mitä teen??

masentunu??

Moikka!! Olenko masentunut vai mikä vaivaa? Illalla aina alkaa pyöriä mielessä kaikki pahat asiat ja en jaksa tehä mitään... Itsetuhoisia ajatuksia tulee iltasin mut tosi harvoin. En jaksa opiskella tai muutakaan. Päivällä oon ihan normaali ja mikään ei vaivaa joten en usko et oisin masentunu. Ärsyttää kyllä aika usein, joskus koulussakin mut harvemmin. Kaverit asuu kauempana joten en tee yleensä kotona mitään ja on tosi levoton olo muutenki. Kävelen ympäri taloa ja en pysty keskittyy mihinkään. Kuraattori/sossu haluaa jutella meijän perheen jäsenten kanssa kotioloista jotka on mitä on. Veli aina sekoilee ja on usein sairaalassa esim. on ajanu humalassa ojaaan... , vanhemmat aina huutaa, toisilleen, sisko saattaa olla masentunu,kaikki aina "riehuu" täällä... En kyllä välitä siitä ja välillä tuntuu etten välitä mistään. En koskaan itke jos joku läheinen vaikka kuolee, koska kaikki kuolee joskus,jotku ennemmin ku toiset joten mitä sitä pillittämään. Saan kokeista nelosia ja vitosia. En osaa tehä mitään ite. Mut en vaan välitä. Ei kukaan muukaan välitä... aina ku näytän huonon/hyvän kokeen vanhemmille yleisin vastaus on jaa. En oo sosiaalinen ja kaikki sosiaaliset tilanteet uusien ihmisten ahdistaa ja yritän aina välttää niitä.itsetunto ei oo mikään paras ja vältän myös tilanteita missä pitää mennä luokan eteen vaikka Se tarkoittaa että saan jostain esitelmästä nelosen. Meijän perheessä ei jutella mistään.kaikki on vaa omissa oloissa. Oon siis 9. luokalla Ja en haluu hakee mihinkään kouluun koska en varmaan pääse mihinkään minne haluun ja Se on myös osa syy miks en opiskele. En osaa puhua muille ihmisille mun ajatuksista joten tulin sit tänne... Voisko joku kertoo mitä mä teen?? Älkää valittako kirjotusvirheistä koska oon kännykällä ja anteeks jos on sekavaa ku en oo puhunu/kirjottanu näitä "ajatuksia" aikaisemmin. Kysykää vaan koska tiiän et paljon asioita jäi pois. Nyttenki mietin lähettäskö tän koska en haaluais et tätä asiaa vähätellään, koska sekin kuuluu mun päivittäiseen elämään. Kukaan ei usko muhun ja enään en usko itekkään. Jos saan kokeesta jonkun seiskan Nii kaikki on sillai O.O wtf? Sisko sanoo usein että en pääse mihinkään kouluun koska oon niin p..ka kaikessa.. -.- en jaksaisi enään, mut niinku sanoin nää asiat ei oo mun mielessä päivällä ja jos on niin hetkellisesti vaan. En osaa keskittyä mihinkään niinku ennen.. Auttakaa joku koska en tiiä oonko masentunu vai en. Ei tunnu et oisin "masentunu" muutaku illalla.. Mitä tää on??? Anteeks vielä ku tuli tämmönen romaani mut kiitti niille jotka tän jakso lukee:)

2

62

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Moi!

      Sinä olet tärkeä ja sinulla on väliä. Ja olet rohkeakin, koska kirjoitit viestin tänne! Vaikka et saa kotona kannustusta ja huomiota, ei se tarkoita sitä, että tulevaisuutesi on samantekevä. Mutta se saattaa tarkoittaa sitä, että joudut itse ehkä ottamaan nuorena enemmän vastuuta siitä. Siksi kannattaakin kuraattorin antaa tulla juttelemaan kotioloistasi, tai ehkäpä ainakin itse jutella asioista hänen kanssaan, tai ainakin jonkun luotettavan aikuisen kanssa.

      Toivottavasti et jää yksin tilanteesi kanssa, vaan jatkat tällä rohkealla tiellä ja juttelet tilanteesta koulussa, tai esimerkiksi paikkakuntasi nuoriso- tai erityisnuorisotyöntekijöiden kanssa. Heitä löydät paikkakuntasi nuorisotoimesta tai seurakunnastasi. Jos paikkakunnallasi on Saapas-toimintaa, on siellä myös erityisnuorisotyöntekijä, joka voi auttaa sinua eteenpäin. Netissä voit puhua enemmän vaikkapa täältä linkistä http://www.apua.info/fi- FI/auttavatverkkopalvelut/ löytyvissä nettipalveluissa.

      Sinulle on apua ja tukea, sinuun uskotaan ja sinua kannustetaan. Sinä olet tärkeä ja merkitset paljon, älä luovuta. Ota rohkeasti yhteyttä paikkakunnallasi tai netissä auttaviin tahoihin.

      Tsemppiä sinulle!

      NettiSaapas, Katja Kajaanista

    • kehäkukka

      Voimia sulle! koita jaksaa tää ysi ja sit muutat vaik muualle opiskelujen perässä mihin alalle aijotkaan.harrastat nukut ja syöt hyvin selviät.Keskity opiskeluun vaik olis vaikeaa ajattele itesäsi!Pääset varmasti kouluun ysin jälkeen lukemaan alaa mitä haluat työksesi tehdä,älä anna kenenkään masentaa sinua.Usko itseesi susta on vaikka mihin!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      61
      1407
    2. Rakkauden riemuvoitto

      Valta voidaan voittaa tiedolla. Mutta tieto on huonompi kuin kauneus, hellyys ja rakkaus. Siksi kauneus on vallan ja tie
      Hindulaisuus
      349
      1131
    3. 37
      812
    4. SINÄ nainen hyvin läheltä

      Pidän sinusta. Mutta mene ensin juttelemaan lääkärin luokse, ja hoida itsesi kuntoon. Sit kun sä olet kunnossa, niin mä
      Ikävä
      70
      796
    5. Nainen mitä tekisit

      Joutuisit tekemään miehelle ja sinulle tai sinulle ja miehellesi ja kahdelle lapselle ruokaa ja kaapista löytyy 2 litraa
      Sinkut
      157
      765
    6. Siis ei ole edes mahdollista

      että ei törmätä, ei sit millään vaikka päällä hyppisi
      Ikävä
      42
      752
    7. Ajatus aamuun

      Tämä jollekin tärkeälle. On asioita mistä jutellaan, on asioita mistä vitsaillaan, on myös asioita mistä ei puhuta kenen
      Ikävä
      48
      722
    8. Martina kauniina lehtihaastattelussa

      Martina antoi hyväntuulisen haastattelun lehteen. Tyylikkäitä kuvia ja kivoja vaatteita kauniilla Martinalla.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      182
      695
    9. Minä en luota sinuun yhtään nainen

      ja aistin että yrität taas satuttaa henkisesti koska tiedät että olet heikkouteni joten siksi tein mitä tein mutta en ki
      Ikävä
      44
      679
    10. J-miehelle

      haluan kertoa että olet edelleen mulle rakas. Ajattelen sinua päivittäin kulta.
      Ikävä
      49
      632
    Aihe