Hikkaduwa

sipe

Kertokaapas Hikkaduwassa käyneet, millainen paikka oli. Mitä siellä kannattaa tehdä? Mitä käydä katsomassa? Onko kaunis paikka, siis luonnon puolesta? Antakeepas neuvoja!

53

10543

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hikkaduwa fan

      Hikkaduwa on tosi ihana paikka! Olen viettänyt siellä muutaman päivän lomallani viimeiset 5 vuotta.Siellä on hyvä siisti ranta jossa voi uida melkein aina (toisin kuin Beruwelassa).Rannalla kulkee vain muutama kaupustelija jotka eivät suutu jos et osta mitään.
      Voimakkaita merivirtoja kannattaa varoa.Rannan edessä on kyllä sitä suojaava koralliriutta.Korallit ovat aika huonossa kunnossa.Johtuneeko se merenpinnan laskusta vai niistä useista lasipohjaveneistä jotka houkuttelevat ihmisiä ulommas katsomaan koralleja ja kaloja. Kaloja siellä kyllä näkee, mutta ei enää koralleja.
      Turha mennä merta edemmäs kalaan. Rannassa on hyvä snorklata. Jos vielä varaa palan leipää mukaan, pian ympärilläsi on satoja kaloja jotka syövät kädestäsi.
      Hikkaduwassa on muutama hyvä batiikkipaikka (jos pitää taidokkaasta batiikista).Pääkadun varrella on pieniä kauppoja kilometritolkulla jotka ovat täynnä tyypillistä sri lankalaista kamaa.Siellä on myös muutama hyvä hopeasepän paja josta voit ostaa tyylikkäitä hopekoruja edulliseen hintaan.
      Vähän kauenpana keskustasta on erikoinen ravintola "River Safari", jossa kännattaa käydä (ota tuc tuc ).Muutenkin tuc tucit ovat mainioita kulkuvälineitä siellä, mutta sovi (tinkaa) hinta etukäteen.
      Minulla on joitakin kuvia Hikkaduwasta jos olet todella kiinnostunut niin voin vaikka lähettää.
      Ihmiset ovat siellä ylenpalttisen ystävällisiä, mutta varo niitä jotka tyrkyttävät itseään oppaaksi sinulle.Varaa jotain pientä lahjatavaraa mukaasi, sillä siellä on tapana antaa niitä.Saat ehkä kutsun paikalliseen kotiin :-))
      Koska olet lähdössä?

      • sipe

        Kiitos infostasi, tiedätkö mitään Coral Beach hotellista, sinne ollaan menossa joulukuun lopussa.Olisi tosi kiva jos lähettäisit kuvia Hikkaduwasta! Eli ostosmahdollisuudet sii eivät ole huiput. Oletko muuten reissannut Sri Lankassa, jos olet niin mitä paikkoja suosittelet?


      • Hikkaduwa fun
        sipe kirjoitti:

        Kiitos infostasi, tiedätkö mitään Coral Beach hotellista, sinne ollaan menossa joulukuun lopussa.Olisi tosi kiva jos lähettäisit kuvia Hikkaduwasta! Eli ostosmahdollisuudet sii eivät ole huiput. Oletko muuten reissannut Sri Lankassa, jos olet niin mitä paikkoja suosittelet?

        Joo reissattua siellä on tullut. Olen kiertänyt saaren ristiin rastiin useampaan kertaan.Tullessa olen aina pari päivää Colombossa. Viimeksi isossa Trans Asia hotellissa aivan keskustassa.Muuten olen majoittunut milloin mihinkin, missä on ollut tilaa. Surkeisiin majataloihinkin :-))
        Minulla on PLAN:in kautta kummilapsi siellä. Häntä olen käynyt nyt kahdesti katsomassa.Sillä matkalla velatkin muuttuvat saataviksi.
        Ostospaikoista paras minusta on Colombossa:Bare foot kauppa.Varsinkin jos pitää käsintehdyistä upeanvärisistä kankaista.Ostoskeskuksista hyvä on Majestic city (Galle road).Paradaise roadilla on nyt uusia upeita, mutta suhteellisen kalliita sisustusliikkeitä.Hyvä on myös uusi laajennettu ODEL. Siellä on teetä,vaatteita, sisustusjuttuja yms.
        Hikkaduwassa ei ole mitään "tavarataloja" vaan melkein kaikki kaupat (pienet puodit) sijoittuvat kuin helmet helminauhassa päätien (Galle road) molemmille puolille.
        Hotellisi on Hikkaduwan parhaan rannan Gallen puoleisessa päässä. Muistaakseni iso punainen monikerroksinen hyvätasoinen hotelli.Siellä on myös kauppoja(kalliimpia) kuin kadun varrella olevat.
        Paikkoja joissa kannattaa käydä on Yalan luonnonpuisto, elefanttien orpokoti, Nuwara Eliya ylhäällä vuoristossa jossa isot teeviljelmät sijaitsevat.


      • Annuli
        Hikkaduwa fun kirjoitti:

        Joo reissattua siellä on tullut. Olen kiertänyt saaren ristiin rastiin useampaan kertaan.Tullessa olen aina pari päivää Colombossa. Viimeksi isossa Trans Asia hotellissa aivan keskustassa.Muuten olen majoittunut milloin mihinkin, missä on ollut tilaa. Surkeisiin majataloihinkin :-))
        Minulla on PLAN:in kautta kummilapsi siellä. Häntä olen käynyt nyt kahdesti katsomassa.Sillä matkalla velatkin muuttuvat saataviksi.
        Ostospaikoista paras minusta on Colombossa:Bare foot kauppa.Varsinkin jos pitää käsintehdyistä upeanvärisistä kankaista.Ostoskeskuksista hyvä on Majestic city (Galle road).Paradaise roadilla on nyt uusia upeita, mutta suhteellisen kalliita sisustusliikkeitä.Hyvä on myös uusi laajennettu ODEL. Siellä on teetä,vaatteita, sisustusjuttuja yms.
        Hikkaduwassa ei ole mitään "tavarataloja" vaan melkein kaikki kaupat (pienet puodit) sijoittuvat kuin helmet helminauhassa päätien (Galle road) molemmille puolille.
        Hotellisi on Hikkaduwan parhaan rannan Gallen puoleisessa päässä. Muistaakseni iso punainen monikerroksinen hyvätasoinen hotelli.Siellä on myös kauppoja(kalliimpia) kuin kadun varrella olevat.
        Paikkoja joissa kannattaa käydä on Yalan luonnonpuisto, elefanttien orpokoti, Nuwara Eliya ylhäällä vuoristossa jossa isot teeviljelmät sijaitsevat.

