Onko pakko...???

Perkeleen perkele!!!

Harmittaa tällainen ihmisten röyhkeys. Tai no itse ainakin pidän ko käytöstä röyhkeänä.
Eli siis käyn kirjaston tietokoneella asioimassa välillä useammin ja välillä harvemmin, mutta kuitenkin.
Niin tällaisillakin kertoina, kun olen varannut kirjaston ajanvarauksesta konevuoron, niin monesti joku ihminen tuppaa röyhkeästi edestänikin koneelle ja nostaa vielä huutomekkalan, kun sanon ihan fiksusti, että olen varannut ko koneen seuraavaksi ajanjaksoksi. Tai sitten jäädään kyttäämään siihen selän taakse, että jos satunkin lähtemään aikaisemmin koneelta pois tms. Ja välillä sitten tullaan jollain tekosyyllä pyörimään siihen ympärille sitten viemään mun koneaikaa. Tyyliin "Mitäs mä nyt unohdin siihen vai unohtuiko sittenkään mitään plaa plaa plaa?!?!?!"
Ei muuten, ei mulla nyt ole sähköpostin lukua tms "salattavampaa", mutta olisihan se mukava, kun saisi sitten asioida nämäkin asiat rauhassa sen täyden ajan, minkä on varannut.
Kun sähköpostissa kuitenkin mulla on joskus henkilökohtaisia viestejä läheisiltä, jotka nyt ei kuulu pätkääkään muille, kun meille mun ja läheisten välillä. Varsinkaan tällaisille vieraille ihmisille, joilla nyt ei vaan valitettavasti ole mitään asemaa mun elämässä, eikä oikeutta kurkkia toisen postia, edes vahingossa sitä sähköistäkään.
Nytkin eräs mua ennen koneella ollut herra tuli säätämään ja sättäämään ihan turhan päiväistä asiaa rohmuttuaan ensin 5-10 minuuttia vuorostani sillä, kun ei suostunut uskomaan, että kone on varattu toiselle. Sattumalta sama herra teki kesällä saman tempun, oltuaan vielä koneella 2-3 tuntia jo valmiiksi ennen mua.
Hän nosti niin kovan melakkalan silloin, kun olin vuorollani menossa koneelle, että annoin asian olla sillä kertaa ja lähdin pois. Ajattelin että olkoot, kun kerta täytyy olla noin omiva tapaus.
Eikä hän ole ainoa tapaus tässä aikojen saatossa, aina pitäisi tapella kuin joku hyeena haaskalla tällaisia tapauksia vastaan.
On vissiin liian paljon pyydetty tällainen asia kuin käytöstavat? Sekin on eri asia, jos ihminen fiksusti pyytää, että onnistuisiko hänen saada olla vielä koneella hieman pidempään, mutta ei. Aina huutomekkala ja sitten ollaan kuin pikkulapset:"No et säkään siinä saa olla, kun mäkään en saa, mä pilaan sitten sun vuorosi tästä hyvästä!!".
Vaikka turhaahan se on voivotella mutta kuitenkin.
Vituttaa tällaiset kusipäät, jos suoraan saa sanoa ja vaikka ei saisikaan.
No, surkeita ovat..

1

57

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • asiasta sanominen

      Pyydä seuraavan kerran kirjastontäti tai -setä kertomaan säännöt. Kun kone on varattu sinulle, niin toisen on lähdettävä.

      Pidä puolesi, kerro oikeutesi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      88
      1224
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      151
      1036
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      57
      753
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      14
      720
    5. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      688
    6. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      287
      685
    7. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      60
      684
    8. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      42
      624
    9. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      36
      618
    10. Viime yönä mietin paikkoja luonnossa, missä olen kulkenut

      kävellyt ja ikävöinyt, ja ollut niin yksin. Monet kerrat. Ne palauttavat mieleeni sinut ja sen, kuinka kipeää on se kaip
      Ikävä
      57
      612
    Aihe