iPhone Abu Dhabista, GSM?

iPhone6GSM?

Olen joululomalla menossa Abu Dhabiin lomailemaan, olen sieltä ostamassa iPhone 6:sen, koska siinä säästyy se pari sataa euroa. Kysymys onkin, että kun ostan Unlocked version, se toimii vain GSM verkoissa, niin onko Saunalahti GSM verkko? Eli toimiiko puhelin Saunalahden liittymällä?
Kiitos

1

74

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Moikka!

      GSM-verkko tarkoittaa 2g verkkoa. Elisan Saunalahdella on kyllä toiminnassa 2g, 3g ja 4g verkot. 2g verkossa toimivat puhelut ja tekstiviestilähetys ihan normaalisti, mutta datayhteys on hidas, koska 2g verkko on alunperin tarkoitettu huomattavasti kevyemmälle liikenteelle.

      Jos puhelin on rajoitettu käyttämään vain 2g verkkoa, niin mobiilidatan, eli netin käyttö tulee olemaan todella hidasta, alle 1Mbit/s, kun nykyisillä 4g liittymillä datanopeus voi olla jopa 100Mbit/s. 3g liittymienkin normaalinopeus liikkuu noin 10Mbit/s luokassa.

      Esimerkiksi Elisan Saunalahdelta voit ostaa iPhonen ilman rajoituksia Luottokauppasopimuksella, jolloin hinta on jaettu osiin ilman lisäkustannuksia. Pitkässä juoksussa varmasti parempi ratkaisu :)

      Mariette / Palstatiimi
      http://palsta.elisa.fi http://palsta.saunalahti.fi

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Romaanien ammuskelu

      Romaanit vähän ammuskeli härmän häjy,osu sivullisiin,ja nyt nää romanit ihmettelee miksi heitä ei päästetä ravintoloihin
      Seinäjoki
      177
      3465
    2. Onneksi olkoon sait mut vittuuntumaan

      Sapettanu koko helvetin päivän.
      Ikävä
      63
      2842
    3. Siis oikeasti S... En ymmärrä...

      Oletko se sinä joka täällä kaipailee? Kaikki täsmää.
      Ikävä
      83
      2702
    4. Onko jotain sanottavaa vielä, nyt voi kertoa

      Poistun kohta täältä ja unohdan ajatuksen naimisiin menosta. Mieheltä
      Ikävä
      39
      2173
    5. Keksin sinulle tänään uuden lempinimen

      Olet kisu-muija. Mitäs tykkäät älynväläyxestäni?
      Ikävä
      81
      2007
    6. Mitä sitten ikinä teetkin

      Mun on aika mennä J mies. Olen ollut niin tyhmä. Kaikkea mukavaa elämääsi edelleen toivotan ja ihanaa elämän jatkoa. Mei
      Ikävä
      44
      1637
    7. Saanko selityksen?

      Mikä minus oli vialla? Ulkonäkö, teinkö jotain väärin, sanoinko jotain..? Haluisin vaa tietää :(
      Ikävä
      65
      1595
    8. Mies mistä oikein suutuit?

      Yhtäkkiä vaan häippäsit täältä... 😢
      Ikävä
      24
      1548
    9. Kun istuit

      vierelläni penkillä, olin hetken onnellinen. Se hetki kimaltelee mieleni sopukoissa ja valvottaa öisin. Salainen kaipau
      Ikävä
      58
      1409
    10. Pakotteet purevat

      Asiallinen artikkeli Helsingin Sanomissa miten pakotteet purevat Venäjään. Kulutusjuhlat, ei työttömyyttä, elintason nou
      NATO
      187
      1311
    Aihe