        Tämä on hauskaa.

        Uskokaa tai älkää, mutta myös minä olen (perheen kanssa) menossa juuri samaan hotelliin samaan aikaan... Pieni maailma!

        Nyt kun kerran on joku jolta kysyä, niin huomioni kiinnittivät Hikkaduwan kartassa näkyvät temppelit (lähinnä buddha)? Oletko käynyt niissä ja tiedätkö käyttäytymiseen sekä vaatetukseen liittyvää etikettiä? Itseäni kiinnostaisi suunnattomasti.

        Sitten mietin myös lähinnä sitä, että miten vaalea nuori naisimmeinen uskaltaa liikkua kaupungilla? Yleensäkin paikallisten suhtautumista vaaleisiin? Uskaltaako lähteä itsekseen juoksemaan lenkille tms.?

        Jaksan vieläkin ihmetellä tuuriani, että törmäsin tälle osastolla...


      • Hikkaduwa fun
        Annuli kirjoitti:

        Tämä on hauskaa.

        Uskokaa tai älkää, mutta myös minä olen (perheen kanssa) menossa juuri samaan hotelliin samaan aikaan... Pieni maailma!

        Nyt kun kerran on joku jolta kysyä, niin huomioni kiinnittivät Hikkaduwan kartassa näkyvät temppelit (lähinnä buddha)? Oletko käynyt niissä ja tiedätkö käyttäytymiseen sekä vaatetukseen liittyvää etikettiä? Itseäni kiinnostaisi suunnattomasti.

        Sitten mietin myös lähinnä sitä, että miten vaalea nuori naisimmeinen uskaltaa liikkua kaupungilla? Yleensäkin paikallisten suhtautumista vaaleisiin? Uskaltaako lähteä itsekseen juoksemaan lenkille tms.?

        Jaksan vieläkin ihmetellä tuuriani, että törmäsin tälle osastolla...

        Olen itsekin "blondi" ja liikkunut siellä paljon yksin. Koskaan vielä minulla ei ole ollut mitään vaikeuksia siellä, mutta terve järki pitää olla matkassa.Lenkkeillä voi hyvin missä vaan (jos vaan jaksaa siinä kuumuudessa ja kosteudessa).Minä en ainakaan jaksanut. Aamulla nousin vähän ennen seitsemää, juuri kun aurinko nousee. Silloin on hyvä aika lenkkeillä esim.kävellä (juosta) Hikkaduwan ranta päästä päähän. Vesikin on silloin matalallla.
        Hikkaduwan lähellä on pieni temppeli, mutta jos haluaa nähdä oikein kunnon buddalaistemppeleitä on syytä mennä esim Kalutaraan. En enää oikein muista missä kaikissa temppeleissä olen käynyt kun niitä on niin paljon.Temppeleihin voi mennä sisälle kunhan muistaa ottaa kengät pois jalasta ja mielellään "säädyllinen " paljaat käsivarret ja sääret peittävä vaate. Ei shortseissa!Sama koskee hindutemppeleitä.
        Hikkaduwassa on aika paljon saksalaisia ja hollantilaisia, ja brittituristeja, (siirtomaatausta), joten siellä ollaan totuttu länsimaalaisiin ja meidän kulttuuriimme.
        Kaupoista saa melkein kaikkia tuotteita (aurinkorasvoja, shampoita yms).
        Adapteria siellä ei tarvitse vaikka pistorasiassa onkin 3 reikää. Kynällä (muovisella) painetaan ylimmäiseen reikään ja samalla työnnetään kaksinapainen pistoke sisään.Onnistuu pienen harjoittelun jälkeen.
        Havaitsin hyväksi juomaksi siellä lisätä pulloveteen "urheilujuomajauhetta". Ne otin jo Suomesta mukaan.
        Siellä ei todellakaan tarvitse paksuja vaatteita. ohuet puuvillaiset vaatteet ovat parhaita.Varaudu siihen , että joudut vaihtamaan vaatteet vähintään 2-3 kertaa päivässä. Minulla on aina Y3 pikapesuainetta mukana, jotta saa vaatteita pestyä (ainakin alusvaatteita).


      • Hikkaduwa fan
        sipe kirjoitti:

        Kiitos infostasi, tiedätkö mitään Coral Beach hotellista, sinne ollaan menossa joulukuun lopussa.Olisi tosi kiva jos lähettäisit kuvia Hikkaduwasta! Eli ostosmahdollisuudet sii eivät ole huiput. Oletko muuten reissannut Sri Lankassa, jos olet niin mitä paikkoja suosittelet?

        Aloin tässä vielä miettimään sitä sun hotelliasi. Kaikki hotellit siellä ovat jotain -coral.On Coral rock, Coral Sands (minun lempihotellini siellä), Coral Reef, Blue Coral, Coral beech jne. Pitääpä tarkistaa vielä se hotelli jostain, etten puhunut lööperiä sinulle.Kenen matkalle olet lähdössä?


      • Laura78
        Hikkaduwa fan kirjoitti:

        Aloin tässä vielä miettimään sitä sun hotelliasi. Kaikki hotellit siellä ovat jotain -coral.On Coral rock, Coral Sands (minun lempihotellini siellä), Coral Reef, Blue Coral, Coral beech jne. Pitääpä tarkistaa vielä se hotelli jostain, etten puhunut lööperiä sinulle.Kenen matkalle olet lähdössä?

        Hei!

        Olen myös reissaamassa Hikkaduwaan maaliskuussa kahdeksaksi päiväksi ja sieltä vielä Malediiveille vajaaksi viikoksi. Hotellimme Hikaduwassa on Coral Sands, hauska, että olet pitänyt siitä! Kerro lisää hotellista, kaikki tieto on tervetullutta! Hintaan kuuluu puolihoito (aamiainen ja illallinen), onko hotellissa hyvät ruuat vai kannattaako skipata ja käydä muissa ravintoloissa syömässä?

