätte".

• 8+17

Sain kolmannen lapsen juuri neljäkymmentä täytettyäni. Verrattuna kahteen edelliseen OK menneeseen raskauteen lähinnä ärsytti neuvolan ja sairaalan hösötys mukamas-riskeistä (lopulta mm. synnytys oli kolmesta normaalein, ilman keinokäynnistyksiä tai -polttoja). Seuloissa tuli käytyä ja kaikki oli mitä mainioimmin. Sain kylläkin synnytyksenjälkeisen lievän masennuksen, liittyen vääjäämättömään eroon. Mutta kersa on kyllä kolmen sarjasta onnistunein!
      Sikäli ärsytti hösötys että itse olen äitini ainokainen, hän oli n. 42 kun synnyin . Ja tunsin muutenkin monia nelikymppisenä lapsen saaneita, lasten isosetä syntyi 46-vuotiaalle äidilleen.

Aloittajalle vaan että go ahead! Jos lasta toivot niin terve lapsi on todennäköistä saada. Vaikka montakin.

• http://www.listamedi

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä kaivatussasi

on parasta?
      Ikävä
      90
      1419
    2. Olivia Oras

"Yle MOT:n tietojen mukaan Oras oli joutunut sairaalahoitoon helsinkiläisellä kauneusklinikalla tehdyn rasvaimun yhteyde
      Kotimaiset julkkisjuorut
      75
      989
    3. Koska muru nähdään

Kaksin?
      Ikävä
      47
      851
    4. Sanoppa ihan rohkeasti

Mun huonot puolet! En suutu…
      Ikävä
      95
      815
    5. Sinisilmäiselle tutulle miehelle

Iltaisin ikävä pahenee ja olet usein mielessä. Toivon merkitseväni sinulle paljon. On ihan hirveän vaikeaa miettiä, mit
      Ikävä
      67
      796
    6. Nainen ... ala olemaan miehille täysin hyödytön

Otsikossa on paras neuvo jokaiselle naiselle, jonka hän voi koskaan saada. Moni mieshän ajattelee jo nyt, että naiset o
      Sinkut
      162
      744
    7. Et vaan tajua

Että rakastan sua
      Ikävä
      20
      689
    8. MOT: Nuoren Olivia Oraksen, 27 surullinen kuolema kauneusoperaatiossa :(

MOT:n tietojen mukaan Oras menetti tajuntansa rasvaimua edeltäneessä puudutuksessa. Hänet kuljetettiin Husiin, ja hän ku
      Maailman menoa
      80
      640
    9. Olen jo oppinut tuntemaan

sinun kirjoitustyylisi
      Ikävä
      53
      628
    10. Mikä herkku

Kaivattusi On? 😁
      Ikävä
      51