vanhemmat pakottaa

17 vuotta ja 11 kuukautta

Moi. Onko teillä samanikäsillä samanlaisia kokemuksia, et vanhemmat käskee vieläkin mitä tehdä tai minne mennä? Ite oon kohta 18 ja vanhemmat vieläkin päättää miun asioista vedoten siihen et "en oo viel kaheksaatoista" ja "en tulis vielä taloudellisesti toimeen ilman niitä" Arvatkaa ärsyttääkö? Oisin halunnu lähtee yhteen juttuun ens vkloppuna, oon oottanu melkein vuoden et pääsen sinne, mut vanhemmat pakottaa lähtemään toiseen paikkaan. Eikä tilanne varmasti muutu kuukauden päästä mihinkään. Sama pakottaminen jatkuu vieläkin..voinko vain uhmata vanhempiani ja lähteä haluamaani paikkaan vai pitääkö totella vanhempia? Auttakaa!

7

1949

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • viisis

      pitää uhmata mutta pitää myös muistaa missä raja tulee vastaan. muuten saatta käydä niin että isä heittää pihalle!

    • mie

      Mitä, jos keskustelisit asiasta vanhempiesi kanssa rauhallisesti. Selittäisit, miten tärkeää ja kuinka kauan olet odottanut kyseistä tapahtumaa. Ihmettelen kyllä vanhempiasi, ei tuonikäisten aina pidä vanhempien kanssa jaka paikkaan lähteä. On tietenkin tilaisuuksia, jonne on välttämätöntä mennä, onko tämä mahdollisesti sellainen?

    • kiusattu

      Jos ne vaan hyysäis ja paapois sua ni sit sä varmaan jäisit asumaan kotio viel moneks vuodeks??

      Vanhemmat vaan yrittää opettaa sulle, että kohta ois aika lentää pesästä... saavat vanhemmat oman elämänsä takaisin.

    • eräs äiti

      laulat,kenen leipäät syöt!!!

    • kokenut saman helvetin

      itse täytin juuri keväällä 18. siihen asti vanhemmat todella määräsivät tahdin. sen jälkeen oli helpompi ottaa omia vapauksia. minun vanhempani tosin sanoivat että kun olen 18 niin saan tehdä mitä haluan. käytännössä tämä ei ihan täysin toteutunut kuitenkaan, mutta olo helpottui. ilmeisesti sinunkin vanhemmat on samaa mieltä, että kunhan täyttää 18. tottele vaan nyt niitä siihen asti, älä haasta turhaan riitaa. ja sitten kun täytät niin otat vastuuta ja vapautta ,ehkä kannattaa pikkuhiljaa.
      jaksamista sulle!

    • Kesänlapsi-16

      ärsyttää :( Vanhemmilla on taatusti myös vaikeaa kun heidän pieni lapsensa kasvaa isoksi. :) Ymmärrystä vaan enemmän molemmin puolin. Kaikkeen ei sunkaan kannata alistua.

    • Anonyymi

      mulla on sama haluan jonkun toisen valinnaisaineen mutta vanhemmat pakottaa sen mikä on heikko ja se jota vihaan

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2810
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      94
      2030
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      42
      1543
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      69
      989
    6. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      901
    7. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      880
    8. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      55
      874
    9. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      785
    10. Ma 30.9 tosiko tv klo 18 suorana Tikkalanmäeltä

      Virastolta suorana. Äänestyksistä sitten puhutaan illalla ja huomenna, onko kepuvasemmisto kuntalaisten tahdon mukaan to
      Pyhäjärvi
      93
      726
    Aihe