Vartija silmät selällään

hiiriä

Minkä takia vartijoiksi otetaan pienikokoisia ja pelokkaita ihmisiä? Tuolla oli tilanne, että tusina erään ryhmän edustajaa varasteli liikkeessä ja huuteli myyjälle että sä pelkäät meitä ym. Paikalle tuli sitten nuori, pienikokoinen vartija, joka ei uskaltanut tehdä mitään. Ei varmaan ollut kuullutkaan tilanteesta, jossa isompi joukko lappaa tavaraa röyhkeästi kasseihinsa ja siinä samalla haukkuu myyjän suolapatsaaksi.
Tällaisesta liikkeet sitten maksavat satoja euroja kuukaudessa?

32

1427

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kissoja kans

      Tony Halmekin sai aikanaan ulkomailla turpaansa joukolta ihmisiä, eikä niitä ollut tusinaakaan.

      Pitäisikö siis vartijoiksi mielestäsi ottaa ihmisiä, jotka uskaltavat ottaa kimppuunsa vähintään tusinan ihmisiä? Kuinka monta sellaista ihmistä ajattelit tästä maasta löytää, jotka yksinään pärjäävät tusinalle vastustajia?

      Montako sellaista tapausta tiedät tästä lähihistoriasta, että tusina varasta on yhtäaikaa tullut lappaamaan tavaraa kasseihinsa? Eiköhän se vartijasta saatava pääasiallinen etu ole yksittäisten näppärien kohdalla, jotka suurimman osan siitä hävikistäkin muodostavat.

      • hiiriä

        Kyllä pitää uskaltaa huutaa takaisin eikä pelätä. Mitä tämä tällainen on, että ryöstäjät ottavat vartijasta henkisen yliotteen? Minä en kehtaisi nimittää itseäni vartijaksi, jos housunpuntit tutisisivat pelkästä huutelusta.
        Tämä varastelu on jatkuvaa ja vartijat juoksevat karkuun! Myyjille ei ole mitään apua tällaisista 'vartijoista'.


      • VOEMANKAEYTTÖ
        hiiriä kirjoitti:

        Kyllä pitää uskaltaa huutaa takaisin eikä pelätä. Mitä tämä tällainen on, että ryöstäjät ottavat vartijasta henkisen yliotteen? Minä en kehtaisi nimittää itseäni vartijaksi, jos housunpuntit tutisisivat pelkästä huutelusta.
        Tämä varastelu on jatkuvaa ja vartijat juoksevat karkuun! Myyjille ei ole mitään apua tällaisista 'vartijoista'.

        KUKA NYT KEHTAISI EDES RUVETA VARTIJAKSI ? JUNTTEJA KAIKKI


      • hiiriä kirjoitti:

        Kyllä pitää uskaltaa huutaa takaisin eikä pelätä. Mitä tämä tällainen on, että ryöstäjät ottavat vartijasta henkisen yliotteen? Minä en kehtaisi nimittää itseäni vartijaksi, jos housunpuntit tutisisivat pelkästä huutelusta.
        Tämä varastelu on jatkuvaa ja vartijat juoksevat karkuun! Myyjille ei ole mitään apua tällaisista 'vartijoista'.

        No onko siitä apua, että huutaa tusinalle takaisin? Ymmärrän kyllä pointtisi, mutta normaalisti kukaan ei käy tuollaista ylivoimaa vastaan joidenkin myymälätuotteiden takia. Tuollaiset ongelmat vaativat joka tapauksessa kovempia otteita yhteiskunnan taholta - on ihan turhaa yhtä vartijaa vähätellä tai tämän palkanneita syytellä. Enpä usko, että olisit itsekään kummoinen hyöty myymälälle tuossa tilanteessa ollut, vaikka olisit uskaltanutkin huudella takaisin.


    • esfsece

      Huoh... Taas näitä...

