Linux vastaisuus

31337

Käväsin juuri katsomassa jippiin atk palstaa ja kyllä on aika teiniX meno päällä.

Tuolla on ihan mahdotonta saada asiallista keskustelua aikaan. Jos mainitseekin sanan Linux saa heti 1000lb kuraa niskaan. Ihme tohua.

Miksi se Linux on niin kamala?! Ahdistaako Windowsilla counterstrikeä pelaavia niin paljon Linux että Linux käyttäjiäkin pitää nyt herjata?!

Ei sielä edes tiedetä mitä on opensource. Jos joku sanoo että koodaa ammatikseen linuxille softaa niin heti luullaan että se on ilmaista ja vaaditaan koodia näytille. Eikö Linuxlle saisi olla kaupallisia softia?
Ihme peeloilua...

7

629

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mdk9.2noob

      Itse pelasin yhdessä elämänvaiheessani counter-strikeä mandrakella :O

    • feint

      Ei ne palstan pitäjät mitään ATK palstaa halua siellä edes yrittää pitää , ehkä tärkein poitti heille on saada keskustelu foorumi syrjäytyneille pervoille jotka eivät uskalla turpaansa ja onnetonta olemustaan esitelle edes kotikadullaan .

    • Seppot

      Kävin jippii.fiissä, siellä ne keskustelut joissa oli asiallista sisältöa koskivat pelkästään Windowsseja (luin vain sen verran että sain yleiskuvan) kaikki keskustelut joissa oli linuks mukana kuuluisivat tänne sodat palstalle eli selvästikin suuresti älykkäät linuks uskovaiset tekevät maailmanvalloitustyötään siellä missä niitä ei kukaan kaipaa. Toisaalta ymmärrän vähän kun viimeisessä verkkoyhteys ohjelmassa joku asiantuntija arvioi linuksin osuudeksi 0.5-3%. Muita arvioita mihin olen törmännyt on 1% 2% ja googlella oli vuonna 2003 vielä nähtävissä tilasto joista näki hakijoiden selaimien ja käyttöjärjestelmien osuuden, viimeinen ja suurin luku linuksille oli 1% Ja sitten kun tuo enimmillään 3%:n osuus pitää jakaa riittävän monen erilaisen linuks viritelmän kanssa...

      • koska

        kukaan ei todellisuudessa pysty sanomaan paljonko on linux-käyttäjiä, eikä tiedetä sitäkään paljonko on ns. sekakäyttäjiä joilla on koneessaan sekä Windows että linux.

        Joten älähän Seppo kanna huolta, kyllä linuxin yleisyys lisääntyy. Hitaasti mutta varmasti.

        Monet ei vain tiedä mitä etua on linuxista, monet ei edes tiedä linuxin olemassa olosta vaikka siitä on paljon puhuttukin, ja monet eivät tiedä mistä sen saa. Moni ei myöskään vaivaudu vaihtamaan koska kuten siinä ohjelmassakin sanottiin, monet isot valmistajat laittavat koneisiin valmiiksi windowsin jolloin käyttäjällä on jo käyttis eikä silloin moni edes tule ajatelleeksikaan linuxin käyttöä, siitäkin huolimatta että linux olisi edullisempi ja turvallisempi vaihtoehto. Tämä juuri tuon Microsoftin harjoittaman pakkosyötön vuoksi.


      • m30-joku on rekisteröinyt sen?

        Täällä sotien melskeissä saa kirjoitella nimimerkein ja heitellä pahojakin herjoja.. Saisiko nyt kysyä kuitenkin muutaman nimimerkkikohtaisen kysymyksen

        - Miksi vihaat Linuxia?

        - Haluaisitko että maailmassa olisi vain Microsoft -käyttöjärjestelmä , -Office -Mediaplayer .. sekä Microsoft-polttaineensuihkutus autoissa, Microsoft -videot, Microsoft-kännykkä jne?

        - Eikö sinusta ole vaarallista että yksi yritys hallitsee koko markkinoita?

