Nuorena tehty varkaus

nuorena typerys

Lähdin 2 kaverin mukana yhden koulun lähistölle, sitte nämä kaksi kaveria sai idean käydä tässä kyseisessä koulussa, itse olin sitä mieltä että idea on huono.. kaverini alkoivat rikkoivat ikkunan ja toinen heistä meni sisään, ja avasi tälle toiselle oven.. olin edelleen sitä mieltä että idea on huono ja sanoin että jään ulos, kun he sisälle menivät, mutta painostuksen alla sitten päätin käydä koulun sisätiloissa. Nämä kaverit sitten alkoivat murtautua koulun opettajainhuoneeseen, yritin heille sanoa että lähdetään jo pois, mutta he vain jatkoivat. Kun he tämän oven saivat rikottua, sanoin heille että nyt lähden, en halua olla mukana tässä. No sitten lähdin tuosta koulusta ja soitin vielä heille että lähtisivät hekin pois, ei tuosta seuraa mitään hyvää. Seuravaana päivänä he kertoivat mitä olivat koulusta saaneet (300 euroa ja kaksi digikameraa). No nyt kahden vuoden jälkeen myös minä joudun menemään asiasta sovitteluun, koska olen koulun tiloissa ollut.. kun rikos tapahtui olin 17-vuotias, eli jos sovittelussa nämä kaksi kaveria hyväksyvät asianomistajan korvausvaatimuksen niin onko asia sillä selvä? Ei tarvitse mennä käräjille? Asia on rikosnimikkeeltään luultavasti murtovarkaus tai jotain sinnepäin, ei ole törkeä semmoinen.. Tapauksesta on 2 vuotta mutta olen katunut sitä ihan jumalattoman syvästi, enkä halua millään mennä käräjille.. Tapauksen jälkeen olen myös lopettanut kaveraamasta näiden kahden kanssa ja nämä kaksi kaveria on poliisikuulusteluissa myös sanoneet etten ole mitään vienyt, voiko siis olla ettei käräjiä tule jos sovittelussa kaikki menee hyvin?

5

130

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 3+4

      Kyllä ja ei.

      Vaikka sovittelussa kaikki menisivät 100% täydellisesti eli että jokainen osapuoli on tyytyväinen tulokseen ja että eivät halua että asia menee käräjille niin käräjille voi joutua silti.Tämä riippuu lopulta syyttäjästä mitä mieltä hän on asiasta. Eli hän päättää lopulta miten menetellään.

    • stidi

      Olisit lähtenyt heti kotiin.....

      • trgfbvc

        Varmasti aloittaja arvostaa tätä vuoden verran myöhemmin tulevaa nollavastaustasi.


    • 17-9

      Tuota, tuota. Se, että tarvitseeko mennä käräjille vai ei on itseasiassa vain pikkujuttu.
      Poliisin tuntomerkkirekisterissä sormenjäljet ja DNA säilyvät koko elinajan. Myös tehty rikosilmoitus ja kuulustelut löytyvät rekisteristä ja arkistosta ainakin 15 vuoden ajan.
      Jos juttu menisi käräjille ja tulisi ehdollistakin vankeutta, niin rikosrekisterimerkintä tulee ja näkyy viisi vuotta.
      Jos taas aloittaja joskus havittelee työllistyvänsä työtehtävään, missä tehdään turvallisuusselvitys, niin sen työn voi unohtaa ainakin 15 vuodeksi. Samoin voi käydä opiskelupaikalle.

    • koulunvahtimestari

      Epäilen vahvasti että koko idea oli sinun. Sait 300€ ja pari digikameraa. Kaverisi auttoivat sinua ilman minkäänlaista korvausta. Sinussa on hiukan narsistin vikaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      78
      1795
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1689
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1504
    4. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1184
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1183
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1172
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1126
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1121
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      6
      1099
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1094
    Aihe