      Toki, vartijan pitää pystyä toimimaan tilanteessa, jossei muuten, niin soittamalla hätänumeroon. Mutta esimerkiksi kyseisessä tilanteessa on yksinäisen vartijan, ison tai pienen, vähintäänkin tyhmää lähteä voimankäyttötilanteeseen, jossa vastassa on tusina muita ihmisiä. Todella typerää edes vaatia vartijalta jotain tällaista.

      • hiiriä

        Vartijalla pitää olla henkistä ja fyysistä kanttia, mutta nytpä ei ollut kumpaakaan. Ei ihme, että tyyliin joka päivä käydään joukkovarkaissa, kun ketään ei kiinnosta hoitaa hommiaan.
        Joillain myyjillä on enemmän munaa toimia. Eräskin myyjä huusi kurkku suorana niin varas lähti karkuun.


    • Marko*

      Tainnut joku katsoa liikaa elokuvia, kun olettaa vartijan lähtevän yksin tusinaa henkilöä vastaan. Ehkä vartijan ei olisi tarvinnut olla isompi, vaan sinun ÄO:si?

      • hiiriä

        No eivät nämä varkaat edes huomanneet tätä vartijaa. Pitää olla ääntä, jos toimii vartijana. Huutaa vaikka perkelettä.
        Tällaiset ryhmän edustajat ovat kovaäänisiä, mutta jos vastaa samalla mitalla eikä pelkää (ei ainakaan näytä pelkoaan), niin voi tulla kunnioitusta.
        Jos on tyypillinen hiljainen hiiri, niin sinut tallotaan jalkoihin. Kukaan ei kunnioita hiirtä.


      • Marko*
        hiiriä kirjoitti:

        No eivät nämä varkaat edes huomanneet tätä vartijaa. Pitää olla ääntä, jos toimii vartijana. Huutaa vaikka perkelettä.
        Tällaiset ryhmän edustajat ovat kovaäänisiä, mutta jos vastaa samalla mitalla eikä pelkää (ei ainakaan näytä pelkoaan), niin voi tulla kunnioitusta.
        Jos on tyypillinen hiljainen hiiri, niin sinut tallotaan jalkoihin. Kukaan ei kunnioita hiirtä.

        Taidat olla liian kauas todellisuudesta vieraantunut ja mielikuviesi vanki, että mitään järkeä sinulle kannattaa puhua. En sitäpaitsi usko kertomustasi, en sen takia ettei vartija olisi mitään tehnyt, vaan sen takia että mikää "ryhmä" olisi tarpeeksi tyhmä ryöstääkseen liikkeen kuvatulla tavalla. Veikkaan että olet sama sälli joka tasaisin väliajoin parkuu tällä ja poliisit palstalla joko vartijoiden tai poliisien pituuksista. Ilman että sinulla on mitään käsitystä kyseisistä ammateista, muuta kuin idioottimaiset päähänpinttymäsi.


      • Marko*
        hiiriä kirjoitti:

        No eivät nämä varkaat edes huomanneet tätä vartijaa. Pitää olla ääntä, jos toimii vartijana. Huutaa vaikka perkelettä.
        Tällaiset ryhmän edustajat ovat kovaäänisiä, mutta jos vastaa samalla mitalla eikä pelkää (ei ainakaan näytä pelkoaan), niin voi tulla kunnioitusta.
        Jos on tyypillinen hiljainen hiiri, niin sinut tallotaan jalkoihin. Kukaan ei kunnioita hiirtä.

        Ai niin, mitäköhän luulet että vartija olisi saavuttanut perkelettä huutelemalla, muuta kuin joko saaneensa nekkuunsa tai ajanut henkilöt pakoon ennen poliisin tuloa?

        Tietysti vartijalla tulee olla tietty määrä uskallusta, mutta myös aivot. Ei tässä työssä Einsteinin älykkyyttä vaadita, mutta edes pieni hippu maalaisjärkeä. Jotain jota sinulta selvästi puuttuu.


