sähköpostini tietoturva?

45marimba

Olen käyttänyt vuosikausia www.luukku.com sähköpostia.Sattumalta aloin ihmetellä mitä se harmaa maapallo siinä osoiterivillä merkitsee ja luin tietoa siitä että se merkitsee että luukku.com ei suojaa yhteyttä tällä sivustolla.Olin kovasti hämmästynyt,sillä kuinka käytössä voisi olla suojaamaton sähköposti?
Onko tämä mahdollista ja onko luukku.com huonompi sähköposti verrattuna muihin sähköposteihin?
Olen aina kirjoittanut osoiteriville www.luukku.com,koskaan en ole saanut roskapostia,aloin vain miettiä että uskallanko enää käyttää luukkua jatkossa.

6

326

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Gmail. Ota se käyttöön ja unohda vanha Luukku.

• marimba45

Kuinkas olisivat nämä outlook.com päätteiset sähköpostiosoitteet?Ovatko ne sama asia kuin hotmail.com?Siinä on ainakin vihreä lukon kuva ja pitäisi olla sen puoleen suojattu.
        Gmailissa on kylä tilaa riittävästi mutta se on aika laaja ja minulle riittäisi pelkkä sähköposti.
        Lakkaavatko vanhat sähköpostiosoitteet olemasta itsestään jos niitä ei käytä?
        Mistä tietää varmasti että on oikealla sivustolla luomassa gmailin osoitetta?onko sähköpostiohjelmilla matkijia?Gmailin sivustolla on pelkästään harmaa lukko,se ei kerro onko sivusto oikea,vain sen että sitä voi käyttää suojatussa yhteydessä.

• x0XYNq
        marimba45 kirjoitti:

Kuinkas olisivat nämä outlook.com päätteiset sähköpostiosoitteet?Ovatko ne sama asia kuin hotmail.com?Siinä on ainakin vihreä lukon kuva ja pitäisi olla sen puoleen suojattu.
        Gmailissa on kylä tilaa riittävästi mutta se on aika laaja ja minulle riittäisi pelkkä sähköposti.
        Lakkaavatko vanhat sähköpostiosoitteet olemasta itsestään jos niitä ei käytä?
        Mistä tietää varmasti että on oikealla sivustolla luomassa gmailin osoitetta?onko sähköpostiohjelmilla matkijia?Gmailin sivustolla on pelkästään harmaa lukko,se ei kerro onko sivusto oikea,vain sen että sitä voi käyttää suojatussa yhteydessä.

Gmailia voi käyttää myös sähköpostiohjelmalla. Näin ei tarvitse vatkata selaimella sen Google-hässäkän kanssa.

Yleensä ilmaispostit suljetaan tietyn käyttämättömän ajan jälkeen. Normaalisti osoitetta ei vapauteta muiden käyttöön tässä vaiheessa vaan siinä on lisäjäähdyttelyaika.

Se lukko tarkoittaa suojattua yhteyttä. Huomaa kuitenkin että vain yhteys Googlen koneeseen on suojattu ja lopun matkaa posti kulkee selväkielisenä. Lukemattomat firmat ja vakoiluorganisaatiot lukevat postisi ennen kuin se on perillä. Ensimmäisenä Google.

Sähköpostin tietoturva on heikompi kuin postikortilla. Kaikkia postikortteja ei kukaan pysty lukemaan. Sähköpostilla se tehdään kaikille ja moneen kertaan. Ainoa tapa suojautua urkinnalta on käyttää PGP salausta. Sähköpostiohjelmissa se on helppoa ja vaivatonta. Selainposteilla huomattavasti hankalampaa.

• 0hm0

Vapunen:
        Miksi suosittelet googlen palvelua tietoturva palstalla?

• Sitä vaan ei kannata käyttää tällaisessä kivikautiseissa ohjelmissa.

• x0XYNq

Mitä ei kannata käyttää ja missä ohjelmassa?

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miten Eerolan silmäkuvat voivat levitä muutamassa tunnissa ympäri maailmaa?

Seuraako koko maailma persujen ja erityisesti Eerolan somea reaaliajassa? Edes kansanedustajan itsemurha eduskuntatalos
      Maailman menoa
      417
      5984
    2. Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin

Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http
      Maailman menoa
      113
      3358
    3. Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi

se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?
      Maailman menoa
      59
      2320
    4. Miten löydän sinut

Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit
      Ikävä
      25
      1869
    5. Onko kaivattusi

seksuaalisesti vetovoimaisin ihminen jonka olet ikinä tavannut?
      Ikävä
      61
      1005
    6. Moraaliköyhä S-ryhmä

S-ryhmä on kehystänyt Israel-boikottipäätöksen “ihmisoikeuslinjaukseksi”, mutta toteutus paljastaa sen onttouden: valiko
      Tampere
      108
      993
    7. Minkä biisin omisit sun kaivatulle?

Pieni perustelu olisi kiva. ❤️
      Ikävä
      59
      984
    8. Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla

Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?
      Heinola
      101
      973
    9. Milloin kaivatullasi

.. on nimipäivä?
      Ikävä
      42
      882
    10. Miltä se tuntui

Miltä se tuntui, kun ymmärsit minun ikävöineen sinua?
      Ikävä
      78
      881
    Aihe