        -Onko sinusta oikein että Microsoft lupaa joka kolmas vuosi että seuraava Windows on ~ täydellinen. Sitten se on samanlainen p*ska kuin edellisetkin. Tätä myydään monopolin turvin 70% katteella - onko se reilua ja suoraselkäistä liiketoimintaa?

        -Oletko kokeillut Mäkkiä / OS X ?


      • seppot
        m30-joku on rekisteröinyt sen? kirjoitti:

        Täällä sotien melskeissä saa kirjoitella nimimerkein ja heitellä pahojakin herjoja.. Saisiko nyt kysyä kuitenkin muutaman nimimerkkikohtaisen kysymyksen

        - Miksi vihaat Linuxia?

        - Haluaisitko että maailmassa olisi vain Microsoft -käyttöjärjestelmä , -Office -Mediaplayer .. sekä Microsoft-polttaineensuihkutus autoissa, Microsoft -videot, Microsoft-kännykkä jne?

        - Eikö sinusta ole vaarallista että yksi yritys hallitsee koko markkinoita?

        -Onko sinusta oikein että Microsoft lupaa joka kolmas vuosi että seuraava Windows on ~ täydellinen. Sitten se on samanlainen p*ska kuin edellisetkin. Tätä myydään monopolin turvin 70% katteella - onko se reilua ja suoraselkäistä liiketoimintaa?

        -Oletko kokeillut Mäkkiä / OS X ?

        Syy miksi vihaan linuksia on se että en osaa sitä käyttää enkä osaa opetella ja minulla on lisäksi lukihäiriö.

        Olisi hienoa jos maailmassa olisi vain yksi yhtiö joka valmistaisi kaiken. Se voisi olla ihan hyvin Microsoft. Kun yksi yritys hallitsee markkonoita niin ainakin tietää mitä saa.

        Ja en ole kokeillut mäkkiä koska minulla ei ole oikeastaan varaa siihen. Olen saanut nykyisen tietokoneeni lahjaksi ja en varmaan osaisi edes opetella maccia tai macos äksää.

        pahoittelen että olen olemassa


      • seppot kirjoitti:

        Syy miksi vihaan linuksia on se että en osaa sitä käyttää enkä osaa opetella ja minulla on lisäksi lukihäiriö.

        Olisi hienoa jos maailmassa olisi vain yksi yhtiö joka valmistaisi kaiken. Se voisi olla ihan hyvin Microsoft. Kun yksi yritys hallitsee markkonoita niin ainakin tietää mitä saa.

        Ja en ole kokeillut mäkkiä koska minulla ei ole oikeastaan varaa siihen. Olen saanut nykyisen tietokoneeni lahjaksi ja en varmaan osaisi edes opetella maccia tai macos äksää.

        pahoittelen että olen olemassa

        ".. enkä osaa opetella .." Aika ristiriitainen kommentti. Miten mitään asiaa voisi osata kunnolla ennen opettelemista ? En minäkään osannut käyttää Linuxia alussa.

        "Olisi hienoa jos maailmassa olisi vain yksi yhtiö joka valmistaisi kaiken."

        Kommunismiako.. https://www.blackhats.org/fun/nerd/opensource.html


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      391
      4976
    2. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      285
      2761
    3. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      155
      1985
    4. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      104
      1668
    5. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      85
      1533
    6. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      63
      1397
    7. Onkohan sulla enää tunteita

      kun nähdään seuraavan kerran? Niin hyvä fiilis on ollut viime aikoina, että se on nyt pahin pelkoni. Oletkohan unohtanut
      Ikävä
      51
      1390
    8. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      61
      1377
    9. Kylpyläsaaren Lomakylän kahvilaravintola

      Kävimme syömässä Kylpyläsaaressa. "Naudanliha burgeri" maksoi 18,90 euroa ja lisäksi limsa 4,50 euroa. Annoksen hinnaks
      Haapavesi
      64
      1334
    10. Rakkauden riemuvoitto

      Valta voidaan voittaa tiedolla. Mutta tieto on huonompi kuin kauneus, hellyys ja rakkaus. Siksi kauneus on vallan ja tie
      Hindulaisuus
      349
      1111
    Aihe