Ihmelahjat lakkasivat apostolien ajan jälkeen.
Nykyisellä uskollaparantamisella ei ole Jumalan hyväksyntää
16
55
Vastaukset
- pyh!
Eivät lakanneet, mutta tällä hetkellä Jumala ei niitä käytä, koska Hän ei kilpaile paholaisen kanssa. Vielä tulee aika, jolloin Hän näyttää mahtinsa ihmelahjojen avulla seurakunnassaan.
- 2+7
Pyhän Hengen ohjauksessa saan pieniä selviä ohjeita, mitkä auttavat välillä minuutilleen. Tai saman hengen vaikutuksesta voin kestää asioita, joita muuten en kestäisi. Se edellyttää kyllä jatkuvaa yhteyden pitoa ns. yläkertaan. Rukoilen hengessä Jeesuksen nimessä.
Lääkärien todisteluista huolimatta saimme lapsen. Mikä muu sellainen on, kuin Jumalan ihme?!
Uskovien rukousten avulla viimeiset koetukset ovat siirtyneet. Kyllä Jumala vaikuttaa edelleen. Suuret ihmeet tulevat myöhemmin. Tosin itselleni oli suurin lapsen saaminen:)
Miten niin ei ole Jumalan hyväksyntää? Lupauksen mukaan teemme suurempiakin ihmeitä, mitä Jeesus teki. Eikä yksikään kirjain poistu Raamatusta. Vai onko kirjasi jokin sepitelmä valituista kohdista? Jos niin on, olet eksytetty.- Siunaus ja ihme
Hyvä kirjoitus - tosin jokainen ihminen on Jumalan ihme .. Nyt en kutsuisi tätäkään ihmeeksi vaan Jumalan siunaukseksi ..ja se onkin paljon parempi kuin mikään ohme..
Hei-
Jumalan Hengen lahjat ovat todellisia kaikessa ajassa.
Miksi Jumala jättäisi tärkeiden aikojen ihmiset ja uskovaiset ilman lahjojaan ?
Pyhä Hengen lahjoilla ei ole aikarajaa, ne toimivat yhtä varmasti kuin Jumala on olemassa eikä jätä kansaansa yksin, vaan on Pyhän Hengen ominaisuudessa 1 Kor 12 lahjoilla, Ylipapin henkilökohtaisella läsnäololla Hebr 2:17-18, 4:14-16, sekä enkeleiden välityksellä Hebr 1:14 vaikuttamassa ihmisen pelastuksen, uskon elämän ylläpitämisen ja uskoon tulon eteen.
Hengen lahjat toimivat voimallisti apostolisena aikana, mutta eivät kadonneet ristillä minnekään. Lahjojen halukkaista vastaanottajista on ollut pulaa, vain tämä on este.
Seurakunnat ovat viileitä verrattuna moneen muuhun aikaan historiassa.
Tietenkin että sana on kirjoitettu niin hyvin valmiiksi on asia ettei ole tarvetta lisävaloihin laodikean aikana kun ei halukkaita vastaanottajia. Ei "helmiä sioille heitellä" van pitäisi olla tarvetta lahjoille ja käyttöä sellaisille.
Lähetys saarnaajia on astunut alkuasukkaiden saarelle ja puhuivat heti saaren kielen ?! Esim. mm. Nykyisin joka saarella ainakin yksi puhuu englantia.
(Ei nämä olleet Vartiotorniseuran väkeä.)
Uskonpuhdistuksen aikaan oli lisävalojen tarvetta ja Jumala tahtoville antoi, Ilm 19:10.
>>>>>>>>>>>>>> Mutta aikanamme on pahat henget voimakkaita.
1 Tim 4.
Tämäkin näkökulma on ja nämä henget osaavat isoja asioita, niillä on tuhansien vuosien kokemus ihmisten pettämisessä; Ilm 13 mm.
Siunauksia
Jari Laurila
keskustelijaKAIKKI armolahjat ovat voimassa uudessa liitossa. Pyhä Henki jakaa niitä lapsilleen, kuten Hän parhaaksi näkee.
