miten päästä sijaisperheeseen jos huono olla kotona

kunkukaaneiymmärrä

Olen etsinyt jo kauan apua asiaan...Haluaisin päästä sijaisperheeseen Helsinkiin,vaikka asun lapissa!siellä voisin aloittaa uuden elämän,koulu,uudet kaveriporukat,isoveli,tyttöystävä yms...minua ahdistaa suunnattomasti täällä,kiusaamista,paskanpuhumista,tuomitaan isoveljen virheiden perusteella,olen käynyt elämässäni paljon vaikeita asioita läpi(spykoosin isän kuoleman takia) pelkään että spykoosit laukeavat uudestaan kun mileni kuormittuu liikaa..kukaan ei ymmärrä tätä tunnetta!olin vasta helsingissä lomalla,olin innoissani ja kaikki oli hyvin kunnes tajusin että joudun palaamaan kotiin(siinä vaiheessa tuli itku)siellä kaikki oli hyvin mutta kun palasin kotiin...kaikki paska romahti yhtäkkiä niskaan ja en kestä enää tätä!!! haluan pois(helsinki on ehdoton)!kuka voisi auttaa ja antaa vähän yleisnäkemystä/neuvoja?

2

209

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nähnyt

Kuulepa sijaisperheeseen ei ihan helposti omasta halusta pääse,todennäköisesti et ainakaan pääsisi Helsinkiin.
      .Olet jo sen ikäinen että sinut todennäköisesti sijoitettaisiin laitokseen,puhelimesi otettaisiin pois jne.Yritä keskittyä koulunkäyntiin vaikka olisi kiusaamista.Hyvillä todistuksilla voit sitten hakea Helsinkiin opiskelemaan.Onko sulla sukulaisia toisella paikkakunnalla,jossa voisit olla esim.kesällä jos kotona ahdistaa.Lapin lastensuojelusta olen kuullut vain huonoa,sosiaalityöntekijöistä ja laitoksista (esim.Muhos).Yritä pitää huolta itsestäsi,syömisistä ja muusta.Tsemppiä!

• helsinkitytsy

En tiedä näistä asioista oikein mitään, mutta jos olisin itse sinun tilanteessa, niin ottaisin yhteyttä esim Pelastakaa Lapset yhdistykseen.

www.pelastakaalapset.fi

Ehkä siellä joku voi neuvoa sinua?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vakava rikosepäily Seinäjoella

Ilkka ei taaskaan tiedä mitään mutta hesalaiset kertoo: https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010959325.html
      Seinäjoki
      41
      2775
    2. Mitä on woketus?

Täälläkin hoetaan usein sanaa "woketus". Mitä se tarkalleen ottaen tarkoittaa? Ilmeisesti sen käyttäjät ymmärtävät sen k
      Maailman menoa
      431
      2329
    3. Olet saanut kyllä tunnisteita

Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens
      Ikävä
      22
      2185
    4. Mies pakko olla rehellinen

Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau
      Ikävä
      18
      2050
    5. Oletko jo luovuttanut?

Joko olet luovuttanut kaivatun suhteen ja hyväksynyt, että mitään ei tule?
      Ikävä
      141
      1779
    6. Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä - Hoivakotiin ei pääse, vaan joutuu selviytymään yksin

Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä… Hoivakoteihin sijoittamista vältellään, koska hoito on kallista ja hyvinvoin
      Maailman menoa
      138
      1723
    7. Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen

Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat
      Tv-sarjat
      22
      1246
    8. Hirvenmaitojuusto

Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,
      Ruoka ja juoma
      1
      1164
    9. Vanhentunut runsaasti.

Ei hyvä juttu. Mieheltä pötkylänaiselle.
      Ikävä
      74
      1069
    10. Kerro mulle miksi juuri me

Kohdattiin? Tässä elämässä. Vaikka ollaan edelleen tutut tuntemattomat. Se on omituinen tunne.
      Ikävä
      67
      987
    Aihe