Tarjouskierroksen kesto?

jonon ohi

Onko laissa jotakin määritelmää, mikä pitää vähintään olla yhden tarjouskierroksen kesto asokämppiin? Minulta meni nenän edestä kohde, joka ei ensin ollut kelvannut kellekään moneen kuukauteen, ja yhtäkkiä ilmestyi ostaja - päivää ennen kuin itse otin asunnosta yhteyttä. En silti "ehtinyt" mukaan tähän tarjouskierrokseen, jolta se toinen asunnon sai. Minusta tämä jotenkin vähän haiskahtaa. Kohde oli myynnissä myös Nopsakotina ja vuokrattavissa.
Voinko vaatia kyseistä yhtiötä jotenkin avaamaan tätä asunnonjakoa? Tai kaupunkia tarkistamaan, että jako meni oikein? En jaksa uskoa, että tällä ensin ehtineellä olisi ollut parempi numero kuin minulla... Asiakaspalvelija sanoi, että jos olisimme ottaneet yhteyttä päivää aiemmin, olisimme luultavasti saaneet asunnon. Siinä vaiheessa siis kun soitimme, että haluamme tarjouksen, ei tämä toinen henkilö ollut edes vielä käynyt katsomassa asuntoa. Uskomattoman huonoa tuuria ilmeisesti matkassa.

9

2092

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei jonoa

      Jos on monta kuukautta ollut tyhjillään niin se annetaan ensimmäiselle hakijalle saman tien kun hakemus laitettu sisään. Siinä ei aleta enää odottelemaan tyhjätaskujen haikailuja, josko viikkorahoista saisi asomaksun haalittua kasaan. Niin se menee, että te tyhjätaskut jäätte rannalle ruikuttamaan.
      Montako kuukautta se olisi pitänyt vielä roikkua listoilla, että olisit lopettanut nillittämisen?

    • Aso-asukas

      Pääkaupunkiseudun asuntotoimistoissa on annettu ohje ensimmäiselle tarjouskierrokselle, jossa vastausaika on se kaksi viikkoa. Seuraavat tarjouskierrokset sitten lyhyemmillä vastausajoilla. Kun asuntoja ovat sitten tarjonneet useita kierroksia, saa niitä kuulemma tarjota yksittäisille kysyjillekin. Mikä onkin ihan fiksua. Ja vuokrallekin. Tässä sun tapauksessa nyt joku vaan oli nopeampi. Ja onnekkaampi. Itse olen useammassa aso-asunnossa asunut, niin on tullut tavat tutuksi... Toivottavasti saat kuitenkin kivan asunnon - mitä isompaa haette, sen varmemmin niitä vapaana olevia löytyy.

    • dhdgdhdgdh

      Olet hankkiutumassa asukkaaksi yhtiöön joka tulkitsee sääntöjä oman edun mukaan. Asumisoikeuslaki on väljä, valvonta korruptoitunutta ja vuokrat mielivaltaisia. jos mahdollista ....harkitse ....

    • sliipasliipars

      Olikos tämä se pienehkö kämppä Hertsikassa.

    • muahahaha!!

      Kyllä se asokämppä pitää vähintään 2 vuotta seisottaa tyhjänä että älyllisesti hitaimmatkin ehtii hakea sitä...

      • fhdjfhgdjasfgjasdfgj

        "Kyllä se asokämppä pitää vähintään 2 vuotta seisottaa tyhjänä että älyllisesti hitaimmatkin ehtii hakea sitä..."

        Onko sulla paha olla vai muuten vaan vailla elämää?


    • Anonyymi

      Niin se on !Hinnat alas kiinteistönhuolto ei toimi!!

    • Anonyymi

      Niin että mikä tässä "haiskahtaa"? Jos asunto ollut tarjolla kuukausia, niin kyllä se on tarpeeksi. Kuinka kauan mielestäsi yhtiöiden potää seisottaa tyhjiä asuntoja ilman vuokralaisia? Olisit hakenut ajoissa.

      • Anonyymi

        Minullekin yritettiin tätä, mutta nostin metelin. Ilmeisesti kuitenkin jotenkin haluavat valita asiakkaansa. Mutta saivat sitten vähempi rahaa, kun vetkuttelivat. Puhuivat jostain uudesta tarjouskierroksesta. Tämä oli myös asunto, joka oli ollut pitkään tyhjään.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      373
      4714
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      86
      1904
    3. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      67
      1631
    4. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      44
      1566
    5. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      229
      1463
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      29
      1410
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      60
      1386
    8. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      54
      1367
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1245
    10. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      11
      1234
    Aihe