AMSTERDAMIN NÄHTÄVYYDET & MUSEOT?

maikkoo7

Olen lähdössä pienellä kaveriporukalla Amsterdamiin pidennetylle viikonloppureissulle joulukuun alussa. Eli mitä nähtävyyksiä ja museoita kannattais käydä läpi? Anne Frankin talossa, kidutusmuseossa ja kannabismuseossa ajateltiin ainakin käydä, mutta onko jotain muita must see- juttuja? Entä onko kokemuksia/suosituksia halvoista hostelleista? Hotelliin tai muuhun kalliiseen majoitukseen ei ole varaa ja majoituspaikan täytyy olla keskustassa. :)

3

1414

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ooPPlö

Varoitan jo valmiiksi: halpaa majoitusta tuskin löydät keskustasta... Ja jo "hyvien" hotellien taso on huono.

Museot... Kidutusmuseo on kyllä yksi ylimainostetuimmista paikoista. Samoin seksimuseo. Anne Frankin taloon oltaisiin menty, ellei jono olisi ollut n. 3km pitkä.

Kannabismuseota emme ehtineet nähdä. Moni on suositellut Heineken museossa käymistä. En tosin tiedä miksi. Koko litkuhan ei maistu millekään. Se vahakabinetti saattaisi olla käymisen arvoinen, mutta varaudu taas jonottamiseen ja liian kalliiseen hintaan.

Näkemisen arvoista ovat vanhat talot, kanavat. etenkin siellä punaisten lyhtyjen alueella(Onko se nyt Nieuwe zijd tai jotain alueen nimi...) No, siellä on Oude kerk ja muut näkemisen arvoset rakennukset. Puhun nyt rakennuksista enkä seksityötä tekevistä ihmisparoista. vapaamielisyyden voi unohtaa, osa niistä on taatusti pakotettu työhönsä. Hieno esimerkki sivistysvaltiolta...

• nappeli

Amsterdamista löytyy tietysti sitten myös Van Gogh -museo ja vaikka vielä Madame Tussauds, samoin Masterdam Dungeon kauhua kaipaaville ja Heinekenin oluttehdas, jossa voi käydä maistelemassa olutkierroksella. Itse suosittelisin myös käväisyä timanttien välkkeen tai kukkien keskellä. Parhaat suomenkieliset nähtävyyksien listaukset löytyvät Amsterdamin osalta sivulta:

http://kaupunkilomalle.com/amsterdam

• nappeli

Amsterdamista löytyvät myös Van Gogh -museo, Heinekenin humalluttava oluttehdas kierroksineen ja maistiaisinenn, Madame Tussaudsin vahanuket, loistava Amsterdam Dungeon niille, jotka eivät hevin säiky. Suosittelen käymään myös timanttien välkettä ja kukkamarkkinoita katsomassa.

Parhaat Amsterdamin nähtävyyksien kuvaukset löytyvät suomenkieliseltä sivulta:

http://kaupunkilomalle.com/amsterdam

Samalla tulee kaikki muukin Amsterdamiin liittyvä tutuksi!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ihanasti alkoi aamu: SDP:n kaula kokoomukseen jo 6,9 %-yks

Lindtmanin I hallitus on tukevasti jytkyttämässä laittamaan Suomi kuntoon Orvon täystuhohallituksen jäljiltä, jonka kann
      Maailman menoa
      406
      2728
    2. Olen niin kesken

Omien asioiden suhteen etkä voi odottaa loputtomiin. Mun on muutenkin niin vaikea suhun luottaa vaikka joku ihme syvyys
      Ikävä
      17
      2148
    3. Teidän persujen pitäisi välillä miettiä kuinka Suomen talous saataisiin kuntoon

Ja lopettaa tuo tyhjänpäiväinen maahanmuuttajista höpöttäminen. Teillä on sentään rahaministerin salkku tällä kierroksel
      Maailman menoa
      111
      2135
    4. Minkä ikäinen

Minkä ikäinen on kaipauksesi kohde?
      Ikävä
      107
      1679
    5. Tietääkö joku ylläpidosta?

Miten näillä palstoilla tomii tuo ylläpito, onko sitä yli päätään olemassa vai ovatko huhut totta että on palstan kirjoi
      Sinkut
      232
      1511
    6. Auttaja paikalla. Kerro huolesi. (Osa 2)

Voin auttaa sinua näkemään tilanteesi uudesta näkökulmasta. Voin antaa lohtua, toivoa ja rohkeutta. Olen elänyt maan pä
      Ikävä
      186
      1210
    7. Martina ei mennyt naimisiin

IS 17.9: Martinan häät peruuntui, tajusi, ettei ollut oikea aika. Rahat meni hevosiin. On edelleen parisuhteessa Yhdysva
      Kotimaiset julkkisjuorut
      149
      1151
    8. Kaninkolojen vaikutus?

Vinkki sinkkumiehille: jos haluatte kunnollisen täysijärkisen naisen, niin kaivautukaa ulos kaninkoloistanne ja parantak
      Sinkut
      193
      1149
    9. Nainen olet ensimmäinen tarpeeksi vahva

joka kestää tämän kokonaisuuden, minut. Persoonani, tunteeni, kipuni, pelkoni. Olen aina pidätellyt itseäni ja antanut v
      Ikävä
      60
      1053
    10. TTK:sta tippunut Sara Siipola rehellisenä Jurza-open kanssa: "Että jaa, siinäkö..."

Tippuiko oikea TTK-pari ensimmäisenä? Joka tapauksessa iso kiitos tansseistanne Sara ja Jurza Tanssii Tähtien Kanssa -p
      Tanssii tähtien kanssa
      20
      1050
    Aihe