Linux vastaisuus

31337

Käväsin juuri katsomassa jippiin atk palstaa ja kyllä on aika teiniX meno päällä.

Tuolla on ihan mahdotonta saada asiallista keskustelua aikaan. Jos mainitseekin sanan Linux saa heti 1000lb kuraa niskaan. Ihme tohua.

Miksi se Linux on niin kamala?! Ahdistaako Windowsilla counterstrikeä pelaavia niin paljon Linux että Linux käyttäjiäkin pitää nyt herjata?!

Ei sielä edes tiedetä mitä on opensource. Jos joku sanoo että koodaa ammatikseen linuxille softaa niin heti luullaan että se on ilmaista ja vaaditaan koodia näytille. Eikö Linuxlle saisi olla kaupallisia softia?
Ihme peeloilua...

7

695

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mdk9.2noob

      Itse pelasin yhdessä elämänvaiheessani counter-strikeä mandrakella :O

    • feint

      Ei ne palstan pitäjät mitään ATK palstaa halua siellä edes yrittää pitää , ehkä tärkein poitti heille on saada keskustelu foorumi syrjäytyneille pervoille jotka eivät uskalla turpaansa ja onnetonta olemustaan esitelle edes kotikadullaan .

    • Seppot

      Kävin jippii.fiissä, siellä ne keskustelut joissa oli asiallista sisältöa koskivat pelkästään Windowsseja (luin vain sen verran että sain yleiskuvan) kaikki keskustelut joissa oli linuks mukana kuuluisivat tänne sodat palstalle eli selvästikin suuresti älykkäät linuks uskovaiset tekevät maailmanvalloitustyötään siellä missä niitä ei kukaan kaipaa. Toisaalta ymmärrän vähän kun viimeisessä verkkoyhteys ohjelmassa joku asiantuntija arvioi linuksin osuudeksi 0.5-3%. Muita arvioita mihin olen törmännyt on 1% 2% ja googlella oli vuonna 2003 vielä nähtävissä tilasto joista näki hakijoiden selaimien ja käyttöjärjestelmien osuuden, viimeinen ja suurin luku linuksille oli 1% Ja sitten kun tuo enimmillään 3%:n osuus pitää jakaa riittävän monen erilaisen linuks viritelmän kanssa...

      • koska

        kukaan ei todellisuudessa pysty sanomaan paljonko on linux-käyttäjiä, eikä tiedetä sitäkään paljonko on ns. sekakäyttäjiä joilla on koneessaan sekä Windows että linux.

        Joten älähän Seppo kanna huolta, kyllä linuxin yleisyys lisääntyy. Hitaasti mutta varmasti.

        Monet ei vain tiedä mitä etua on linuxista, monet ei edes tiedä linuxin olemassa olosta vaikka siitä on paljon puhuttukin, ja monet eivät tiedä mistä sen saa. Moni ei myöskään vaivaudu vaihtamaan koska kuten siinä ohjelmassakin sanottiin, monet isot valmistajat laittavat koneisiin valmiiksi windowsin jolloin käyttäjällä on jo käyttis eikä silloin moni edes tule ajatelleeksikaan linuxin käyttöä, siitäkin huolimatta että linux olisi edullisempi ja turvallisempi vaihtoehto. Tämä juuri tuon Microsoftin harjoittaman pakkosyötön vuoksi.


      • m30-joku on rekisteröinyt sen?

        Täällä sotien melskeissä saa kirjoitella nimimerkein ja heitellä pahojakin herjoja.. Saisiko nyt kysyä kuitenkin muutaman nimimerkkikohtaisen kysymyksen

        - Miksi vihaat Linuxia?

        - Haluaisitko että maailmassa olisi vain Microsoft -käyttöjärjestelmä , -Office -Mediaplayer .. sekä Microsoft-polttaineensuihkutus autoissa, Microsoft -videot, Microsoft-kännykkä jne?

        - Eikö sinusta ole vaarallista että yksi yritys hallitsee koko markkinoita?

        -Onko sinusta oikein että Microsoft lupaa joka kolmas vuosi että seuraava Windows on ~ täydellinen. Sitten se on samanlainen p*ska kuin edellisetkin. Tätä myydään monopolin turvin 70% katteella - onko se reilua ja suoraselkäistä liiketoimintaa?

        -Oletko kokeillut Mäkkiä / OS X ?


      • seppot
        m30-joku on rekisteröinyt sen? kirjoitti:

        Täällä sotien melskeissä saa kirjoitella nimimerkein ja heitellä pahojakin herjoja.. Saisiko nyt kysyä kuitenkin muutaman nimimerkkikohtaisen kysymyksen

        - Miksi vihaat Linuxia?

        - Haluaisitko että maailmassa olisi vain Microsoft -käyttöjärjestelmä , -Office -Mediaplayer .. sekä Microsoft-polttaineensuihkutus autoissa, Microsoft -videot, Microsoft-kännykkä jne?

        - Eikö sinusta ole vaarallista että yksi yritys hallitsee koko markkinoita?

        -Onko sinusta oikein että Microsoft lupaa joka kolmas vuosi että seuraava Windows on ~ täydellinen. Sitten se on samanlainen p*ska kuin edellisetkin. Tätä myydään monopolin turvin 70% katteella - onko se reilua ja suoraselkäistä liiketoimintaa?

        -Oletko kokeillut Mäkkiä / OS X ?

        Syy miksi vihaan linuksia on se että en osaa sitä käyttää enkä osaa opetella ja minulla on lisäksi lukihäiriö.

        Olisi hienoa jos maailmassa olisi vain yksi yhtiö joka valmistaisi kaiken. Se voisi olla ihan hyvin Microsoft. Kun yksi yritys hallitsee markkonoita niin ainakin tietää mitä saa.

        Ja en ole kokeillut mäkkiä koska minulla ei ole oikeastaan varaa siihen. Olen saanut nykyisen tietokoneeni lahjaksi ja en varmaan osaisi edes opetella maccia tai macos äksää.

        pahoittelen että olen olemassa


      • seppot kirjoitti:

        Syy miksi vihaan linuksia on se että en osaa sitä käyttää enkä osaa opetella ja minulla on lisäksi lukihäiriö.

        Olisi hienoa jos maailmassa olisi vain yksi yhtiö joka valmistaisi kaiken. Se voisi olla ihan hyvin Microsoft. Kun yksi yritys hallitsee markkonoita niin ainakin tietää mitä saa.

        Ja en ole kokeillut mäkkiä koska minulla ei ole oikeastaan varaa siihen. Olen saanut nykyisen tietokoneeni lahjaksi ja en varmaan osaisi edes opetella maccia tai macos äksää.

        pahoittelen että olen olemassa

        ".. enkä osaa opetella .." Aika ristiriitainen kommentti. Miten mitään asiaa voisi osata kunnolla ennen opettelemista ? En minäkään osannut käyttää Linuxia alussa.

        "Olisi hienoa jos maailmassa olisi vain yksi yhtiö joka valmistaisi kaiken."

        Kommunismiako.. https://www.blackhats.org/fun/nerd/opensource.html


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      123
      1205
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      884
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      87
      767
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      19
      726
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      93
      707
    6. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      281
      690
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      626
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      32
      583
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      543
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      115
      511
    Aihe