Äänenlaatu asetukset Win 7

Logitech Z-10

Moro. Mul on Logitech Z-10 kaiuttimet liitettynä tietokoneesee. Mikä näist kannattais valita, mikä on kaikist paras/laadukkain?

Klikkaa oikees ala laidas kaiutin merkkii - klikkaa kaiutin/kuulokkeet logoo - klikkaa lisäasetukset välilehtee, siin tulee nää vaihtoehdot:

http://postimg.org/image/nzrglntq1/

Mikä noist mun kannattais valita, haluun mahollisimman hyvän saundin.

Vai huomaaks sitä ees korvilla? Jos ei huomaa noil kaiuttimil ni huomaaks Superlux HD660 stereokuulokkeil?

30

108

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Logitech-Z10

      Unohtu sanoo et oonks iha hakoteil ku ajattelen et toi alin ois paras?

      • Logitech-Z10

        Unohtuha seki viel sanoo et toki oon koittanu noit, ja mun mielest ylimmän ja alimman välil on EHKÄ snadi ero, mut mitä sanoo tietäjät?


    • Kyllä toi oletuksena oleva 44100/16bit on ok ja se on jonkinlainen standardikin. Enemmän vaikutusta on kunnon soittimella. Mulla ainakin MeedioPleieri vääristää soundit, esim. VLC-Player on PALJON parempi.

      Silloin kun musaa työstetään, pyöritään 32-bittisessä maailmassa.
      Tätä olen mieltä.

      • Logitech-Z10

        Käytän aina kaikes VLCtä. Mul ei oo erillist äänikorttii konees... Vaik kaikis biiseis ei huomais eroo ni onks sil kuitenki joku pieni ero ees joissai biiseis jos valitsee ton alimman?


      • hinkki liimatainen

        Joo ei se mikään standardi ole, 44100 Hz on mihin cd-audio kykenee eli aika surkeeta on. Mitä enemmän hertsejä, sen laadukkaampi ääni. Mulla on kyllä 64-bittinen DAW musiikin työstämiseen


      • vai niin....
        hinkki liimatainen kirjoitti:

        Joo ei se mikään standardi ole, 44100 Hz on mihin cd-audio kykenee eli aika surkeeta on. Mitä enemmän hertsejä, sen laadukkaampi ääni. Mulla on kyllä 64-bittinen DAW musiikin työstämiseen

        Se surkea CD-audio pitää sisällään sen verran ison taajuus- ja dynamiikka-alueen, että se ylittää ihmiskorvan kuulokyvyn.


      • hinkki liimatainen kirjoitti:

        Joo ei se mikään standardi ole, 44100 Hz on mihin cd-audio kykenee eli aika surkeeta on. Mitä enemmän hertsejä, sen laadukkaampi ääni. Mulla on kyllä 64-bittinen DAW musiikin työstämiseen

        Tuskin säkään 64-bittistä musaa tuotat.... :)...hehh..


    • mökää pönttöön
      • Logitech-Z10

        Toi arvostelu oli p3rseest, kommentit taas oli asiaa. Superlux kuulokkeit jos mietitää ni oisko kannattavaa laittaa toi alin vaihtoehto?


    • fre5t4

      Ihan sama minkä noista valitsee se ei muuta 320kbps mp3 biisiä miksikään.

      Itellä oli joskus samat kaiuttimet ja olen kyllä lukenut ton v2.fi arvostelun. Itse ihan tyytyväinen ääneen. Enemmän pelasin kuin kuuntelin musiikkia, mutta ne hipaisunappulat :D pölyjen pyyhkiminen mikrokuituliinalla sai ne sekoamaan. Äänet räjähti joka kerta täysille. Ja ruudulle sai turhaa infoa tietokoneen tapahtumista.

      Nykyään makaavat kellarissa, irtoaa 30e posteineen jos kiinnostaa.

      • Joululahjaks

        "irtoaa 30e posteineen jos kiinnostaa"

        Kumpi laittaa tähän vaikka sähköpostiosoitteensa, sä vai mä, itellä on samat kaiuttimet, tyytyväinen oon, ois hyvä joululahja kaverille.


      • Joululahjaks
        Joululahjaks kirjoitti:

        "irtoaa 30e posteineen jos kiinnostaa"

        Kumpi laittaa tähän vaikka sähköpostiosoitteensa, sä vai mä, itellä on samat kaiuttimet, tyytyväinen oon, ois hyvä joululahja kaverille.

        Satutko asuu Helsingissä?


    • Logitech-Z10

      "Ihan sama minkä noista valitsee se ei muuta 320kbps mp3 biisiä miksikään."

      Kuulostaa järkevält, mut entäs jos kuunnellaa FLAC muodos?

      • fre5t4

        FLAC cd:levyltä kopsattuna on siis cd-laatua.


      • Logitech-Z10
        fre5t4 kirjoitti:

        FLAC cd:levyltä kopsattuna on siis cd-laatua.

        Täh, siis FLAC biis joka on about 30Mt yks biisi... Pitäshän sen ny olla parasta laatuu eikä liity cd laatuu mitenkää?


      • put put put
        Logitech-Z10 kirjoitti:

        Täh, siis FLAC biis joka on about 30Mt yks biisi... Pitäshän sen ny olla parasta laatuu eikä liity cd laatuu mitenkää?