        Ainoa, mikä Hikkaduwassa mietityttää, on sen sijainti kaukana Colombosta. Malediiveilla saamme sitten löhöillä ihan tarpeeksi, joten Sri Lankassa olisi kiva kiertää eri paikoissa. Onko liikenne tosiaan niin kamalaa kuin monet antavat ymmärtää? Onnistuuko päivän reissu Colomboon helposti vai pitäisikö sinne jäädä yöksi? Osaatko suositella kuskeja/firmoja, jotka järjestää kiertomatkoja?

        T: Laura


      • Hikkaduwa fan
        Laura78 kirjoitti:

        Hei!

        Olen myös reissaamassa Hikkaduwaan maaliskuussa kahdeksaksi päiväksi ja sieltä vielä Malediiveille vajaaksi viikoksi. Hotellimme Hikaduwassa on Coral Sands, hauska, että olet pitänyt siitä! Kerro lisää hotellista, kaikki tieto on tervetullutta! Hintaan kuuluu puolihoito (aamiainen ja illallinen), onko hotellissa hyvät ruuat vai kannattaako skipata ja käydä muissa ravintoloissa syömässä?

        Ainoa, mikä Hikkaduwassa mietityttää, on sen sijainti kaukana Colombosta. Malediiveilla saamme sitten löhöillä ihan tarpeeksi, joten Sri Lankassa olisi kiva kiertää eri paikoissa. Onko liikenne tosiaan niin kamalaa kuin monet antavat ymmärtää? Onnistuuko päivän reissu Colomboon helposti vai pitäisikö sinne jäädä yöksi? Osaatko suositella kuskeja/firmoja, jotka järjestää kiertomatkoja?

        T: Laura

        Hauska kuulla, että olette menoissa juuri Coral Sands hotelliin. Se on todella kiva hotelli.Minulla on ollut yleensä huone toisessa kerroksessa josta on näköala merelle.
        Hotelli on ollut täynnä hollantilaisia ja brittejä. Tänä talvena se näyttää olevan suomalaisten valloittama :-))Kannattaa ottaa ilmastointi ainakin yöksi.

        Ruoka hotellissa on hyvää.Palvelu ystävällistä. Front desk manager Mr. Kudahetty valmistaa usein aamiaisella munakkaan itse toivomustesi mukaan.
        Aamuisin hän istutti minut vastaanottotiskin taakse ja mittasi verenpaineni.Ennen hän aina ihmetteli miksi en halua suolaa munakkaaseeni. Kerroin , että minulla on verenpainetta, ja suola ei ole hyväksi silloin. Nyt hänelle itselle oli iskenyt sama vika ja siksi hänellä oli mittari vastaanottotiskin laatikossa.Ei missään suomessa pidetä näin hyvää huolta vieraista :-))

        Toisinaan sieltä voi saada ihania grillattuja jättikatkarapuja lounaaksi (tilaamalla etukäteen).Samoin lounaaksi käy esim. club sandwish joka on hyvä juuri tässä hotellissa.
        Seisova buffee illalla on hyvä, mutta ei vedä vertoja Coral Reefin pöydälle (jonne voi myös mennä ja maksaa paikan päällä).

        Coral Sandsin yhteydessä on "diving center" josta voi vuokrata snorkkeleita, räpylöitä sekä sukellusvarusteita sekä tilata sukellusretkiä ulommas merelle.

        Colomboon on helppo mennä junalla Hikkaduwan asemalta eikä maksa paljon, mutta vie jonkin verran aikaa. Asema on aika lähellä Coral Sandsia.Viimeksi kun olin Sri Lankassa siellä oli junalakko ja tulin Colombosta Hikkaduwaan ilmastoidulla paikallisbussilla.
        Olisin jäänyt pois linja-autoasemalla, mutta minua ei päästetty pois bussista. Bussi pysähtyi minua varten aivan Coral Sands hotellin eteen josta tuli vahtimestari heti hakemaan matkalaukkuni.Hotellin ovi on noin 2m päätiestä :-))
        Viekää terveiseni Mr. Kudahettylle !Hän luultavasti muistaa minut koska olen ollut siellä aina ainut suomalainen.Viimeksi olin siellä tänä vuonna helmikuussa.


      • Annuli
        Hikkaduwa fun kirjoitti:

        Olen itsekin "blondi" ja liikkunut siellä paljon yksin. Koskaan vielä minulla ei ole ollut mitään vaikeuksia siellä, mutta terve järki pitää olla matkassa.Lenkkeillä voi hyvin missä vaan (jos vaan jaksaa siinä kuumuudessa ja kosteudessa).Minä en ainakaan jaksanut. Aamulla nousin vähän ennen seitsemää, juuri kun aurinko nousee. Silloin on hyvä aika lenkkeillä esim.kävellä (juosta) Hikkaduwan ranta päästä päähän. Vesikin on silloin matalallla.
        Hikkaduwan lähellä on pieni temppeli, mutta jos haluaa nähdä oikein kunnon buddalaistemppeleitä on syytä mennä esim Kalutaraan. En enää oikein muista missä kaikissa temppeleissä olen käynyt kun niitä on niin paljon.Temppeleihin voi mennä sisälle kunhan muistaa ottaa kengät pois jalasta ja mielellään "säädyllinen " paljaat käsivarret ja sääret peittävä vaate. Ei shortseissa!Sama koskee hindutemppeleitä.
        Hikkaduwassa on aika paljon saksalaisia ja hollantilaisia, ja brittituristeja, (siirtomaatausta), joten siellä ollaan totuttu länsimaalaisiin ja meidän kulttuuriimme.
        Kaupoista saa melkein kaikkia tuotteita (aurinkorasvoja, shampoita yms).
        Adapteria siellä ei tarvitse vaikka pistorasiassa onkin 3 reikää. Kynällä (muovisella) painetaan ylimmäiseen reikään ja samalla työnnetään kaksinapainen pistoke sisään.Onnistuu pienen harjoittelun jälkeen.
        Havaitsin hyväksi juomaksi siellä lisätä pulloveteen "urheilujuomajauhetta". Ne otin jo Suomesta mukaan.
        Siellä ei todellakaan tarvitse paksuja vaatteita. ohuet puuvillaiset vaatteet ovat parhaita.Varaudu siihen , että joudut vaihtamaan vaatteet vähintään 2-3 kertaa päivässä. Minulla on aina Y3 pikapesuainetta mukana, jotta saa vaatteita pestyä (ainakin alusvaatteita).

        Juups, tokset vastauksesta!

