Kangaslampi

Muuttamassa?

Ajattelimpa tuossa mennä viikolla että mitäkö jos muuttaisin Kangaslammelle. Työpaikka tulisi paljon lähemmäksi ja vuokratkin tuntuvat olevan alueella aivan kohtuullisia. Yhdeltä kaverilta olen kuullut alueen olevan ihan asumiskelpoista.

Mitäs täällä olevat ovat mieltä kaupunginosasta asuinpaikkana? Erityisesti kiinnostaisi kuulla alueella asuvien mielipiteitä.

30

6043

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pupuhuhtalainen

      ankein kaupunginosa JKL:ssä, tervemenoa.

    • hyvä

      Itse olen nyt kolmatta kertaa asumassa kangaslammella, on tullut asuttua lohikoskella, kuokkalassa, kangasvuoressa, keskustassa ja taulumäellä.
      Ja sen olen huomannut että tämä kangaslampi on nykyään tosi hyvää asuinaluetta! edulliset vuokrat, isot automarketit ihan lähellä ja bussiyhteydet hyvät ja yöllä taksimatkakin vain reilu kymppi. suosittelen aluetta kaikille

      • Muuttamassa?

        Ite asun kuokkalassa tällä hetkellä vilkasliikenteisen kadun varrella, autoja puskee 10000 kpl vuorokaudessa tosta ikkunan alta ja aamulla tietää että kello on 7 kun autoja menee jatkuvasti. Rauhallisuutta siis kaipaisin, vaikka sitten lähiötä metsän reunassa.

        Rakennuskanta siellä kangaslammella taitaa olla pääosin 80-lukulaista? Ihan mulle kelpaavaa.


    • lumessakahlaaja

      Asuin Muurainkujalla vuoden ja kahdesti sain seurailla verivanaa kun tulin kotia....Siis aivan oikeasti se vana alkoi ekan kerroksen eteisestä ja jatku hissiin. Toisella kerralla naapuriin...
      Ei siellä paljoa yksin ulkona viittiny liikkua...Onneksi sieltä pääsi pois.

      • Muuttamassa?

        Joku oli sitten vissiin loukannut itsensä. Et tarkemmin tiedä, mistä noissa verivanajutuissa oli kyse? Itse asuin lapsuudessani lähiössä Tampereella, lähiöasuminen siis on tuttua. Sielläkin muistan erään tapauksen, jossa verivana lähti meidän rapun edestä. Oli joku rikkonut itsensä rapunoven lasiin, ei sen kummempaa.

        Asuit vissiin koasin talossa? Millaista siellä oli muuten, esim. äänieristys? Minkä takia sitten ulkona ei oikein uskaltanut liikkua, tapahtuiko siellä jotain muutakin ikävää vai mikä vaikutti poismuuttamispäätökseesi enemmän?


      • lumessakahlaaja
        Muuttamassa? kirjoitti:

        Joku oli sitten vissiin loukannut itsensä. Et tarkemmin tiedä, mistä noissa verivanajutuissa oli kyse? Itse asuin lapsuudessani lähiössä Tampereella, lähiöasuminen siis on tuttua. Sielläkin muistan erään tapauksen, jossa verivana lähti meidän rapun edestä. Oli joku rikkonut itsensä rapunoven lasiin, ei sen kummempaa.

        Asuit vissiin koasin talossa? Millaista siellä oli muuten, esim. äänieristys? Minkä takia sitten ulkona ei oikein uskaltanut liikkua, tapahtuiko siellä jotain muutakin ikävää vai mikä vaikutti poismuuttamispäätökseesi enemmän?

        Lehdestä seuraavalla viikolla luin mitä siellä naapurissa oli tapahtunut...Ilmeiseti joku oli puukon kanssa riehunut. Ja tää toinen oli sit semmonen että joku oli tullu kirveen kanssa ovesta läpi.Ilmeisesti siinä oli sitten joku satuttanu itteensä.
        Kyllähän siellä päiväsaikaan viitti liikkua mut sitten illalla sai kävellä aika rivakkaan tahtiin kämpille. Siellä kun liikkui hieman epämääräistä porukkaa ja nehän ei meidän vaatetuksesta tykännyt (poikaystävä soitti bändissä ja pukeuduttiin siihen aikaan sen mukaan)...en sitten tiedä miten ns.tavallisia ihmisiä kohdeltiin...
        Niin ja jossain vaiheessa siellä liikkui joku äijä joka kerkes raiskata parikin ennen kun jäi kiinni, mut tuskinpa se siellä enää on.
        Äänieristys oli erittäin heikko ainakin siinä koasin talossa. Muutama yö tuli valvottua kaikenmoisten äänten takia...kaikki naapurin riidat sun muu elämä tuli kyllä selväksi.
        Muutenhan se olisi ollut ihan mukavaa ja kaunista seutua. Ihan naapureitten hulluuden takia lähdettiin ja tietysti sen että siellä sattui ja tapahtui aina...Toivottavasti siellä on meininki rauhottunut!


