Jos lentokoneen laskeutumispyörien hydrauliikka on viallinen ja pyörät on saatava lukkiutumaan paikoilleen pelkän painovoiman perusteella, niin lukkiutuvatko vasemman puolen pyörät paremmin, jos kaartaa koneen vasemmalle ja vastaavasti oikean puolen pyörät lukkiutuvat paremmin, jos kaartaa konetta oikealle ?
Lentokoneen laskeutumispyörät
14
3251
Vastaukset
- mekaanikko_
Keskipakovoimasta johtuen ei lukkiudu paremmin.
- FyysikkoPeru
Keskipakovoimaa ei ole olemassa.
- uogliybhokl
keskipakovoima?oliskohan keskipainovoima?
- niin se on.
tiesithän sen, että lentohärvelin renkaissa ei ole ilmaa, vaan typpeä..
- vilo
tiedätkö?miksi renkaissa on typpeä?
- typpi
Happi vuotaa helpommin pikku hiljaa kumin läpi ja typen paine vaihtelee vähemmän lämpötilan muuttuessa. Jotkut käyttävät pelkkää typpeä henkilöautoissakin, ja kilpa-autoissa useammatkin. Henkilöautoissa typen käyttö paineilman sijaan tulee etuihin nähden turhan kalliiksi, mutta lentokoneissa tilanne on toinen.
- vilo
typpi kirjoitti:
Happi vuotaa helpommin pikku hiljaa kumin läpi ja typen paine vaihtelee vähemmän lämpötilan muuttuessa. Jotkut käyttävät pelkkää typpeä henkilöautoissakin, ja kilpa-autoissa useammatkin. Henkilöautoissa typen käyttö paineilman sijaan tulee etuihin nähden turhan kalliiksi, mutta lentokoneissa tilanne on toinen.
kuka samperi nyt renkaaseen happea laittaa.typpeä käytetään mm.asuntovaunuissa,mm.kabe.typpi ei laajene kuten paine-ilma,siksi typpi.koska he keksivät umpikumirenkaat,sitten ei tarvitse vaihtaa kummeja joka 7:nen laskeutumisen jälkeen,a-340.
- Laskuteline
Eikös ne renkaat kulu pilalle heti, kun tulisi lukkojarrutus... ja jos vasemman puolen pyörät ovat lukossa, niin puoltaa koneen kiitoradalta ulos.
- lopettakaa nyt
taas pippeli simulentäjät mellastaa
- vilo
pelkän painovoiman avulla?ensinnäkin,pyörät eivät mene lukkoon,siis jarrut.siellä ohjaamossa on kaksi pientä pedaalia,molemmille puolille omansa.jarrut säädetään kelin mukaan.kentällä hinataan kitkavaunua,tulosten perusteella lentäjät säätää jarrut.lukkoon jarrut eivät mene.
- lkjhn
Kone pysähtyy ilman jarrujakin, reversseillä. Reversseillä muutetaan moottorin työntovoima negatiiviseksi, eli työntövoima muutetaan puhaltamaan menosuuntaan. Ja noita reverssejä käytetään aina koneen laskeutuessa.
Ensinkään tuota ei kysytty ja reservit on vaan sen takia että auttaa jarrutusta. Pelkästään niillä laskeutuminen menee takuulla pitkäksi.
- kai99
oikeassa olet.riippuu vaan kiitoradan pituudesta meneekö pitkäksi.siivissä on myös tärväimet(vapaa suomennos)niillä tuhotaan siiven nostovoimaa.tärvärit jarruttaa myös jonkin verran.
- kai99
Lkv56 kirjoitti:
Ensinkään tuota ei kysytty ja reservit on vaan sen takia että auttaa jarrutusta. Pelkästään niillä laskeutuminen menee takuulla pitkäksi.
siis reverssit,ei reservit.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävöin sinua kokoyön!
En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun614208KALAJOEN UIMAVALVONTA
https://www.kalajokiseutu.fi/artikkeli/ei-tulisi-mieleenkaan-jattaa-pienta-yksinaan-hiekkasarkkien-valvomattomalla-uimar1152782Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin
Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo452262Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?
Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?291923- 241843
- 281566
- 171430
- 771412
- 1461314
- 311178