        Olen helpottunut, monissa paikoissa joissa olen käynyt, ei ole saanut ollenkaan kulkea vaaleana länsimaisena rauhassa! Blondeja kun niin helposti pidetään "helppoina"...

        Kävin juuri pistättämässä itselleni A-hepatiittirokotteen ja nyt alkaa jo matkakuume nousta. Matkan jälkeen voinen jo minäkin vastailla kohteeseen liittyviin kysymyksiin! ;-)


      • hece
        Laura78 kirjoitti:

        Hei!

        Olen myös reissaamassa Hikkaduwaan maaliskuussa kahdeksaksi päiväksi ja sieltä vielä Malediiveille vajaaksi viikoksi. Hotellimme Hikaduwassa on Coral Sands, hauska, että olet pitänyt siitä! Kerro lisää hotellista, kaikki tieto on tervetullutta! Hintaan kuuluu puolihoito (aamiainen ja illallinen), onko hotellissa hyvät ruuat vai kannattaako skipata ja käydä muissa ravintoloissa syömässä?

        Ainoa, mikä Hikkaduwassa mietityttää, on sen sijainti kaukana Colombosta. Malediiveilla saamme sitten löhöillä ihan tarpeeksi, joten Sri Lankassa olisi kiva kiertää eri paikoissa. Onko liikenne tosiaan niin kamalaa kuin monet antavat ymmärtää? Onnistuuko päivän reissu Colomboon helposti vai pitäisikö sinne jäädä yöksi? Osaatko suositella kuskeja/firmoja, jotka järjestää kiertomatkoja?

        T: Laura

        Oletko todella vain viikon koko matkalla?? Pari päivää Hikkaduwassa ja loput Malella? Olis kannattanu ottaa hotelli Colombon läheltä eikä Hikkaduwasta.

        Mutta jos ja kun näin on, kyllä silloin on aivan liian vähän aikaa kokea kaikkea tuota mitä toivoisit. Matkoihin lankalla kuluu todella paljon aikaa ja ne ovat väsyttäviä semminkin jos ei ole kulkupelissä ilmastointia - toimivaa.

        Ensiksikin pitkän lentomatkan ja linja-automatkan jälkeen Suomesta Hikkaduwaan päästyäsi olet varmasti hyvin väsynyt. Tarvitset palautumisaikaa, lepoa ja totuttelua mielellään ainakin seuraavan (yhden) vuorokauden. HUOM! Colombon lentoasema sijaitsee 30 km Colombon pohjoispuolella. Tämä on aina myös syytä muistaa, matkoja suunnitellessa eli sieltä on Hikkaduwaan 140 km. Aikaa tuon matkan taittamiseen kuluu päiväsaikaan 5-6 tuntia - asiallisella ja rauhallisella taksikuskilla. Oma aikamittarini lankalla on 50 km ja 2 - 2,5 tuntia. Yöllä on hiljaisempaa ja silloin voi päästä hieman joutuisammin. Mutta em. ajoista jos päivällä aletaan kiirehtimään kasvaa onnetomuusriski lankalla erittäin suureksi. Kannattaa hankkia rauhallinen kuski ja sopia matka-aika, ettei vaan aleta kaahailemaan, siihen siellä moni innostuu, ohitukset ovat kamalia, turvavyöt on myös syytä autosta tarkastaa ja että ne toimivat myös ja jos ei niin sitten toinen kyyti. Turisti selviää lankan liikenteessä hengissä vain hyvällä tuurilla. On se semmosta menoa.

        Kyllä sinun Laura hyvä on suosiolla syytä unohtaa kiertomatkat lankalla. Hyvä kun kerkiät lankalle päästyäsi ajoissa Malen lentokoneeseen. Pörrää vain siellä Hikkaduwassa minkä jaksat. Sieltä ei kannata lähteä Colomboon itseään väsyttämään. Käy Gallessa Hikkaduwasta etelään saaren kärkeen. Se on iso kaupunki ja mielenkiintoisia nähtävyyksiä ja joitakin isohkoja kauppojakin.

        Male on todella autiosaariparatiisi, oikein isoilla kirjaimilla. Muuta siellä ei sitten olekaan. Se on ihan oma maailmansa ja todella hieno matkakokemus ja -elämys, sitä muistelee aina aivan omasta näkövinkkelistä.

        Vielä Hikkaduwasta. Kyllä hotellin ruoat ovat ihan ok., eikä siellä muuten ole iltaruokapaikkoja, ei ainakaan kunnollisia, kamalia räkälöitä kyllä, mutta joita ei ravintolaksi voi sanoa. Voihan niitä "kuppiloita" siellä käydä kauhistelmassa.

        Lopuksi kaikille lukijoiulle. Älkää lähtekö Lankalle viikoksi se on aivan liian lyhyt aika, ellei asu lentoaseman lähellä jossain hotellissa esim. Negombossa on hienoja paikkoja ja rantoja. Se aivan oiva paikka pidemmäksikin aikaa, siitä on tehokasta shoppialla minne vaan..


      • Laura 78
        hece kirjoitti:

        Oletko todella vain viikon koko matkalla?? Pari päivää Hikkaduwassa ja loput Malella? Olis kannattanu ottaa hotelli Colombon läheltä eikä Hikkaduwasta.

        Mutta jos ja kun näin on, kyllä silloin on aivan liian vähän aikaa kokea kaikkea tuota mitä toivoisit. Matkoihin lankalla kuluu todella paljon aikaa ja ne ovat väsyttäviä semminkin jos ei ole kulkupelissä ilmastointia - toimivaa.

        Ensiksikin pitkän lentomatkan ja linja-automatkan jälkeen Suomesta Hikkaduwaan päästyäsi olet varmasti hyvin väsynyt. Tarvitset palautumisaikaa, lepoa ja totuttelua mielellään ainakin seuraavan (yhden) vuorokauden. HUOM! Colombon lentoasema sijaitsee 30 km Colombon pohjoispuolella. Tämä on aina myös syytä muistaa, matkoja suunnitellessa eli sieltä on Hikkaduwaan 140 km. Aikaa tuon matkan taittamiseen kuluu päiväsaikaan 5-6 tuntia - asiallisella ja rauhallisella taksikuskilla. Oma aikamittarini lankalla on 50 km ja 2 - 2,5 tuntia. Yöllä on hiljaisempaa ja silloin voi päästä hieman joutuisammin. Mutta em. ajoista jos päivällä aletaan kiirehtimään kasvaa onnetomuusriski lankalla erittäin suureksi. Kannattaa hankkia rauhallinen kuski ja sopia matka-aika, ettei vaan aleta kaahailemaan, siihen siellä moni innostuu, ohitukset ovat kamalia, turvavyöt on myös syytä autosta tarkastaa ja että ne toimivat myös ja jos ei niin sitten toinen kyyti. Turisti selviää lankan liikenteessä hengissä vain hyvällä tuurilla. On se semmosta menoa.

