700km kävely

Kävellen pohjoiseen

Hei, minulla on hieman yli neljä vuotias bokseri uros. Hyvässä normaalissa kunnossa oleva koira.
Ensi keväänä, Toukokuun alkupuolella olemme lähdössä kävellen kotoa Toijalasta Rovaniemelle. Matka on about 650-800km riippuen reittivalinnoista ja matkalla tapahtuvista asioista yms.
Nukumme lähes kaikki yöt teltassa ja muutaman ystävien luona.
Olen ajatellut että kävelisimme suurin piirtein 20km päivässä.
Kysymykseni siis on että mitä olette mieltä asiasta ja onkohan erikoista mihin tulisi varautua?
Maaseudun irtokoirat,suuret valtatiet yms.
Kiitoksia ja asiallisia vastauksia odotellen.
Olemme vaellelleet paljon ja tottuneitaa teltassa yöpyjiä.

4

123

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Varautukaa siihen

      Koiran lonnkkien kipeytymiseen ja tassujen särkymiseen.

    • vaeltaja8

      Tein oman koiran kanssa 200 km kävelyn joista suurin osa hiekkateitä ja asfalttia pitkin. Vaikka olemme tehneet yhdessä pitkiä Lapin vaelluksia ja liikumme muutenkin paljon tuli yllätyksenä kuinka paljon raskaampaa on kävellä teitä pitkin. Joka ilta piti todella huoltaa molempien jalat, koiralle tassuvahaa ja hieronta, pitkä lepo ja huomattavasti enemmän ruokaa kuin erävaelluksella.
      Kannattaa katsoa reitit niin, että tietää valmiiksi mistä saa vettä ja maanomistajilta kannattaa kysyä lupa yöpymiseen.
      Noinkin pitkällä matkalla on hyvä pitää useita välipäiviä tai parikin peräkkäin.
      Yöllä koiran halutessa ulos pissalle on syytä itse mennä fikkarin kanssa mukaan eikä päästä koiraa silmistä varsinkin siis pohjoisessa missä liikkuu susia joita ihmiset eivät yleensä näe, mutta koira haistaa ja voi lähteä perään.

      Kova urakka teillä ja toivottavasti kaikki sujuu hyvin.

    • hau!

      Itse saattaisin olla niin höperö, että ottaisin pienen kärryn mukaan, johon koiran voisi ottaa lepäilemään (itse toki vetäisin), jos lonkat tai tassut kipeytyvät. Päivämatkat eivät ole pahoja, mutta lepopäiviä/kevyempiä kävelypäiviä soisin varmaan yhden tai kaksi viikkoa kohden.

      Mukavaa reissua!

    • plk2

      Koiralle tossut jalkaan vuoropäivinä ja rasvaa ja viileitä kylpyjä.Kyllä niidenkin jalat kipeytyy, samoin tuollainen kävely ei selällekkään ole vältt.hyväksi eli hyvät valjaat ainakin ja joustohihna.Kunnon energiaruokaa ,jota menee varmaan reilusti.Itse en viittis kävellä,saati ottaa koiraa mukaan mutta jokaisella meillä on hullutuksemme:)Ja voihan sen koiran haun järkätä jotenkin,että pääsee välillä pariksi päiväksi ihan nukkumaan ja vapaana liikkumaan jonkun tutun luokse.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nainen, tervetuloa

      Tule luokseni eka vaikka viikoks tai pariksi. Saisin helliä, kannustaa ja tukea sua ja kokata lempi herkkujasi. Pääsisit
      Ikävä
      33
      7571
    2. Olisit ollut varovaisempi

      Nyt jos minut hylkäät ja et meidän asiasta minulle mitään ilmoita niin ettet edes anteeksi pyydä, niin tiedä että minä e
      Ikävä
      83
      4506
    3. Mies sinä olet kaunis katsella

      Olet myös rauhallinen, tavallinen, varovainen, lämmin, poikamainen, komea, ryhdikäs, rentotyylinen, kiva, mukava... jne
      Ikävä
      65
      3047
    4. Vastenmielisyys

      Kuvaa sinua parhaiten
      Ikävä
      55
      2156
    5. Sinulle, tahtoisin kertoa mitä

      ajattelen siitä. Ehkä olen väärässä, mutta minusta kuulostaa jonkin alulta, mutta ei kerro minkä. Se selvinnee myöhemmi
      Ikävä
      28
      1699
    6. Ensitreffit alttarilla Jyrki paljastaa hääyön intiimiasioista kameroiden sammuttua: "Fyysinen..."

      Ooo-la-laa… Ensitreffit alttarilla -sarjassa alkaa hääparien välillä ns. tunteet kuumenemaan. Lue lisää: https://www.s
      Ensitreffit alttarilla
      7
      1677
    7. Persut tyrmäsivät Suomen osallistumisen Ukrainan jälleenrakentamiseen

      Siinä meni sitten kokoomusyrittäiltä bisnekset sivun suun putinistipersujen takia. Jälleenrakentamiseen osallistuvat mu
      Maailman menoa
      351
      1463
    8. Miksi suomussalmelaiset haisee niin pahalle?

      Kaupassa käydessä huomaa, miten monet ihmiset haisee todella kammottavalle. Eikö täällä osata käydä pesulla tarpeeksi us
      Suomussalmi
      14
      1379
    9. Miksi miehet pelkäätte jotain naista?

      Iskeekö ujous, paniikki ja hävetys. En ole niin pelottava miltä vaikutan vink vink.
      Ikävä
      58
      1109
    10. Nuorisojoukko ryösti merkkikengät teinipojan jalasta Helsingin Itäkeskuksessa.

      https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010709501.html Muun muassa näidenkin rikosten huomattavan suurista kasvamismääristä vi
      Maailman menoa
      276
      1060
    Aihe