Ostin hiljan tyttärelle Corsa 1,4 -93. Mikä on vikana, kun saan bensatankkiin menemään ainetta vain n. 30 litraa- enempää ei suostu ottamaan. Bensamittari näyttää, että tankki on 3/4 täynnä. Kun auto kuluttaa talviajossa lyhyttä matkaa kulkien lähes 8l/100km, joudun käymään tankilla kovin usein. Senverran olen auton alla kurkannut, että uskoisin alkuperäisen tankin olevan paikallaan. Missä lie vika?
Corsa
3
491
Vastaukset
- Maalainen vaan
..samalla, kun katsoit tankin alkuperäisyyttä, niin olikos se lommahtanut alipaineen vaikutuksesta joka muodostuu jos tankin huohotus järjestelmä on tukossa /jäässä, eikä sitä kautta heru korvausilmaa.
Mittarin väärä osoitus saatta johtua mm. mitarin viallisuudesta, anturin viallisuudesta, anturin väärästä/ huonosta kiinnityksestä. Myös se saattaa vaikuttaa ja vaikuttaakin, jos tehtaalla on asennettu vääriä osia, kuten väärän mittainen anturin kellukkeen varsi yms. Mistäs sitä tietää.- A.S
Mistä tuota huohotusletkua alan etsiä, tuntuupa siltä, että se voisi olla tukossa. Kävin juuri tankkaamassa (taas) ja bensaa tuntuu tankkiin kyllä menevän, jos sitä jaksaa sinne lirittää 'pissaamisnopeudella'.
- A.S.
Katsoin tänään autoa, ja huohotusletkuhan se oli tukossa. No, nyt on vika korjattu, ja bensaakin menee tankki täyteen. Kiitos vinkeistä!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1858519
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264608- 504178
- 593712
- 513186
- 502940
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262646- 412428
Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv382133- 292086