      • neilikkainen
        lumessakahlaaja kirjoitti:

        Lehdestä seuraavalla viikolla luin mitä siellä naapurissa oli tapahtunut...Ilmeiseti joku oli puukon kanssa riehunut. Ja tää toinen oli sit semmonen että joku oli tullu kirveen kanssa ovesta läpi.Ilmeisesti siinä oli sitten joku satuttanu itteensä.
        Kyllähän siellä päiväsaikaan viitti liikkua mut sitten illalla sai kävellä aika rivakkaan tahtiin kämpille. Siellä kun liikkui hieman epämääräistä porukkaa ja nehän ei meidän vaatetuksesta tykännyt (poikaystävä soitti bändissä ja pukeuduttiin siihen aikaan sen mukaan)...en sitten tiedä miten ns.tavallisia ihmisiä kohdeltiin...
        Niin ja jossain vaiheessa siellä liikkui joku äijä joka kerkes raiskata parikin ennen kun jäi kiinni, mut tuskinpa se siellä enää on.
        Äänieristys oli erittäin heikko ainakin siinä koasin talossa. Muutama yö tuli valvottua kaikenmoisten äänten takia...kaikki naapurin riidat sun muu elämä tuli kyllä selväksi.
        Muutenhan se olisi ollut ihan mukavaa ja kaunista seutua. Ihan naapureitten hulluuden takia lähdettiin ja tietysti sen että siellä sattui ja tapahtui aina...Toivottavasti siellä on meininki rauhottunut!

        Kerroit että teitä ei oikein hyväksytty siellä kun pukeuduitte eri tavalla kuin muut... Kuinka paljon sinulta löytyy suvaitsevaisuutta, kun kartsastat yhteiskuntamme laitapuolen kulkijoita? Yhtä lailla sinä syyllistyt erilaisten ihmisten karsastamiseen. Ihmisiä ne ovat juopot ja raiskaajatkin. en tarkoita, että täytyy hyväksyä ihmisten väärät teot, mutta joskus vois ajatella, että hyväksyy sen että joillakin ihmisillä menee huonommin. Silti he ovat jonkun siskoja, veljiä tai vanhempia. Minua loukkaa tuollainen yleistäminen. Itse asuin alueella ensimmäiset 20 vuotta elämästäni ja on totta että siellä asuu kyseisiä laitapuolen kulkijoita, mutta heitäkö ei ole lainkaan ns. paremmilla alueilla? Harmittaa tuommoinen kirjoittelu. Itselleni ei koko 20 vuoden aikana käynyt yhtä ainutta vaaratilannetta vaikka "uskalsin" liikuskella alueella ihan jopa yölläkin!


      • lumessakahlaaja
        neilikkainen kirjoitti:

        Kerroit että teitä ei oikein hyväksytty siellä kun pukeuduitte eri tavalla kuin muut... Kuinka paljon sinulta löytyy suvaitsevaisuutta, kun kartsastat yhteiskuntamme laitapuolen kulkijoita? Yhtä lailla sinä syyllistyt erilaisten ihmisten karsastamiseen. Ihmisiä ne ovat juopot ja raiskaajatkin. en tarkoita, että täytyy hyväksyä ihmisten väärät teot, mutta joskus vois ajatella, että hyväksyy sen että joillakin ihmisillä menee huonommin. Silti he ovat jonkun siskoja, veljiä tai vanhempia. Minua loukkaa tuollainen yleistäminen. Itse asuin alueella ensimmäiset 20 vuotta elämästäni ja on totta että siellä asuu kyseisiä laitapuolen kulkijoita, mutta heitäkö ei ole lainkaan ns. paremmilla alueilla? Harmittaa tuommoinen kirjoittelu. Itselleni ei koko 20 vuoden aikana käynyt yhtä ainutta vaaratilannetta vaikka "uskalsin" liikuskella alueella ihan jopa yölläkin!

