mitä teen??

masentunu??

Moikka!! Olenko masentunut vai mikä vaivaa? Illalla aina alkaa pyöriä mielessä kaikki pahat asiat ja en jaksa tehä mitään... Itsetuhoisia ajatuksia tulee iltasin mut tosi harvoin. En jaksa opiskella tai muutakaan. Päivällä oon ihan normaali ja mikään ei vaivaa joten en usko et oisin masentunu. Ärsyttää kyllä aika usein, joskus koulussakin mut harvemmin. Kaverit asuu kauempana joten en tee yleensä kotona mitään ja on tosi levoton olo muutenki. Kävelen ympäri taloa ja en pysty keskittyy mihinkään. Kuraattori/sossu haluaa jutella meijän perheen jäsenten kanssa kotioloista jotka on mitä on. Veli aina sekoilee ja on usein sairaalassa esim. on ajanu humalassa ojaaan... , vanhemmat aina huutaa, toisilleen, sisko saattaa olla masentunu,kaikki aina "riehuu" täällä... En kyllä välitä siitä ja välillä tuntuu etten välitä mistään. En koskaan itke jos joku läheinen vaikka kuolee, koska kaikki kuolee joskus,jotku ennemmin ku toiset joten mitä sitä pillittämään. Saan kokeista nelosia ja vitosia. En osaa tehä mitään ite. Mut en vaan välitä. Ei kukaan muukaan välitä... aina ku näytän huonon/hyvän kokeen vanhemmille yleisin vastaus on jaa. En oo sosiaalinen ja kaikki sosiaaliset tilanteet uusien ihmisten ahdistaa ja yritän aina välttää niitä.itsetunto ei oo mikään paras ja vältän myös tilanteita missä pitää mennä luokan eteen vaikka Se tarkoittaa että saan jostain esitelmästä nelosen. Meijän perheessä ei jutella mistään.kaikki on vaa omissa oloissa. Oon siis 9. luokalla Ja en haluu hakee mihinkään kouluun koska en varmaan pääse mihinkään minne haluun ja Se on myös osa syy miks en opiskele. En osaa puhua muille ihmisille mun ajatuksista joten tulin sit tänne... Voisko joku kertoo mitä mä teen?? Älkää valittako kirjotusvirheistä koska oon kännykällä ja anteeks jos on sekavaa ku en oo puhunu/kirjottanu näitä "ajatuksia" aikaisemmin. Kysykää vaan koska tiiän et paljon asioita jäi pois. Nyttenki mietin lähettäskö tän koska en haaluais et tätä asiaa vähätellään, koska sekin kuuluu mun päivittäiseen elämään. Kukaan ei usko muhun ja enään en usko itekkään. Jos saan kokeesta jonkun seiskan Nii kaikki on sillai O.O wtf? Sisko sanoo usein että en pääse mihinkään kouluun koska oon niin p..ka kaikessa.. -.- en jaksaisi enään, mut niinku sanoin nää asiat ei oo mun mielessä päivällä ja jos on niin hetkellisesti vaan. En osaa keskittyä mihinkään niinku ennen.. Auttakaa joku koska en tiiä oonko masentunu vai en. Ei tunnu et oisin "masentunu" muutaku illalla.. Mitä tää on??? Anteeks vielä ku tuli tämmönen romaani mut kiitti niille jotka tän jakso lukee:)

2

113

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Moi!

      Sinä olet tärkeä ja sinulla on väliä. Ja olet rohkeakin, koska kirjoitit viestin tänne! Vaikka et saa kotona kannustusta ja huomiota, ei se tarkoita sitä, että tulevaisuutesi on samantekevä. Mutta se saattaa tarkoittaa sitä, että joudut itse ehkä ottamaan nuorena enemmän vastuuta siitä. Siksi kannattaakin kuraattorin antaa tulla juttelemaan kotioloistasi, tai ehkäpä ainakin itse jutella asioista hänen kanssaan, tai ainakin jonkun luotettavan aikuisen kanssa.

      Toivottavasti et jää yksin tilanteesi kanssa, vaan jatkat tällä rohkealla tiellä ja juttelet tilanteesta koulussa, tai esimerkiksi paikkakuntasi nuoriso- tai erityisnuorisotyöntekijöiden kanssa. Heitä löydät paikkakuntasi nuorisotoimesta tai seurakunnastasi. Jos paikkakunnallasi on Saapas-toimintaa, on siellä myös erityisnuorisotyöntekijä, joka voi auttaa sinua eteenpäin. Netissä voit puhua enemmän vaikkapa täältä linkistä http://www.apua.info/fi- FI/auttavatverkkopalvelut/ löytyvissä nettipalveluissa.

      Sinulle on apua ja tukea, sinuun uskotaan ja sinua kannustetaan. Sinä olet tärkeä ja merkitset paljon, älä luovuta. Ota rohkeasti yhteyttä paikkakunnallasi tai netissä auttaviin tahoihin.

      Tsemppiä sinulle!

      NettiSaapas, Katja Kajaanista

    • kehäkukka

      Voimia sulle! koita jaksaa tää ysi ja sit muutat vaik muualle opiskelujen perässä mihin alalle aijotkaan.harrastat nukut ja syöt hyvin selviät.Keskity opiskeluun vaik olis vaikeaa ajattele itesäsi!Pääset varmasti kouluun ysin jälkeen lukemaan alaa mitä haluat työksesi tehdä,älä anna kenenkään masentaa sinua.Usko itseesi susta on vaikka mihin!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      120
      1301
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      122
      1163
    3. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      48
      1133
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      138
      1013
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      99
      853
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      317
      802
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      714
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      636
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      49
      619
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    Aihe