Tässä kun olen Raamattua lukenut olen alkanut ihmettelemään sitä miten muutamat sitä Raamattuaan lukee. Minä ainakin helposti ymmärrän Jeesuksen opetuksesta että Hän on itse Jumala. On yksi Herra jota meidän tulee palvella ja kumartaa ja Hän ei voi olla kukaan muu kuin Jumalamme Jeesus Kristus. Tämä on Jeesuksen itse opettama asia. Pitää miettiä mitä noissakin jakeissa Jeesus sanoo. Ei voi palvella Jeesusta eikä Jumalaa erikseen, sillä on vain yksi Herra! Miettikääpä tätä jotka eivät Jeesusta Jumalanaan tunne. Vai ettekö usko Jeesuksen opetusta?
Joh. 13:13-17
13. Te puhuttelette minua opettajaksi ja Herraksi, ja oikein te sanotte, sillä se
minä olen.
14. Jos siis minä, teidän Herranne ja opettajanne, olen pessyt teidän jalkanne,
olette tekin velvolliset pesemään toistenne jalat.
>>Luk 4:8 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Kirjoitettu on: 'Sinun pitää kumartaman Herraa, sinun Jumalaasi, ja häntä ainoata palveleman'."
Jeesus selvästi opettaa kuka on Herra!
100
164
Vastaukset
- Ristiriitoja täynnä
Sen löytää minkä haluaa.
Matteus 6
9 "Rukoilkaa siis te näin: Isä meidän, joka olet taivaissa! Pyhitetty olkoon sinun nimesi;
10 tulkoon sinun valtakuntasi; tapahtukoon sinun tahtosi myös maan päällä niinkuin taivaassa;
11 anna meille tänä päivänä meidän jokapäiväinen leipämme;
12 ja anna meille meidän velkamme anteeksi, niinkuin mekin annamme anteeksi meidän velallisillemme;
13 Äläkä saata meitä kiusaukseen; vaan päästä meidät pahasta, sillä sinun on valtakunta ja voima ja kunnia iankaikkisesti."
Kysyn sinulta, Kelleskaupunginvaari:
Miksi herra Jeesus Kristus ei opettanut noissa jakeissa rukoilemaan poikaa, vaan Isää?
Miksi Jeesus ei opettanut,että "minun on valtakunta, voima ja kunnia iankaikkisesti. Amen.?- Kysyn vaan.
Eikö ekivaari usko mitä Jeesus tuossa sanoo?
13. Te puhuttelette minua opettajaksi ja Herraksi, ja oikein te sanotte, sillä se
minä olen.
>>Luk 4:8 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Kirjoitettu on: 'Sinun pitää kumartaman Herraa, sinun Jumalaasi, ja häntä ainoata palveleman'." - Kelleskaupunginvaari
>>Kysyn sinulta, Kelleskaupunginvaari:
Miksi herra Jeesus Kristus ei opettanut noissa jakeissa rukoilemaan poikaa, vaan Isää? - Sanon vaan.
Kelleskaupunginvaari kirjoitti:
Miksi herra Jeesus Kristus ei opettanut noissa jakeissa rukoilemaan poikaa, vaan Isää?Toisessa ketjussa ekivaari myöntää jo että Jeesus on Jumala. Jumala on antanut oman nimensä Jeesukselle sanoo ekivaari.
>>
ekivaari
9.11.2014 21:06
0
Sulje
Isä on Herra Jumala, joka antoi pojalleen Jeesukselle Kristukselle oman nimensä valtakirjaksi ja sinetiksi lupauksen aitoudesta: Täydennän vielä edellistä kirjoitustani sillä tiedolla mikä minulla on, että meillä on vain yksi Jumala, kaike Isä, jonka jumaluus on luonnollinen, ei toisetta Jumalalta saatua jumalkuutta, niin kuin esimerkiksi Kristuksen jumaluus on Isältä Jumalta
1. Timoteuskirje 6
14 "että tahrattomasti ja moitteettomasti pidät käskyn meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen ilmestymiseen saakka,
15 joka aikanansa on antava meidän nähdä se autuas ja ainoa valtias, kuningasten Kuningas ja herrain Herra,"
Kuten huomaatte, on olemassa monenlaisia herroja ja jumalia, jotka ovat jonkun suuremman jumalan tekemiä tai asettamia. [1. Kor. 8:5,6]
Meidän herramme, Kristus Jeesus, on Isän Jumalan lähettämä ja herraksemme asettama Isän Jumalan teko, ylimmäinen pappi, mutta ei Jumala. [Ap.t. 2:36]
Johannes 10
34 'Jeesus vastasi heille: "Eikö teidän laissanne ole kirjoitettuna: 'Minä sanoin: te olette jumalia'?
35 Jos hän sanoo jumaliksi niitä, joille Jumalan sana tuli-ja Raamattu ei voi raueta tyhjiin-
36 niin kuinka te sanotte sille, jonka Isä on pyhittänyt ja lähettänyt maailmaan: 'Sinä pilkkaat Jumalaa', sentähden että minä sanoin: 'Minä olen Jumalan Poika'?"'- Kelleskaupunginvaari
ekivaari kirjoitti:
Täydennän vielä edellistä kirjoitustani sillä tiedolla mikä minulla on, että meillä on vain yksi Jumala, kaike Isä, jonka jumaluus on luonnollinen, ei toisetta Jumalalta saatua jumalkuutta, niin kuin esimerkiksi Kristuksen jumaluus on Isältä Jumalta
1. Timoteuskirje 6
14 "että tahrattomasti ja moitteettomasti pidät käskyn meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen ilmestymiseen saakka,
15 joka aikanansa on antava meidän nähdä se autuas ja ainoa valtias, kuningasten Kuningas ja herrain Herra,"
Kuten huomaatte, on olemassa monenlaisia herroja ja jumalia, jotka ovat jonkun suuremman jumalan tekemiä tai asettamia. [1. Kor. 8:5,6]
Meidän herramme, Kristus Jeesus, on Isän Jumalan lähettämä ja herraksemme asettama Isän Jumalan teko, ylimmäinen pappi, mutta ei Jumala. [Ap.t. 2:36]
Johannes 10
34 'Jeesus vastasi heille: "Eikö teidän laissanne ole kirjoitettuna: 'Minä sanoin: te olette jumalia'?
35 Jos hän sanoo jumaliksi niitä, joille Jumalan sana tuli-ja Raamattu ei voi raueta tyhjiin-
36 niin kuinka te sanotte sille, jonka Isä on pyhittänyt ja lähettänyt maailmaan: 'Sinä pilkkaat Jumalaa', sentähden että minä sanoin: 'Minä olen Jumalan Poika'?"'Et ekivaari vastannut mun kysymykseen äsken niin voisitko vastata nyt?
Minä vastasin ekivaari sinun kysymykseesi. Nyt toivoisin sinun vastaavan minun kysymykseeni, ketä Herraa sinä ekivaari rukoilet ja palvelet? Sanon vaan. kirjoitti:
Toisessa ketjussa ekivaari myöntää jo että Jeesus on Jumala. Jumala on antanut oman nimensä Jeesukselle sanoo ekivaari.
>>
ekivaari
9.11.2014 21:06
0
Sulje
Isä on Herra Jumala, joka antoi pojalleen Jeesukselle Kristukselle oman nimensä valtakirjaksi ja sinetiksi lupauksen aitoudesta:Hallitusvalta ei tarkoita omistajavaltaa. Valtakirjan antaja ei tässä tapauksessa alistanut itseänsä valtakirjan saajan omaksi, vaan valtakirjan saaja on edelleen ja iankaikkisesti valtakirjan antajan omaisuutta:
1. Korinttolaiskirje 15
27 'Sillä: "kaikki hän on alistanut hänen jalkojensa alle". Mutta kun hän sanoo: "kaikki on alistettu", niin ei tietenkään ole alistettu se, joka on alistanut kaiken hänen allensa.
28 Ja kun kaikki on alistettu Pojan valtaan, silloin itse Poikakin alistetaan sen valtaan, joka on alistanut hänen valtaansa kaiken, että Jumala olisi kaikki kaikissa.'
Apostoli Paavali opetti Isän Jumalan, välimies Kristuksen ja ihmisten keskinäiset omissuhteen näin:
1. Korinttolaiskirje 3
23 "Mutta te olette Kristuksen, ja Kristus on Jumalan."- Lo98jk
Miksi herra Jeesus Kristus ei opettanut noissa jakeissa rukoilemaan poikaa, vaan Isää?>>>Minä en sitä tiedä, eikä minun tarvitse sitä syytä tietääkkään. Minä tiedän ja uskon sen, mitä Raamatustani luen.
Et ekivaari vastannut mun kysymykseen äsken niin voisitko vastata nyt?
Minä vastasin ekivaari sinun kysymykseesi. Nyt toivoisin sinun vastaavan minun kysymykseeni, ketä Herraa sinä ekivaari rukoilet ja palvelet?Minä rukoilen ja palvelen tätä Jumalaa
"3 Kiitetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, laupeuden Isä ja kaiken lohdutuksen Jumala, " [2. Kor. 1:3; Ef. 1:3,17, 1 Piet. 1:3 ]
Apostolien teot 2
36 "Varmasti tietäköön siis koko Israelin huone, että Jumala on hänet Herraksi ja Kristukseksi tehnyt, tämän Jeesuksen, jonka te ristiinnaulitsitte."
Jeesus Kristus on tehty herra ja jumala, toisin kuin Isä Jumala, [Joh. 10:24-36;17:3]Kysyn vaan. kirjoitti:
Eikö ekivaari usko mitä Jeesus tuossa sanoo?
minä olen.
>>Luk 4:8 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Kirjoitettu on: 'Sinun pitää kumartaman Herraa, sinun Jumalaasi, ja häntä ainoata palveleman'."Olen jo useissa viesteissäni sanonut että "Isä on Jeesuksen herraksi ja Kristukseksi tehnyt. [Apt. 2:36] Hän toimii Jumalan sanan mukaan välimiehenä ja ylimmäisenä pappina iankaikkisesti.
Heprealaiskirje 5
6 'niinkuin hän toisessakin paikassa sanoo: "Sinä olet pappi iankaikkisesti Melkisedekin järjestyksen mukaan"
'Kelleskaupunginvaari kirjoitti:
Miksi herra Jeesus Kristus ei opettanut noissa jakeissa rukoilemaan poikaa, vaan Isää?Kelleskaupunginvaai, Pidätkö herra Jeesuksen opettamaa Isä meidän rukousta epäluotettana todistuksena siitä kun Isä yksin on totinen Jumala. [Joh. 17:3]
- Kelleskaupunginvaari
ekivaari kirjoitti:
Kelleskaupunginvaai, Pidätkö herra Jeesuksen opettamaa Isä meidän rukousta epäluotettana todistuksena siitä kun Isä yksin on totinen Jumala. [Joh. 17:3]
>>Kelleskaupunginvaai, Pidätkö herra Jeesuksen opettamaa Isä meidän rukousta epäluotettana todistuksena siitä kun Isä yksin on totinen Jumala. [Joh. 17:3] >Luk 4:8 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Kirjoitettu on: 'Sinun pitää kumartaman Herraa, sinun Jumalaasi, ja häntä ainoata palveleman'."
- Kelleskaupunginvaari
ekivaari kirjoitti:
Minä rukoilen ja palvelen tätä Jumalaa
"3 Kiitetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, laupeuden Isä ja kaiken lohdutuksen Jumala, " [2. Kor. 1:3; Ef. 1:3,17, 1 Piet. 1:3 ]
Apostolien teot 2
36 "Varmasti tietäköön siis koko Israelin huone, että Jumala on hänet Herraksi ja Kristukseksi tehnyt, tämän Jeesuksen, jonka te ristiinnaulitsitte."
Jeesus Kristus on tehty herra ja jumala, toisin kuin Isä Jumala, [Joh. 10:24-36;17:3]>>Minä rukoilen ja palvelen tätä Jumalaa
"3 Kiitetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, laupeuden Isä ja kaiken lohdutuksen Jumala, " [2. Kor. 1:3; Ef. 1:3,17, 1 Piet. 1:3 ]>Luk 4:8 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Kirjoitettu on: 'Sinun pitää kumartaman Herraa, sinun Jumalaasi, ja häntä ainoata palveleman'." Kelleskaupunginvaari kirjoitti:
>>Kelleskaupunginvaai, Pidätkö herra Jeesuksen opettamaa Isä meidän rukousta epäluotettana todistuksena siitä kun Isä yksin on totinen Jumala. [Joh. 17:3] >Luk 4:8 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Kirjoitettu on: 'Sinun pitää kumartaman Herraa, sinun Jumalaasi, ja häntä ainoata palveleman'."
Luukas 4:8 jakeessa Jeesus tarkoitti Isä Jumalaa, jonka on "valtakunta ja voima ja kunnia iankaikkisesti. Amen."
Matteus 6:
13 "Äläkä saata meitä kiusaukseen; vaan päästä meidät pahasta, sillä sinun on valtakunta ja voima ja kunnia iankaikkisesti. Amen."- jaikalii
ekivaari kirjoitti:
Luukas 4:8 jakeessa Jeesus tarkoitti Isä Jumalaa, jonka on "valtakunta ja voima ja kunnia iankaikkisesti. Amen."
Matteus 6:
13 "Äläkä saata meitä kiusaukseen; vaan päästä meidät pahasta, sillä sinun on valtakunta ja voima ja kunnia iankaikkisesti. Amen."Isämme on se jonka siemenestä olemme siinneet ja syntyneet.
Uskova on syntynyt Sanasta ja Hengestä; yhdestä Jumalasta. Siksi olemme Jumalan lapsia. Hengellinen Isämme on siis Sana ja Henki, joka on yksi Jumala.
Koska Jeesus on Jumalan Sana, olemme Herran Jeesuksen Kristuksen lapsia ja Hän on Isämme. Koska olemme syntyneet Hengestä, olemme Pyhän Hengen lapsia ja Hän on hengellinen Isämme. Koska Sana ja Henki on yksi Jumala, olemme Jumalasta syntyneet Jumalan lapsia.
Yksi Herra, yksi usko, yksi Jumala. - näin on
ekivaari kirjoitti:
Olen jo useissa viesteissäni sanonut että "Isä on Jeesuksen herraksi ja Kristukseksi tehnyt. [Apt. 2:36] Hän toimii Jumalan sanan mukaan välimiehenä ja ylimmäisenä pappina iankaikkisesti.
Heprealaiskirje 5
6 'niinkuin hän toisessakin paikassa sanoo: "Sinä olet pappi iankaikkisesti Melkisedekin järjestyksen mukaan"
'Ei ekivaari usko niitä jakeita jotka viittaavat Jeesuksen Jumalaksi. Syy on se, kun ne eivät sovi ekivaarin tekemään ja suunnitelemaan oppiin.
- Yhteistä omaisuutta
>>Minä rukoilen ja palvelen tätä Jumalaa
"3 Kiitetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, laupeuden Isä ja kaiken lohdutuksen Jumala, " [2. Kor. 1:3; Ef. 1:3,17, 1 Piet. 1:3 ]>Luk 4:8 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Kirjoitettu on: 'Sinun pitää kumartaman Herraa, sinun Jumalaasi, ja häntä ainoata palveleman'."Jos kysyt juutalaisilta, ei Jeesusta mainita Vanhassa testamentissa lainkaan. Jos kysyisit Jeesuksen aikalaisilta, ei kukaan ajattelisi, että Messias olisi Jumala. Messiaan piti tulla pelastamaan Israelin kansa.
