METALLIN TES/nivelreuma

Marja-Terttu

Olen töissä Metallin TES:ta noudattavassa suuressa suomalaisessa firmassa. Olen joutunut olemaan sairaslomalla perinnöllisen,etenevän sairauden takia tänä vuonna 40 päivää (syys-lokakuussa).Olen ollut tämän firman palveluksessa 8 v 8 kk yhtäjaksoisesti. Työnantaja maksaa minulle täyttä palkkaa 45 päivältä,joten siis 5 päivää on vielä jäljellä tätä täyttä pallkkaa.

Kysyisin seuraavaa asiaa: Miten nämä täyden palkan sairaslomapäivät nollaantuvat Metallin TES:ssa ?Katkaiseeko vuodenvaihde alkamaan uuden 45 päivän ? Vai olenko oikeutettu uuteen 45 päivän palkalliseen sairaslomaan vasta vuoden 2015 syys-lokakuussa?

Edessäni on iso kirurginen operaatio tammi-helmikuussa liittyen tähän ko. sairauteen,jonka vuoksi olen ollut töistä pois 40 päivää.
Nyt olen yrittänyt olla välillä töissä ja välillä joutunut jäämään sairaslomalle.

1

188

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • reumainenitsekkin

On kyse asiasta josta täältä ei saa päteviä neuvoja.
      Mene hyvä ihminen kysymään kela tms. paikasta tai soita työnantajalle. Kyseessä on reuma ja sen kanssa ei leikkauksen , vaikka kuten minulla oikea käsi - Tehdä mitään sen jälkeen pitkään aikaan.
      Soita heti työpaikkasi lääkärivastaavalle tai http://www.metalliliitto.fi/tes-2013 tänne .
      Tuo sairaus etenee ja varaudu ihan mihin tahansa etukäteen.
      Siis oikeasti , kysy !

Älä jätä mitään arvailun varaan tässä taloustilanteessa missä suomi rypee. Onnea leikkaukseen.

Itsellä rustot hajonnut ja leikkaus epäonnistui ja siirtymässä käsistä nilkkoihin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      71
      2983
    2. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      46
      2604
    3. Kuoleman pelko katosi

Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
      Hindulaisuus
      432
      2245
    4. Viikonloppu terveiset kaivatulle

tähän alas ⬇️⬇️⬇️
      Ikävä
      79
      2158
    5. Jos sitä keittelis teetä

Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
      Ikävä
      95
      1966
    6. Myötähäpeä kun näkee sut,

tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
      Ikävä
      32
      1732
    7. Huomenta ........

Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
      Ikävä
      12
      1546
    8. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
      Kuhmo
      17
      1497
    9. Mitä nämä palautteet palstalla ovat?

Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?
      Ikävä
      29
      1319
    10. Ei mun tunteet

ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
      Ikävä
      27
      1308
    Aihe