AMSTERDAMIN NÄHTÄVYYDET & MUSEOT?

maikkoo7

Olen lähdössä pienellä kaveriporukalla Amsterdamiin pidennetylle viikonloppureissulle joulukuun alussa. Eli mitä nähtävyyksiä ja museoita kannattais käydä läpi? Anne Frankin talossa, kidutusmuseossa ja kannabismuseossa ajateltiin ainakin käydä, mutta onko jotain muita must see- juttuja? Entä onko kokemuksia/suosituksia halvoista hostelleista? Hotelliin tai muuhun kalliiseen majoitukseen ei ole varaa ja majoituspaikan täytyy olla keskustassa. :)

3

1497

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ooPPlö

Varoitan jo valmiiksi: halpaa majoitusta tuskin löydät keskustasta... Ja jo "hyvien" hotellien taso on huono.

Museot... Kidutusmuseo on kyllä yksi ylimainostetuimmista paikoista. Samoin seksimuseo. Anne Frankin taloon oltaisiin menty, ellei jono olisi ollut n. 3km pitkä.

Kannabismuseota emme ehtineet nähdä. Moni on suositellut Heineken museossa käymistä. En tosin tiedä miksi. Koko litkuhan ei maistu millekään. Se vahakabinetti saattaisi olla käymisen arvoinen, mutta varaudu taas jonottamiseen ja liian kalliiseen hintaan.

Näkemisen arvoista ovat vanhat talot, kanavat. etenkin siellä punaisten lyhtyjen alueella(Onko se nyt Nieuwe zijd tai jotain alueen nimi...) No, siellä on Oude kerk ja muut näkemisen arvoset rakennukset. Puhun nyt rakennuksista enkä seksityötä tekevistä ihmisparoista. vapaamielisyyden voi unohtaa, osa niistä on taatusti pakotettu työhönsä. Hieno esimerkki sivistysvaltiolta...

• nappeli

Amsterdamista löytyy tietysti sitten myös Van Gogh -museo ja vaikka vielä Madame Tussauds, samoin Masterdam Dungeon kauhua kaipaaville ja Heinekenin oluttehdas, jossa voi käydä maistelemassa olutkierroksella. Itse suosittelisin myös käväisyä timanttien välkkeen tai kukkien keskellä. Parhaat suomenkieliset nähtävyyksien listaukset löytyvät Amsterdamin osalta sivulta:

http://kaupunkilomalle.com/amsterdam

• nappeli

Amsterdamista löytyvät myös Van Gogh -museo, Heinekenin humalluttava oluttehdas kierroksineen ja maistiaisinenn, Madame Tussaudsin vahanuket, loistava Amsterdam Dungeon niille, jotka eivät hevin säiky. Suosittelen käymään myös timanttien välkettä ja kukkamarkkinoita katsomassa.

Parhaat Amsterdamin nähtävyyksien kuvaukset löytyvät suomenkieliseltä sivulta:

http://kaupunkilomalle.com/amsterdam

Samalla tulee kaikki muukin Amsterdamiin liittyvä tutuksi!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma

Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.
      Maailman menoa
      307
      3015
    2. Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala

Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka
      Maailman menoa
      61
      2343
    3. Israel euroviisujen 2.

Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is
      Uskonnot ja uskomukset
      349
      2033
    4. Persujen puoluekokous 2026

Missä ja Milloin pidetään ?
      Maailman menoa
      119
      1806
    5. Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?

Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois
      Maailman menoa
      126
      1729
    6. Mun mielestäni on tosi loukkaavaa

Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra
      Ikävä
      212
      1385
    7. Mikä kaivatussasi

Viehättää ulkoisesti ja mikä sisäisesti?
      Ikävä
      66
      1359
    8. Tiedän satavarmasti ettet tule koskaan

Uskaltamaan mitään. Ei me tulla edes näkemään koskaan.
      Ikävä
      66
      1337
    9. Mikä se viehättävin

Asia on kaivatussasi?
      Ikävä
      68
      1263
    10. Rakas nainen ymmärsin

Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl
      Ikävä
      78
      1233
    Aihe