Sinä luet Raamattua omalla tavallasi - 2000-luvun tavalla - ja siihen sinulla on täysi oikeus. Sama oikeus on kaikilla muillakin. Lukevathan juutalaisetkin edelleen tekstejään oman uskonsa kautta. Tekstit eivät ole kenenkään yksityisomaisuutta, vaan sadat ja tuhannet eri käsitykset niistä ovat kaikki samanarvoisia. - >:<
ekivaari kirjoitti:
Matteus 6:
13 "Äläkä saata meitä kiusaukseen; vaan päästä meidät pahasta, sillä sinun on valtakunta ja voima ja kunnia iankaikkisesti. Amen.">>Joh. 13:13-17
minä olen.
>>Luk 4:8 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Kirjoitettu on: 'Sinun pitää kumartaman Herraa, sinun Jumalaasi, ja häntä ainoata palveleman'." Luukas 4:8 jakeessa Jeesus tarkoitti Isä Jumalaa, jonka on "valtakunta ja voima ja kunnia iankaikkisesti. Amen.">Kirjoitettu on: 'Sinun pitää kumartaman Herraa, sinun Jumalaasi, ja häntä ainoata palveleman'." jaikalii kirjoitti:
Isämme on se jonka siemenestä olemme siinneet ja syntyneet.
Uskova on syntynyt Sanasta ja Hengestä; yhdestä Jumalasta. Siksi olemme Jumalan lapsia. Hengellinen Isämme on siis Sana ja Henki, joka on yksi Jumala.
Koska Jeesus on Jumalan Sana, olemme Herran Jeesuksen Kristuksen lapsia ja Hän on Isämme. Koska olemme syntyneet Hengestä, olemme Pyhän Hengen lapsia ja Hän on hengellinen Isämme. Koska Sana ja Henki on yksi Jumala, olemme Jumalasta syntyneet Jumalan lapsia.
Yksi Herra, yksi usko, yksi Jumala.Jeesus kutsui meitä veljikseen. Ei sanonut olevansa meidän Isä, vaan veli:
Matteus 28
10 "Silloin Jeesus sanoi heille: "Älkää peljätkö; menkää ja viekää sana minun veljilleni, että he menisivät Galileaan: siellä he saavat minut nähdä".
Heprealaiskirje 2
12 'kun hän sanoo: "Minä julistan sinun nimeäsi veljilleni, ylistän sinua seurakunnan keskellä";'
Kun Isä oli herättänyt Jeesuksen kuolleista, Jeesus sanoi että "minä menen ylös, minun Isäni tykö ja teidän Isänne tykö, ja minun Jumalani tykö ja teidän Jumalanne tykö".'
Johannes 20
17 'Jeesus sanoi hänelle: "Älä minuun koske, sillä en minä ole vielä mennyt ylös Isäni tykö; mutta mene minun veljieni tykö ja sano heille, että minä menen ylös, minun Isäni tykö ja teidän Isänne tykö, ja minun Jumalani tykö ja teidän Jumalanne tykö".
Tuossa, kuolleista herätettynä Jeesus sanoi menevänsä kaikkien meidän yhteisen Isän tykö;"minun Isäni tykö ja teidän Isänne tykö, ja minun Jumalani tykö ja teidän Jumalanne tykö".'- jaikalii
ekivaari kirjoitti:
Jeesus kutsui meitä veljikseen. Ei sanonut olevansa meidän Isä, vaan veli:
Matteus 28
10 "Silloin Jeesus sanoi heille: "Älkää peljätkö; menkää ja viekää sana minun veljilleni, että he menisivät Galileaan: siellä he saavat minut nähdä".
Heprealaiskirje 2
12 'kun hän sanoo: "Minä julistan sinun nimeäsi veljilleni, ylistän sinua seurakunnan keskellä";'
Kun Isä oli herättänyt Jeesuksen kuolleista, Jeesus sanoi että "minä menen ylös, minun Isäni tykö ja teidän Isänne tykö, ja minun Jumalani tykö ja teidän Jumalanne tykö".'
Johannes 20
17 'Jeesus sanoi hänelle: "Älä minuun koske, sillä en minä ole vielä mennyt ylös Isäni tykö; mutta mene minun veljieni tykö ja sano heille, että minä menen ylös, minun Isäni tykö ja teidän Isänne tykö, ja minun Jumalani tykö ja teidän Jumalanne tykö".
Tuossa, kuolleista herätettynä Jeesus sanoi menevänsä kaikkien meidän yhteisen Isän tykö;"minun Isäni tykö ja teidän Isänne tykö, ja minun Jumalani tykö ja teidän Jumalanne tykö".'Jeesus puhutteli opetuslapsia lapsinaan.
Olet varmasti lukenut senkin Raamatusta.
Sitten tarvitsee vain uskoa ja ymmärtää
miten sen selittää ilman että mitätöi
toista Sanaa Raamatusta. Ethän voi
uskoa ja ottaa vastaan yhtä Raamatun
Sanaa ja hyljätä toista Sanaa joka myös
on Raamatussa. Kaikki Raamatun Sanat
ovat Totuus yhdessä. Niin yhtään Sanaa
ei saa heittää pois heittämättä pois Jumalaa
joka on Sana ja Henki. >:< kirjoitti:
>>Joh. 13:13-17
minä olen.
>>Luk 4:8 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Kirjoitettu on: 'Sinun pitää kumartaman Herraa, sinun Jumalaasi, ja häntä ainoata palveleman'." Luukas 4:8 jakeessa Jeesus tarkoitti Isä Jumalaa, jonka on "valtakunta ja voima ja kunnia iankaikkisesti. Amen.">Kirjoitettu on: 'Sinun pitää kumartaman Herraa, sinun Jumalaasi, ja häntä ainoata palveleman'.">:< — Sinä et ota huomioon Jeesuksem Kristuksen opetusta Johannes 10:24-36 jakeissa, joissa hän opettaa että tässä maailmassa on monenlaisia herroja ja jumalia, mutta on vain yksia ainoa Herra Jumala, Isä ja yksi ainoa Isän tekemä herra Jeesus Kristus.
Efesolaiskirje 4
6 "yksi Jumala ja kaikkien Isä, joka on yli kaikkien ja kaikkien kautta ja kaikissa."
1. Korinttolaiskirje 8
5 "Sillä vaikka olisikin niin sanottuja jumalia, olipa heitä sitten taivaassa tai maassa, ja niitä on paljon semmoisia jumalia ja herroja,
6 niin on meillä kuitenkin ainoastaan yksi Jumala, Isä, josta kaikki on ja johon me olemme luodut, ja yksi Herra, Jeesus Kristus, jonka kautta kaikki on, niin myös me hänen kauttansa.
Raamatussa on selkeä Kristuksen opetus, että meillä on vain yksi tosi Jumala, joka on Isä!
"yksi Jumala ja kaikkien Isä, joka on yli kaikkien ja kaikkien kautta ja kaikissa."
Koska Isä on yli kaikkien, on hän yli myös poikansa, Jeesuksen Kristuksen.Kelleskaupunginvaari kirjoitti:
"3 Kiitetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, laupeuden Isä ja kaiken lohdutuksen Jumala, " [2. Kor. 1:3; Ef. 1:3,17, 1 Piet. 1:3 ]>Luk 4:8 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Kirjoitettu on: 'Sinun pitää kumartaman Herraa, sinun Jumalaasi, ja häntä ainoata palveleman'."Kun Kristus on johdattanut kenet Isän Jumalan tuntemiseen, hän ei tarvitse enää välimiestä tai ohjaajaa, sillä Isä itse selittää rakastamilleen ilman kuvauksia;
Johannes 16
25 "Tämän minä olen puhunut teille kuvauksilla; mutta tulee aika, jolloin minä en puhu teille enää kuvauksilla, vaan avonaisesti julistan teille sanomaa Isästä.
26 Sinä päivänä te anotte minun nimessäni; enkä minä sano teille, että minä olen rukoileva Isää teidän edestänne;
27 sillä Isä itse rakastaa teitä, sentähden että te olette minua rakastaneet ja uskoneet minun lähteneen Jumalan tyköä.
28 Minä olen lähtenyt Isästä ja tullut maailmaan; jälleen minä jätän maailman ja menen Isän tykö."
29 Hänen opetuslapsensa sanoivat: "Katso, nyt sinä puhut avonaisesti etkä käytä mitään kuvausta.
30 Nyt me tiedämme, että sinä tiedät kaikki, etkä tarvitse, että kukaan sinulta kysyy; sentähden me uskomme sinun Jumalan tyköä lähteneen."
31 Jeesus vastasi heille: "Nyt te uskotte.">:< kirjoitti:
minä olen.
>>Luk 4:8 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Kirjoitettu on: 'Sinun pitää kumartaman Herraa, sinun Jumalaasi, ja häntä ainoata palveleman'." Luukas 4:8 jakeessa Jeesus tarkoitti Isä Jumalaa, jonka on "valtakunta ja voima ja kunnia iankaikkisesti. Amen.">Kirjoitettu on: 'Sinun pitää kumartaman Herraa, sinun Jumalaasi, ja häntä ainoata palveleman'."Olenhan jatkuvast selittänyt, että Jeesus Kristus ON Isän Jumalan herraksi tekemä Jumalan poika ja ylimmäinen pappi, mutta ei Jumala!
Isää Jumalaa ei kukaan ole tehnyt, sillä hän on aina ollut. Poika sen sijaan on Isän synnyttämä, muotoilema ja valmistama.Kelleskaupunginvaari kirjoitti:
"3 Kiitetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, laupeuden Isä ja kaiken lohdutuksen Jumala, " [2. Kor. 1:3; Ef. 1:3,17, 1 Piet. 1:3 ]>Luk 4:8 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Kirjoitettu on: 'Sinun pitää kumartaman Herraa, sinun Jumalaasi, ja häntä ainoata palveleman'."Kelleskaupunginvaari! Sinä kerskaat uskovasi, mutta elämäsi ja sanasi todistaa että kuitenkaan ET usko Jumalaksi sanomasi Jeesus Kristuksen opetusta että meillä on "ainoastaan YKSI Jumala, joka on Isä! [Joh. 17:1,3]
1. Korinttolaiskirje 8
5 "Sillä vaikka olisikin niin sanottuja jumalia, olipa heitä sitten taivaassa tai maassa, ja niitä on paljon semmoisia jumalia ja herroja,
6 niin on meillä kuitenkin ainoastaan yksi Jumala, Isä, josta kaikki on ja johon me olemme luodut, ja yksi Herra, Jeesus Kristus, jonka kautta kaikki on, niin myös me hänen kauttansa."
Efesolaiskirje 4
6 "yksi Jumala ja kaikkien Isä, joka on yli kaikkien ja kaikkien kautta ja kaikissa."
Noissa jakeissa sanotaan että "kaikkien Isä Jumala on yli kaikkien ja kaikkien kautta ja kaikissa", eikä vain rajoitetusti kolmessa. Se on ihmisten kolmeksi tekemä rajoitus, ei Jumalan tekemä.
Efesolaiskirje 1
10 "siitä armotaloudesta, minkä hän aikojen täyttyessä aikoo toteuttaa, - o n -
y h d i s t ä v ä - K r i s t u k s e s s a - y h d e k s i - k a i k k i, - mitä on taivaissa ja mitä on maan päällä.
Kuka per#ele siellä vaatii minua vaihtamaan toistakymmentä vuotta käyttämääni ekivaari nimimerkkiä?- jaikalii
ekivaari kirjoitti:
Kelleskaupunginvaari! Sinä kerskaat uskovasi, mutta elämäsi ja sanasi todistaa että kuitenkaan ET usko Jumalaksi sanomasi Jeesus Kristuksen opetusta että meillä on "ainoastaan YKSI Jumala, joka on Isä! [Joh. 17:1,3]
1. Korinttolaiskirje 8
6 niin on meillä kuitenkin ainoastaan yksi Jumala, Isä, josta kaikki on ja johon me olemme luodut, ja yksi Herra, Jeesus Kristus, jonka kautta kaikki on, niin myös me hänen kauttansa."
Efesolaiskirje 4
Noissa jakeissa sanotaan että "kaikkien Isä Jumala on yli kaikkien ja kaikkien kautta ja kaikissa", eikä vain rajoitetusti kolmessa. Se on ihmisten kolmeksi tekemä rajoitus, ei Jumalan tekemä.
Efesolaiskirje 1
y h d i s t ä v ä - K r i s t u k s e s s a - y h d e k s i - k a i k k i, - mitä on taivaissa ja mitä on maan päällä.
Kuka per#ele siellä vaatii minua vaihtamaan toistakymmentä vuotta käyttämääni ekivaari nimimerkkiä?>>>Kuka per#ele siellä vaatii minua vaihtamaan toistakymmentä vuotta käyttämääni ekivaari nimimerkkiä?
- Sivusta seurannut
jaikalii kirjoitti:
>>>Kuka per#ele siellä vaatii minua vaihtamaan toistakymmentä vuotta käyttämääni ekivaari nimimerkkiä?
>> Oletko eki samalla tiellä? Sinähän tunnustit lappixen "uskossa olo" aikana hänen olevan sinun uskon veli.
Sivusta seurannut kirjoitti:
>> Oletko eki samalla tiellä? Sinähän tunnustit lappixen "uskossa olo" aikana hänen olevan sinun uskon veli.
>En usko heidän hengelliseen uudestisyntymäänsä.<
Siis sinun ymmärryksesi mukaan jumalaton ihminen voi elää vanhurskauden valtakunnassa.- Sivusta seurannut
markkulievonen kirjoitti:
>En usko heidän hengelliseen uudestisyntymäänsä.<
Siis sinun ymmärryksesi mukaan jumalaton ihminen voi elää vanhurskauden valtakunnassa.>>Siis sinun ymmärryksesi mukaan jumalaton ihminen voi elää vanhurskauden valtakunnassa.
Jos Jumalan pojan, Jeesuksen Kristuksen sanominen Jumalan pojaksi ja ylimmäiseksi papiksi sekä välimieheksi on Jeesuksen halventamista, niin menen kyllä pää pystyssä Kristuksessa Jeesuksessa vastaamaan sanomisistani Itse Jeesuksen Kristuksen Jumalan ja Isän edessä. [5. Moos.18:18,19]
5. Mooseksen kirja 18
18 "Profeetan minä olen herättävä heille heidän veljiensä keskuudesta, sinun kaltaisesi, ja minä panen sanani hänen suuhunsa, ja hän puhuu heille kaikki, mitä minä käsken hänen puhua.
19 Ja joka ei kuule minun sanojani, joita hän minun nimessäni puhuu, hänet minä itse vaadin tilille."
Heprealaiskirje 4
14 "Kun meillä siis on suuri ylimmäinen pappi, läpi taivasten kulkenut, Jeesus, Jumalan Poika, niin pitäkäämme kiinni tunnustuksesta."
