Eesti tv näkymään

eesti keel

Haluaisin saada Viron tv:n näkymään Pohjois-Karjalassa. Onko mitään mahdollisuuksia? Mies on uusimassa tv-systeemejä. Minun ainut toive on saada näkymään Viron tv. En juuri katsele telkkaa, mutta Viron kieltä haluaisin oppia lisää. Kirjoitettua kieltä luen sujuvasti jo, kirjoja ja lehtiä ja nettiä. Mutta onnistuuko tv täällä periferiassa?

12

2841

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • usko

      että onnistuu sinne asti. Säde taitaa olla jotain 40km Helsingistä missä näkyy. Itselläkin näkyy vain VironTV2 jaTV3(uhf-kanavat). ETV (tv1 ei näy) asun 35km. Hesasta

      • Käyn usein

        Moi!

        Minkälainen antenni?
        Asutko Hesasta pohjoiseen vai miten?


      • Käyn usein

        Moi!

        Eipä toiminut. Kokeilin antennilla ja antennivahvistimella. Sain näkyviin ETV:n (joka mulla jo on) mutta en TV2 ja 3:sta. Etelä Espoossa


      • on.
        Käyn usein kirjoitti:

        Moi!

        Minkälainen antenni?
        Asutko Hesasta pohjoiseen vai miten?

        Virosta ostettu antenni, joita myydään siellä toreilla jne. valmistettu joko Liettuassa tai Puolassa, hinta luokkaa 200 EEK. Antenni tulee pystyasentoon, takana on "teräsverkko" ja edessä on tankoja sivulle sojossa ja siinä on vahvistin töpselissä ja jotain "juttuja" myös antennissa. Asun pohjoiseen 35km. Hesasta. Tosiaan 2 ja 3 näkyy varsinkin talvella kuin Suomen kanavat mutta Viron 1 (ETV) ei näy ollenkaan.


    • keelemees

      Osta Tallinnasta vain videoita, niin pääset alkuun.

      Olen itse kuunnellut paljon musiikkia, ja katsellut videoita.

      Neuvosto Eesti ajalla tehtiin paljon elokuvia, joita on nyt videoina.

    • Käyn usein

      Moi!

      Mulla näkyy HTV:n kaapelipakettiin ostettuna.
      4,5 eur/kk. Kysy kaapelitv-yhtiöstä, jos sellainen mahdollisuus on.

    • eesti keel

      Niin kaikki lautasantenni ja kaapeli vaihtoehdot huomioidaan. Nyt meillä näkyy vain peruskanavat, ei edes nelonen. Hyvä susiraja! Naapurin kaapelitv:stä ei kyllä löytynyt Etv:tä. Eli jotain laitteita tullaan hommaamaan. Mielellään siis vaihtoehto, josta tulis myös viron kielistä ohjelmaa. Käsken miehen kysyä kaapelifirmasta tai mitä nyt sitten päätyykin ottamaan. Kiitos vinkeistä! Katselen ensi Tarton reissulla noita videoita. Aloitan varmaan lastenfilmeistä. Niitä voivat lapsemmekin katsoa, kui saavat natuge aru essti keelest. Tartossa katselin Eestin kanavia ja olisi ollut mukava jatkaa sitä Suomessakin. Oltiin siellä vain viikko. Lasten kanssa katsoimme piirettyjä televisiosta.

      Netistä saan kait uutiset tulemaan viroksi. Ei vain jaksaisi konetta tuijottaa kun sitä tekee jo työkseen...

      • Kolo

        Katso www.delfi.ee

        taikka www.epl.ee

        Siellä on hyvä hakea tietoa maasta.


      • tyyris tyllerö
        Kolo kirjoitti:

        Katso www.delfi.ee

        taikka www.epl.ee

        Siellä on hyvä hakea tietoa maasta.

        Eesti elokuvia ja ohelmia saa lainaksi Baltia kirjasto Mariankatu 8 Kruununhaka Helsinki
        BALTIA-KIRJASTO
        Puh. 09-6811 4321
        [email protected]

        Tuglas-seuran kirjasto on osa Baltia-kirjastoa, joka toimii kaikkia palvelevana yleisökirjastona. Kirjojen lainausaika on kuukausi, videoiden ja äänilevyjen viikko. Kirjasto liittyi kesällä 1998 Helsingin yliopiston kirjaston Helka-tietokantaan, jossa kirjaston tunnus on TUG.

        Baltia-kirjasto on yksi alansa suurimpia erikoiskirjastoja. Suurimman aihealueen muodostaa virolainen kaunokirjallisuus ja sen suomennokset. Lisäksi kirjastosta saa tietoa Viron historiasta, yhteiskunnasta, kielestä ja kulttuurin eri osa-alueista.
        Kirjastossa on luettavissa myös Viron tärkeimmät päivälehdet ja viikkolehdet sekä aikakausjulkaisut. Videokokoelmassa on yli 500 videokasettia. Videoina on virolaisia pitkiä, lyhyt- ja animaatioelokuvia sekä suomalaisia ja virolaisia TV-dokumentteja. Levystön noin 600 levystä suurin osa on klassista musiikkia.
        Tuglasseuran matkoista saa seuran toimistosta Helsingistä, puh. (09) 6811430. www.tuglas.fi.


    • iigor

      Netin kauttahan näkyy joitain ohjelmia, ainakin Kanaal 2:n ja ETV3:n. Ohjelma-arkisto on netistä katsottavissa. Ei tosin parhaat ohjelmat, mitkä on... Kodu keset Linna (eestin salkkarit), poliisi TV:t, Baar (Riffissä sekoilua), Naistevahetus jne...

      http://www.kanal2.ee/

      Sieltä VAATA NETIS...

    • Muamo

      myös katsella eestin tv:n ohjelmia. Asun Joensuussa. Talomme on liitetty kaapeli-tv-verkkoon, Tikkacomilla on mm. ruotsin- ja venäjänkielistä tarjontaa, muttei eestinkielistä.
      :-(

      • zaz

        Virosta ei lähetetä mitään kanavia sateliitin kautta. aiemmin toiminut TV1 oli ainut poikkeus.

        jos niitä joskus tulee niin tiedot ilmestyvät sivulle http://www.rhm.ee/tele.html

        tosiaan etelä-suomessa hyvällä tuurilla kaikki kanavat näkyy lähes häiriöittä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 112
      2284
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      65
      2147
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      1981
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1707
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1628
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      13
      1432
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      12
      1364
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1363
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1347
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1272
    Aihe