Matkalle

max

Onko kellään kokemuksia matkailusta Israeliin? Ihastunut vai vihastunut? Vinkkejä...

5

673

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • siellä

      Siellä on tullut tänä vuonna pyörittyä.
      Jerusalem varsinkin oli melkoinen kokemus.
      Juuri kun lähdin sieltä räjähti bussi erään
      hotellin edustalla.
      Gennesaretinjärvellä ei paljoa ollut nähtävää
      mutta Kuollutmeri oli melkoinen paikka.
      Kyllä siinä tosiaan kelluu.
      Eräskin mies oli nukahtanut ja ollut auringossa
      monta tuntia ja kellunut kohti Jordaniaa. Jordanian
      rajavartijat nappasi pahoin palaneen kellujan
      kiinni ja palautti Israelin puolelle ;)

      Eilat taas oli ihan hyvä lomakeidas. Sinne
      voisin lähteä vaikka viikon lomalle joskus.

    • arktika

      on Israel. Kerran mietin mistä johtuu hyvä tunnelma ja päädyin siihen, että toisaalta se on siitä harvinainen paikka, ettei saksalaisia tungeksi liiaksi. Toisaalta oli kotoisaa kuulla venäjän kieltä (satoja tuhansia muutti Venäjältä Israeliin 1990-luvulla). Olen ollut lähinnä Eilatissa ja turvallisuus siellä on huippulaatua; sopii rauhalliseen lomailuun koska esim. agressiiviset ranta-/katukauppiaat puuttuvat lähes tyystin. Ainoa haittapuoli ovat korkeat hinnat ja minulle ällöttävät sapuskat. Punainen meri vaikuttaa tosi puhtaalta ja korallit näkyvät kaukaa. Suosittelen ja aion palata huhtikuussa.

      • Mary

        Huhtikuussa on Finnairin lennot joka sunnuntai Helsingistä Tel Aviviin. *vinkki*


    • miinä

      Sinne kannattaa jokaisen mennä, jos vain on mahdollisuus. Nähtävää riittää todella paljon ja rannallakin voi löhöillä, jos siitä pitää. Siellä on ihan turvallista olla ja uutiskuvat, jotka tulevat ovat aivan toista mitä todellisuus! Ihmettelen mistä ne oikeen repivät ne jutut. Muissa maissa tapahtuu vastaavaa, mutta ne eivät ole heti uutisissa. No niin tai näin, minä joka tapauksessa tykkäsin ja aion mennä vastakin. Siellä ei ollut merkkejä levottomuuksista ja paikalliset ihmiset ovat todella ystävällisiä!

    • 1948

      Olin 2003 syksyllä Israelissa kaksi viikkoa lehtimajanjuhlilla (www.icej.org) ja kiersimme koko maan melkein halki. Oli mahtavin reissu missä olen ollut, onhan se Raamatun pyhä maa ja Raamatun Jumalan silmäterä. Sen asian aistii vaikket uskossa olisikaan.

      Paikka jossa kannattaa todella käydä!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4479
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2229
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1754
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1488
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      27
      1423
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1288
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1217
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1136
    9. 22
      1086
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe