Rullafilmikamera, paljonko saisi hintaa?

Rollei

Mulla sattuu olemaan tuollainen vanhahko "kaksisilmäinen" rullafilmikamera, Rollei tms. jos en väärin muista. Ja nahkalaukku/-kotelokin siinä on vielä mukana. Aattelin myydä sellaisen mutta paljonko siitä voisi saada hintaa?

11

1543

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Super Major

      Rolleicord, ei merkittävää arvoa.
      Rolleiflex, hyväkuntoisena nelinumeroinen hinta. Katso eBay.

      • Rollei

        Korjaus: muistin väärin, se onkin Flexaret eikä Rollei, oiskohan mallia V tai VI. Valmistettu Tsekkoslovakiassa. Saako tuollaisesta yhtään mitään vai heitänkö kylmästi roskiin? Samantyyppinen kaksisilmäinen rullafilmikamera kuitenkin kyseessä.


      • 2+17
        Rollei kirjoitti:

        Korjaus: muistin väärin, se onkin Flexaret eikä Rollei, oiskohan mallia V tai VI. Valmistettu Tsekkoslovakiassa. Saako tuollaisesta yhtään mitään vai heitänkö kylmästi roskiin? Samantyyppinen kaksisilmäinen rullafilmikamera kuitenkin kyseessä.

        Älä nyt ihmeessä heitä roskiin jos kyseessä on ehjä ja toimiva kamera!


    • rhjydhj

      Ebay:ssa näyttävät pyytävän noista parista kympistä pariin sataan. Laita ihmeessä myyntiin.

    • Canonisti minäkin

      Ei siis rahallista arvoa, mutta oletko kuvannut sillä? Rullafilmiä saa ja hyvälaatuinen 6x6 on yhä ihan toista maata kuin digit. Kuvaan itse satunnaisesti 6x6 dioja. Mikään sähkinen vekotin ei vielä tuota sellaista elämystä kuin iso diakuva.

      • Nikon_kamera

        Ehkä ei elämystä, mutta jo yli 20 MPix digikuva on terävämpi kuin 6x6 dia, ja monta aukkoa enemmän dynamiikkaa. Näin se kehitys pysähtyy, filmillä.

        Tavallisilla filmikameroilla ei todellakaan ole enää juurikaan rahallista arvoa. Jos vekotin on vielä seissyt kaapissa 20 vuotta ei suljinkaan todennäköisesti toimi, ainakaan luotettavasti.


      • khjaskhfjhasj
        Nikon_kamera kirjoitti:

        Ehkä ei elämystä, mutta jo yli 20 MPix digikuva on terävämpi kuin 6x6 dia, ja monta aukkoa enemmän dynamiikkaa. Näin se kehitys pysähtyy, filmillä.

        Tavallisilla filmikameroilla ei todellakaan ole enää juurikaan rahallista arvoa. Jos vekotin on vielä seissyt kaapissa 20 vuotta ei suljinkaan todennäköisesti toimi, ainakaan luotettavasti.

        Niinhän sitä luulisi.


    • 740

      Jos se on Rolleicord rullafilmikamera, olen kiinnostunut.

    • Voisin ostaa koristeeksi. 6x6 dia on hankala esittää. Digikuva ei pärjää isolle filmille. 6x6 negakin jo niin iso että digikameralla se kannattaa kuvata osissa ja yhdistää jälkeenpäin. Jos haluaa esittää kuvia isolle joukolle mikä olisi dia-kuvaa parempi?

      • jumboscreen

        Jos haluaa esittää kuvia isolle joukolle mikä olisi dia-kuvaa parempi?
        – keskikoon kamera ja seinän kokoinen näyttö. Esim jäähallien ja tavaratalojen jumboscreeneillä näytetään kuvia isolle joukolle. Sreenin koko esim n. 20 neliömetriä.


      • jumboscreen kirjoitti:

        Jos haluaa esittää kuvia isolle joukolle mikä olisi dia-kuvaa parempi?
        – keskikoon kamera ja seinän kokoinen näyttö. Esim jäähallien ja tavaratalojen jumboscreeneillä näytetään kuvia isolle joukolle. Sreenin koko esim n. 20 neliömetriä.

        Kohtuullisilla kustannuksilla dia-projektori ja valkokangas hyvä. Kävin katsomassa Janne Ahon hienoja orkideakuvia. Kuvaa vielä dia-filmille ja mielestäni kirjat ja kuvat upeita. Hautalankin kuvaesityksiä olen käynyt katsomassa. Jumboscreenien kuvanlaatu kamala.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      123
      1195
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      884
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      87
      757
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      18
      709
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      91
      685
    6. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      276
      675
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      107
      614
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      31
      565
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      543
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      113
      502
    Aihe