Jos lentokoneen laskeutumispyörien hydrauliikka on viallinen ja pyörät on saatava lukkiutumaan paikoilleen pelkän painovoiman perusteella, niin lukkiutuvatko vasemman puolen pyörät paremmin, jos kaartaa koneen vasemmalle ja vastaavasti oikean puolen pyörät lukkiutuvat paremmin, jos kaartaa konetta oikealle ?
Lentokoneen laskeutumispyörät
14
3309
Vastaukset
- mekaanikko_
Keskipakovoimasta johtuen ei lukkiudu paremmin.
- FyysikkoPeru
Keskipakovoimaa ei ole olemassa.
- uogliybhokl
keskipakovoima?oliskohan keskipainovoima?
- niin se on.
tiesithän sen, että lentohärvelin renkaissa ei ole ilmaa, vaan typpeä..
- vilo
tiedätkö?miksi renkaissa on typpeä?
- typpi
Happi vuotaa helpommin pikku hiljaa kumin läpi ja typen paine vaihtelee vähemmän lämpötilan muuttuessa. Jotkut käyttävät pelkkää typpeä henkilöautoissakin, ja kilpa-autoissa useammatkin. Henkilöautoissa typen käyttö paineilman sijaan tulee etuihin nähden turhan kalliiksi, mutta lentokoneissa tilanne on toinen.
- vilo
typpi kirjoitti:
Happi vuotaa helpommin pikku hiljaa kumin läpi ja typen paine vaihtelee vähemmän lämpötilan muuttuessa. Jotkut käyttävät pelkkää typpeä henkilöautoissakin, ja kilpa-autoissa useammatkin. Henkilöautoissa typen käyttö paineilman sijaan tulee etuihin nähden turhan kalliiksi, mutta lentokoneissa tilanne on toinen.
kuka samperi nyt renkaaseen happea laittaa.typpeä käytetään mm.asuntovaunuissa,mm.kabe.typpi ei laajene kuten paine-ilma,siksi typpi.koska he keksivät umpikumirenkaat,sitten ei tarvitse vaihtaa kummeja joka 7:nen laskeutumisen jälkeen,a-340.
- Laskuteline
Eikös ne renkaat kulu pilalle heti, kun tulisi lukkojarrutus... ja jos vasemman puolen pyörät ovat lukossa, niin puoltaa koneen kiitoradalta ulos.
- lopettakaa nyt
taas pippeli simulentäjät mellastaa
- vilo
pelkän painovoiman avulla?ensinnäkin,pyörät eivät mene lukkoon,siis jarrut.siellä ohjaamossa on kaksi pientä pedaalia,molemmille puolille omansa.jarrut säädetään kelin mukaan.kentällä hinataan kitkavaunua,tulosten perusteella lentäjät säätää jarrut.lukkoon jarrut eivät mene.
- lkjhn
Kone pysähtyy ilman jarrujakin, reversseillä. Reversseillä muutetaan moottorin työntovoima negatiiviseksi, eli työntövoima muutetaan puhaltamaan menosuuntaan. Ja noita reverssejä käytetään aina koneen laskeutuessa.
Ensinkään tuota ei kysytty ja reservit on vaan sen takia että auttaa jarrutusta. Pelkästään niillä laskeutuminen menee takuulla pitkäksi.
- kai99
oikeassa olet.riippuu vaan kiitoradan pituudesta meneekö pitkäksi.siivissä on myös tärväimet(vapaa suomennos)niillä tuhotaan siiven nostovoimaa.tärvärit jarruttaa myös jonkin verran.
- kai99
Lkv56 kirjoitti:
Ensinkään tuota ei kysytty ja reservit on vaan sen takia että auttaa jarrutusta. Pelkästään niillä laskeutuminen menee takuulla pitkäksi.
siis reverssit,ei reservit.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Yritystuet 10 mrd. vuodessa, eli yrittäjäriski valtiolla kuten kommunismissa
Pelkästään Viking Linen viinanhakuristeilyitä sponsoroidaan 20 miljoonalla eurolla vuosittain. Dieselin verotukikin on737462- 717236
Sture Fjäder haluaa tuensaajien nimet julki
Kokoomuspoliitikko haluaa yli 800 euroa kuukaudessa tukia saavien nimet julki. Ehkä olisi syytä julkaista myös kuvat? h1525896Luotathan siihen tunteeseen, joka välillämme on?
Uskothan myös, että se kestää tämän? Kaipaan sinua valtavasti. Vielä tehdään yhdessä tästä jotain ihmeellistä ja kaunist544847En saa sua mielestäni vaikka tekisin mitä
Mikä tähän auttaa.. ei mikään. Edes aika. Kaivan sut kohta vaikka kivenkolosta että saan kysyä haluatko sinäkin💛204129Onnettomuus
Hukkajärventiellä kolaroi lavetti ja henkilöauto. Uutista ei missään! Hys hys ollaanko hiljaa tästäkin?53810- 313447
- 373358
Maahanmuuttajat torjuvat marjanpoiminnan - "emme ole rottia"
Ruotsalaisen journalistin selvitys paljasti, miksi maahanmuuttajat kieltäytyvät työstä. Taustalla vaikuttavat kulttuuris802843Adonikselle
Kuvittelitko oikeasti, että ootan sua? Kuvittelitko, että voit noin vain vetäyttä ja kun tulet takaisin, kaikki on niin2092492