        Kyllä sinun Laura hyvä on suosiolla syytä unohtaa kiertomatkat lankalla. Hyvä kun kerkiät lankalle päästyäsi ajoissa Malen lentokoneeseen. Pörrää vain siellä Hikkaduwassa minkä jaksat. Sieltä ei kannata lähteä Colomboon itseään väsyttämään. Käy Gallessa Hikkaduwasta etelään saaren kärkeen. Se on iso kaupunki ja mielenkiintoisia nähtävyyksiä ja joitakin isohkoja kauppojakin.

        Male on todella autiosaariparatiisi, oikein isoilla kirjaimilla. Muuta siellä ei sitten olekaan. Se on ihan oma maailmansa ja todella hieno matkakokemus ja -elämys, sitä muistelee aina aivan omasta näkövinkkelistä.

        Vielä Hikkaduwasta. Kyllä hotellin ruoat ovat ihan ok., eikä siellä muuten ole iltaruokapaikkoja, ei ainakaan kunnollisia, kamalia räkälöitä kyllä, mutta joita ei ravintolaksi voi sanoa. Voihan niitä "kuppiloita" siellä käydä kauhistelmassa.

        Lopuksi kaikille lukijoiulle. Älkää lähtekö Lankalle viikoksi se on aivan liian lyhyt aika, ellei asu lentoaseman lähellä jossain hotellissa esim. Negombossa on hienoja paikkoja ja rantoja. Se aivan oiva paikka pidemmäksikin aikaa, siitä on tehokasta shoppialla minne vaan..

        Siis otsikon mukaisesti, ei Hikkaduwa 2 pv, vaan 8 pv!


      • hece
        Laura 78 kirjoitti:

        Siis otsikon mukaisesti, ei Hikkaduwa 2 pv, vaan 8 pv!

        Anteeksi Laura lukihäiriöni, vai voiko sitä edes sellaiseksi sanoa - täytyy opetella vain lukemaan oikein.

        No, kyllähän tuossa ajassa jo kerkiää pörrätä jos vaikka missä. En tunne Hikkaduwasta luotettavia paikallisia retkioppaita, muta eiköhän sieltäkin niitä löydy kyselemällä. Matkat vaan on sieltä aika pitkiä - ajallisesti, ei kilometreissä. Luonnon puisto Yala on kohtuullisen matkan päässä, mutta mm. Kändy, Nuwara Elya, Sigirya, Polonaruwa - kaikki historialliset ja turistien suosimat paikat ovat jo kauempana, mutta kyllä noissakin kerkiää käymään, kun panee tuulemaan, onhan siellä Malella sitten aikaa ja mukavakin vain levätä.


      • Suomea puhuva
        Laura78 kirjoitti:

        Hei!

        Olen myös reissaamassa Hikkaduwaan maaliskuussa kahdeksaksi päiväksi ja sieltä vielä Malediiveille vajaaksi viikoksi. Hotellimme Hikaduwassa on Coral Sands, hauska, että olet pitänyt siitä! Kerro lisää hotellista, kaikki tieto on tervetullutta! Hintaan kuuluu puolihoito (aamiainen ja illallinen), onko hotellissa hyvät ruuat vai kannattaako skipata ja käydä muissa ravintoloissa syömässä?

        Ainoa, mikä Hikkaduwassa mietityttää, on sen sijainti kaukana Colombosta. Malediiveilla saamme sitten löhöillä ihan tarpeeksi, joten Sri Lankassa olisi kiva kiertää eri paikoissa. Onko liikenne tosiaan niin kamalaa kuin monet antavat ymmärtää? Onnistuuko päivän reissu Colomboon helposti vai pitäisikö sinne jäädä yöksi? Osaatko suositella kuskeja/firmoja, jotka järjestää kiertomatkoja?

        T: Laura

        Terve tuloa Lankalle, soita tai kirjoita minulle:
        http://www.kolumbus.fi/paul.petrell/
        terveisin Bandu


      • MaLe
        Laura78 kirjoitti:

        Hei!

        Olen myös reissaamassa Hikkaduwaan maaliskuussa kahdeksaksi päiväksi ja sieltä vielä Malediiveille vajaaksi viikoksi. Hotellimme Hikaduwassa on Coral Sands, hauska, että olet pitänyt siitä! Kerro lisää hotellista, kaikki tieto on tervetullutta! Hintaan kuuluu puolihoito (aamiainen ja illallinen), onko hotellissa hyvät ruuat vai kannattaako skipata ja käydä muissa ravintoloissa syömässä?

        Ainoa, mikä Hikkaduwassa mietityttää, on sen sijainti kaukana Colombosta. Malediiveilla saamme sitten löhöillä ihan tarpeeksi, joten Sri Lankassa olisi kiva kiertää eri paikoissa. Onko liikenne tosiaan niin kamalaa kuin monet antavat ymmärtää? Onnistuuko päivän reissu Colomboon helposti vai pitäisikö sinne jäädä yöksi? Osaatko suositella kuskeja/firmoja, jotka järjestää kiertomatkoja?

        T: Laura

        Onkohan totta?
        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=104&conference=4500000000000882&posting=22000000005285985


      • Hikkaduwa fan
        hece kirjoitti:

        Oletko todella vain viikon koko matkalla?? Pari päivää Hikkaduwassa ja loput Malella? Olis kannattanu ottaa hotelli Colombon läheltä eikä Hikkaduwasta.

        Mutta jos ja kun näin on, kyllä silloin on aivan liian vähän aikaa kokea kaikkea tuota mitä toivoisit. Matkoihin lankalla kuluu todella paljon aikaa ja ne ovat väsyttäviä semminkin jos ei ole kulkupelissä ilmastointia - toimivaa.