      • hiiriä
        Marko* kirjoitti:

        Taidat olla liian kauas todellisuudesta vieraantunut ja mielikuviesi vanki, että mitään järkeä sinulle kannattaa puhua. En sitäpaitsi usko kertomustasi, en sen takia ettei vartija olisi mitään tehnyt, vaan sen takia että mikää "ryhmä" olisi tarpeeksi tyhmä ryöstääkseen liikkeen kuvatulla tavalla. Veikkaan että olet sama sälli joka tasaisin väliajoin parkuu tällä ja poliisit palstalla joko vartijoiden tai poliisien pituuksista. Ilman että sinulla on mitään käsitystä kyseisistä ammateista, muuta kuin idioottimaiset päähänpinttymäsi.

        Tämä porukalla varastelu on jatkuvaa, Auto jätetään ulos oven eteen tyhjäkäynnille. Röyhkeys sen kun kasvaa jos kukaan ei katkaise tuota kierrettä.


      • hiiriä
        Marko* kirjoitti:

        Ai niin, mitäköhän luulet että vartija olisi saavuttanut perkelettä huutelemalla, muuta kuin joko saaneensa nekkuunsa tai ajanut henkilöt pakoon ennen poliisin tuloa?

        Tietysti vartijalla tulee olla tietty määrä uskallusta, mutta myös aivot. Ei tässä työssä Einsteinin älykkyyttä vaadita, mutta edes pieni hippu maalaisjärkeä. Jotain jota sinulta selvästi puuttuu.

        Sehän juuri on maalaisjärkeä, että toimii kuten vastapuoli toimii, mutta nopeammin. Aina ovat varkaat ehtineet pakoon ennen poliiseja.

        Minä en enää tiedä, mitä hyötyä vartijoista tuossa paikassa on.

        Sitä kyllä ihmettelen, että joissain paikoissa nämä nuoret kollit kävelevät minun perässäni. Tokmannilla on aina tällaista että vartija kävelee perässäni. Koskaan en ole varastanut mutta näytänkö varkaalta...


      • turhin ammatti
        hiiriä kirjoitti:

        Sehän juuri on maalaisjärkeä, että toimii kuten vastapuoli toimii, mutta nopeammin. Aina ovat varkaat ehtineet pakoon ennen poliiseja.

        Minä en enää tiedä, mitä hyötyä vartijoista tuossa paikassa on.

        Sitä kyllä ihmettelen, että joissain paikoissa nämä nuoret kollit kävelevät minun perässäni. Tokmannilla on aina tällaista että vartija kävelee perässäni. Koskaan en ole varastanut mutta näytänkö varkaalta...

        Mitä hyötyä yleensä vartijoista on täällä tullaan tiimeen ilman niitä mainiosti


      • kkjknjmnk
        hiiriä kirjoitti:

        No eivät nämä varkaat edes huomanneet tätä vartijaa. Pitää olla ääntä, jos toimii vartijana. Huutaa vaikka perkelettä.
        Tällaiset ryhmän edustajat ovat kovaäänisiä, mutta jos vastaa samalla mitalla eikä pelkää (ei ainakaan näytä pelkoaan), niin voi tulla kunnioitusta.
        Jos on tyypillinen hiljainen hiiri, niin sinut tallotaan jalkoihin. Kukaan ei kunnioita hiirtä.

        Entäs, jos on uskovainen vartija silloin ei voi manata perkelettä avuksi? Tietysti voi huutaa senkin saatanat.


      • loosers

        vartijaa ei voi pitää turhana, niillä on samat velvollisuudet kun poliisilla mutta ei oikeuksia yhtä paljoa ... vartija turvaa yksityistä turvallisuutta ja poliisi yleistä turvallisuutta. elikkä jos ilman vartijoita pärjätään niin pärjätään ilman poliisejakin... ? vartijan homma on erittäin vähän painimista ja voimankäyttöö.. hyvin pärjää puhumalla tai jos henkilö on agressiivinen tupakanpolttaja pyytää tupakille mukaan sekin auttaa paljon rentoutuu samantie.

        en tie miks porukka vartijan nähdessään pelästyy ja kyylää sitä.. varsinki naispuolisia. vartijoita kutsutaan myös lelupoliiseiks.. mikä sinällään on totta mutta yksikään vartija ketä tunnen ei halua poliisikouluun...? kannattaaa lukea vartija ja poliisin eroja niin ymmärtää.. vaikka joskus tehdään yhteistyötä molemmin puolin, mutta ainoa asia mikä yhdistää on turvallisuusala.. joka on laaja käsite. siihen kuuluu myös tulli, puolustusvoimat, raja jnejne. eikä niitä yhdistetä poliisiin ikinä...