1. Johanneksen kirje 4
15 "Joka tunnustaa, että Jeesus on Jumalan Poika, hänessä Jumala pysyy, ja hän Jumalassa.
1.Johanneksen kirje 5
5 "Kuka on se, joka voittaa maailman, ellei se, joka uskoo, että Jeesus on Jumalan Poika?"- markkulievonen.
>>Siis sinun ymmärryksesi mukaan jumalaton ihminen voi elää vanhurskauden valtakunnassa.
>Markku taasen on "uudesti syntynyt" kun pääsi änkytyksestä eroon. En usko heidän hengelliseen uudestisyntymäänsä.< Todistuksesi....
Siis et usko uudestisyntymääni eli olen jumalaton ihminen . Taas JUMALA ilmoittaa asian toisin.
Jesaja 32 Vanhurskauden valtakunta.
4. Ajattelemattomien sydän käsittää taidon, ja änkyttäväin kieli puhuu sujuvasti ja selkeästi.
Siis sinun mukaan jumalatonkin voi elää vanhurskauden valtakunnassa ja vapautuen änkytyksestä.
Muuten, mihin TODELLISESTI USKOT.
YMMÄRRÄTKÖ, mitä on vanhurskaus ja eläminen siinä/ siitä.
On aivan yks hailee mitä ajattelet ja uskottelet. JUMALAN ilmoitukset on todisteena, mihin uskon ja mihin en. Mutu tuntumat eivät ole totuutta. - Sivusta seurannut
markkulievonen. kirjoitti:
>Markku taasen on "uudesti syntynyt" kun pääsi änkytyksestä eroon. En usko heidän hengelliseen uudestisyntymäänsä.< Todistuksesi....
Siis et usko uudestisyntymääni eli olen jumalaton ihminen . Taas JUMALA ilmoittaa asian toisin.
Jesaja 32 Vanhurskauden valtakunta.
4. Ajattelemattomien sydän käsittää taidon, ja änkyttäväin kieli puhuu sujuvasti ja selkeästi.
Siis sinun mukaan jumalatonkin voi elää vanhurskauden valtakunnassa ja vapautuen änkytyksestä.
Muuten, mihin TODELLISESTI USKOT.
YMMÄRRÄTKÖ, mitä on vanhurskaus ja eläminen siinä/ siitä.
On aivan yks hailee mitä ajattelet ja uskottelet. JUMALAN ilmoitukset on todisteena, mihin uskon ja mihin en. Mutu tuntumat eivät ole totuutta.Ei se todista että olet uudestisyntynyt vaikka Raamatusta jakeita tänne laittelet. Niin tekee Pe-kukin ja on ateisti kuten itse on sanonut.
>>Muuten, mihin TODELLISESTI USKOT. Sivusta seurannut kirjoitti:
Kuljen loppuun asti sitä tietä, minkä herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä on minulle antanut ja Lappix kulkee, mitä tietä kulkeekin, omalla vastuullaan ja nopeudellaan. Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, ei ole asettanut minua ihmisten tuomariksi, eikä ole asettanut teitäkään minun päällysmiehiksi, joille minun pitäisi tehdä tili jokapäiväisestä vaelluksestani.
Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä tietää kyllä niin minun, lappixsin ja teidän uudet ja vanhat syntymiset.- markkulievonen.
Ei se todista että olet uudestisyntynyt vaikka Raamatusta jakeita tänne laittelet. Niin tekee Pe-kukin ja on ateisti kuten itse on sanonut.
>>Muuten, mihin TODELLISESTI USKOT.Jesaja 32 Vanhurskauden valtakunta.
Mihin yleeensä uskot. EIKÖ JUMALAN ILMOITUKSET OLE USKOTTAVIA?
>Ei se todista että olet uudestisyntynyt vaikka Raamatusta jakeita tänne laittelet.<
YMMÄRRÄTKÖ, mitä tuossa ilmoitetaan ja mitä JUMALA lupaa? Ja kenelle?Jesaja 32
Mitä ihmettä tähän liittyy Peku? Kerronhan JUMALAN ilmoituksesta ja sen kokemusperäisyydestä.
Koko käyttäytymisesi ilmentää, ettet usko JUMALAN ilmoitksiin, mitä niissä luvataan. YMMÄRRÄTKÖ. Jos Jeesus lupaa rauhan ja levon uskoon tulemiseen liittyen, niin etö tajua, miten tapaamasi ihmiset,.- joilla on tämä rauha ja lepo ( Jeesuksen lupaus), niin ovat JUMALASTA syntyneitä. Ovat saaneet sen, miten Raamattu on ilmoittanut. - jaikalii
ekivaari kirjoitti:
Kuljen loppuun asti sitä tietä, minkä herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä on minulle antanut ja Lappix kulkee, mitä tietä kulkeekin, omalla vastuullaan ja nopeudellaan. Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, ei ole asettanut minua ihmisten tuomariksi, eikä ole asettanut teitäkään minun päällysmiehiksi, joille minun pitäisi tehdä tili jokapäiväisestä vaelluksestani.
Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä tietää kyllä niin minun, lappixsin ja teidän uudet ja vanhat syntymiset.Olisi reilua tunnustaa mikä olet miehiäsi. lappix on nyt viimein tunnustanut rehellisesti kirjoituksillaan ettei hän ole uskossa Raamatun Jumalaan, Raamatun Sanaan.
Jos sinä ekivaari et ole koskaan tullut uskoon tai olet luopunut ja olet saanut joltakin tehtävän halventaa Jeesusta, kerro se rehellisesti. Kerro kuka käskee halventamaan Häntä jota Pyhä Henki kehuu, korottaa ja jota Hän osittaa "Kirjoitettu on". Kerro nyt meille onko koko Raamattu Jumalan ilmoitusta ja Jumalan Sanaa. Kerro uskotko kaikkeen mitä Raamattuun on kirjoitettu.
Uudestisyntynyt uskova on syntynt Sanasta ja Sanassa asuvasta Hengestä; Sanan Hengestä. Jumalan (Sanan) lapsi ei halvenna Sanaa eikä Henkeä. Hän korottaa ja osoittaa Sanaa niin kuin Pyhä Henki tekee. Ihminen, jossa on Pyhä Henki, tekee samoin kuin Henki. Hän korottaa, kehuu ja ylistää Jeesusta, ei halvenna Häntä. Tämä on varma koetinkivi koetellessa henkiä. Ajattele tämän maailman uskonnollisia ihmisiä. Kuinka monet kehuvat ja ylistävät Jeesusta. Ei muslimit, ei hindut, ei ateisti, ei shamaanit, eivät vapaamuurarit, eivät noidat eivätkä tavalliset uudestisyntymättömät ihmiset ylistä ja korota Jeesusta Kristusta. Vain ne, jotka ovat syntyneet Hänestä rakastavat ja korottavat Häntä. jaikalii kirjoitti:
Olisi reilua tunnustaa mikä olet miehiäsi. lappix on nyt viimein tunnustanut rehellisesti kirjoituksillaan ettei hän ole uskossa Raamatun Jumalaan, Raamatun Sanaan.
Jos sinä ekivaari et ole koskaan tullut uskoon tai olet luopunut ja olet saanut joltakin tehtävän halventaa Jeesusta, kerro se rehellisesti. Kerro kuka käskee halventamaan Häntä jota Pyhä Henki kehuu, korottaa ja jota Hän osittaa "Kirjoitettu on". Kerro nyt meille onko koko Raamattu Jumalan ilmoitusta ja Jumalan Sanaa. Kerro uskotko kaikkeen mitä Raamattuun on kirjoitettu.
Uudestisyntynyt uskova on syntynt Sanasta ja Sanassa asuvasta Hengestä; Sanan Hengestä. Jumalan (Sanan) lapsi ei halvenna Sanaa eikä Henkeä. Hän korottaa ja osoittaa Sanaa niin kuin Pyhä Henki tekee. Ihminen, jossa on Pyhä Henki, tekee samoin kuin Henki. Hän korottaa, kehuu ja ylistää Jeesusta, ei halvenna Häntä. Tämä on varma koetinkivi koetellessa henkiä. Ajattele tämän maailman uskonnollisia ihmisiä. Kuinka monet kehuvat ja ylistävät Jeesusta. Ei muslimit, ei hindut, ei ateisti, ei shamaanit, eivät vapaamuurarit, eivät noidat eivätkä tavalliset uudestisyntymättömät ihmiset ylistä ja korota Jeesusta Kristusta. Vain ne, jotka ovat syntyneet Hänestä rakastavat ja korottavat Häntä.Muistutan Sinua, jaikalii, että olen nykyisin käytännöllisesti katsoen yksi niistä "vähimmistä veljistä, joihin Jeesus rinnasti itsensä: [Jes. 53:3]
Matteus 25
40 "Niin Kuningas vastaa ja sanoo heille: 'Totisesti minä sanon teille: kaikki, mitä olette tehneet yhdelle näistä minun vähimmistä veljistäni, sen te olette tehneet minulle'"
Mutta jatka Sinä vaan, jaikalii, panetteluasi.- jaikalii
ekivaari kirjoitti:
Muistutan Sinua, jaikalii, että olen nykyisin käytännöllisesti katsoen yksi niistä "vähimmistä veljistä, joihin Jeesus rinnasti itsensä: [Jes. 53:3]
Matteus 25
40 "Niin Kuningas vastaa ja sanoo heille: 'Totisesti minä sanon teille: kaikki, mitä olette tehneet yhdelle näistä minun vähimmistä veljistäni, sen te olette tehneet minulle'"
Mutta jatka Sinä vaan, jaikalii, panetteluasi.Minä säälin sinua sillä minä tahdon uskoa että sinä olet
vilpitön siinä uskossasi mitä levität. Säälin sinua siksi koska sinä et itse näe kuinka kaukana olet totuudesta. Säälin sinua siksi koska et osannut erottaa lappixta todellisesta oikeasta uskovasta. Luulit häntä uskovaksi ja todistit hänet uskonveljeksesi. Vieläkö hän on uskonveljesi? Monet palstalla kirjoittavat uskovat tunnistivat hänet heti valheveljeksi. Miksi sinä et tuntenut häntä?
Säälin sinua siksi koska ymmärrän että olet kerran vastaamassa kirjoituksistasi pyhän Jumalan edessä, Hänen edessään jota sinä olet vuosikausia halventanut ja jopa herjonut, Näin monet uskovat ovat kokeneet kirjoituksesi. Seisot kohta Hänen edessään joka on sinutkin ostanut kalliilla pyhällä verellään itselleen ja Jumalalle. Halvennat Häntä jonka veri puhdistaa Häneen uskovan kaikesta synnistä ja pyhittää ihmisen Jumalalle. Sitä ei saanut aikaan eläinten veri. Sitä ei saanut aikaan syntisen ihmisen veri. Sitä ei saanut aikaan Joosefin pojan veri. Eikä sitä saanut aikaan roomalaisen sotilaan pojan veri. Siihen tarvittiin taivaasta tullut tahraton Pyhä synnitön puhdas Jumalan oma veri.
Jumala on ainoa Vapahtaja. Vain Hän voi pelastaa. Ja Häntä sinä olet vuosikausia halventanut ymmärtämättömyyttäsi, Et ole ymmärtänyt, tai et tahdo ottaa vastaan ja ymmärtää, että Hän oli, Hän on, ja Hän on tuleva tuomitsemaan eläviä ja kuolleita, Herra Jumala Kaikkivaltias. Siksi minä säälin sinua.
Olethan tehnyt kaiken ymmärtämttömyyttäsi, et tahallasi tietäen ketä poljet? Ethän??? Sano että et ole tahallinen pilkkaaja, ethän? Minä kärsin sielussani sinun tähtesi. Toivoisin sinulle pelastusta ja ikuista elämää Hänen kanssaan. Mutta riittääkö Jumalan armo Hänen pilkkaajalle ja häpäisijälle, siinä on ajattelemista. jaikalii kirjoitti:
Minä säälin sinua sillä minä tahdon uskoa että sinä olet
vilpitön siinä uskossasi mitä levität. Säälin sinua siksi koska sinä et itse näe kuinka kaukana olet totuudesta. Säälin sinua siksi koska et osannut erottaa lappixta todellisesta oikeasta uskovasta. Luulit häntä uskovaksi ja todistit hänet uskonveljeksesi. Vieläkö hän on uskonveljesi? Monet palstalla kirjoittavat uskovat tunnistivat hänet heti valheveljeksi. Miksi sinä et tuntenut häntä?
Säälin sinua siksi koska ymmärrän että olet kerran vastaamassa kirjoituksistasi pyhän Jumalan edessä, Hänen edessään jota sinä olet vuosikausia halventanut ja jopa herjonut, Näin monet uskovat ovat kokeneet kirjoituksesi. Seisot kohta Hänen edessään joka on sinutkin ostanut kalliilla pyhällä verellään itselleen ja Jumalalle. Halvennat Häntä jonka veri puhdistaa Häneen uskovan kaikesta synnistä ja pyhittää ihmisen Jumalalle. Sitä ei saanut aikaan eläinten veri. Sitä ei saanut aikaan syntisen ihmisen veri. Sitä ei saanut aikaan Joosefin pojan veri. Eikä sitä saanut aikaan roomalaisen sotilaan pojan veri. Siihen tarvittiin taivaasta tullut tahraton Pyhä synnitön puhdas Jumalan oma veri.
Jumala on ainoa Vapahtaja. Vain Hän voi pelastaa. Ja Häntä sinä olet vuosikausia halventanut ymmärtämättömyyttäsi, Et ole ymmärtänyt, tai et tahdo ottaa vastaan ja ymmärtää, että Hän oli, Hän on, ja Hän on tuleva tuomitsemaan eläviä ja kuolleita, Herra Jumala Kaikkivaltias. Siksi minä säälin sinua.
Olethan tehnyt kaiken ymmärtämttömyyttäsi, et tahallasi tietäen ketä poljet? Ethän??? Sano että et ole tahallinen pilkkaaja, ethän? Minä kärsin sielussani sinun tähtesi. Toivoisin sinulle pelastusta ja ikuista elämää Hänen kanssaan. Mutta riittääkö Jumalan armo Hänen pilkkaajalle ja häpäisijälle, siinä on ajattelemista.Näin sivusta netinvälityksellä seuranneena voinen todeta, miten sokeudestasi jaikal on kysymys. Voi pyhä yksionkertaisuus.
Tämän päivän termistöä käyttäen ja lyhyesti todeten ,narsistinen ajattelusi on voimakasta tasoa. Narsistinen ajattelu/tapa on syvintä sokeutta, mitä tästä alueesta voi havainnoida.- Tämä on totuus.
Näin sivusta netinvälityksellä seuranneena voinen todeta, miten sokeudestasi jaikal on kysymys. Voi pyhä yksionkertaisuus.