Eli toiset uskovat eivät saa vaatia esim. että nyt sinulla pitää olla kielillä puhumisen armolahja, koska muuten ei ole "katu-uskottavuutta" karismaatikkojen seurakunnissa, että on saanut täyttyä Pyhällä Hengellä. Monet jättävät karismaattiset seurakunnat juuri tuon takia, koska eivät puhu kielillä "oikeasti". Puolisoni on yksi esimerkki heistä muutaman vuosikymmenen takaa......
Mutta ensin pitää tulla uskoon ja kokea uudestisyntyminen ja tietysti mielellään saada myös henkikaste, että armolahjat alkavat kunnolla näkyä uskovassa.
Hengen hedelmä on sitten taas eri asia. Sen eri "lohkot" pitäisi tulla jokaisessa uudestisyntyneessä näkyviin. Gal.5:22,23: "Mutta Hengen hedelmä on rakkaus, ilo, rauha, pitkämielisyys, ystävällisyys, hyvyys, uskollisuus, sävyisyys ja itsehillintä. Näitä vastaan ei ole laki".
"Mutta kullekin annetaan Hengen ilmoitus yhteiseksi hyödyksi. Niinpä saa Hengen kautta toinen viisauden sanat, toinen tiedon sanat saman Hengen vaikutuksesta; toinen saa uskon samassa Hengessä, toinen taas terveeksitekemisen lahjat siinä yhdessä Hengessä; toinen lahjan tehdä voimallisia tekoja; toinen profetoimisen lahjan, toinen lahjan arvostella henkiä; toinen eri kielillä puhumisen lahjan, toinen taas lahjan selittää kieliä. Mutta kaiken tämän vaikuttaa yksi ja sama Henki, jakaen kullekin erikseen, niinkuin tahtoo" (1.Kor.12:7-11).
Markus 16: 15 Hän sanoi heille: "Menkää kaikkialle maailmaan ja julistakaa evankeliumi kaikille luoduille. 16 Joka sen uskoo ja saa kasteen, on pelastuva. Joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen. 17 Ja niitä, jotka uskovat, seuraavat nämä tunnusmerkit: Minun nimissäni he ajavat pois pahoja henkiä. He puhuvat vierailla kielillä. 18 He tarttuvat käsin käärmeisiin, ja vaikka he juovat tappavaa myrkkyä, se ei vahingoita heitä. He panevat kätensä sairaiden päälle, ja nämä paranevat."Itselläni on myös omia kokemuksia siitä, että J E E S U S parantaa edelleen. Hän on ylösnoussut Herra ja Vapahtaja ja Hän toimii ja elää edelleen! Itse olen rukoillut parantumista oman kipeän haavautuman johdossa nielussa, aivoverenvuoto potilaan, silmä-korva ongelmista kärsivän puolesta ja kahteen ensimmäiseen tuli vastaus HETI ja kolmanteenkin tuli vastaus aika pian, että hän oli terve vaivoistaan. Tämä aivoverenvuodosta kärsivä henkilö ei ollut uskossa, mutta hänen omaisensa sitten todisti hänelle, kun hän parantuminen oli alkanut tapahtumaan tietyyn kellonaikaan, että hänen puolestaan rukoiltiin sillä hetkellä. Lisäksi omassa seurakunnassani on vastaus tullut pahanlaatuisen kasvaimen poistoon rukouksen avulla ja netin kautta (media7) Jumalanpalveluksissa / pitsakirkossa on myös todistettu rukousvastauksia, kun Jeesus parantaa.
- sapatin rikkomisesta
Stork kirjoitti:
Itselläni on myös omia kokemuksia siitä, että J E E S U S parantaa edelleen. Hän on ylösnoussut Herra ja Vapahtaja ja Hän toimii ja elää edelleen! Itse olen rukoillut parantumista oman kipeän haavautuman johdossa nielussa, aivoverenvuoto potilaan, silmä-korva ongelmista kärsivän puolesta ja kahteen ensimmäiseen tuli vastaus HETI ja kolmanteenkin tuli vastaus aika pian, että hän oli terve vaivoistaan. Tämä aivoverenvuodosta kärsivä henkilö ei ollut uskossa, mutta hänen omaisensa sitten todisti hänelle, kun hän parantuminen oli alkanut tapahtumaan tietyyn kellonaikaan, että hänen puolestaan rukoiltiin sillä hetkellä. Lisäksi omassa seurakunnassani on vastaus tullut pahanlaatuisen kasvaimen poistoon rukouksen avulla ja netin kautta (media7) Jumalanpalveluksissa / pitsakirkossa on myös todistettu rukousvastauksia, kun Jeesus parantaa.