        en voi pitää kovin paljoa ihmisenä raiskaajaa.Se ei ole oikein eikä mun mielestä ihmisen pidä tehdä semmoista.Enkä kyllä vertaa itseäni niinhin "laitapuolenkulkijoihin" siis ihmisiin jotka tekee pahaa muille. En minä huudellut kenellekkään tappouhkauksia sun muita solvauksia vaikka sieltä löytyikin muun tyylin edustajia...minähän niitä sain kuulla jatkuvasti siellä, mutten keskustassa.
        joskus kannoin jopa niiden hieman "höpsöjen" kauppakasseja jos pyytivät :)Niin ja vielä se tehtaiden pauke yöllä...ja se lemu.


    • varikolta

      hinta / laatusuhde kohdallaan. riippuu varmaan paljon talosta, mutta itse olen ollut tyytyväinen. rauhallista ollut, hyvät kulkuyhteydet ja palvelut lähellä. mielestäni esim. pupuhuhta ja keltinmäki onvat huomattavasti rauhattomampia seutuja mitä kangaslampi on.

    • Sani

      Olen asunut Vadelmakujalla. Kangaslampi on aivan hyvä asuinalue. Rauhallista ja pieni kauppakeskus lähellä. Hyvät kulkuyhteydet keskustaan.

      • yks vaan

        oon asunut mansikkakujalla enkä muuttais kangaslammelle enää vaikka maksettais!!


    • neilikkainen

      Asuin elämäni ensimmäiset 20 vuotta Pupuhuhdassa, joka on milestäni alueena hyvin saman kaltainen kuin Kangaslampi. Vaikka jotkut näköjään käyvät taistelua siitäkin, kumpi kyseisistä alueista on rauhallisempi/parempi. Samaa seutua ovat minun mielestäni. Ja Pupuhuhdan mainehan on ollut aina jopa hurjempi kuin Kangaslammen. Minusta kasvoi kuitenkin ihan normaali ja jopa menestyvä ihminen vaikka kasvoinkin Jyväskylän "slummissa" ja vieläpä yksinhuoltajaperheessä! Enää en alueelle muuttaisi kun olen tottunut asumaan aivan keskustassa, mutta voin hyvällä omalla tunnolla suositella sitä muille. Joka alueella on ongelmansa, Kangaslampi leimataan usein juuri yksinhuoltajien, maahanmuuttajien ja juoppojen asuinalueeksi ja tilastotkin todistavat että alue on Jyväskylän "köyhintä" ja väestö väiten koulutettua, mutta entä sitten? Ihmisiä ne ovat kouluttamattomatkin ja vähätuloiset. Paljon on kiinni omasta asenteesta. Jos sinua kuvottaa nähdä silloin tällöin laitapuolen kulkija kotiutumassa lähiökapakasta, älä muuta sinne. Mutta jos suvaitsevaisuutesi riittää ymmärtämään sen että ihmiset ovat erilaisia ja joitakin elämä kohtelee kaltoin, tervemenoa! Ja kyllä niitä juoppoja ja väkivaltaisia ihmisiä asuu ihan "hienoillakin" asuinalueilla.

    • Mansikkakuja

      Asumme Mansikkakujalla omistusasunnossa ja olemme viihtyneet erinomaisesti. Aiempaa kokemusta on ydinkeskustasta, Mäki-Matista ja maalaiskunnasta. Meillä oli ennakkoluuloja, mutta välittäjä houkutteli katsomaan asuntoa ja ihastuimem aikanaan. Tyytyväisiä ollaan oltu!

      Plussat ja miikat vaihtelee tietysti elämäntilanteen mukaan. Me ollaan lapseton työssäkäyvä/opintoja lopetteleva pari. Me nähdään edut ja varjopuolet näin:

      luonto lähellä
      ulkoilumaastot, paljon valaistuja reittejä
      nätti piha
      kauppa, kirjasto, posti lähellä
      julkinen liikenne toimii hyvin
      hyvät parkkijärjestelyt (keskusta oli painajainen tässä mielessä...)
      todella rauhallinen talo
      työväenopiston kursseja vieressä

      - ei kivaa ruokaravintolaa lähellä
      - ei yögrilliä (olisi kiva joskus ravintelista tullessa...)