Tämän päivän termistöä käyttäen ja lyhyesti todeten ,narsistinen ajattelusi on voimakasta tasoa. Narsistinen ajattelu/tapa on syvintä sokeutta, mitä tästä alueesta voi havainnoida.>>Näin sivusta netinvälityksellä seuranneena voinen todeta, miten sokeudestasi jaikal on kysymys. Voi pyhä yksionkertaisuus.
jaikalii kirjoitti:
Olethan tehnyt kaiken ymmärtämttömyyttäsi, et tahallasi tietäen ketä poljet? Ethän??? Sano että et ole tahallinen pilkkaaja, ethän? Minä kärsin sielussani sinun tähtesi. Toivoisin sinulle pelastusta ja ikuista elämää Hänen kanssaan. Mutta riittääkö Jumalan armo Hänen pilkkaajalle ja häpäisijälle, siinä on ajattelemista.Olemme sitten tasoissa, Jaikalii, toistemme suhteen, sillä minäkinj säälin sinua. koska et tunne Isää ja poikaa Hengen mukaan, vaan lihan mukaan. En ole tätä ylenmääistä sääliäni kaikkien lukijoiden luettavaksi kerskaten tätä ennen levittänyt!
jaikalii kirjoitti:
Olethan tehnyt kaiken ymmärtämttömyyttäsi, et tahallasi tietäen ketä poljet? Ethän??? Sano että et ole tahallinen pilkkaaja, ethän? Minä kärsin sielussani sinun tähtesi. Toivoisin sinulle pelastusta ja ikuista elämää Hänen kanssaan. Mutta riittääkö Jumalan armo Hänen pilkkaajalle ja häpäisijälle, siinä on ajattelemista.Olet siinä täysin oikeassa ja olemme siitä samaa mieltä, Jaikalii, että "Jumala on ainoa Vapahtaja. Vain Hän voi pelastaa." Mutta kuka on Jumala?, Siitä Jeesus Kristus ja apostolit antoivat selvät perustelut, jotka poikkevat jaikaliin perusteluista.
Johannes 17
1 Tämän Jeesus puhui ja nosti silmänsä taivasta kohti ja sanoi: - "I s ä, - hetki on tullut, kirkasta Poikasi, että Poikasi kirkastaisi sinut; —
3 Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat - s i n u t -, joka -
y k s i n - o l e t - t o t i n e n - J u m a l a, - ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen.
1. Korinttolaiskirje 8
6 "niin on meillä kuitenkin ainoastaan - y k s i - J u m a l a, I s ä, - josta kaikki on ja johon me olemme luodut, ja yksi Herra, Jeesus Kristus, jonka kautta kaikki on, niin myös me hänen kauttansa."
Efesolaiskirje 4
6 "y k s i - J u m a l a- j a - k a i k k i e n - I s ä, - joka on yli kaikkien ja kaikkien kautta ja kaikissa"
Uskon juuri näin, niin kuin Raamattu sanoo että "meillä on ainoastaan yksi Jumala, Isä, josta kaikki on ja johon me olemme luodut, joka on yli kaikkien ja kaikkien kautta ja kaikissa." [1. Kor. 8:6; Ef. 4:6]
"Meillä kuitenkin ainoastaan yksi Jumala, Isä, josta kaikki on ja johon me olemme luodut,"
Tässä on ainoa tarkka määritelmä siitä, kuka Jumala on. Hän on yksin Isä!Tämä on totuus. kirjoitti:
>>Näin sivusta netinvälityksellä seuranneena voinen todeta, miten sokeudestasi jaikal on kysymys. Voi pyhä yksionkertaisuus.
> Vai oletko jättänyt senkin kohdan lukematta ja keskittynyt vain Jumalan sanalla Jumalan sanaa kumoamaan? Sinä et voi kumota Jumalan sanaa, mutta sitä sinä jatkuvasti ekivaarin kanssa yrität tehdä. <
Koita nyt sinäkin tomppeli, joka et edes suullasi tunnusta uskoa, niin ymmärrä ettei kertakaikkiaan kukaan voi kumota JUMALAN ilmoitusta toisella ilmoituksella. Ei kukaan ,- sinä enkä minä.
Lyhyesti kertoen JUMALA pelastaa ihmisen Jeesuksen Kristuksen Poikansa KAUTTA ja erikoisesti sinulle, miten Jeesuksella on sama JUMALA kuin on uskvilla ihmisillä. Apostolit opettivat tätä uskoa ja eivät olleet kaltaisianne JUMALAN sanan väärentelijöitä.
No, kerro mitä tässä onm ihmeellistä ja ristiriitaista ja YMMÄRRÄ, ettet voi kumota tätä todellisuutta millään ilmoituksella:
3. Ylistetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen JUMALA ja Isä, joka on siunannut meitä taivaallisissa kaikella hengellisellä siunauksella Kristuksessa,
. yksi JUMALA ja kaikkien Isä, joka on yli kaikkien ja kaikkien kautta ja kaikissa.
KUKAAN ei voi kumota noita ilmoituksia kuka on JUMALA ja kuka on JUMLAN Poika. Raamatusta et löydä ilmoitusta, joka kumoaa nuo ilmoitukset.
Taas toinen asia on ihmisen fiktiivinen kuvittelu, jolla kumotaan /väärennetään selkeät ilmoitukset.ekivaari kirjoitti:
Olemme sitten tasoissa, Jaikalii, toistemme suhteen, sillä minäkinj säälin sinua. koska et tunne Isää ja poikaa Hengen mukaan, vaan lihan mukaan. En ole tätä ylenmääistä sääliäni kaikkien lukijoiden luettavaksi kerskaten tätä ennen levittänyt!
Jumala voidaan tulla tuntemaan vain evankeliumin Sanan kautta ja Sanassa. Evankeliumin Sana on Sana Jumalan Pojasta. Jumalan Poika on taivaasta
Johanneksen evankeliumi: 8:23 "Ja hän sanoi heille: "Te olette alhaalta, minä olen ylhäältä; te olette tästä maailmasta, minä en ole tästä maailmasta."
Kukaan ei voi tulla tuntemaan Poikaa ellei Isä Jumala, Pyhä Henki, ilmoita Häntä ihmiselle. Kukaan ei voi tulla tuntemaan Isä Jumalaa ellei Poika Jeesus Kristus ilmoita Häntä ihmiselle. Jakeet sinä tiedät.
Pojan tunteminen on Jumalan tuntemista. "Joka on nähnyt minut, on nähnyt Isän, Minä olen Isässä ja Isä on minussa".
"Joka uskoo minuun, ei usko minuun, vaan Häneen, joka on minut lähettänyt."
Jumalan tunteminen on Pojan tuntemista. Ja tämä tunteminen alkaa Jumalan evankeliumin uskomisesta. Evankeliumi on Jumalan lihaksi tulleesta Pojasta Jeesuksesta Kristuksesta. On siis välttämätöntä ensin uskoa tämä evankeliumi (Joh 1:1-14) jotta tulisi tuntemaan Jumalaa.
- aloittajalle kyymys.
Osaako aloittaja vastata. Miksi Jumala teki Jeesuksesta Herran?
Kuningas Daavid totesi Isän, Herra Jumalan ja herra Jeesuksen välisestä keskustelusta näin:
Psalmit 110
1 'Daavidin virsi. Herra sanoi minun - h e r r a l l e n i: - "Istu minun oikealle puolelleni, kunnes minä panen sinun vihollisesi sinun jalkojesi astinlaudaksi".
Sen sijaan omasta syntymisestään poika kertoi:
Psalmit 2
7 "Minä ilmoitan, mitä - H e r r a - o n - s ä ä t ä n y t. - Hän lausui minulle: "Sinä olet minun poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin."
Meillä on vain YKSI Herra Jumala. Kaikki muut ovat joko Isä Jumalan tai maallisten hallitsijoiden tekemiä herroja ja jumalia;
1. Korinttolaiskirje 8
6 niin on meillä kuitenkin ainoastaan yksi Jumala, Isä, josta kaikki on ja johon me olemme luodut, ja yksi Herra, Jeesus Kristus, jonka kautta kaikki on, niin myös me hänen kauttansa." [Joh. 10:34-36]
- trivia
"Minä ainakin helposti ymmärrän Jeesuksen opetuksesta että Hän on itse Jumala."
Siinä sitten raamatun Vanha Testamentti meni nurin. VT: Jumalaa ei kukaan voi nähdä.
Jos hänet näkee, se kuolee.
Okei. Hyväksytään Jeesus Kristus Jumalaksi. Kumotaan Vanha Testamentti Jumalan vastaisena kirjana.
Jumalalla on sitten nimi. Mooses kysyi palavan pensaan jutussa Jumalan nimeä. Jumala vastasi ettei sun kuulu tietää nimeäni eikä sitä saa lausua ääneen. Palava Pensas antoi itselleen toisarvoisen nimityksen.
Mooseksen tarina meni kumoon, jos muutoin VT olisi Jumalan kirjoittama.
Kaksi esimerkkiä riittänee. Jumala ei ymmärrä logiikkaa antaessaan itselleen nimen "Jeesus Kristus".
Jompi kumpi on oikein. Jeesus on Jumala ja VT on valhetta tai VT on totta eikä Jumala ole Jeesus Kristus ja josta johtuen UT on valhetta. - JonesHenry
On vain yksi JUMALA, ja hän on isä!
Mutta isä on LUOVUTTANUT kaiken vallan taivaassa ja maassa pojalleen!
Jeesus oli sana ja näkymätön Jumalan kuva, jolla Jumala loi maailman. Siis Jumalan POIKA!
Mutta Jumala ja isä yksi on JUMALUUS!
Asiat silti taivaassa ja maailmankaikkeudessa toimivat kuten isä haluaa, ja me tiedämme vain sen, minkä isä on meille pojan välillä ilmoittanut.Sä tyrkytät mulle omassa ketjussani tuota jetskujen oppia.
Mulla on vähän vaikeaa kun pitää hautajaisetkin järjestää ja oon tosi herkillä nyt ja sit mulle tyrkytetään jotain kummalista oppia.
Mä luulin mun ketjuss ett se mitä sä tuputat on jeesus.
Mut sähän et usko jeesukseen kerran et pidä häntä jumalansa.- Kelleskaupunginvaari
Raamatussa on paljon sellaisia kohtia joita en ymmärrä enkä käsitä, mutta silti minä uskon että ne ovat Jumalan sanaa. Minä olen asian ymmärtänyt niin, ettei minun tarvitse kaikkia Raamatusta ymmärtääkkään ja epäilen ettei sitä taida kukaan täysin ymmärtää. Uskon että Pyhä Henki antaa kullekkin ymmärryksen sellaisiin kohtiin Raamatussa joihin Jumala katsoo kunkin kohdalla ymmärrystä tarvitsevan. Täällä on minulle muutamia kysymyksiä laitettu, esim. >>Osaako aloittaja vastata. Miksi Jumala teki Jeesuksesta Herran?
Raamatussa on paljon sellaisia kohtia joita en ymmärrä enkä käsitä, mutta silti minä uskon että ne ovat Jumalan sanaa. Minä olen asian ymmärtänyt niin, ettei minun tarvitse kaikkia Raamatusta ymmärtääkkään ja epäilen ettei sitä taida kukaan täysin ymmärtää. Uskon että Pyhä Henki antaa kullekkin ymmärryksen sellaisiin kohtiin Raamatussa joihin Jumala katsoo kunkin kohdalla ymmärrystä tarvitsevan. Täällä on minulle muutamia kysymyksiä laitettu, esim. >>Osaako aloittaja vastata. Miksi Jumala teki Jeesuksesta Herran?
Jeesus Kristus kyllä selvästi tarkoitti, että on erittäin hyödyllistä että "koko maailma" uskoisi ja - y m m ä r t ä i s i - hänen opettaman ja puhumansa opin maan päällä:
Johannes 17
1 "Tämän Jeesus puhui ja nosti silmänsä taivasta kohti ja sanoi: - "I s ä, - hetki on tullut, kirkasta Poikasi, että Poikasi kirkastaisi sinut; -
3 Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat - s i n u t, -
j o k a - y k s i n - o l e t - t o t i n e n - J u m a l a, - ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen." [Joh. 17:21-26]
Oikea Jumalan usko tuli minuun vuonna 1960. Se tapahtui lukiessani Jumalan sanaa vihkiraamatustamme. En etsinyt sieltä Jumalaa, vaan erästä lausetta, jonka ateismiystäväni sanoi Raamatusta löytyvän. Ei sitä sieltä Raamatusta löytynyt, koska sellaista lausetta ei Raamatussa ole.
Sillä tavalla usko löysi minut, ja Jumala puhdisti sydämeni. [Ap. t. 15:9: Ap. t. 15:9 ]- jaikalii
Jotkut pilkkaajat väittävät että Jeesus valehteli kun lupasi tulla takaisin opetuslastensa elinajalla muttei tullutkaan takaisin. Jeesus nousi taivaaseen ylösnousemuksensa jälkeen, mutta......nämä pilkkaajat eivät ole tietävinään että Jeesus tuli takaisin lupauksensa mukaan kohta taivaaseen astumisensa jälkeen "Teidät kastetaan Pyhällä Hengellä, ei kauan näiden päivien jälkeen" (Apt 1:4-8).
Jeesus lupasi opetuslapsilleen ettei hän jättäisi heitä orvoiksi. Hän tulisi heidän luokseen. Samassa luvussa (Joh 14.) Jeesus sanoo hänen ja Isän tulevan. Jeesus siis tuli takaisin Isän kanssa. Siitä kertoo Apt. 2. luku.
Helluntaipäivänä tuli siis sekä Jeesus että isä Jumala. Silloin Pyhässä Hengessä tuli sekä Isä että Poika. Silloin Poika on Isässä, Pyhässä Hengessä, ja Isä on Pojassa, Sanassa, ja kaikki yhtäpitävästi koko Raamatun ilmoituksen kanssa.
- Hyvä sinausta
Oikein olet käsittänyt kelleskaupungin vaari! Jumala siunaa niitä, jotka tottelevat Hänen Sanansa ja elävät sen mukaisesti. Harhaoppisia ihmisiä on paljon jotka kääntävät kieroon Jumalan San, mutta ne eivät ole Jumalasta lähtöisin, vaikka kuinka jotain muka jumalan nimeen puhuisivat. Raamattu ei ole Jumalaa vastan, vaan aitoa Jumalan Sanaa!
- seija..
Ihmettelen minäkin sitä, että miksi täytyy ihan tahallaan muuttaa mielessään Raamatun sanomaa. E nyt uskoisi kenenkään olevan niin tyhmä jottei ymmärrä mitä sanassa lukee ja tarkoitetaan. Eli miksi joidenkin täytyy muuttaa Jumalan sanaa muuksi mitä Raamattu sanoo? Täällä muutamat väittävät ettei Jeesus ole Jumala, mutta kun Raamattua lukee niin heti ymmärtää että Jeesus on Jumala.
Minä kysyn 8 vuotiaalta pojaltani mitä nuot alle laittamani jakeet oikeesti tarkoittavat. En johdatellut poikaa mitenkään, vaan hän luki ja sanoi että Jumala on vapahtaja ja Hänen täytyy olla Jeesus ei tuosta muuta voi päätellä. Eli 8. vuotias poika ymmärtää mitä Raamattu sanoo mutta lähes 100 vuotias ekivaari ei. Mitä tämä kertoo? Sen saa jokainen päätellä itse.
Tässä alla on pojaltani kysymät jakeet.
