Jos lentokoneen laskeutumispyörien hydrauliikka on viallinen ja pyörät on saatava lukkiutumaan paikoilleen pelkän painovoiman perusteella, niin lukkiutuvatko vasemman puolen pyörät paremmin, jos kaartaa koneen vasemmalle ja vastaavasti oikean puolen pyörät lukkiutuvat paremmin, jos kaartaa konetta oikealle ?
Lentokoneen laskeutumispyörät
14
3110
Vastaukset
- mekaanikko_
Keskipakovoimasta johtuen ei lukkiudu paremmin.
- FyysikkoPeru
Keskipakovoimaa ei ole olemassa.
- uogliybhokl
keskipakovoima?oliskohan keskipainovoima?
- niin se on.
tiesithän sen, että lentohärvelin renkaissa ei ole ilmaa, vaan typpeä..
- vilo
tiedätkö?miksi renkaissa on typpeä?
- typpi
Happi vuotaa helpommin pikku hiljaa kumin läpi ja typen paine vaihtelee vähemmän lämpötilan muuttuessa. Jotkut käyttävät pelkkää typpeä henkilöautoissakin, ja kilpa-autoissa useammatkin. Henkilöautoissa typen käyttö paineilman sijaan tulee etuihin nähden turhan kalliiksi, mutta lentokoneissa tilanne on toinen.
- vilo
typpi kirjoitti:
Happi vuotaa helpommin pikku hiljaa kumin läpi ja typen paine vaihtelee vähemmän lämpötilan muuttuessa. Jotkut käyttävät pelkkää typpeä henkilöautoissakin, ja kilpa-autoissa useammatkin. Henkilöautoissa typen käyttö paineilman sijaan tulee etuihin nähden turhan kalliiksi, mutta lentokoneissa tilanne on toinen.
kuka samperi nyt renkaaseen happea laittaa.typpeä käytetään mm.asuntovaunuissa,mm.kabe.typpi ei laajene kuten paine-ilma,siksi typpi.koska he keksivät umpikumirenkaat,sitten ei tarvitse vaihtaa kummeja joka 7:nen laskeutumisen jälkeen,a-340.
- Laskuteline
Eikös ne renkaat kulu pilalle heti, kun tulisi lukkojarrutus... ja jos vasemman puolen pyörät ovat lukossa, niin puoltaa koneen kiitoradalta ulos.
- lopettakaa nyt
taas pippeli simulentäjät mellastaa
- vilo
pelkän painovoiman avulla?ensinnäkin,pyörät eivät mene lukkoon,siis jarrut.siellä ohjaamossa on kaksi pientä pedaalia,molemmille puolille omansa.jarrut säädetään kelin mukaan.kentällä hinataan kitkavaunua,tulosten perusteella lentäjät säätää jarrut.lukkoon jarrut eivät mene.
- lkjhn
Kone pysähtyy ilman jarrujakin, reversseillä. Reversseillä muutetaan moottorin työntovoima negatiiviseksi, eli työntövoima muutetaan puhaltamaan menosuuntaan. Ja noita reverssejä käytetään aina koneen laskeutuessa.
Ensinkään tuota ei kysytty ja reservit on vaan sen takia että auttaa jarrutusta. Pelkästään niillä laskeutuminen menee takuulla pitkäksi.
- kai99
oikeassa olet.riippuu vaan kiitoradan pituudesta meneekö pitkäksi.siivissä on myös tärväimet(vapaa suomennos)niillä tuhotaan siiven nostovoimaa.tärvärit jarruttaa myös jonkin verran.
- kai99
Lkv56 kirjoitti:
Ensinkään tuota ei kysytty ja reservit on vaan sen takia että auttaa jarrutusta. Pelkästään niillä laskeutuminen menee takuulla pitkäksi.
siis reverssit,ei reservit.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 305557
- 1732071
Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍1621649Oulaisen vaalitulos: Vahva alku, mutta lisää toimia tarvitaan
Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus81627Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais141344Kyläyhdistyksen tuho, kiitos sääntöukon
Hyrynsalmen kyläyhdistyksen yleinen keskustelutilaisuus ja ylimääräinen kokous alkoi hyvin. Siellähän keskusteltiin oike301341Yh:n pihalla aina eri auto
Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan671333En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.701194- 941165
viekää miehet naiset kunnon treffeille
Ja käyttäytykää hyvin. Niin tehdään vaikutus. Miehen kuuluu tarjota naiselle.2121108