        Ensiksikin pitkän lentomatkan ja linja-automatkan jälkeen Suomesta Hikkaduwaan päästyäsi olet varmasti hyvin väsynyt. Tarvitset palautumisaikaa, lepoa ja totuttelua mielellään ainakin seuraavan (yhden) vuorokauden. HUOM! Colombon lentoasema sijaitsee 30 km Colombon pohjoispuolella. Tämä on aina myös syytä muistaa, matkoja suunnitellessa eli sieltä on Hikkaduwaan 140 km. Aikaa tuon matkan taittamiseen kuluu päiväsaikaan 5-6 tuntia - asiallisella ja rauhallisella taksikuskilla. Oma aikamittarini lankalla on 50 km ja 2 - 2,5 tuntia. Yöllä on hiljaisempaa ja silloin voi päästä hieman joutuisammin. Mutta em. ajoista jos päivällä aletaan kiirehtimään kasvaa onnetomuusriski lankalla erittäin suureksi. Kannattaa hankkia rauhallinen kuski ja sopia matka-aika, ettei vaan aleta kaahailemaan, siihen siellä moni innostuu, ohitukset ovat kamalia, turvavyöt on myös syytä autosta tarkastaa ja että ne toimivat myös ja jos ei niin sitten toinen kyyti. Turisti selviää lankan liikenteessä hengissä vain hyvällä tuurilla. On se semmosta menoa.

        Kyllä sinun Laura hyvä on suosiolla syytä unohtaa kiertomatkat lankalla. Hyvä kun kerkiät lankalle päästyäsi ajoissa Malen lentokoneeseen. Pörrää vain siellä Hikkaduwassa minkä jaksat. Sieltä ei kannata lähteä Colomboon itseään väsyttämään. Käy Gallessa Hikkaduwasta etelään saaren kärkeen. Se on iso kaupunki ja mielenkiintoisia nähtävyyksiä ja joitakin isohkoja kauppojakin.

        Male on todella autiosaariparatiisi, oikein isoilla kirjaimilla. Muuta siellä ei sitten olekaan. Se on ihan oma maailmansa ja todella hieno matkakokemus ja -elämys, sitä muistelee aina aivan omasta näkövinkkelistä.

        Vielä Hikkaduwasta. Kyllä hotellin ruoat ovat ihan ok., eikä siellä muuten ole iltaruokapaikkoja, ei ainakaan kunnollisia, kamalia räkälöitä kyllä, mutta joita ei ravintolaksi voi sanoa. Voihan niitä "kuppiloita" siellä käydä kauhistelmassa.

        Lopuksi kaikille lukijoiulle. Älkää lähtekö Lankalle viikoksi se on aivan liian lyhyt aika, ellei asu lentoaseman lähellä jossain hotellissa esim. Negombossa on hienoja paikkoja ja rantoja. Se aivan oiva paikka pidemmäksikin aikaa, siitä on tehokasta shoppialla minne vaan..

        Hei:
        Joo kyllä se liikenne on todella kaoottista ainakin Colombossa, eikä pelkästään ruuhka-aikaan.
        En suosittelisi siitä huolimatta matkaustamista yöllä (jota itse olen tehnyt). Hermot siinä meinaa mennä pohjoisen ihmiseltä kun ajetaan 150 km /h keskellä tietä ja väistetään viime tipassa vastaantulijaa joka myös ajaa keskellä tietä. Joskus ovat peilit menossa lentäneet ohitustilanteessa. En silti moiti kuskeja , he ovat taitavia. Onhan heillä luvassa uusi elämä kuoleman jälkeen toisin kun meillä kristityillä.Tiellä saattaa olla yöllä vaikka mitä ja ketä ilman minkäänlaista valoa.Ihme ettei siellä tapahdu enempää onnettomuuksia.

        Moitit Hikkaduwan ruokapaikkoja räkälöiksi. Siinä en nyt ole ihan samaa mieltä. Galle Roadin varrella on muutama todella pieni paikka jossa on vain muutama pöytä.Näyttävät räkälöiltä, mutta ruoka on erinomaista.Suosikkipaikkani on vinosti Coral Reefin edessä (toisella puolella tietä )sijaitseva pieni perheravintola jossa omistaja rouva malaa myös tauluja.
        Paikan löytää kun rohkeasti kurkistaa sisälle ja näkee hienot abstraktit öljymaalaukset seinillä.
        Jos edellisenä päivänä käy siellä tilaamassa jotain spesiaalia sitä myös saa. Herkkuni on siellä valkosipulilla maustetut, paistetut pienet calamarit.

        Kannattaa myös maistaa Cinger beer. Se ei ole olutta vaikka nimi niin väittääkin vaan todella virkistävää mausteista inkiväärijuomaa.

        Oletko itse menossa lähiaikoina lankkaan ?


      • hece
        Hikkaduwa fan kirjoitti:

        Hei:
        Joo kyllä se liikenne on todella kaoottista ainakin Colombossa, eikä pelkästään ruuhka-aikaan.
        En suosittelisi siitä huolimatta matkaustamista yöllä (jota itse olen tehnyt). Hermot siinä meinaa mennä pohjoisen ihmiseltä kun ajetaan 150 km /h keskellä tietä ja väistetään viime tipassa vastaantulijaa joka myös ajaa keskellä tietä. Joskus ovat peilit menossa lentäneet ohitustilanteessa. En silti moiti kuskeja , he ovat taitavia. Onhan heillä luvassa uusi elämä kuoleman jälkeen toisin kun meillä kristityillä.Tiellä saattaa olla yöllä vaikka mitä ja ketä ilman minkäänlaista valoa.Ihme ettei siellä tapahdu enempää onnettomuuksia.

        Moitit Hikkaduwan ruokapaikkoja räkälöiksi. Siinä en nyt ole ihan samaa mieltä. Galle Roadin varrella on muutama todella pieni paikka jossa on vain muutama pöytä.Näyttävät räkälöiltä, mutta ruoka on erinomaista.Suosikkipaikkani on vinosti Coral Reefin edessä (toisella puolella tietä )sijaitseva pieni perheravintola jossa omistaja rouva malaa myös tauluja.
        Paikan löytää kun rohkeasti kurkistaa sisälle ja näkee hienot abstraktit öljymaalaukset seinillä.
        Jos edellisenä päivänä käy siellä tilaamassa jotain spesiaalia sitä myös saa. Herkkuni on siellä valkosipulilla maustetut, paistetut pienet calamarit.

        Kannattaa myös maistaa Cinger beer. Se ei ole olutta vaikka nimi niin väittääkin vaan todella virkistävää mausteista inkiväärijuomaa.