Tiit.3:4-5
4. Mutta kun Jumalan, meidän vapahtajamme, hyvyys ja ihmisrakkaus ilmestyi,
Luuk2:11
11. teille on tänä päivänä syntynyt Vapahtaja, joka on Kristus, Herra, Daavidin kaupungissa. - Tässä Tullaan
seija.. kirjoitti:
Ihmettelen minäkin sitä, että miksi täytyy ihan tahallaan muuttaa mielessään Raamatun sanomaa. E nyt uskoisi kenenkään olevan niin tyhmä jottei ymmärrä mitä sanassa lukee ja tarkoitetaan. Eli miksi joidenkin täytyy muuttaa Jumalan sanaa muuksi mitä Raamattu sanoo? Täällä muutamat väittävät ettei Jeesus ole Jumala, mutta kun Raamattua lukee niin heti ymmärtää että Jeesus on Jumala.
Minä kysyn 8 vuotiaalta pojaltani mitä nuot alle laittamani jakeet oikeesti tarkoittavat. En johdatellut poikaa mitenkään, vaan hän luki ja sanoi että Jumala on vapahtaja ja Hänen täytyy olla Jeesus ei tuosta muuta voi päätellä. Eli 8. vuotias poika ymmärtää mitä Raamattu sanoo mutta lähes 100 vuotias ekivaari ei. Mitä tämä kertoo? Sen saa jokainen päätellä itse.
11. teille on tänä päivänä syntynyt Vapahtaja, joka on Kristus, Herra, Daavidin kaupungissa.Tässä tullaanki siihen mitä Jeesus tarkoitti lapsen kaltaiseksi tulemisella;
ottaa Sana vastaan sellaisenaan ja uskoa se niin kuin lapsi. Aikuinen, kun ei usko Sanaa, alkaa selittelemään Sanaa omaan järkeensä sopivaksi. Mutta Jumala ei muutu meidän järkemme mukaiseksi. Jumala ei sopeudu järkemme mukaiseksi. Jumala on se joka Hän on. - kehoitan uskomaan
Tässä Tullaan kirjoitti:
Tässä tullaanki siihen mitä Jeesus tarkoitti lapsen kaltaiseksi tulemisella;
ottaa Sana vastaan sellaisenaan ja uskoa se niin kuin lapsi. Aikuinen, kun ei usko Sanaa, alkaa selittelemään Sanaa omaan järkeensä sopivaksi. Mutta Jumala ei muutu meidän järkemme mukaiseksi. Jumala ei sopeudu järkemme mukaiseksi. Jumala on se joka Hän on.Olen miettiny että ei kukaan uudesti syntynyt voi väittää etteikö Jeesus ole Jumala. Olenkin ymmärtänyt että "ekivaarilaiset" ovat uskonnollisia uudestisyntymättömiä ja uskosta osattomia. He vain näyttelevät uskovaa kuten lappix aikansa näytteli ja sitten paljasti ettei uskokkaan Raamattua todeksi. Eihän ekivaarikaan usko kuin muutamaan paikkaan Raamatussa ja suurimman osan jättää uskomatta. Tämäkin todistaa ettei ole uudesti syntynyt varsinkin kun hän opettaa Jumalan sanalla Jumalan sanaa vastaan. Ei kukaan Jumalasta syntynyt tee sellaista.
Lievosen Markun ekivaari on saanut pauloihinsa kierottua ja Markulla sama tilanne. Uskonnolisuus heijastuu mutta uudesti syntyminen Jumalan lapseksi puuttuu. Marrku vetoaa siihen että hän parani änkytyksestä ja se muka oli hänen uudesti syntyminen. Saattoi tietenkin ollakkin hänelle kokemuksena ihmeelinen asia, mutta sillä ei ole mitään tekemistä Hengellisesti uudeksi Jumalan lapseksi syntymisen kanssa. Hän vain kuvittelee sen sellaiseksi. Hänenkin kirjoituksensa todistavat uskonnolisuudesta muttei ei uskovasta. Uskovan Jumalan lapsen kirjoitukset eroavat järjestään uskonnolisen kirjoituksista. Uskova koroittaa Jeesusta Kristusta ja uskoo koko Raamatun sanoman sellaisenaan kuin se on. Ekivaarilaiset taas eivät usko kuin järkeilemiinsä Raamatun kohtiin mitkä sopivat ekivaarin kehittämään oppiin. Tällä palstalla kun on kahden sortin oppia ainaskin, on Raamatun oppi ja ekivaarin oppi. Raamatun oppi on Jumalasta ja ekivaarin oppi on ekivaarista. Minä kehoitan uskomaan Raamatun oppiin! seija.. kirjoitti:
11. teille on tänä päivänä syntynyt Vapahtaja, joka on Kristus, Herra, Daavidin kaupungissa.Olen aina sanonut, että Isä Jumala on vapahja, joka vapahti Jeesuksen Krisstuken ja herätti hänet kuolleista. Jeesus Kristus saa käyttää sinettinä ja valtakirjanaan Isän nimeä: [Ap. t. 2:24; 10:40; 13:30,37]
Johannes 6
27 "Älkää hankkiko sitä ruokaa, joka katoaa, vaan sitä ruokaa, joka pysyy hamaan iankaikkiseen elämään ja jonka Ihmisen Poika on teille antava; sillä häneen on Isä, Jumala itse, sinettinsä painanut.""
Ilman Isltä saatua sinettiä ja valtakirjaa poika ei voisi mitään tehdä:
Johannes 6"
27 Älkää hankkiko sitä ruokaa, joka katoaa, vaan sitä ruokaa, joka pysyy hamaan iankaikkiseen elämään ja jonka Ihmisen Poika on teille antava; sillä häneen on Isä, Jumala itse, sinettinsä painanut."
Johannes 5
30 "En minä itsestäni voi mitään tehdä. Niinkuin minä kuulen, niin minä tuomitsen; ja minun tuomioni on oikea, sillä minä en kysy omaa tahtoani, vaan hänen tahtoaan, joka on minut lähettänyt."- Sanon vaan.20
ekivaari kirjoitti:
Olen aina sanonut, että Isä Jumala on vapahja, joka vapahti Jeesuksen Krisstuken ja herätti hänet kuolleista. Jeesus Kristus saa käyttää sinettinä ja valtakirjanaan Isän nimeä: [Ap. t. 2:24; 10:40; 13:30,37]
Johannes 6
27 "Älkää hankkiko sitä ruokaa, joka katoaa, vaan sitä ruokaa, joka pysyy hamaan iankaikkiseen elämään ja jonka Ihmisen Poika on teille antava; sillä häneen on Isä, Jumala itse, sinettinsä painanut.""
Ilman Isltä saatua sinettiä ja valtakirjaa poika ei voisi mitään tehdä:
Johannes 6"
27 Älkää hankkiko sitä ruokaa, joka katoaa, vaan sitä ruokaa, joka pysyy hamaan iankaikkiseen elämään ja jonka Ihmisen Poika on teille antava; sillä häneen on Isä, Jumala itse, sinettinsä painanut."
Johannes 5
30 "En minä itsestäni voi mitään tehdä. Niinkuin minä kuulen, niin minä tuomitsen; ja minun tuomioni on oikea, sillä minä en kysy omaa tahtoani, vaan hänen tahtoaan, joka on minut lähettänyt.">>Olen aina sanonut, että Isä Jumala on vapahja, joka vapahti Jeesuksen Krisstuken ja herätti hänet kuolleista. Jeesus Kristus saa käyttää sinettinä ja valtakirjanaan Isän nimeä: [Ap. t. 2:24; 10:40; 13:30,37]
Tässä Tullaan kirjoitti:
Tässä tullaanki siihen mitä Jeesus tarkoitti lapsen kaltaiseksi tulemisella;
ottaa Sana vastaan sellaisenaan ja uskoa se niin kuin lapsi. Aikuinen, kun ei usko Sanaa, alkaa selittelemään Sanaa omaan järkeensä sopivaksi. Mutta Jumala ei muutu meidän järkemme mukaiseksi. Jumala ei sopeudu järkemme mukaiseksi. Jumala on se joka Hän on.Lapsen kaltaisella uskolla Jeesus ei tarkoittanut että pitää uskoa ketä tahansa, jonka kuulee puhuvan. Päinvastoin. Jeesus opetti: "Ja isäksenne älkää kutsuko ketään maan päällä, sillä yksi on teidän Isänne, hän, joka on taivaissa." [Matt. 23:9]
Maailmassa on jos minkälaista lasten narraajaa, mutta lasten kaltaisuuteen kuuluu se, että lapsi uskoo omaa isäänsä enemmän ja paremmin kuin jotakin vierasta.
En siis tarvitse kuunnella ja totella 'vieraan isän' ääntä, kun sen nuotit poikkeavat Jeesuksen kautta annetusta taivaallisen Isän äänestä;
5. Mooseksen kirja 18
18 "Profeetan minä olen herättävä heille heidän veljiensä keskuudesta, sinun kaltaisesi, ja minä panen sanani hänen suuhunsa, ja hän puhuu heille kaikki, mitä minä käsken hänen puhua.
19 Ja joka ei kuule - m i n u n - s a n o j a n i, - joita - h ä n - m i n u n
n i m e s s ä n i - p u h u u, - hänet minä itse vaadin tilille"kehoitan uskomaan kirjoitti:
Olen miettiny että ei kukaan uudesti syntynyt voi väittää etteikö Jeesus ole Jumala. Olenkin ymmärtänyt että "ekivaarilaiset" ovat uskonnollisia uudestisyntymättömiä ja uskosta osattomia. He vain näyttelevät uskovaa kuten lappix aikansa näytteli ja sitten paljasti ettei uskokkaan Raamattua todeksi. Eihän ekivaarikaan usko kuin muutamaan paikkaan Raamatussa ja suurimman osan jättää uskomatta. Tämäkin todistaa ettei ole uudesti syntynyt varsinkin kun hän opettaa Jumalan sanalla Jumalan sanaa vastaan. Ei kukaan Jumalasta syntynyt tee sellaista.
Lievosen Markun ekivaari on saanut pauloihinsa kierottua ja Markulla sama tilanne. Uskonnolisuus heijastuu mutta uudesti syntyminen Jumalan lapseksi puuttuu. Marrku vetoaa siihen että hän parani änkytyksestä ja se muka oli hänen uudesti syntyminen. Saattoi tietenkin ollakkin hänelle kokemuksena ihmeelinen asia, mutta sillä ei ole mitään tekemistä Hengellisesti uudeksi Jumalan lapseksi syntymisen kanssa. Hän vain kuvittelee sen sellaiseksi. Hänenkin kirjoituksensa todistavat uskonnolisuudesta muttei ei uskovasta. Uskovan Jumalan lapsen kirjoitukset eroavat järjestään uskonnolisen kirjoituksista. Uskova koroittaa Jeesusta Kristusta ja uskoo koko Raamatun sanoman sellaisenaan kuin se on. Ekivaarilaiset taas eivät usko kuin järkeilemiinsä Raamatun kohtiin mitkä sopivat ekivaarin kehittämään oppiin. Tällä palstalla kun on kahden sortin oppia ainaskin, on Raamatun oppi ja ekivaarin oppi. Raamatun oppi on Jumalasta ja ekivaarin oppi on ekivaarista. Minä kehoitan uskomaan Raamatun oppiin!>Saattoi tietenkin ollakkin hänelle kokemuksena ihmeelinen asia, mutta sillä ei ole mitään tekemistä Hengellisesti uudeksi Jumalan lapseksi syntymisen kanssa. <
Jospa JUMALAN ilmoitukset laitettaisi tuomariksi,- ei fiktiiviset kuvittelusi.
1. Katso, kuningas on hallitseva vanhurskaudessa, ja valtiaat
vallitsevat oikeuden mukaan.
2. Silloin on jokainen heistä oleva turvana tuulelta ja suojana rankkasateelta, oleva kuin vesipurot kuivassa maassa, kuin korkean kallion varjo nääntyvässä maassa.
3. Silloin eivät näkevien silmät ole soaistut, ja kuulevien korvat kuulevat tarkkaan.
4. Ajattelemattomien sydän käsittää taidon, ja änkyttäväin kieli puhuu sujuvasti ja selkeästi.kehoitan uskomaan kirjoitti:
Olen miettiny että ei kukaan uudesti syntynyt voi väittää etteikö Jeesus ole Jumala. Olenkin ymmärtänyt että "ekivaarilaiset" ovat uskonnollisia uudestisyntymättömiä ja uskosta osattomia. He vain näyttelevät uskovaa kuten lappix aikansa näytteli ja sitten paljasti ettei uskokkaan Raamattua todeksi. Eihän ekivaarikaan usko kuin muutamaan paikkaan Raamatussa ja suurimman osan jättää uskomatta. Tämäkin todistaa ettei ole uudesti syntynyt varsinkin kun hän opettaa Jumalan sanalla Jumalan sanaa vastaan. Ei kukaan Jumalasta syntynyt tee sellaista.
Lievosen Markun ekivaari on saanut pauloihinsa kierottua ja Markulla sama tilanne. Uskonnolisuus heijastuu mutta uudesti syntyminen Jumalan lapseksi puuttuu. Marrku vetoaa siihen että hän parani änkytyksestä ja se muka oli hänen uudesti syntyminen. Saattoi tietenkin ollakkin hänelle kokemuksena ihmeelinen asia, mutta sillä ei ole mitään tekemistä Hengellisesti uudeksi Jumalan lapseksi syntymisen kanssa. Hän vain kuvittelee sen sellaiseksi. Hänenkin kirjoituksensa todistavat uskonnolisuudesta muttei ei uskovasta. Uskovan Jumalan lapsen kirjoitukset eroavat järjestään uskonnolisen kirjoituksista. Uskova koroittaa Jeesusta Kristusta ja uskoo koko Raamatun sanoman sellaisenaan kuin se on. Ekivaarilaiset taas eivät usko kuin järkeilemiinsä Raamatun kohtiin mitkä sopivat ekivaarin kehittämään oppiin. Tällä palstalla kun on kahden sortin oppia ainaskin, on Raamatun oppi ja ekivaarin oppi. Raamatun oppi on Jumalasta ja ekivaarin oppi on ekivaarista. Minä kehoitan uskomaan Raamatun oppiin!En ole huolissani uskoni aitoudesta. Enemmän pitäisi olla huolissaan sinun ja kaltaistesi uskon aitoudesta!
- Sanon vaan.
ekivaari kirjoitti:
Lapsen kaltaisella uskolla Jeesus ei tarkoittanut että pitää uskoa ketä tahansa, jonka kuulee puhuvan. Päinvastoin. Jeesus opetti: "Ja isäksenne älkää kutsuko ketään maan päällä, sillä yksi on teidän Isänne, hän, joka on taivaissa." [Matt. 23:9]
Maailmassa on jos minkälaista lasten narraajaa, mutta lasten kaltaisuuteen kuuluu se, että lapsi uskoo omaa isäänsä enemmän ja paremmin kuin jotakin vierasta.
En siis tarvitse kuunnella ja totella 'vieraan isän' ääntä, kun sen nuotit poikkeavat Jeesuksen kautta annetusta taivaallisen Isän äänestä;
5. Mooseksen kirja 18
n i m e s s ä n i - p u h u u, - hänet minä itse vaadin tilille">>Lapsen kaltaisella uskolla Jeesus ei tarkoittanut että pitää uskoa ketä tahansa,
- Sanon vaan.