      • guard2

        Tuskin vartijalla on samat velvollisuudet kuin poliisilla, vartijoilla ei yleensä ole edes
        ampuma asetta, joten miten heillä voisi samat velvollisuudet olla kuin poliisilla, joka on
        viranomainen.


      • hiiriä kirjoitti:

        Tämä porukalla varastelu on jatkuvaa, Auto jätetään ulos oven eteen tyhjäkäynnille. Röyhkeys sen kun kasvaa jos kukaan ei katkaise tuota kierrettä.

        "Röyhkeys sen kun kasvaa jos kukaan ei katkaise tuota kierrettä."

        Tämä alkaa nyt kuulostaa siltä, että sinun on tehtävä aloite ja hoitaa homma kuntoon, kun kerran kukaan muu ei tee mitään ja sinä sentään tiedät miten missäkin tilanteessa kuuluu toimia.


    • kaikki pois

      Senkun pöllivät, en rupea reilun 10e palkan takia riskeeraamaan omaa terveyttä :)

      • hiiriä

        Minä olen ulkopuolisena (asiakkaana) estänyt ryöstön. Minä en pelkää miehiä.


      • Marko*
        hiiriä kirjoitti:

        Minä olen ulkopuolisena (asiakkaana) estänyt ryöstön. Minä en pelkää miehiä.

        Toki... Unissasi.

        Siihen on täysin hyvä syy, miksi esimerkiksi kauppojen henkilökuntaa kehotetaan vain suostumaan ryöstäjän vaatimuksiin, eikä riskeeramaan omaa tai muiden turvallisuutta pienehkön rahamäärän takia. Kaikki muu olisi äärimmäisen tyhmää.


      • hiiriä
        Marko* kirjoitti:

        Toki... Unissasi.

        Siihen on täysin hyvä syy, miksi esimerkiksi kauppojen henkilökuntaa kehotetaan vain suostumaan ryöstäjän vaatimuksiin, eikä riskeeramaan omaa tai muiden turvallisuutta pienehkön rahamäärän takia. Kaikki muu olisi äärimmäisen tyhmää.

        Eli kun lapsiakin laitetaan kauppaan varastamaan, niin pitäisi vain katsoa sivusta? On myyjiä, jotka toimivat ja myyjiä, jotka eivät toimi koska eivät kykene toimimaan.

        Minä olen kouluttanut sekä itseni että lapseni (aikuiset) siten, että toimitaan silloin kun on toiminnan aika.
        Minun lapseni ovat pelastaneet ihmishenkiä. Silloin, kun muut ihmiset perustivat rinkiä sairauskohtauksen saaneen ympärille niin minun lapseni avasi hengitystiet ja hälytti apua kun edes siihen kukaan muu ei kyennyt.


      • turhautunut55
        hiiriä kirjoitti:

        Eli kun lapsiakin laitetaan kauppaan varastamaan, niin pitäisi vain katsoa sivusta? On myyjiä, jotka toimivat ja myyjiä, jotka eivät toimi koska eivät kykene toimimaan.

        Minä olen kouluttanut sekä itseni että lapseni (aikuiset) siten, että toimitaan silloin kun on toiminnan aika.
        Minun lapseni ovat pelastaneet ihmishenkiä. Silloin, kun muut ihmiset perustivat rinkiä sairauskohtauksen saaneen ympärille niin minun lapseni avasi hengitystiet ja hälytti apua kun edes siihen kukaan muu ei kyennyt.