        Oletko itse menossa lähiaikoina lankkaan ?

        Kiitos kritiikistä, sitä tarvitaan.

        Joo kyllä olen menossa. Suunnittelutyö käynnissä. Enää en lähde kuitenkaan marraskuussa, oli niin kovin sateinen viimeksi, mutta onneksi joulu, tammi ja helmikuu olivat kauniita. Eli parasta aikaa on em. kuukaudet lämmön ja sateettomuuden suhteen, joskus voi olla maaliskuukin mukava.

        Niin siitä liikenteestä ja onnettomuuksista. Sanoit "ihme ettei siellä tapahdu enempää onnettomuuksia" Mikä on se sinun enempää?? Olisi mukava kuulla. Ensiksi liikenneonnettomuudet ka toiseksi kaikki onnettomuudet yhteensä?

        Jotkut matkailijat saattavat ja ajattelevatkin, sen tiedän ja ymmärränkin - siis minusta, että onpa tuossa kielteinen tyyppi. Myönnän, olen sitäkin, mutta myös myönteinen siinä missä pitää. Samat aistit ne ovat minulla menipä minne tahansa. Voi kyllä minulla riittäisi kehumikstakin, mutta se on vain yksi puoli kokemuksiani? Tuntuu siis hieman yksipuoliselta kuulla pelkkää kehumista. Lantilla kun on aina kaksi puolta, eikö - hyvät ystävät. Ei voi olla, että kaikki on aina niin ihanaa ja ruusuista. "Tänne minä muutan, täällä on kaikki halpaa, ihania, iloisia ja nauravia ihmisiä".

        Höpsistä sanon minä. Kyllä siellä joskus on vitsit vähissä ja ilo kaukana. Mietikää arkea niissä oloissa, ei ole kehumista, vai onko?

        Kuten olen monesti sanonut, kyllä siellä muutaman viikon ja kuukaudenkin pörrää, kun on rahaa riittävästi.Kaikki näytää silloin niin ihanalta ja mukavalta. Se on aivan totta hyvin monelle ensimmäisiä kertojaan lankalla käyneelle.

        Mutta arki tulee ja kun on pidenpään, oikein useita kuukausia, niin tulee oikein kunnon arki, niin tulee varmasti mieleen, että mikä ihme minua tänne vetää aina auudelleen ja uudelleen?? Onko tätä pakko kestää ja jos on miksi?? Eikö ole helpompia paikkoja elää - lämpöisessä?

        Eli - siis kyllä pidempäänkin voi lankalla olla, kunhan vain on rahaa ja aikaa, sekä sietokykyä sietää sikäläistä arkea. Huom. Suomen työttömällä ei ole paljon rahaa, mutta aikaa hänellä olisi. Aikaa lähteä lankalle, eli ajasta se ei ole matka kiinni, vaan rahasta.

        Yleensä käy niin, että kun raha ja mukava loppuu voikin taas lähteä takaisin Suomeen. Semmosta se elämä voi monella olla. Minulla ainakin on - eli aikaa kyllä olisi, mutta kun ei ole tuota rahapiolta oikein siunaantunut, että voisi muuttaa ihan kokonaan sinne Sri Lankalle ja ostaa vaikkapa Bentotasta rantapaikan, (yhtä olen ihastellen katsellut), sitten veneen, jolla kävisi Colombossa, ehdottomasti luotettavat turvamiehet ja muistaa aina maksaa sen lisäksi vielä suojelurahoja jne..jne.

        Edelleen pitää tyytyä näihin muutaman viikon tai kk:n matkoihin ja olla tyytyväinenkin.

        Lopuksi ooooikeeein hyvää matkaa itse kullekin säädylle sinne pienelle lämpöiselle saarelle Sri Lanka - 64 000 km2 (Suomi 520 000 km2).


      • Hikkaduwa fan
        hece kirjoitti:

        Kiitos kritiikistä, sitä tarvitaan.

        Joo kyllä olen menossa. Suunnittelutyö käynnissä. Enää en lähde kuitenkaan marraskuussa, oli niin kovin sateinen viimeksi, mutta onneksi joulu, tammi ja helmikuu olivat kauniita. Eli parasta aikaa on em. kuukaudet lämmön ja sateettomuuden suhteen, joskus voi olla maaliskuukin mukava.

        Niin siitä liikenteestä ja onnettomuuksista. Sanoit "ihme ettei siellä tapahdu enempää onnettomuuksia" Mikä on se sinun enempää?? Olisi mukava kuulla. Ensiksi liikenneonnettomuudet ka toiseksi kaikki onnettomuudet yhteensä?

        Jotkut matkailijat saattavat ja ajattelevatkin, sen tiedän ja ymmärränkin - siis minusta, että onpa tuossa kielteinen tyyppi. Myönnän, olen sitäkin, mutta myös myönteinen siinä missä pitää. Samat aistit ne ovat minulla menipä minne tahansa. Voi kyllä minulla riittäisi kehumikstakin, mutta se on vain yksi puoli kokemuksiani? Tuntuu siis hieman yksipuoliselta kuulla pelkkää kehumista. Lantilla kun on aina kaksi puolta, eikö - hyvät ystävät. Ei voi olla, että kaikki on aina niin ihanaa ja ruusuista. "Tänne minä muutan, täällä on kaikki halpaa, ihania, iloisia ja nauravia ihmisiä".

        Höpsistä sanon minä. Kyllä siellä joskus on vitsit vähissä ja ilo kaukana. Mietikää arkea niissä oloissa, ei ole kehumista, vai onko?

        Kuten olen monesti sanonut, kyllä siellä muutaman viikon ja kuukaudenkin pörrää, kun on rahaa riittävästi.Kaikki näytää silloin niin ihanalta ja mukavalta. Se on aivan totta hyvin monelle ensimmäisiä kertojaan lankalla käyneelle.

        Mutta arki tulee ja kun on pidenpään, oikein useita kuukausia, niin tulee oikein kunnon arki, niin tulee varmasti mieleen, että mikä ihme minua tänne vetää aina auudelleen ja uudelleen?? Onko tätä pakko kestää ja jos on miksi?? Eikö ole helpompia paikkoja elää - lämpöisessä?