Stork ja Jari poissa sapattikokouksesta taas kerran.
Eikö Seurakunnan kokoukset kiinnosta? sapatin rikkomisesta kirjoitti:
Stork ja Jari poissa sapattikokouksesta taas kerran.
Eikö Seurakunnan kokoukset kiinnosta?Storkille on vieraita tulossa iltapäivällä, joten kahdessa paikkaa ei voi olla yhtä aikaa. Mutta eipä hätää netti on auki nettijumalanpalveluksen tähden:
http://media7.adventist.fi/
Kauniita ylistyslauluja sai Storkin laulaa Tamperelaisten mukana, kiitos Jumalalle!
- sana mies
Kaikille vastaajille vastaus Raamatusta:
8. Rakkaus ei koskaan häviä; mutta profetoiminen, se katoaa, ja kielillä puhuminen lakkaa, ja tieto katoaa.
9. Sillä tietomme on vajavaista, ja profetoimisemme on vajavaista.
10. Mutta kun tulee se, mikä täydellistä on, katoaa se, mikä on vajavaista.
1. Kor. 13:8 - 10Ajankohta on pikkaisen pielessä, jos kuvittelet, että tuo kohta tarkoittaa tätä aikaa.... Mitä "täydellistä" nyt on? Pahuus rehottaa maailmassa ja hurjempaan suuntaan ollaan menossa. Kaikki loppuu aikanaan ja armolahjatkin sitten, kun Jeesus saapuu takaisin omiaan noutamaan ja usko muuttuu näkemiseksi. Ehkä Herra on sinulle armollinen, että saisit kokea uskoontulemisen, niin hengelliset silmät aukeaisivat. Siunausta!
- lkjhgfdsdxcvbnm
Stork kirjoitti:
Ajankohta on pikkaisen pielessä, jos kuvittelet, että tuo kohta tarkoittaa tätä aikaa.... Mitä "täydellistä" nyt on? Pahuus rehottaa maailmassa ja hurjempaan suuntaan ollaan menossa. Kaikki loppuu aikanaan ja armolahjatkin sitten, kun Jeesus saapuu takaisin omiaan noutamaan ja usko muuttuu näkemiseksi. Ehkä Herra on sinulle armollinen, että saisit kokea uskoontulemisen, niin hengelliset silmät aukeaisivat. Siunausta!
# 10. Mutta kun tulee se, mikä täydellistä on, katoaa se, mikä on vajavaista.
1. Kor. 13:8 - 10 #
Jakeessa 10 sanotaan "mutta kun tulee (saapuu) se, mikä täydellistä on, katoaa (poistuu) se, mikä on vajavaista (osittaista). - sana mies
Stork kirjoitti:
Ajankohta on pikkaisen pielessä, jos kuvittelet, että tuo kohta tarkoittaa tätä aikaa.... Mitä "täydellistä" nyt on? Pahuus rehottaa maailmassa ja hurjempaan suuntaan ollaan menossa. Kaikki loppuu aikanaan ja armolahjatkin sitten, kun Jeesus saapuu takaisin omiaan noutamaan ja usko muuttuu näkemiseksi. Ehkä Herra on sinulle armollinen, että saisit kokea uskoontulemisen, niin hengelliset silmät aukeaisivat. Siunausta!
Samoin, ihmeteot eivät ole varma todiste Jumalan suosiosta.
22. Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
23. Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.
Matt. 7:22 - 23
24. Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.
Matt. 24:24 - Älä eksy
sana mies kirjoitti:
Samoin, ihmeteot eivät ole varma todiste Jumalan suosiosta.
22. Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
23. Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.
Matt. 7:22 - 23
24. Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.
Matt. 24:24Tämä tarkoittaa siis sitä että myös s'aatana ja demonit osaa parantaa sairaita. Älkää eksykö.
