Olen joululomalla menossa Abu Dhabiin lomailemaan, olen sieltä ostamassa iPhone 6:sen, koska siinä säästyy se pari sataa euroa. Kysymys onkin, että kun ostan Unlocked version, se toimii vain GSM verkoissa, niin onko Saunalahti GSM verkko? Eli toimiiko puhelin Saunalahden liittymällä?
Kiitos
iPhone Abu Dhabista, GSM?
1
91
Vastaukset
Moikka!
GSM-verkko tarkoittaa 2g verkkoa. Elisan Saunalahdella on kyllä toiminnassa 2g, 3g ja 4g verkot. 2g verkossa toimivat puhelut ja tekstiviestilähetys ihan normaalisti, mutta datayhteys on hidas, koska 2g verkko on alunperin tarkoitettu huomattavasti kevyemmälle liikenteelle.
Jos puhelin on rajoitettu käyttämään vain 2g verkkoa, niin mobiilidatan, eli netin käyttö tulee olemaan todella hidasta, alle 1Mbit/s, kun nykyisillä 4g liittymillä datanopeus voi olla jopa 100Mbit/s. 3g liittymienkin normaalinopeus liikkuu noin 10Mbit/s luokassa.
Esimerkiksi Elisan Saunalahdelta voit ostaa iPhonen ilman rajoituksia Luottokauppasopimuksella, jolloin hinta on jaettu osiin ilman lisäkustannuksia. Pitkässä juoksussa varmasti parempi ratkaisu :)
Mariette / Palstatiimi
http://palsta.elisa.fi http://palsta.saunalahti.fi
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän475106- 3261918
Nainen, se auttaisi jo paljon minua
tuskissani, jos tunnustaisit sinulla olevan tunteita, vaikka et haluaisikaan suhdetta. Olisi upeaa tietää, että olen sin1131828Anja ja Janne
Eli nämä kosulan manipellet sai raploojan tubetuksen loppumaan,sitten selitellään uusimmalla videolla ettei heillä ollut701507Tässä epämiellyttävä totuus
Sinä olet henkisesti sairas ja se on epämiellyttävä totuus jota välttelet ja jota et halua kuulla sanottavan. Sinä elät681457- 811204
Elämäni rakkaus
Miten hirveästi haluaisin olla lähelläsi, halata sinua ja kuiskata monta kertaa, että rakastan sinua. Hyvää yötä! Mieh321203- 361046
- 421025
Mikä sinussa on parasta
Olet sellainen ihana kokonaisuus, että en löydä huonoa juttua. Mutta siis parasta. Tarmokkuus, pitkäjänteisyys, kädet, ä21974