>Saattoi tietenkin ollakkin hänelle kokemuksena ihmeelinen asia, mutta sillä ei ole mitään tekemistä Hengellisesti uudeksi Jumalan lapseksi syntymisen kanssa. <
Jospa JUMALAN ilmoitukset laitettaisi tuomariksi,- ei fiktiiviset kuvittelusi.
1. Katso, kuningas on hallitseva vanhurskaudessa, ja valtiaat
vallitsevat oikeuden mukaan.
2. Silloin on jokainen heistä oleva turvana tuulelta ja suojana rankkasateelta, oleva kuin vesipurot kuivassa maassa, kuin korkean kallion varjo nääntyvässä maassa.
3. Silloin eivät näkevien silmät ole soaistut, ja kuulevien korvat kuulevat tarkkaan.
4. Ajattelemattomien sydän käsittää taidon, ja änkyttäväin kieli puhuu sujuvasti ja selkeästi.>>Jospa JUMALAN ilmoitukset laitettaisi tuomariksi,- ei fiktiiviset kuvittelusi.
seija.. kirjoitti:
11. teille on tänä päivänä syntynyt Vapahtaja, joka on Kristus, Herra, Daavidin kaupungissa.>Minä kysyn 8 vuotiaalta pojaltani mitä nuot alle laittamani jakeet oikeesti tarkoittavat. En johdatellut poikaa mitenkään, vaan hän luki ja sanoi että Jumala on vapahtaja <
Todella JUMALA on vapahtaja ja toimii olemuksensa mukaisesti Jeesuksen KAUTTA.
6. yksi Jumala ja kaikkien Isä, joka on yli kaikkien ja kaikkien kautta ja kaikissa.
Niin, kysäiseppä pojaltasi kuka on Sepeteuksen poikien isän nimi? ( Sepeteus tietysti)
Samoin kysy kuka on JUMALAN Pojan Isän nimi? Tietysti JUMALA ja tämän saman todisti myös Jeesus ja apostolit.
17. Jeesus sanoi hänelle: "Älä minuun koske, sillä en minä ole vielä mennyt ylös Isäni tykö; mutta mene minun veljieni tykö ja sano heille, että minä menen ylös, minun Isäni tykö ja teidän Isänne tykö, ja MINUN JUMALANI tykö ja TEIDÄN JUMALANNE tykö".
3. Ylistetty olkoon meidän HERRAMME JEESUKSEN KRISTUKSEN JUMALA ja Isä, joka on siunannut meitä taivaallisissa kaikella hengellisellä siunauksella Kristuksessa,- Eki Uskoo
ekivaari kirjoitti:
En ole huolissani uskoni aitoudesta. Enemmän pitäisi olla huolissaan sinun ja kaltaistesi uskon aitoudesta!
En minäkään väitä ettetkö uskoisi koko Raamattua
ihmisten tekemäksi sekavaksi naurettavaksi kirjakokoelmaksi.
Tämmöinen usko sinulla ekivaari on josta itse olet palstalla todistanut. - Sanon vaan.
>Minä kysyn 8 vuotiaalta pojaltani mitä nuot alle laittamani jakeet oikeesti tarkoittavat. En johdatellut poikaa mitenkään, vaan hän luki ja sanoi että Jumala on vapahtaja <
Todella JUMALA on vapahtaja ja toimii olemuksensa mukaisesti Jeesuksen KAUTTA.
6. yksi Jumala ja kaikkien Isä, joka on yli kaikkien ja kaikkien kautta ja kaikissa.
Niin, kysäiseppä pojaltasi kuka on Sepeteuksen poikien isän nimi? ( Sepeteus tietysti)
Samoin kysy kuka on JUMALAN Pojan Isän nimi? Tietysti JUMALA ja tämän saman todisti myös Jeesus ja apostolit.
17. Jeesus sanoi hänelle: "Älä minuun koske, sillä en minä ole vielä mennyt ylös Isäni tykö; mutta mene minun veljieni tykö ja sano heille, että minä menen ylös, minun Isäni tykö ja teidän Isänne tykö, ja MINUN JUMALANI tykö ja TEIDÄN JUMALANNE tykö".
3. Ylistetty olkoon meidän HERRAMME JEESUKSEN KRISTUKSEN JUMALA ja Isä, joka on siunannut meitä taivaallisissa kaikella hengellisellä siunauksella Kristuksessa,Laitoitko Markku nuot jakeet sentakia että saat kumottua nämä aloituksessa olevat jakeet jotka todistavat Jeesuksen Jumalaksi? Eli, hyvin on ekivaarin ihmisoppi sinuun tehonnut.
minä olen.
>>Luk 4:8 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Kirjoitettu on: 'Sinun pitää kumartaman Herraa, sinun Jumalaasi, ja häntä ainoata palveleman'." Sanon vaan.20 kirjoitti:
>>Olen aina sanonut, että Isä Jumala on vapahja, joka vapahti Jeesuksen Krisstuken ja herätti hänet kuolleista. Jeesus Kristus saa käyttää sinettinä ja valtakirjanaan Isän nimeä: [Ap. t. 2:24; 10:40; 13:30,37]
Sano vaan mutta minäkin sanon, mitä Isä Jumala on puhunut Jeesuksen Kristuksen kautta, että kun Isäntä käskee palvelijaansa tekemään jotakin, sitä työtä ei sanota palvelija nimellä vaan sitä sanotaan isännän teoksi,
Sama on synnin maailmassa. Kun synti pettää sinut ja teettää sinulla jotakin, sinä elet vain synnin renki, Todellinen tekijä on se, joka käski sen tekemään!
Johannes 6
29 "Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Se on Jumalan teko, että te uskotte häneen, jonka Jumala on lähettänyt".- sivustaseurannu
Sanon vaan. kirjoitti:
Laitoitko Markku nuot jakeet sentakia että saat kumottua nämä aloituksessa olevat jakeet jotka todistavat Jeesuksen Jumalaksi? Eli, hyvin on ekivaarin ihmisoppi sinuun tehonnut.
minä olen.
>>Luk 4:8 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Kirjoitettu on: 'Sinun pitää kumartaman Herraa, sinun Jumalaasi, ja häntä ainoata palveleman'."Siinä ekivaarilaiset ovatkin mestareita, kun kumoavat Jumalan sanan Jumalan sanalla. Eli heidän tänne kirjoittamansa "opetukset" ovat - 0. Ei siis minkään arvoisia.
sivustaseurannu kirjoitti:
Siinä ekivaarilaiset ovatkin mestareita, kun kumoavat Jumalan sanan Jumalan sanalla. Eli heidän tänne kirjoittamansa "opetukset" ovat - 0. Ei siis minkään arvoisia.
Heh heh. KUKAAN ei voi kumota JUMALAN ilmotusella toista JUMALAN ilmoitusta. Jos joku tekee tämän, niin ihminen ei ymmärrä ilmoitusta.
Jos haluet tietää KUKA on meidän pakanoiden Herra, niin lueppa tästä;
36. Varmasti tietäköön siis koko Israelin huone, että JUMALA ON HÄNET HERRAKSI JA KRISTUKSEKSI TEHNYT, tämän Jeesuksen, jonka te ristiinnaulitsitte."
Niin, kukaan ei voi tuota todellisuutta kumota. Nasaretin Jeesus on Kristus ja Herra,- JUMALAN Poika ,.- mutta ei JUMALA ja tätä apostolit opettivat aina.
Juuri tuo opetus on todisteena, ettei apostolit olleet kolminaisuusoppilata,- vaan Jeesukseen uskovia.
He AINA ylistivät JEESUKSEN JUMALAA.
3. Ylistetty olkoon meidän HERRAMME JEESUKSEN KRISTUKSEN JUMALA ja Isä, joka on siunannut meitä taivaallisissa kaikella hengellisellä siunauksella Kristuksessa,
Eikö ollekkin tervettä opetusta tämän päivän hapatuksen sijasta.sivustaseurannu kirjoitti:
Siinä ekivaarilaiset ovatkin mestareita, kun kumoavat Jumalan sanan Jumalan sanalla. Eli heidän tänne kirjoittamansa "opetukset" ovat - 0. Ei siis minkään arvoisia.
Älä vääristele, 'sivustaseurannu.'
Emme kumoa tai hylkää mitään kirjoitusta, vaan selitämme ne Jeesuksen Kristuksen selittämällä tavalla. [Joh. 10:34-36]
Tässä on yksi mainion hyvä esimerkki. Maailmassa on valtavan paljon jonkun ylemmän herran herroiksi tekemiä herroja; "Herra sanoi mimun herralleni," Mutta on vain yksi totinen Herra Jumala, Isä. "Tässä pätkä kuningas Daavidin havainnosta hänen seuratessaan "jumalien kokousta", jossa hän kutsuu Kristusta nimellä: "minun herralleni" on herra pienellä, mutta herrojen Herra alkaa suurella alkukirjaimella.
Psalmit 110
1 Daavidin virsi. Herra sanoi minun herralleni: "Istu minun oikealle puolelleni, kunnes minä panen sinun vihollisesi sinun jalkojesi astinlaudaksi".
1. Korinttolaiskirje 8
5 "Sillä vaikka olisikin niin sanottuja jumalia, olipa heitä sitten taivaassa tai maassa, ja niitä on paljon semmoisia jumalia ja herroja,"
6 niin on meillä kuitenkin ainoastaan yksi Jumala, Isä, josta kaikki on ja johon me olemme luodut, ja yksi herra, Jeesus Kristus, jonka kautta kaikki on, niin myös me hänen kauttansa."
Jeesus Kristus on Isän Jumalan herraksi tekemä herra.- ???
Heh heh. KUKAAN ei voi kumota JUMALAN ilmotusella toista JUMALAN ilmoitusta. Jos joku tekee tämän, niin ihminen ei ymmärrä ilmoitusta.
36. Varmasti tietäköön siis koko Israelin huone, että JUMALA ON HÄNET HERRAKSI JA KRISTUKSEKSI TEHNYT, tämän Jeesuksen, jonka te ristiinnaulitsitte."
Niin, kukaan ei voi tuota todellisuutta kumota. Nasaretin Jeesus on Kristus ja Herra,- JUMALAN Poika ,.- mutta ei JUMALA ja tätä apostolit opettivat aina.
Juuri tuo opetus on todisteena, ettei apostolit olleet kolminaisuusoppilata,- vaan Jeesukseen uskovia.
3. Ylistetty olkoon meidän HERRAMME JEESUKSEN KRISTUKSEN JUMALA ja Isä, joka on siunannut meitä taivaallisissa kaikella hengellisellä siunauksella Kristuksessa,
Eikö ollekkin tervettä opetusta tämän päivän hapatuksen sijasta.Miksi Markku sinulle ei kelpaa nämä jakeet?
minä olen.
>>Luk 4:8 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Kirjoitettu on: 'Sinun pitää kumartaman Herraa, sinun Jumalaasi, ja häntä ainoata palveleman'." - ???
ekivaari kirjoitti:
Älä vääristele, 'sivustaseurannu.'
Emme kumoa tai hylkää mitään kirjoitusta, vaan selitämme ne Jeesuksen Kristuksen selittämällä tavalla. [Joh. 10:34-36]
Tässä on yksi mainion hyvä esimerkki. Maailmassa on valtavan paljon jonkun ylemmän herran herroiksi tekemiä herroja; "Herra sanoi mimun herralleni," Mutta on vain yksi totinen Herra Jumala, Isä. "Tässä pätkä kuningas Daavidin havainnosta hänen seuratessaan "jumalien kokousta", jossa hän kutsuu Kristusta nimellä: "minun herralleni" on herra pienellä, mutta herrojen Herra alkaa suurella alkukirjaimella.
Psalmit 110
1 Daavidin virsi. Herra sanoi minun herralleni: "Istu minun oikealle puolelleni, kunnes minä panen sinun vihollisesi sinun jalkojesi astinlaudaksi".
1. Korinttolaiskirje 8
5 "Sillä vaikka olisikin niin sanottuja jumalia, olipa heitä sitten taivaassa tai maassa, ja niitä on paljon semmoisia jumalia ja herroja,"
6 niin on meillä kuitenkin ainoastaan yksi Jumala, Isä, josta kaikki on ja johon me olemme luodut, ja yksi herra, Jeesus Kristus, jonka kautta kaikki on, niin myös me hänen kauttansa."
Jeesus Kristus on Isän Jumalan herraksi tekemä herra.>>Jeesus Kristus on Isän Jumalan herraksi tekemä herra.
??? kirjoitti:
Miksi Markku sinulle ei kelpaa nämä jakeet?
minä olen.
>>Luk 4:8 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Kirjoitettu on: 'Sinun pitää kumartaman Herraa, sinun Jumalaasi, ja häntä ainoata palveleman'."Kuka on kertonut, etteikö JUMALAN ilmoitukset kelpaa. Jeesus on todella Herra,- koska Jeesuksen JUMALA teki Jeesuksesta Herran meille pakanoille. Ymmärtänet mitä Herra sana pitää sisällään.
Niin, tottakain Jeesus on myös opettaja ja juuri tähän opetukseen liittyy, miten Jeesuksen opetuksen KAUTTA ihminen tulee tietämään JUMALAN tahdon.
Niin, meille pakanoille JUMALA teki,- huomaa,- JUMALA teki Herran ja juuri sihen liittyen Jeesuksella on kaikkia valta taivaassa ja maan päällä.
Mutta, aika tulee, jolloin Poikakin alistetaan lähettäjänsä JUMALAN alaisuuteen. 1 Kor 15:28
Niin, koko uusitestamentti on todistusta tästä;
30. Paljon muitakin tunnustekoja, joita ei ole kirjoitettu tähän kirjaan, Jeesus teki opetuslastensa nähden;
31. mutta nämä ovat kirjoitetut, että te uskoisitte, että Jeesus on Kristus, JUMALAN POIKA, ja että teillä uskon kautta olisi elämä hänen nimessänsä.
Niin, kolminaisuusoppilaan on mahdoton kumota sitä todellisuutta, miten JUMALA on tehnyt Jeesuksesta Harran ja tämän Herran tunnustamisella ihminen pelastuu.
Pelastuu siksi, koska se on JUMALAN aivoittama asia.- Usko Toivonen
Kuka on kertonut, etteikö JUMALAN ilmoitukset kelpaa. Jeesus on todella Herra,- koska Jeesuksen JUMALA teki Jeesuksesta Herran meille pakanoille. Ymmärtänet mitä Herra sana pitää sisällään.
Niin, tottakain Jeesus on myös opettaja ja juuri tähän opetukseen liittyy, miten Jeesuksen opetuksen KAUTTA ihminen tulee tietämään JUMALAN tahdon.
Niin, meille pakanoille JUMALA teki,- huomaa,- JUMALA teki Herran ja juuri sihen liittyen Jeesuksella on kaikkia valta taivaassa ja maan päällä.
Mutta, aika tulee, jolloin Poikakin alistetaan lähettäjänsä JUMALAN alaisuuteen. 1 Kor 15:28
Niin, koko uusitestamentti on todistusta tästä;
30. Paljon muitakin tunnustekoja, joita ei ole kirjoitettu tähän kirjaan, Jeesus teki opetuslastensa nähden;
31. mutta nämä ovat kirjoitetut, että te uskoisitte, että Jeesus on Kristus, JUMALAN POIKA, ja että teillä uskon kautta olisi elämä hänen nimessänsä.
