Olen käyttänyt vuosikausia www.luukku.com sähköpostia.Sattumalta aloin ihmetellä mitä se harmaa maapallo siinä osoiterivillä merkitsee ja luin tietoa siitä että se merkitsee että luukku.com ei suojaa yhteyttä tällä sivustolla.Olin kovasti hämmästynyt,sillä kuinka käytössä voisi olla suojaamaton sähköposti?
Onko tämä mahdollista ja onko luukku.com huonompi sähköposti verrattuna muihin sähköposteihin?
Olen aina kirjoittanut osoiteriville www.luukku.com,koskaan en ole saanut roskapostia,aloin vain miettiä että uskallanko enää käyttää luukkua jatkossa.
sähköpostini tietoturva?
6
222
Vastaukset
Gmail. Ota se käyttöön ja unohda vanha Luukku.
- marimba45
Kuinkas olisivat nämä outlook.com päätteiset sähköpostiosoitteet?Ovatko ne sama asia kuin hotmail.com?Siinä on ainakin vihreä lukon kuva ja pitäisi olla sen puoleen suojattu.
Gmailissa on kylä tilaa riittävästi mutta se on aika laaja ja minulle riittäisi pelkkä sähköposti.
Lakkaavatko vanhat sähköpostiosoitteet olemasta itsestään jos niitä ei käytä?
Mistä tietää varmasti että on oikealla sivustolla luomassa gmailin osoitetta?onko sähköpostiohjelmilla matkijia?Gmailin sivustolla on pelkästään harmaa lukko,se ei kerro onko sivusto oikea,vain sen että sitä voi käyttää suojatussa yhteydessä. - x0XYNq
marimba45 kirjoitti:
Kuinkas olisivat nämä outlook.com päätteiset sähköpostiosoitteet?Ovatko ne sama asia kuin hotmail.com?Siinä on ainakin vihreä lukon kuva ja pitäisi olla sen puoleen suojattu.
Gmailissa on kylä tilaa riittävästi mutta se on aika laaja ja minulle riittäisi pelkkä sähköposti.
Lakkaavatko vanhat sähköpostiosoitteet olemasta itsestään jos niitä ei käytä?
Mistä tietää varmasti että on oikealla sivustolla luomassa gmailin osoitetta?onko sähköpostiohjelmilla matkijia?Gmailin sivustolla on pelkästään harmaa lukko,se ei kerro onko sivusto oikea,vain sen että sitä voi käyttää suojatussa yhteydessä.Gmailia voi käyttää myös sähköpostiohjelmalla. Näin ei tarvitse vatkata selaimella sen Google-hässäkän kanssa.
Yleensä ilmaispostit suljetaan tietyn käyttämättömän ajan jälkeen. Normaalisti osoitetta ei vapauteta muiden käyttöön tässä vaiheessa vaan siinä on lisäjäähdyttelyaika.
Se lukko tarkoittaa suojattua yhteyttä. Huomaa kuitenkin että vain yhteys Googlen koneeseen on suojattu ja lopun matkaa posti kulkee selväkielisenä. Lukemattomat firmat ja vakoiluorganisaatiot lukevat postisi ennen kuin se on perillä. Ensimmäisenä Google.
Sähköpostin tietoturva on heikompi kuin postikortilla. Kaikkia postikortteja ei kukaan pysty lukemaan. Sähköpostilla se tehdään kaikille ja moneen kertaan. Ainoa tapa suojautua urkinnalta on käyttää PGP salausta. Sähköpostiohjelmissa se on helppoa ja vaivatonta. Selainposteilla huomattavasti hankalampaa. - 0hm0
Vapunen:
Miksi suosittelet googlen palvelua tietoturva palstalla?
Sitä vaan ei kannata käyttää tällaisessä kivikautiseissa ohjelmissa.
- x0XYNq
Mitä ei kannata käyttää ja missä ohjelmassa?
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde272930Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän342622- 1482284
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.542259Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti241880Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3911716Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään1051664- 3121569
- 1351469
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131456