Matkustaneet Japaniin?

sinne haluava

Hei!

Oletteko käyneet Japanissa? Millainen elämys se oli? Oliko kaikki kallista? Paljonko matka maksoi?

Haluaisin kovasti päästä Japaniin, mutta siihen ei nyt ole vara. Olisin kiitollinen jos täällä olisi matkan kokennut :)

P.S. Jos on kuvia, niin laittakaa mukaan! Voisi olla mukavaa katsoa niitä :)

5

1068

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kkj

      Olen asunut yhteensä vuoden Japanissa ja pidän maasta suunnattomasti. Lyhyesti sanottuna Japani on miellyttävä ja mukava, parhaiten sitä kuvaa sana convenient. Jotkut asiat maassa ovat kalliita, kuten matkustaminen ja hotellit, toiset halpoja kuten ruoka. Myös vaatteet ja monet käyttöesineet ovat halpoja, jos ei osta tavarataloista, vaan erityisistä liikkeistä. Japanissa halpakin on yleensä todella laadukasta, päinvastoin kuin meillä, jossa ei kallis hintakaan takaa hyvää laatua. Kaikenkaikkiaan Japani on niin iso maa, että kaikille löytyy jotain: kalliin etsijälle kallista, halvan etsijälle halpaa.

      Kalleus on kiinni myös vaihtokurssista. Tällä hetkellä maa on aivan kohtuullisen hintainen suomalaisen kukkarolle. Hyviä puolia on myös turvallisuus, en ole edes Suomessa tuntenut oloa yöaikaan liikkuessa niin turvalliseksi kuin jättimäisessä Tokiossa. Huonona puolena on monesti heikko englannin osaaminen, mutta yllättävän hyvin pärjää vaikka ilman kieltä. Ravintoloissa on usein kuvallinen menu ja ulkopuolella on yleensä muoviset mallit aterioista. Niistä voi vaikka käydä osoittamassa haluamansa.

      Olen kuullut monelta ystävältäni, että maa joka eniten on tehnyt heihin vaikutusta, on nimenomaan Japani.

    • Usagi-Yojimbo

      Hinku Japaniin täälläkin, ja tuli mieleen josko sais jonkun matkatoimiston järkkäämään matkan halvemmalla jos matkalaisia on useampi? Oon kiertäny kotikaupungin kaikki matkatoimistot ja yhdessäkään ei ole valmismatkoja japaniin, ehkä kysynnän puute?
      Mut ilmotelkaa jos joku on menossa japaniin, vois jutella hinnoista,työstä,matkan hinnoista ja just tosta kimppamatkustus mahdollisuudesta.
      voi tulla orpo olo jos yksinänsä lähtee, eikä oo ennen ollu edes ruotsissa :D

      oitomashimasu,matane.

      • Käynyt

        Mun kokemuksen perusteella en "suosittele" Japania jos ei ole opasta tai jos ei osaa kieltä. Englantia ei puhuta oikeastaan lainkaan, Japania taas sitäkin enemmän. On hämmentävää seistä kaupan kassalla kun kassa hölöttää jotain japaniksi, selkeästi on joku ongelma, ja kun sanoo japaniksi että en puhu japania he alkavat hölöttää kaksi kertaa enemmän. :/

        No, kaunista siellä kyllä on, ja täysin erilaista kuin Suomessa, eli varmasti on mieleenpainuva kokemus. Mutta kielimuuri on valtaisa jos ei puhu kuin englantia.


      • matkustaja
        Käynyt kirjoitti:

        Mun kokemuksen perusteella en "suosittele" Japania jos ei ole opasta tai jos ei osaa kieltä. Englantia ei puhuta oikeastaan lainkaan, Japania taas sitäkin enemmän. On hämmentävää seistä kaupan kassalla kun kassa hölöttää jotain japaniksi, selkeästi on joku ongelma, ja kun sanoo japaniksi että en puhu japania he alkavat hölöttää kaksi kertaa enemmän. :/

        No, kaunista siellä kyllä on, ja täysin erilaista kuin Suomessa, eli varmasti on mieleenpainuva kokemus. Mutta kielimuuri on valtaisa jos ei puhu kuin englantia.

        Samanlaistahan se on muuallakin matkaillessa, ei kaupan kassat puhu monessakaan maassa sanakaan englantia. Yleensä yritetään pärjätä elekielellä.


      • hätää...
        matkustaja kirjoitti:

        Samanlaistahan se on muuallakin matkaillessa, ei kaupan kassat puhu monessakaan maassa sanakaan englantia. Yleensä yritetään pärjätä elekielellä.

        Japsissa pärjää "kielitaidoton" mainiosti, missään muualla ei ole niin kohteliasta ja avuliasta väkeä vaikka kielimuuri erottaisikin. Tokiossa ja missä nyt retkeilin lähiseuduilla, englannilla pärjäsi mainiosti.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      521
      5508
    2. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      19
      1911
    3. Aivan täysin tahallinen teko

      Ei mitään puolusteluja, eikä selittelyitä. Kuljettajalle kerrottiin asiasta siinä paikanpäällä, mutta silti hän ajoi ves
      Suomussalmi
      106
      1680
    4. Mainehaitta metsäkonefirmalle

      Hukkajoen tapahtumista liikkuu paljon huhuja. Eikö kannattaisi julkaista raakkuja tuhonneen metsäkoneyrityksen nimi, kos
      Suomussalmi
      72
      1661
    5. Olet saanut minut sekoamaan

      Tunteiden ristiaallokossa vellominen on ollut melkoinen kokemus. Ei kukaan ole saanut minua niin raiteiltaan kuin sinä.
      Ikävä
      28
      1527
    6. Suomussalmi saatu vihdoin maailmankartalle!

      Nyt kun Suomussalmi on vihdoin viimein saatu ennennäkemättömällä tavalla maailman tietoisuuteen niin voitaisiin järjestä
      Suomussalmi
      57
      1510
    7. Oho! Maajussi-Kallelta pakit saanut morsioehdokas Miss Suomi -kisoissa! Tunnistaisitko hänet nyt?

      Hmm, tunnistaisitko?!? Onnea missihulinoihin! Lue lisää ja katso kuvat: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-maajussi-
      Suomalaiset julkkikset
      0
      1245
    8. Myönnän sinulle nyt

      Että olen erittäin mustasukkainen sinusta jo nyt. Ikävä on tämä tunne, kun tietämättömyyden solista nousee myrkkyä miele
      Ikävä
      59
      1154
    9. Olen käyttäytynyt ristiriitaisesti

      eikä minusta varmaankaan ota mitään selvää. Se johtuu siitä, kun järki sanoo ei, ei, ei ja sydän sanoo kyllä, kyllä, kyl
      Ikävä
      65
      994
    10. Pysytäänkö nainen

      edelleen yhtä viileän tyynenä kun nähdään. Uskotko että tahtoessani saisin murettua tyyneytesi hyvin helposti.
      Ikävä
      57
      975
    Aihe