      Kannattaa käydä käpeksimässä ja katselemassa. Tilastojen valossa täällä on tosiaan paljon maahanmuuttajia, vähätuloisia, yksinhuoltajia ja syrjäytyneitä. Me olemme omassa talossamme varmaan niitä vähätuloisimpia, ja on meilläkin nyt kuitenkin tulot viitisen tonnia kuussa. Eli ihan tavallista porukkaa tuntuu jengi olevan. En tiedä, onko joissakin taloyhtiöissä 'ongelmaväkeä'.

    • Riina

      Mielestäni sulku vielä rauhallisempi ja enemmän omistusasuntoja. On kangaslampi kyllä Pupuhuhtaa rauhallisempi. Puhuhta täynnä juoppoja arkenakin ennen yhdeksään, en liikkuisi siellä mistään hinnasta yöllä viikonloppuna. Kaveri just muutti Puparista rauhattomuuden takia pois. Siivoojat ei uskaltanu Puparissa yhtenä kesänä kaikkia rappuja edes aamulla siivota, niin oli rauhatonta meininkiä. Toki kangaslammella meno riippuu paljon talosta ja missä päin lampea asuu. Toisaalta joka kaupunginosassa voi sattua ikävää, vaikka olisi kuinka hienoa asuin aluetta. Hörhön saaminen naapuriksi ei asuinaluetta kysy, vaikka todennäköisyys pienempi hyvällä alueella.

      Minä en taas ikinä muuttaisi kaupunkiin. Lähellä täytyy olla metsää ja vähän rauhaa. En ymmärrä nykyistä villitystä asua aivan vierekkäin sullotuissa taloissa keskustassa.

      • hengissä vielä

        Jos haluut kattoo ku mutu lapset pelaa futist autojen välis parkkipaikal, ni muurainkuja käy. Pakon eest ittekki tänne jouduin puolison kans muuttaa ja kyl JOKA päivä tulee katottua asunto ilmotukset. Jyväskylän oma persereikä kangaslampi


      • Ällistynyt
        hengissä vielä kirjoitti:

        Jos haluut kattoo ku mutu lapset pelaa futist autojen välis parkkipaikal, ni muurainkuja käy. Pakon eest ittekki tänne jouduin puolison kans muuttaa ja kyl JOKA päivä tulee katottua asunto ilmotukset. Jyväskylän oma persereikä kangaslampi

        Rasistin on enää vaikeaa löytää Suomesta paikkaa jossa monikulttuurisuus ei olisi osa arkea. Toivon todellakin, että kasvat ihmisenä pois ennakkoluuloistasi! Ja toivon, että löydät äkkiä asunnon jostain paljon paremmasta paikasta, toivottavasti se on kaukana tästä kaupungista!


      • Anonyymi
        hengissä vielä kirjoitti:

        Jos haluut kattoo ku mutu lapset pelaa futist autojen välis parkkipaikal, ni muurainkuja käy. Pakon eest ittekki tänne jouduin puolison kans muuttaa ja kyl JOKA päivä tulee katottua asunto ilmotukset. Jyväskylän oma persereikä kangaslampi

        Kerroit juuri kaiken oleellisen lempi alueestasi


    • Muuttamassa?

      Ompa ollut paljon puhetta Kangaslammesta, sekä puolesta että vastaan. Näitä kommentteja aikani seurattuani lähdin käymään Kangaslammella. Kävin siellä eilen.

      Ihan rauhalliselta paikaltahan se näytti. Ympäristö nyt on rakennettu lähinnä 60-70-lukujen ihanteiden mukaan mutta eipä tuo haitannut paljon. Olen lapsuutenikin viettänyt vastaavanlaisessa ympäristössä. Siellä metsän keskellä pikkuinen lähiö. Kaupat yms. näytti olevan aika lähellä. Kaupunkiin on tosin jonkin verran enemmän matkaa kuin täältä Kuokkalasta, selvä miinus. Melkein joutuisi autoa tai polkupyörää sitten käyttämään enemmän.

