Äidin ja tyttären suhde

AuttaisikoJoku

En tiedä oikein miltä palstalta tätä asiaa kysyisin, joten laitan tänne yleiseen osastoon.

Erosin 2008 ja muutin omilleni tyttäreni kanssa, joka on nyt 18 vuotias.
Hän on ollut aina ihana lapsi, tunnollinen koulussa ja kaikin puolin mukava. Mitään varsinaista murrosikää ei koskaan ole ollut.
Mutta onko se voinut tulla vasta nyt?

Ex mieheni asuu pitkiä pätkiä ulkomailla ja hänen asuntonsa on sen aikaa tyhjänä. Nyt tyttö on yhtä-äkkiä alkanut sanoa vihaavansa minua, ei halua olla samassa asunnossa kanssani jne. Haluaa muuttaa isälleen asumaan. Ja onkin nyt ollut muutaman viikon siellä, välillä pari yötä kotona. Raahaa kaiken omistamansa, minkä voi laukuissa ja repuissa kantaa, isälleen. Koen tämän kovin loukkaavana. Olen uhrannut hänelle kaikki nämä vuodet ja tässä on palkinto. Ymmärrän, että hän haluaa itsenäistyä eikä siinä mitään. Mutta tuollaiset "lopulliset" puheet loukkaavat. Kuin minulla ei olisi enää mitään arvoa.

Onko tällainen irtiotto ihan normaalia?
Tiedän, että minun pitäisi antaa hänelle tilaa elää omaa elämäänsä, mutta samalla ahdistun. Minulle on ihan ok, että hän muuttaa omilleen opiskelemaan lähtiessään, ehkä ensi syksynä. Mutta se, että hän haluaa nimenomaan isänsä luo asumaan, tuntuu pahalta. Isällä on rahaa ja hän käyttää sitä avokätisesti tyttären suuntaan. Mutta hänen elämäntyylissään olisi paljon korjattavaa. Eromme suurin syy oli alkoholi ja sitä hän viljelee edelleen. Viettää kaiken vapaa-aikansa baareissa tai ryyppää kotona.
En haluaisi ainoaa lastani tuollaiseen ympäristöön.

Mitä teen, en tiedä. Pelkään menettäväni lapseni.

1

185

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lbsa

Tulee ensin mieleen että tyttösi tarvitsee apuasi. Sano et näet hänen pahan olon ja haluut auttaa. Istu alas tyttäresi kanssa ja sano että nyt puhutaan asiat läpi, haluat ymmärtää miksi hänellä on huono olo. Veikkaan että tarvitsee huomiota, ymmärrystä ja lohdutusta. Älä suutu vaikka kiukuttelee pysy rauhallisena, jos tulee sopiva hetki mene halaamasn ja sano et haluut hänelle kaikkea hyvää ja oot huoestunut.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensi kesänä

Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta
      Ikävä
      64
      3305
    2. Tukalaa kuumuutta

Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh
      Ikävä
      43
      3127
    3. Sinä, ihastukseni

Mitä haluaisit tehdä kanssani ensimmäisenä?
      Ihastuminen
      43
      2498
    4. Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.

Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      108
      2376
    5. Tiedät ettei tule toimimaan.

Mielenterveys ei kummallakaan kestä.
      Ikävä
      31
      1923
    6. Okei, myönnetään,

Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘
      Ikävä
      27
      1820
    7. Onko kaivatullasi

himmeä kuuppa?
      Ikävä
      48
      1626
    8. Mihin hävisi

Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä
      Iisalmi
      85
      1435
    9. On jo heinäkuun viimeinen päivä.

En taida nähdä sinua koskaan.
      Rakkaus ja rakastaminen
      39
      1300
    10. Lähtikö korvat

puhtaaksi vaikusta?
      Tuusniemi
      82