- Jumala On
Tämä kansa hakee merkkiä mutta sille ei anneta muuta merkkiä kuin Joonaan merkki - sanoi Jeesus .. Me olemme sellaisia sokeita merkin pyytäjiä vaikka meillä on merkkejä kaikkialla ja mitä enemmän me opimme kaikesta olevasta sitä enemmän ihmettelemistä meillä on -- Voi sitä Jumalan viisautta ..
Usko paranemiiseen auttaa .. se on todettu ihan lääketieteellisesti todeksi..
Jos nyt kuitenkin tarkoitat sitä että joku postisiirtopastori heilauttaa kättään jonkun päänpäällä ja hups ihminen on parantunut kuolemaan vievästä sairaudesta .. niin olet ihan oikeassa ..
Valitettavasti monet maailmankuulut pastorit uskottelevat ihmisille että heidän käsiensä alla ihmiset parantuvat kun Jeesus heidät parantaa .. kyllä he kuolevat aivan samalla tavalla kuin jos eivät olisi siellä käsien alla olleetkaan.
Mutta olen itse läheltä nähnyt parikin vakavaa sairautta joiden paranemisessa Jumala voi ihmistä siunata ja ihminen voi siten saada apua paranemiselleen Jo Jumallan sana on suureksi avuksi monelle .. siitä saa ymmärrystä ja toivoa myös kun puhutaan paranemisesta.
Raamattu puhuu kuitenkin syntisen paranemisesta ensimmäisen ylösnousemuksen jälkeen - niiden 1000 vuoden aikana jolloin Jeesus hallitsee ..
Malakia 4 kertoo siitä ja Paavali 1 Kor. 20 ja eteenpäin ..
- Mutta nytpä Kristus on noussut kuolleista, esikoisena kuoloon nukkuneista. Sillä koska kuolema on tullut ihmisen kautta, niin on myöskin kuolleitten ylösnousemus tullut ihmisen kautta. Sillä niinkuin kaikki kuolevat Aadamissa, niin myös kaikki tehdään eläviksi Kristuksessa, mutta jokainen vuorollaan: esikoisena Kristus, sitten Kristuksen omat hänen tulemuksessaan; sitten tulee loppu, kun hän antaa valtakunnan Jumalan ja Isän haltuun, kukistettuaan kaiken hallituksen ja kaiken vallan ja voiman. Sillä hänen pitää hallitseman "siihen asti, kunnes hän on pannut kaikki viholliset jalkojensa alle". Vihollisista viimeisenä kukistetaan kuolema. Sillä: "kaikki hän on alistanut hänen jalkojensa alle". Mutta kun hän sanoo: "kaikki on alistettu", niin ei tietenkään ole alistettu se, joka on alistanut kaiken hänen allensa. Ja kun kaikki on alistettu Pojan valtaan, silloin itse Poikakin alistetaan sen valtaan, joka on alistanut hänen valtaansa kaiken, että Jumala olisi kaikki kaikissa.
Myös Ilm. 22: 1 >> kertoo
Enkeli näytti minulle elämän veden virran, joka kristallinkirkkaana kumpuaa Jumalan ja Karitsan valtaistuimesta. Kaupungin valtakadulla, virran haarojen keskellä kasvoi elämän puu. Puu antaa vuodessa kahdettoista hedelmät, uuden sadon kerran kuukaudessa, ja sen lehdistä kansat saavat terveyden.
alexalex.kasi kirjoitti: «Usko paranemiiseen auttaa .. se on todettu ihan lääketieteellisesti todeksi..»
Tuo on totta.
Sillä, minkä uskonnon tai kulttuurin piirissä tuo uskominen tapahtuu, ei ole merkitystä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!
"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its3858458Eemeli Peltonen teki itsemurhan eduskuntatalossa
Kevyet mullat sitten vaan. Ei mulla muuta.1732810- 131152
- 76998
Sylikkäin.
Sylikkäin, suudellen. Milloin haluaisit näin nainen tehdä ? Vain häntä ajatellen 😘. Tietenkin jos häntä asia kiinnosta61903- 25896
- 55863
- 64832
- 46806
Eemeli Peltosen viimeinen postaus Facebookissa!
"Olen ollut kevätistuntokauden viimeisillä viikoilla paljon poissa eduskuntatyöstä. Sain toukokuussa hyvää hoitoa HUSiss72792