      Alkuperäinen ideani olikin että työpaikka tulisi tuon muuton myötä lähemmäksi. Toisaalta nyt on ilmennyt ettei työt välttämättä olekkaan kovin jatkuvia, joten ainakin toistaiseksi jätän ajatukset Kangaslammelle muutosta. Muuten ulkoisilta puitteiltaan kaupunginosa vaikutti ihan normaalilta.

      terv. Alkuperäinen kirjoittaja

      • entinen pupuhuhtalainen

        seutu on aika levotonta, täytyy myöntää. mutta jotkut ovat asuneet siellä vuosia ilman sen vakavempaa häiriköintiä. on aivan tuurista kiinni millaiset naapurit saat,mutta alue on jyväskylän slummi. ei kuokkala kyllä sen parempi välttämättä ole, en ole siitäkään alueesta hirveästi kehuja kuullut.. eli ei voi tietää ennenkun kokeilee, on aika tapauskohtaista millaisen asunnon saa. itse en enää halua pupuhuhtaan, enkä todellakaan sitä kenellekään suosittele


    • Palamu

      Minä olen asunut reilu 3 vuotta Kuokkalassa/Kuokkalanpellolla, kahdessa eri asunnossa ja sen jälkeen lähes 3 vuotta Kangaslammella/varikolla 2 eri asunnossa. Niin oman kokemuksen mukaan Kangaslampi on paaaaljon rauhallisempi alue kuin Kuokkala. Itseasiassa olin yllättynyt miten rauhallista täällä on. Ainut paikka missä tuota häiriötä tapaa on Huhtakeskus, jos siellä joutuu pe/la iltana käymään.

      Noista kaupungin vuokrakerrostalojen elinoloista ei ole kokemusta, mutta ainakin tämä varikon puoleinen reuna on lapsiperheiden suosiossa olevaa aluetta.

      Joku väitti täällä olevan etnisten vähemmistöjen edustajia enemmän. En tiedä minkä tilaston mukaan, mutta Kuokkalan suunnalla niitä ainakin näki paljon enemmän ja niiden aiheuttamiin järjestyshäiriöihin törmäsi vähän väliä. Täällä en vielä häiriöihin ole törmännyt kertaakaan.

      Voin siis suositella asuinaluetta.

    • Kangaslampelainen

      Kauppakeskuksen tuntumasta löytyy myös kirjasto, apteekki, pizzeria, pubi ym. palvelut. Myös Seppälän marketeihin ja muihin palveluihin on lyhyehkö matka. Hiihtoladut/lenkkipolut alkavat lammen rannasta. Kesäisin lammessa voi myös uida tai pelailla biitsiä rannalla. Kävellen matka keskustaan vie turhan kauan mutta fillarilla matka sujuu kohtuullisessa ajassa. Busseja kulkee hyvin ja kaupungista kotiin pääsee pikkutunneille asti jos ei taksimatkailu kiinnosta. Todella rauhallinen asuinpaikka mm. Keskustan ja Kuokkalanpellon jälkeen.

    • Anonyymi

      Millainen alue on vuonna 2020?

      • Anonyymi

        Parempi ilman sinua


    • Anonyymi

      Kangaslammelta sain väliaikaisen kämpän, koko Kangaslampi täynnä vajaapäisiä.

      • Anonyymi

        Pärjää jo elät omissa oloissa et kaveraa naapureiden kanssa ja lössien.Et laverra asioita tai puutu,,näillä pärjää . Jos idioottinaapureita..pysy erossa ja tee varoitus,,,ei saa tietoon.


      • Anonyymi

        Täysipäiset ovat tosiaan ihan jossain muualla.


    • Anonyymi

      Olisiko vielä vanhempia ketjuja. 1800-luvulta vaikka.

    • Anonyymi

      Itse tykkään Kangaslammesta, ainakin rivari/okt alueet rauhallisia. Kerrostaloissa riippuu paljon naapureista että sattuuko rauhallinen talo vai ei. Lapsiperheitä asuu nykyään kangaslammella paljon ja lapsille hyvät leikkimahdollisuudet ja koulu ja päiväkoti. Luonto ja hiihtoladut lähellä.

      Alueella ilmeisesti huono maine johtuen historiasta tai puparin läheisyydestä, mutta itse en ole huomannut mitään erityistä.

      • Anonyymi

        Huomasin vastanneeni vanhaan lankaan, pahoittelut tästä.


    • Anonyymi

      Kannattaa muutta siihen Kangaslampeen nyt kun siinä on vielä sulaa.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6163
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      3936
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      255
      2319
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1920
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1373
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1296
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1077
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1040
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      986
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      951
    Aihe