        Jos se on CD:ltä kopsattu niin CD-laatua se on vaikka kuinka bittejä ja herzejä lisäisi.


      • Logitech-Z10
        put put put kirjoitti:

        Jos se on CD:ltä kopsattu niin CD-laatua se on vaikka kuinka bittejä ja herzejä lisäisi.

        Entäs jos se on netist ladattu?


      • Logitech-Z10 kirjoitti:

        Täh, siis FLAC biis joka on about 30Mt yks biisi... Pitäshän sen ny olla parasta laatuu eikä liity cd laatuu mitenkää?

        FLAC:ssa se laatu pysyy samana. Siinä ei tietoa katoa kuten esim. mp3 pakkauksessa.


      • vateja päille
        M-Kar kirjoitti:

        FLAC:ssa se laatu pysyy samana. Siinä ei tietoa katoa kuten esim. mp3 pakkauksessa.

        Jep, FLAC on häviöttömästi pakattua CD-audiota.

        Totta sekin, että saa olla todella kovat laitteet ja poikkeuksellisen kultakorvainen yksilö, jos meinaa sokkotestissä erottaa FLAC ja 320kbps MP3 erot.


      • vateja päille
        Logitech-Z10 kirjoitti:

        Entäs jos se on netist ladattu?

        Vaikuttaa korkeintaan huonontavasti, epämääräisistä lähteistä ladatuista ei koskaan tiedä mitä formaattikonversioita ne ovat matkallaan kokeneet.


      • vateja päille kirjoitti:

        Jep, FLAC on häviöttömästi pakattua CD-audiota.

        Totta sekin, että saa olla todella kovat laitteet ja poikkeuksellisen kultakorvainen yksilö, jos meinaa sokkotestissä erottaa FLAC ja 320kbps MP3 erot.

        "Jep, FLAC on häviöttömästi pakattua CD-audiota."

        Häviöllisesti pakatun mp3:n voi myös vaikka pakata FLAC:lla. Saa isomman tiedoston missä ääni on samanlainen kuin siinä mp3:ssa.


      • vateja päille
        M-Kar kirjoitti:

        "Jep, FLAC on häviöttömästi pakattua CD-audiota."

        Häviöllisesti pakatun mp3:n voi myös vaikka pakata FLAC:lla. Saa isomman tiedoston missä ääni on samanlainen kuin siinä mp3:ssa.

        Totta, mutta pitää olla aika tyhmä, jos noin tekee. Tuollaisia typerysten tuhoamisia saattaa kuitenkin tulla epähuomiossa "hankittua", kun laittomasti latailee sisältöä torrenttina.


      • wotteja
        vateja päille kirjoitti:

        Totta, mutta pitää olla aika tyhmä, jos noin tekee. Tuollaisia typerysten tuhoamisia saattaa kuitenkin tulla epähuomiossa "hankittua", kun laittomasti latailee sisältöä torrenttina.

        Ny te poja pilasit jonku flac-intoilija joulu ku tomsi juttele, hyi teitti. :D


    • Jotai hyvää on

      Miksi sitten FLACcia kehutaan? Jokuhan siinä on, mutta mikä?

      • uipui

        Flac on häviötön pakkausmenetelmä, flaceista purettu ja uudelleenpoltettu audiolevy on bitilleen samanlainen kuin alkuperäinen, häviöllisistä, kuten mp3:sista tehty ei ole vaikka sitä ei korvin ehkä kuulekkaan.


      • oisko ehkä

        Se on CD-tasoista, mutta silti pakattua, ja musiikki on tiedostoina kömpelöiden levyjen sijaan?


    • hmh.

      Periaatteessa korkeampi näyttöönottotaajuus ja bittisyvyys on tarkempi/parempi, mutta käytännössä se voi riippua monesta muustakin tekijästä, kuten edelä mainittu.

      Tässä on vähän sitä, mitä nuo arvot tarkoittaa:
      http://www.digitaalisesti-sinun.net/digiaa/digiaa.htm

      Ihmisen kuuloalue on noin 0-20 kHz, ja näytteenottoteoreeman mukaan näytteenottotaajuus pitäisi olla noin tuplat, että kaikki oleellinen saadaan tallennettua, eli reilut 40kHz, mutta ilmeisesti noila korkeammilla taajuuksilla kuitenkin saadaan jotakin etua kun niitä yleisesti käytetään, en tiedä, en ole asianuntija. :)

      • hmh.

        Tosin saattaapa tuossa kuvassa nuo bitit olla väärin, koska kyllähän 16 bitllä voidaan kuvata paljon enempi kuin 16 tasoa, sillä voidaan kuvata 2 potenssiin 16 tasoa . . .


      • mmöööööh
        hmh. kirjoitti:

        Tosin saattaapa tuossa kuvassa nuo bitit olla väärin, koska kyllähän 16 bitllä voidaan kuvata paljon enempi kuin 16 tasoa, sillä voidaan kuvata 2 potenssiin 16 tasoa . . .

        Tesktissä on kuitenkin oikein, eli 65536 äänenvoimakkuuden tasoa.


      • oisko ehkä

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1515
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1164
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      85
      1080
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      986
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      579
      961
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      907
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      872
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      19
      832
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      664
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      630
    Aihe