Niin, kolminaisuusoppilaan on mahdoton kumota sitä todellisuutta, miten JUMALA on tehnyt Jeesuksesta Harran ja tämän Herran tunnustamisella ihminen pelastuu.
Pelastuu siksi, koska se on JUMALAN aivoittama asia.En ole huomannut uskoville ihmisille olevan ongelma turvautua Jeesukseen Herranaan.
Itseasiassa uskovat ovat huutaneet avukseen Jeesusta, kääntyneet Herran Jeesuksen puoleen.
Ennemminkin tääläkin palstalla ns. unitaristit kirjoituksillaan osoittavat, kuinka heidän on melkeinpä mahdotonta huutaa avuksensa Jeesusta. - Usko Toivonen
Eikö ollekkin tervettä opetusta tämän päivän hapatuksen sijasta.Jeesus on kaikkien Herra, ei pelkästään Pakanoiden.
10. ja pukeutuneet uuteen, joka uudistuu tietoon, Luojansa kuvan mukaan.
11. Ja tässä ei ole kreikkalaista eikä juutalaista, ei ympärileikkausta eikä ympärileikkaamattomuutta, ei barbaaria, ei skyyttalaista, ei orjaa, ei vapaata, vaan kaikki ja kaikissa on Kristus.
kol. 3.
" Kaikki ja kaikissa on Kristus ". - Simelius
Sanon vaan. kirjoitti:
>>Lapsen kaltaisella uskolla Jeesus ei tarkoittanut että pitää uskoa ketä tahansa,
Sanon tähän väliin että kyllähän kumpikin osapuoli Raamatunlauseisiin vetoaa ja juuri niin kuin siellä lukee. Eikö näin?
- Usko Toivonen
ekivaari kirjoitti:
Lapsen kaltaisella uskolla Jeesus ei tarkoittanut että pitää uskoa ketä tahansa, jonka kuulee puhuvan. Päinvastoin. Jeesus opetti: "Ja isäksenne älkää kutsuko ketään maan päällä, sillä yksi on teidän Isänne, hän, joka on taivaissa." [Matt. 23:9]
5. Mooseksen kirja 18
n i m e s s ä n i - p u h u u, - hänet minä itse vaadin tilille"Sallikaa lasten tulla minun tyköni.
Näin Jeesus tahtoo, että Ihminen turvautuisi Jeesukseen, huutaisi Jeesusta avukseen.
Saulus tarsolainen oli ehdoton unitaristi, kunnes kohtasi Herran.
Sen jälkeen Sauluskin sai ymmärryksen huutaa Jeesusta avukseen.
Ja Sauluksesta tuli uusi luomus Jeesuksessa.
Saulushan ei tuntenut Herraa, vaan kysyi:
'Kuka olet, herra?' Ja hän sanoi minulle: 'Minä olen Jeesus Nasaretilainen, jota sinä vainoat'. ( Apt. 22:8 )
Ja pian Saulus tunnusti Jeesuksen Vapahtajaksi:
16. Ja nyt, mitä viivyttelet? Nouse, huuda avuksi hänen nimeänsä ja anna kastaa itsesi ja pestä pois syntisi.'
Apt. 22.
Saulus noudatti juutalaisten lakia tarkasti, rukoili useasti päivittäin, mutta ei tuntenut Herraa, vaan oli suuri syntinen, ja tarvitsi Jumalan apua.
Saulus huusi avukseen Jeesusta, ja sai armon.
Myllyn kivi kaulaan on tarjolla niille, jotka estävät Jeesuksen luokse tulemisen.
5. Sillä me emme julista itseämme, vaan Kristusta Jeesusta, että hän on Herra ja me teidän palvelijanne Jeesuksen tähden.
2. Kor. 4. - ekivaari on minun ni
Usko Toivonen kirjoitti:
Jeesus on kaikkien Herra, ei pelkästään Pakanoiden.
11. Ja tässä ei ole kreikkalaista eikä juutalaista, ei ympärileikkausta eikä ympärileikkaamattomuutta, ei barbaaria, ei skyyttalaista, ei orjaa, ei vapaata, vaan kaikki ja kaikissa on Kristus.
kol. 3.
" Kaikki ja kaikissa on Kristus ".Älä vääristele Raamatun asioita, Usko Toivanen. Olen aina todistanut, että usko tuli minuun Jumalan sanaa lukemalla, kun luin vihkiraamattuamme! Olen kiitollinen herramme Jeesuksen Kristuksen Jumalalle ja Isälle, että hän lähetti maille sanansa herraksi ja vapahtajaksi, joten lähettäjä on aina suurempi kuin lähetetty.:
Johannes 16
28 "Minä olen lähtenyt Isästä ja tullut maailmaan; jälleen minä jätän maailman ja menen Isän tykö."
29 Hänen opetuslapsensa sanoivat: "Katso, nyt sinä puhut avonaisesti etkä käytä mitään kuvausta.
30 Nyt me tiedämme, että sinä tiedät kaikki, etkä tarvitse, että kukaan sinulta kysyy; sentähden - m e - u s k o m m e - s i n u n - J u m a l a n - t y k ö ä -
lähteneen."
31 Jeesus vastasi heille: "Nyt te uskotte."
J.K. Minulla on välillä tietokoneen ja ohjellmiston huoltoa, enkä jouda lähiaikoina kovin usein vastailemaan kirjoituksiinne. - Usko Toivonen
ekivaari on minun ni kirjoitti:
Älä vääristele Raamatun asioita, Usko Toivanen. Olen aina todistanut, että usko tuli minuun Jumalan sanaa lukemalla, kun luin vihkiraamattuamme! Olen kiitollinen herramme Jeesuksen Kristuksen Jumalalle ja Isälle, että hän lähetti maille sanansa herraksi ja vapahtajaksi, joten lähettäjä on aina suurempi kuin lähetetty.:
Johannes 16
28 "Minä olen lähtenyt Isästä ja tullut maailmaan; jälleen minä jätän maailman ja menen Isän tykö."
30 Nyt me tiedämme, että sinä tiedät kaikki, etkä tarvitse, että kukaan sinulta kysyy; sentähden - m e - u s k o m m e - s i n u n - J u m a l a n - t y k ö ä -
lähteneen."
31 Jeesus vastasi heille: "Nyt te uskotte."
J.K. Minulla on välillä tietokoneen ja ohjellmiston huoltoa, enkä jouda lähiaikoina kovin usein vastailemaan kirjoituksiinne.No, kerro mikä tässä on minun vääristelemää:
kol. 3. ??? kirjoitti:
>>Jeesus Kristus on Isän Jumalan herraksi tekemä herra.
Koska suurin on hän,joka on luonnostaan Jumala, joka ei ole keneltäkään toiselta jumalalta tai ihmiseltä saatua, vaan joka on aina ollut se jolla on kaikki valta ja kunnia. [Matt. 6:9-13
1. Korinttolaiskirje 4
7 'Sillä kuka antaa sinulle etusijan? Ja mitä sinulla on, jota et ole lahjaksi saanut? Mutta jos olet sen saanut, niin miksi kerskaat, ikäänkuin se ei olisi saatua?'
Vain Isä Jumala yksin voi kerskata tällä tavalla: Job 41
11 (41:2) "Kuka on minulle ensin antanut jotakin, joka minun olisi korvattava? Mitä kaiken taivaan alla on, se on minun." [Job 41:2]
Jeesus Kristus todisti tämän asian sillä kun kieltäytyi jakamasta ensisijoja ja hallitupaikkoja Sebedeuksen pojille:
Matteus 20
23 "Hän sanoi heille: "Minun maljani te tosin juotte, mutta minun oikealla ja vasemmalla puolellani istuminen ei ole minun annettavissani, vaan se annetaan niille, joille minun Isäni on sen valmistanut".Usko Toivonen kirjoitti:
No, kerro mikä tässä on minun vääristelemää:
kol. 3.Ei noissa Raamatusta lainaamissasi jakeissa mitään vääristeltyä ole. Sen sijaan olet vääristellyt ja panettelutarkoituksessa kertonut tätä perätöntä asiaa:
>" Ennemminkin tääläkin palstalla ns. unitaristit kirjoituksillaan osoittavat, kuinka heidän on melkeinpä mahdotonta huutaa avuksensa Jeesusta."<
Minulle oli omin neuvoin mahdotonta tulla uskoon, mutta herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä ohjasi ja johdatti minut lukemaan Raamattua, Jumalan poikaa, joka tuli sydämeeni Jumalan viisautena ja ymmärryksenä sekä näin auttoi minua silloin ja auttaa joka päivä vieläkin!
Efesolaiskirje 1
8 "Tätä armoa hän on ylenpalttisesti antanut meille kaikkinaiseksi viisaudeksi ja ymmärrykseksi,"
1. Pietarin kirje 1
3 "Ylistetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, joka suuren laupeutensa mukaan on uudestisynnyttänyt meidät elävään toivoon Jeesuksen Kristuksen kuolleistanousemisen kautta,"
Usko Toivonen, Jos sinun Jeesuksesi olisi tullut sydämeesi viisudeksi ja Jumalan ymmärrykseksi, sinä et liikkuisi täällä pastalla veljiesi syyttäjänä ja panettelijana!- Usko Toivonen
ekivaari kirjoitti:
Ei noissa Raamatusta lainaamissasi jakeissa mitään vääristeltyä ole. Sen sijaan olet vääristellyt ja panettelutarkoituksessa kertonut tätä perätöntä asiaa:
>" Ennemminkin tääläkin palstalla ns. unitaristit kirjoituksillaan osoittavat, kuinka heidän on melkeinpä mahdotonta huutaa avuksensa Jeesusta."<
Minulle oli omin neuvoin mahdotonta tulla uskoon, mutta herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä ohjasi ja johdatti minut lukemaan Raamattua, Jumalan poikaa, joka tuli sydämeeni Jumalan viisautena ja ymmärryksenä sekä näin auttoi minua silloin ja auttaa joka päivä vieläkin!
Efesolaiskirje 1
8 "Tätä armoa hän on ylenpalttisesti antanut meille kaikkinaiseksi viisaudeksi ja ymmärrykseksi,"
1. Pietarin kirje 1
3 "Ylistetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, joka suuren laupeutensa mukaan on uudestisynnyttänyt meidät elävään toivoon Jeesuksen Kristuksen kuolleistanousemisen kautta,"
Usko Toivonen, Jos sinun Jeesuksesi olisi tullut sydämeesi viisudeksi ja Jumalan ymmärrykseksi, sinä et liikkuisi täällä pastalla veljiesi syyttäjänä ja panettelijana!Mitenköhän alkuseurakuntalaiset tulivat uskoon, kun ei ollut vielä kirjoitettuna Uusitestamentillisia kirjoituksia.
Saulus tarsolainen, unitaristi, huusi avuksensa Jeesus Nasaretilasita ja Sauluksesta tuli näin uusi luomus Jeesuksessa Kristuksessa.
7. ja minä kaaduin maahan ja kuulin äänen sanovan minulle: 'Saul, Saul, miksi vainoat minua?'
8. Niin minä vastasin: 'Kuka olet, herra?' Ja hän sanoi minulle: 'Minä olen Jeesus Nasaretilainen, jota sinä vainoat'.
16. Ja nyt, mitä viivyttelet? Nouse, huuda avuksi hänen nimeänsä ja anna kastaa itsesi ja pestä pois syntisi.'
Apt. 22.
Tunnustan sinut "ekivaari" veljekseni Herrassa, jos käännyt Jeesuksen puoleen ja uskoen, että Jeesus Nasaretilainen sovitti juuri sinunkin syntisi, maksoi sinusta täyden hinnan omalla lihan verellään.
Pyydät syntisi Jeesukselta anteeksi ja otat Jeesuksen vastaan Herraksesi.
Toisin sanoen, huudat avuksesi Jeesusta, Jeesus Nasaretilaista.
13. Sillä "jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu".
14. Mutta kuinka he huutavat avuksensa sitä, johon eivät usko? Ja kuinka he voivat uskoa siihen, josta eivät ole kuulleet? Ja kuinka he voivat kuulla, ellei ole julistajaa?
Room. 10.
Sana rististä, pelastuksen evankeliumi, on Jumalan Voima.
18. Sillä sana rististä on hullutus niille, jotka kadotukseen joutuvat, mutta meille, jotka pelastumme, se on Jumalan voima.
1. Kor. 1. - Usko Toivonen
Usko Toivonen kirjoitti:
Mitenköhän alkuseurakuntalaiset tulivat uskoon, kun ei ollut vielä kirjoitettuna Uusitestamentillisia kirjoituksia.
Saulus tarsolainen, unitaristi, huusi avuksensa Jeesus Nasaretilasita ja Sauluksesta tuli näin uusi luomus Jeesuksessa Kristuksessa.
7. ja minä kaaduin maahan ja kuulin äänen sanovan minulle: 'Saul, Saul, miksi vainoat minua?'
8. Niin minä vastasin: 'Kuka olet, herra?' Ja hän sanoi minulle: 'Minä olen Jeesus Nasaretilainen, jota sinä vainoat'.
Apt. 22.
Tunnustan sinut "ekivaari" veljekseni Herrassa, jos käännyt Jeesuksen puoleen ja uskoen, että Jeesus Nasaretilainen sovitti juuri sinunkin syntisi, maksoi sinusta täyden hinnan omalla lihan verellään.
Pyydät syntisi Jeesukselta anteeksi ja otat Jeesuksen vastaan Herraksesi.
Toisin sanoen, huudat avuksesi Jeesusta, Jeesus Nasaretilaista.
13. Sillä "jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu".
14. Mutta kuinka he huutavat avuksensa sitä, johon eivät usko? Ja kuinka he voivat uskoa siihen, josta eivät ole kuulleet? Ja kuinka he voivat kuulla, ellei ole julistajaa?
Room. 10.
Sana rististä, pelastuksen evankeliumi, on Jumalan Voima.
18. Sillä sana rististä on hullutus niille, jotka kadotukseen joutuvat, mutta meille, jotka pelastumme, se on Jumalan voima.
1. Kor. 1.Lisäys vielä:
Jos tuntisit Jeesuksen Herranasi ja Vapahtajanasi, niin et kuunan päivänä kirjoittelisi Hänestä sokeana ja kuurona palvelijana, ymmärrätkös?
- trivia
"Eihän ekivaarikaan usko kuin muutamaan paikkaan Raamatussa ja suurimman osan jättää uskomatta. "
Näinhän on yleensä jokaisen väittelijän kohdalla. Tiettyä ongelmaa pyritään ratkaisemaan siihen liittyvistä kohdista. Muuten pitäisi sanoa yleisesti "väitteeni on raamatusta".
Aloituksen väite: Jeesus = Jumala.
Miksi sitten UT kertoo lainkaan Jumalan Pojasta ja miksi siihen vannotaan. Tai siitä, että Jeesus Kristukseksi muututtuaan istuisi Jumalan oikealla puolella ym ym.
