sähköpostini tietoturva?

45marimba

Olen käyttänyt vuosikausia www.luukku.com sähköpostia.Sattumalta aloin ihmetellä mitä se harmaa maapallo siinä osoiterivillä merkitsee ja luin tietoa siitä että se merkitsee että luukku.com ei suojaa yhteyttä tällä sivustolla.Olin kovasti hämmästynyt,sillä kuinka käytössä voisi olla suojaamaton sähköposti?
Onko tämä mahdollista ja onko luukku.com huonompi sähköposti verrattuna muihin sähköposteihin?
Olen aina kirjoittanut osoiteriville www.luukku.com,koskaan en ole saanut roskapostia,aloin vain miettiä että uskallanko enää käyttää luukkua jatkossa.

6

189

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Gmail. Ota se käyttöön ja unohda vanha Luukku.

      • marimba45

        Kuinkas olisivat nämä outlook.com päätteiset sähköpostiosoitteet?Ovatko ne sama asia kuin hotmail.com?Siinä on ainakin vihreä lukon kuva ja pitäisi olla sen puoleen suojattu.
        Gmailissa on kylä tilaa riittävästi mutta se on aika laaja ja minulle riittäisi pelkkä sähköposti.
        Lakkaavatko vanhat sähköpostiosoitteet olemasta itsestään jos niitä ei käytä?
        Mistä tietää varmasti että on oikealla sivustolla luomassa gmailin osoitetta?onko sähköpostiohjelmilla matkijia?Gmailin sivustolla on pelkästään harmaa lukko,se ei kerro onko sivusto oikea,vain sen että sitä voi käyttää suojatussa yhteydessä.


      • x0XYNq
        marimba45 kirjoitti:

        Kuinkas olisivat nämä outlook.com päätteiset sähköpostiosoitteet?Ovatko ne sama asia kuin hotmail.com?Siinä on ainakin vihreä lukon kuva ja pitäisi olla sen puoleen suojattu.
        Gmailissa on kylä tilaa riittävästi mutta se on aika laaja ja minulle riittäisi pelkkä sähköposti.
        Lakkaavatko vanhat sähköpostiosoitteet olemasta itsestään jos niitä ei käytä?
        Mistä tietää varmasti että on oikealla sivustolla luomassa gmailin osoitetta?onko sähköpostiohjelmilla matkijia?Gmailin sivustolla on pelkästään harmaa lukko,se ei kerro onko sivusto oikea,vain sen että sitä voi käyttää suojatussa yhteydessä.

        Gmailia voi käyttää myös sähköpostiohjelmalla. Näin ei tarvitse vatkata selaimella sen Google-hässäkän kanssa.

        Yleensä ilmaispostit suljetaan tietyn käyttämättömän ajan jälkeen. Normaalisti osoitetta ei vapauteta muiden käyttöön tässä vaiheessa vaan siinä on lisäjäähdyttelyaika.

        Se lukko tarkoittaa suojattua yhteyttä. Huomaa kuitenkin että vain yhteys Googlen koneeseen on suojattu ja lopun matkaa posti kulkee selväkielisenä. Lukemattomat firmat ja vakoiluorganisaatiot lukevat postisi ennen kuin se on perillä. Ensimmäisenä Google.

        Sähköpostin tietoturva on heikompi kuin postikortilla. Kaikkia postikortteja ei kukaan pysty lukemaan. Sähköpostilla se tehdään kaikille ja moneen kertaan. Ainoa tapa suojautua urkinnalta on käyttää PGP salausta. Sähköpostiohjelmissa se on helppoa ja vaivatonta. Selainposteilla huomattavasti hankalampaa.


      • 0hm0

        Vapunen:
        Miksi suosittelet googlen palvelua tietoturva palstalla?


    • Sitä vaan ei kannata käyttää tällaisessä kivikautiseissa ohjelmissa.

      • x0XYNq

        Mitä ei kannata käyttää ja missä ohjelmassa?


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      92
      6618
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      28
      2652
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      33
      2233
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      74
      1894
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1671
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      6
      1457
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1367
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1351
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1279
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1233
    Aihe