        älä vittu jauha paskaa luulekko olevas joku pyhä enkeli meeppä si tonne ulkomaille auttaa.. karu totuus on se että täällä ei kaikki kykene auttamaan mutta porukasta löytyy aina ihmisii jotka osaa... ei kyl itelle tulis mieleen jos näkis jonku narkkari kaatuva ni koskee siihe... sen jälkee ite ois sie hoidettavana kaikki sairaudet saisit.... siinä kohtaa lanssii vaan paikalle..-.-


    • ...

      En tiedä mikä niin tekevät. Onko kyse siitä, että nämä vielä kokemattomat ja ei niin laajasti koulutetut yksilöt ovat halvempia ja helppoja ottaa sisään ja tarvittaessa vaihtaa, antaa ihme keikkoja ja vaihtaa toiseen ennen koeajan päättymistä.

      Pienuus ei itsessään pitäisi olla ongelma. Tietenkään mitään tappivanukkaita kannata heittää keskelle toimintaa, mutta jopa tullu nähtyä 150-160 centtisiä, jotka heittäneet kuljetusotteella pitempää jamppaa ulos. Se on asenteesta kiinni.

      Pelokkuus eri asia. Sitten kannattaisi miettiä onko parempi sittenkin katsoa muuta alaa, vaiko pysyä siinä ja hankkia kokemusta vaikka kantapään kautta.

      Paha sanoa itse tilanteesta, mutta ei sinne yksi ihminen kannata missään nimessä lähteä ainakaan sen 10 hengen aikuisen rähinäporukan keskelle painimaan.

      Olettaen myös, että joiltakin niillä yksilöillä voi olla kättä pidempää jemmassa.

      Pikkaisen eri asia mennä yhdelle ihmiselle huutelemaan, jonkun myyjän taholta, kuin sen tusinalle (12).
      Siinä olisi parempi vain olla yhteistyö kunnossa myyjien ja vartijan välillä, jolloin myyjät soittavat poliisin ja vartija yrittää hoitaa tilannetta tekijöiden suhteen parhaalla tavalla, miten siinä tilanteessa pystyy tekemään. Ei kuitenkaan asettaisi vaaraan itseään tai sivullisia.

      Vai oliko nyt kyseessä ihan aikuiset ihmiset, vaiko teinit? Nimittäin toisessa tapauksessa asiaa voi soveltaa muullakin tavalla.

      • hiiriä

        Aikuisia miehiä ja naisia. He ovat tottuneet hallitsemaan kovalla äänellä, kun tietävät että suuri osa ihmisistä pelkää huutamista. Minä kyllä huutaisin takaisin tai alkaisin itse huutamaan ennen heitä (kuten olen tehnytkin). Sitä kun on tullut nähtyä 'kakolan ruunia' ennenkin. Minua ei naisena pelota puuttua asioihin.


      • pidemmän päälle ei

        Ei se oikeasti voi olla millään halvempaa, potkia (=savustaa) ulos vartija, joka saa TES III verran palkkaa ja ottaa samalla uusi hessu sisään. Hessu, jolla ei ole voimassa olevaa vartijakorttia eikä aikaisempaa kokemusta. Kun uudelle hessulle maksetaan jonkin aikaa (koeajan) TES II verran palkkaa, se ei loppupeleissä tule halvemmaksi, ottakaapa huomioon rekrytointikulut (työhakemusten käsittely, haastattelut, turvallisuusselvitykset, vartijakurssin maksut firmalle, vuorojen ja varusteiden järjestelyt ja hankkimiset, henkilöstökustannukset, oppivuorot ja lisäksi vielä JOS uusi hessu ei tiedäkään tai osaakaan tai vaikka mokaa jotain jne. kun jos vertaat, että siellä olisi jo valmiiksi heppu, joka voidaan laittaa suoraan sinne kohteeseen).

        Samoin, jos otetaan 100 kesähessua ns.reserviin (eivät itse tiedä olevansa reservissä) ja osaavaa porukkaa on jo tarpeeksi muutenkin ja potkitaan vaan ulos. Tätä tietysti perustellaan, että osa-aikaiset tulevat halvemmaksi kuin kokoaikaiset, mutta jos pidemmällä tähtäimellä laskee, niin ei varmasti tule. Kaikki sekoilut, mokailut, henkilöstö- ja rekrykulut maksavat, maine kärsii, kohteet lähtevät ja tietysti sitten jos on veemäinen ilmapiiri niin varmasti laskee henkilöstön motivaatiota tulla töihin, työn tehokkuutta jne. sairauspoissaolot lisääntyy yms. yms.