Muistaakseni jossain evankeliumissa tai Paavalin kirjeessä sanotaan: Jeesus kuoli ja Jumala herätti hänet kolmantena päivänä kuolleista Jeesukseksi Kristukseksi. Missään UT:n kohdassa ei sanota, että Jeesus olisi noussut kuolleista Jumalaksi ja olisi ollut Jeesuksenakin Jumala. Jos olisi, syntyisi tautologia "Jumala herätti Jumalan kuolleista". Siitä seuraisi johtopäätös, että Jumala olisi todella kerran kuollut ja ollut poissa maisemista. Kuolematon Jumala voisikin kuolla!!!!
Jumala kaikkitietävänä tiesi luotunsa loogisen ajattelukyvyn. Kun UT:sta väännetään Jeesuksesta Jumala tai ei, niin luodut uskovat siitä ottavat selvää. Tässä tapauksessa PH:n johdatus on lukea UT:n tekstejä ja katsoa mitä siellä sanotaan.
Siellä sanotaan satoja kertoja "Jeesus Jumalan Poika" tai "Jeesus Kristus" tai Pietarin sanomana "Ihminen keskuudessamme, suuri profeetta".
Uskovankaan logiikka ei miellä poikaa isäksi. Vai mitä!
Uskonteoria. UT on Jumalan ohjauksella kirjoitettu. Miksi Jumala olisi laittanut sanat "Poikani Jeesus" ellei olisi tarkoittanut sitä.
Kristittyjen ei pitäisi lainkaan riidellä asiasta. Jumala ja Jeesus ovat kaksi erillistä oliota. Siitä tulisi riidellä mitä sanaparilla "Jumalan Poika" tarkoitetaan. Siihen löytyy vastaus VT:n puolelta. Onko Jeesus siis Jahven poika? Joko helluntailaiset ovat valmiita tunnustamaan uskonsa muinaiseen mielikuvitusjumalaan.
https://www.uef.fi/documents/12848/976542/teologia_MALLIVASTAUKSET aineistokoe kevät 2011.pdf/dbc3fdf2-2ec8-4e8c-8867-34bec09f6ac8
Lukeaa niin huomaatte uskovanne Jahve kultin luulemaan puujumalaan. Ettekö te uskalla vasta siihen mitä kysyn?- trivia
Helluntailaiset väittävät, että Jahve olisi kristinuskon jumala. Siis Jahve = Jeesus = HERRA. Jahvella tosin on toisenlainen maailmanloppu ja kristillinen pelastusteoria puuttuu.
Mutta ylipäänsä kristinusko on lirissä jumaluuksiensa kanssa ja puheista jumalien pojista. Sopii vain kysyä, missä luuraa monoteismi.
Lappixen linkki auttaa ymmärtämään Jahven, El:n, Baalin ja yleisen auringon palvonnan kehitystä Palestiinassa aikavälillä 1 000 - 500 eaa. Arkeologiset löydöt ja VT:n kuvaukset vahvistavat jumaluuksien yhteyttä alueen jumaluskoihin ylipäänsä ihmisten keksiminä näkemyksinä.
Linkin teksti kannattaa kopioida muistiin. Selaamalla mm Kuningasten kirjat, sieltä löytyy jumaluusopit sangen maallisina näkemyksinä. - keskiviikkona
Sinä trivia kirjoitat sangen tietoviisaasti. Eikö ole selvä asia, että Hän, siis Jumala on kolmiyhteinen, Isä, Poika ja Pyhä Henki. Siis Jumala on yksi ja ainoa eli kolmiyhteinen Jumala.
Meillä on siis yksi Herra = Jeesus Kristus eli Jumala1. Korinttolaiskirje 8
Efesolaiskirje 4
Efesolaiskirje 1
Kai siihen kolmiyhteisyyteen kuuluu myös Baal ja Asera, jonka poika on Jahve, ja Baalin pojanpoika Jeesus.
Tässä sitten lisää lukemista, joka selventää Jahve-kultin uskoa.
http://www.helsinki.fi/teol/pro/emo/tarkastelutapoja/arkeologia3.html#3Jahve-kultin luoma jumala on nyt koko kristikunnan jumala, joka todellisuudessa on pelkkä myytti. Kauanko aiotte palvoa ja rukoilla kivipatsasta?
http://www.saunalahti.fi/penelope/Feminism/ashera.html- lappix1
lappix...pyydä syntejäsi anteeksi ja tee parannus!Tekee sielulle hyvää!
Kerrohan keneltä minä pyydän syntejäni anteeksi? Onko sen jumalan nimi Jahve?
Sielu tarkoittaa olentoa, ihmistä tai eläintä, joten miten esimerkiksi eläin tekee parannuksen.
- trivia
Jeremian kirja 44 kertoo Asheran palvonnasta seuraavasti:
"15 Kaikki miehet, jotka tiesivät, että heidän vaimonsa olivat uhranneet vieraille jumalille, ja suuri joukko paikalla olleita naisia sekä monet Ylä- Egyptiin muuttaneet Juudan asukkaat vastasivat Jeremialle näin: 16 "Tässä asiassa me emme kuuntele sinua, vaikka puhuitkin meille Herran nimissä. 17 Pidämme lupauksemme, jonka itse olemme antaneet Taivaan kuningattarelle. Me poltamme hänelle suitsuketta ja tuomme juomauhreja, niin kuin teimme Juudan kaupungeissa ja Jerusalemin kaduilla ja niin kuin myös isämme, kuninkaamme ja ruhtinaamme siellä tekivät. Silloin meillä oli ruokaa yllin kyllin, voimme hyvin emmekä nähneet nälkää. 18 Mutta siitä lähtien kun lakkasimme polttamasta suitsuketta Taivaan kuningattarelle emmekä enää tuoneet hänelle juomauhreja, meiltä on puuttunut kaikkea. Me kuolemme miekkaan ja nälkään!"
Siteeraus kuvaa kovaa aikaa vuoden 587 eaa. jälkeen ja jolloin Jerusalem kukistui Babylonian armeijan hyökkäyksessä.
Ashera kulkeutui EL jumalan vaimosta Jahven (HERRA) vaimoksi aikojen saatossa ja hänen palvontansa yhteydessä mainitaan pyhä puu "aseratarha". Heprealaisusko uskoi Jahven synnyttävän messiasvapahtajakuninkaan maallisena vapahtajana ja vapauttamaan kansan Babylonian ikeestä. Kristinusko muutti vapahtajakuninkaan "Jumalan pojaksi" ja joka pelastaisi oppiin uskovat synneistä ja he pääsisivät kuoleman jälkeen vihreille niityille. Tässä lyhykäisesti VT:n ja UT:n ero pelastusteoriassa.
Ashera on Asterte nimisen seemiläisten yhteisen naisjumalattaren heprealainen nimitys. Astarte oli myös kreikkalaisten jumalatar. VT esittää Asheran myös nimellä Astarot.Hyvää yötä kaikille trinitaaneille ja universalisteille! Vanhaa jo nukuttaa ja väsyttää vaikka puolentoista tunnin päiväunet tulikin otettua.
Hienoa että noin selvästi sanotaan Raamatussa kuka on Herra ja Opettaja.
1. Korinttolaiskirje 15
27 'Sillä: "kaikki hän on alistanut hänen jalkojensa alle". Mutta kun hän sanoo: "kaikki on alistettu", niin ei tietenkään ole alistettu se, joka on alistanut kaiken hänen allensa.
28 Ja kun kaikki on alistettu Pojan valtaan, silloin itse Poikakin alistetaan sen valtaan, joka on alistanut hänen valtaansa kaiken, että Jumala olisi kaikki kaikissa'
Kun Isä oli alistanut kaiken pojalleen, hän jätti itsensä ja valtaistuimensä itselleen, niin kuin farap teki Joosefille. Jätti itsensä ja valtaistuimensa alistamatta:
'
1. Moos.40: 41 "Hoida sinä minun taloani, ja sinun käskyäsi totelkoon kaikki minun kansani; ainoastaan - v a l t a i s t u i m e n - p u o l e s t a - m i n ä -
o l e n - s i n u a - k o r k e a m p i."
41 Ja farao sanoi Joosefille: "Katso, minä asetan sinut koko Egyptin maan hallitusmieheksi".- trivia
Järjellinen logikka kumoaa Jeesuksen olleen muuta kuin ihminen. Kun Jumalasta esitetään määritelmä aineettomana henkenä kaiken aineellisen raadollisuuden yläpuolella olevana niin jumaluuden latistaminen yhden eläinlajin edustajaksi vie pohjan pois jumaluuden peruskäsitteestä.
Hullutus on siinä, että ihminen pakotetaan irti loogisesta ajattelusta uskomaan tyyliin "kärrynpyörä on suora pätkä".
Kun siihen lisätään uskomus verisen Jeesuksen, tässä tapauksessa ei Jumalan, kuolemasta pelastavaan voimaan niin siihen uskova on vaarassa menettää l oogisen ajattelun kyvyn.
Työelämässä ja yleensäkin elämässä toimien keskelle ei voi laittaa olemattomia tai vääriä toimintoja. Jonkin tavaran tuottaminen edellyttää tietyt työvaiheet sellaisena kuin tarvitaan.
"Hullutus" verijeesuksineen onkin kirkkojärjestöjen jäsentensä alistamismuoto. Se päti vuosisatoja mutta ei enää.
Uskovat elävät reaalimaailmassa kuten myös ateistitkin. Molempien tehtävä on toimia vääryyttä, riistoa, sortoa, sotia, nälkää vastaan. Verijeesuslaisten oppi kieltää ryhtymistä maallisiin ongelmiin. Se on tullut palstalla esiin verijeesuslaisten teologian kulmakivenä suurena syntinä. Uskovan pitäisi vain hokea jeesusta.
Useat uskovat toimivat silti reaalielämän ehdoilla. Elämä pakottaa siihen uskomuksista riippumatta.
Mikäli kristityt ja muutkin uskovat pitävät jumaluutta yleisen hyvän maailman tavoitteluna niin vastakkainasettelua ei tule.- Usko Toivonen
Nimimerkki "trivia" peräänkuuluttaa ilmeisesti järkiuskontoa, ihmisen järkeä ylistävää.
Jeesuksen veren merkitys tahdotaan heittää romukoppaan.
Uskovan ohjenuora on Raamatun ilmoitus, Jumalan Karitsasta, joka ottaa pois maailman synnin.
9. ja he veisasivat uutta virttä, sanoen: "Sinä olet arvollinen ottamaan kirjan ja avaamaan sen sinetit, sillä sinä olet tullut teurastetuksi ja olet verelläsi ostanut Jumalalle ihmiset kaikista sukukunnista ja kielistä ja kansoista ja kansanheimoista
Ilm. 5.
5. ja Jeesukselta Kristukselta, uskolliselta todistajalta, häneltä, joka on kuolleitten esikoinen ja maan kuningasten hallitsija! Hänelle, joka meitä rakastaa ja on päästänyt meidät synneistämme verellänsä
Ilm. 1.
28. Ottakaa siis itsestänne vaari ja kaikesta laumasta, johon Pyhä Henki on teidät pannut kaitsijoiksi, paimentamaan Herran seurakuntaa, jonka hän omalla verellänsä on itselleen ansainnut.
Apt. 20.
Raamatun ilmoitus on, että halveksimasi "verijeesus", on koko maailman Vapahtaja ja Pelastaja.
Aika on tuleva, jolloin ihmisen loogisuuden hallitsema maailma katoaa, ja tilalle
tulee Rauhan valtakunta, Kuninkaana itse Herra Jeesus.
Ihmisen logiikka on nähty, ja sen saavutukset.
Logiikasta puheenollen, miten muinaisten beduiinien jumala Jahve voi kuolla,koska sitä ei ole ?
- trivia
Usko Toivoselle.
Peräänkuulutan ajattelun lakeja. Tottakai elämässä epäloogisuus esiintyy eikä se välttämättä ole paha. Satujen kautta hömpän seassa lapsille opetetaan ilman verijeesuksia niitä tai näitä hyviä elämänohjeita.
Elämisen perusta ajattelussa on logiikka. Sitä ei voi eikä saa sivuuttaa. Jos koneen toiminnan johonkin kohtioon asetetaan uskomus, vahinko tulee vuorenvarmasti.
Jos uskova pakotetaan uskomaan rukouksen elättävän ja tuovan asunnot, häntä petetään. Uskovakin tajuaa, että työ luo aineellisten tarpeiden tyydyttämisen.
"Jeesus selvästi opettaa kuka on Herra! "
Jeesus oli UT:n mukaan uskonnoltaan umpijuutalainen, samoin hänen seuraajansa.
HERRA kuvaa VT:ssä heprealaisten Jahve jumalaa. Herra, (Adonai) oli kiertoilmaus palavan pehkon äänelle, joka kieltäytyi sanomasta oikeaa nimeään ja joka oli alun perin Baal ja josta n. 800 eaa. kehittyi Jahve.
Jeesuksen uskonnolla ja jumalkäsitteellä ei ollut mitään yhteyttä kristinuskoon. Hän ei siten ollut sen perustaja UT:n mukaan. Jeesuksen jumala ei ollut kristittyjen Jumala. Se oli juutalaisten Jahve.
Kristiunskon pelastusteoria ja taivaskäsitys on keksitty myöhemmin. Tältä osin evankeliumit ovat väärennöksiä ja Apostolien teot kirjan alkuluvut oppilaiden tukemasta juutalaisuskosta oikeat. Ristiriita on selvästi näkyvissä. Vastakkaiset näkemykset eivät voi molemmat olla oikeita.
UT:n kirjoittajat eivät osanneet rimmata oppia eri UT:n kirjoissa logiikan sääntöjen mukaisesti.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka vie Suomen kohta ykköseksi työttömyyskisassa
Espanja: 10,5 % Suomi: 10,3 % Ruotsi: 9,3 % Kisa on tiukkaa, mutta Riikalla hyvä draivi päällä. Vasemmistolaisen päämin2183174Miten juhlitte ensi lauantaina?
Se on kalenteriin merkitty juhlapäiväksi, niin sitä kai kuuluu juhlia.3072774Suomen veroaste 5 %-yks liian matala
Palauttamalla kokonaisveroaste 1990-luvun tasolle saadaan hyvinvointivaltion palvelut rahoitettua ilman velan ottoa.751798Kolme neljästä suomalaisesta kannattaa miljonääriveroa
Kertoo vasemmistoliiton teettämä kysely. Veron ulkopuolelle jätettäisiin asunto. "Puolet vastaajista oli sitä mieltä, e551705Kumpaan rahat, mummojen vaippoihin vai Nalle WahIroosille?
JOS siis sinä saisit päättää?421575- 1221366
MTV: Harvinainen haastattelu! Vappu Pimiä kommentoi vihdoinkin uutta TTK-juontajaa
TTK-juontajaspekuloinnit käyvät edelleen kuumana. Kenet sinä haluaisit uudeksi TTK-juontajaksi? Kommentoi alle! Lue,101300Ryöstö Punkaharjulla
Punkaharjun k-market ryöstetty tänään keskellä päivää, ketä lie asialla? Poliiseja ainakin pörrää ympäriisee171270Evoluutioon ja alkuräjähdykseen uskominen vaatii todella vahvaa uskoa
Että tyhjästä syntyi ja kehittyi kaikki se mitä näemme ympärillämme.4221260- 1051259