Ovatko? Aiomme ostaa kaksion,jossa emme aio itse asua,vaan vuokraamme sitä eteenpäin. Tarvitsemme pienen lainan asuntoa varten.Kyseessä siis asuntolaina, mutta onko lainan korot vähennyskelpoisia verotuksessa? Itse olen ymmärtänyt,että eivät ole, koska kyseessä ei omaan asumiseen tarkoitettu kohde. Tietääkö kukaan varmasti?
Sijoitusasunnon lainojen korot vähennyskelpoisia verotuksessa?
3
588
Vastaukset
- Verottaja tietää
Sijoitusasuntoon otetun lainan korkovähennys
Sellaisen lainan korko, joka kohdistuu veronalaisen tulon hankkimiseen, voidaan vähentää kokonaan. Tällaista lainaa kutsutaan tulonhankkimislainaksi. Tulohankkimistoimintaa on esimerkiksi asunnon vuokraaminen.
Sijoitusasuntoon liittyvän lainan korot vähennetään ensin asunnon vuokratuloista sekä saajan muista pääomatuloista. Jos tulos on negatiivinen, 30 % tästä alijäämästä vähennetään ansiotulojen verosta. Myös sijoitusasuntoon liittyvät lainan sivukulut voi vähentää pääomatuloista. - neuvot
Jos omaan asuntoon tekee remonttia, uusii hellan tai jääkaapin. Ne kannattaa 7 H lomakkeella vero ilmoituksessa ilmoittaa sijoitus asunnon menoiksi ja vähentää vuokratulosta.
Huomaa hyöty :) - Anonyymi
Tämä on eräs herrojen verovähennys kikka.Köyhä ei saa edes lainaa.Myyt kämpän halvemmalla mitä olet ostanut.Saat vähentää sen pääomaverosta.Ei köyhällä ole pääoma tuloja.Kärsit tappiosi.Hyvin on sossut hoitanut hommansa.Heillä on vuokra-asuntoja jotka kuuluis vain köyhille.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua
Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä751430Euroopan lämpöennätys, 48,8, astetta, on mitattu Italian Sisiliassa
Joko hitaampikin ymmärtää. Se on aivan liikaa. Ilmastonmuutos on totta Euroopassakin.2481322Martina lähdössä Ibizalle
Eikä Eskokaan tiennyt matkasta. Nyt ollaan jännän äärellä.1521106Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava2551088- 51795
- 65774
Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em62757Miksi mies tuntee näin?
Eli olen mies ja ihastuin naiseen. Tykkään hänestä ja koskaan hän ei ole ollut minulle ilkeä. Silti ajoittain tunnen kui39728Se nainen näyttää hyvältä vaikka painaisi 150kg
parempi vaan jos on vähän muhkeammassa kunnossa 🤤44701- 30647