    • vuonna 98

      Vartijoita pitäisi olla useampia ja aseistettuja. Mitäpä joku G4S:n yksinäinen vartija voi tehdä kun ei ole pamppua, kaasua, asetta, tainnutinta yms. vaikka olisikin isokokoinen? Itse olen nähnyt melko isokokoisia miehiä hakattavan tajuttomaksi useamman pienempikokoisen toimesta. Ei auttanut koko.

      Koolla ei ole väliä, jos olisi ase vyöllä ja oikeus käyttää sitä. Mutta elämme nyky Suomessa. Vielä vuonna 98 se oli mahdollista, muttei enää.

    • miettikääpä

      totuus on se että jokaisella vartijalla kuin myös jv:lla on oikeus kieltäytyä työtehtävästä. varsinkin jos työtehtävää ei pysty suorittamaan turvallisesti. en ite ainaka näillä siivoojan palkoilla lähtis työturvalllisuutta vaarantamaan antaisin viedä mitä vie soittaa poliisit henkilön naamat on kameroilla varsinkin jos on poliisi tuttuja selviää helposti. todisteetkin löytyy nauhalta. ja jos näpistelijöitä on 3 kpl ja 1 kpl vartijoita. on se naurettavaa edes yrittää painiin lähtee niitten kanssa.....-.- siivoojan palkka ja poliisin velvollisuudet ja oikeudet puolet poliisien...

    • Kyllä pienikin pärjää, mutta todellinen ammattitaito tulee siinä esiin, että ymmärtää omat rajansa. Itse olen kohtuullisen kokoinen (173/100), ja olen kerran joutunut luopumaan kiinniotosta oman turvallisuuden takia. Kyllä otti päähän ja ottaa edelleen. Tyyppi jäi kyllä kiinni, ja parikin puukkoa ilmeisesti löytyi.

      Mutta jos vastaan tulee tusinan verran konnia ja kaikki on sitä mieltä etteivät he jää asiasta keskustelemaan, niin ei siinä auta vaikka olisi 4x 215/155 vartijaa. Turpaan tulee maailman eniten. Järkeä pitää käyttää. Jenkkipoliisi-fantasiat voi jättää kotiloon niiden ray-banien viereen.

    • Dfdd

      Eipä ne poliisitkaan mene aina tilanteisiin yhdellä partiolla. Ei mitään järkeä riskeerata oma turvallisuus. Vaikka olisi minkälainen jääkaappi tahansa, niin jo kahta henkilöä vastaan voi olla tyhmä lähteä suorittamaan oikeuksiaan..

    • Anonyymi

      Tavaran vartioita,etänä.

    • Anonyymi

      Jos vartija olisi mennyt puuttumaan tilanteeseen fyysistä voimaa käyttämällä niin siinä on kaksi vaihtoehtoa:

      A) Vartija saa turpaansa.
      B) Vartija joutuu käyttämään niin paljon voimaa, että saa tuomion ja potkut.

      Kansa on luonut yhteiskuntaan tilanteen, joka on nyt tällainen. Pahikset puuhailee mitä haluavat ja kukaan ei uskalla puuttua. Ei ole aseita tai oikeuksia. Paitsi siis tietenkin pahiksilla. Ja vakuutushan sen korvaa ja sitä rataa.

    • Olen varma et uskalla mennä yksin WC
      Mutta suomi 24 ja tietokone takana tosi kiva ja helppo kirjoita ihan mitä vaan

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      284
      2978
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      215
      1890
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      59
      1562
    4. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      2
      1350
    5. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      77
      1218
    6. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      262
      1162
    7. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      80
      1052
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      52
      1021
    9. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      80
      961
    10. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      143
      821
    Aihe