        Eli - siis kyllä pidempäänkin voi lankalla olla, kunhan vain on rahaa ja aikaa, sekä sietokykyä sietää sikäläistä arkea. Huom. Suomen työttömällä ei ole paljon rahaa, mutta aikaa hänellä olisi. Aikaa lähteä lankalle, eli ajasta se ei ole matka kiinni, vaan rahasta.

        Yleensä käy niin, että kun raha ja mukava loppuu voikin taas lähteä takaisin Suomeen. Semmosta se elämä voi monella olla. Minulla ainakin on - eli aikaa kyllä olisi, mutta kun ei ole tuota rahapiolta oikein siunaantunut, että voisi muuttaa ihan kokonaan sinne Sri Lankalle ja ostaa vaikkapa Bentotasta rantapaikan, (yhtä olen ihastellen katsellut), sitten veneen, jolla kävisi Colombossa, ehdottomasti luotettavat turvamiehet ja muistaa aina maksaa sen lisäksi vielä suojelurahoja jne..jne.

        Edelleen pitää tyytyä näihin muutaman viikon tai kk:n matkoihin ja olla tyytyväinenkin.

        Lopuksi ooooikeeein hyvää matkaa itse kullekin säädylle sinne pienelle lämpöiselle saarelle Sri Lanka - 64 000 km2 (Suomi 520 000 km2).

        Hei:
        Kiitos vastauksestasi.Sanasi ovat kyllä totta joka kantilta. Siellä on kiva käydä, olla pari viikkoa tai kuukautta,mutta ihana palata viileään ilmastoon.Kuumuus alkaa rassaamaan kaiken muun ohella siellä pidempään oleskellessa.
        Harva meistä siellä viipyy 2 viikoa pidempään. En ole halunnut pelotella sinne menijöitä turhaan. Kaikkea voi sattua, ja ihan missä vaan. Olet väärässä paikassa väärään aikaan. Kaksi kertaa olen ollut hyvin lähellä suurta pamausta. Kerran siellä Trincossa ja toisen kerran Mount Laviniassa postissa.Ei vaan ollut minun aikani lähteä, onneksi.

        Sitä tarkoitin sillä, ettei ole enemmän onnettomuuksia: Jokainen päivähän siellä kuolee porukkaa ja eläimiä autojen alle.Jos Suomessa olisi tuollainen kaoottinen liikenne, meitä ei olisi montakaan enää hengissä :-))

        Viimeksi ajoin yötä myöten Badullaan. Tiellä oli kaikenlaista ilman minkäänlaista valoa. Onneksi itse emme törmänneet minnekään. Sillä matkalla näin vain yhden yliajetun koiran.

        Niin se on siellä kuin täälläkin:rahan "omistaminen" tekee kaiken helpommaksi. Tämä on tosiasia jota ei voi kieltää.
        Sanoinkin jollekin näissä jutuissa, että tulee "syntinen " olo nauttia kylmää olutta hotellin terassilla.Usein siinä ulkopuolella saattaa olla joku tosi köyhä kerjäämässä jokapäiväistä ruokaansa.
        Ainut lohduttava ajatus joka tulee mieleen on: kenekään ei tarvitse siellä palella.

        Olen ollut siellä joskus lokakuussakin, mutta silloin siellä sataa vielä aika lailla, ainakin länsirannikolla.Minusta paras aika siellä on tammi-helmikuu. Maaliskuussa alkaa jo olla liian kuumaa ainakin minulle.

        Itse olen ajatellut jättää Lankan väliin tänä vuonna ja suunnata vaihteeksi jonnekin muualle jos vain rahat antavat myöten.Työ tuppaa haittaamaan vielä näitä "harrastuksia".

        Minulla on täällä Suomessa 2 sri lankalaisperhettä joiden luona vierailen silloin tällöin.Muuten kivaa, mutta kun lähden Lankaan, heidän "pienet" tulijaispakettinsa osoittautuvat aina aika isoiksi:-))

        terv. Hikkaduwa fan

        terv. Hikkaduwa fan


      • hece
        hece kirjoitti:

        Kiitos kritiikistä, sitä tarvitaan.

        Joo kyllä olen menossa. Suunnittelutyö käynnissä. Enää en lähde kuitenkaan marraskuussa, oli niin kovin sateinen viimeksi, mutta onneksi joulu, tammi ja helmikuu olivat kauniita. Eli parasta aikaa on em. kuukaudet lämmön ja sateettomuuden suhteen, joskus voi olla maaliskuukin mukava.

        Niin siitä liikenteestä ja onnettomuuksista. Sanoit "ihme ettei siellä tapahdu enempää onnettomuuksia" Mikä on se sinun enempää?? Olisi mukava kuulla. Ensiksi liikenneonnettomuudet ka toiseksi kaikki onnettomuudet yhteensä?

        Jotkut matkailijat saattavat ja ajattelevatkin, sen tiedän ja ymmärränkin - siis minusta, että onpa tuossa kielteinen tyyppi. Myönnän, olen sitäkin, mutta myös myönteinen siinä missä pitää. Samat aistit ne ovat minulla menipä minne tahansa. Voi kyllä minulla riittäisi kehumikstakin, mutta se on vain yksi puoli kokemuksiani? Tuntuu siis hieman yksipuoliselta kuulla pelkkää kehumista. Lantilla kun on aina kaksi puolta, eikö - hyvät ystävät. Ei voi olla, että kaikki on aina niin ihanaa ja ruusuista. "Tänne minä muutan, täällä on kaikki halpaa, ihania, iloisia ja nauravia ihmisiä".

        Höpsistä sanon minä. Kyllä siellä joskus on vitsit vähissä ja ilo kaukana. Mietikää arkea niissä oloissa, ei ole kehumista, vai onko?

        Kuten olen monesti sanonut, kyllä siellä muutaman viikon ja kuukaudenkin pörrää, kun on rahaa riittävästi.Kaikki näytää silloin niin ihanalta ja mukavalta. Se on aivan totta hyvin monelle ensimmäisiä kertojaan lankalla käyneelle.

        Mutta arki tulee ja kun on pidenpään, oikein useita kuukausia, niin tulee oikein kunnon arki, niin tulee varmasti mieleen, että mikä ihme minua tänne vetää aina auudelleen ja uudelleen?? Onko tätä pakko kestää ja jos on miksi?? Eikö ole helpompia paikkoja elää - lämpöisessä?

        Eli - siis kyllä pidempäänkin voi lankalla olla, kunhan vain on rahaa ja aikaa, sekä sietokykyä sietää sikäläistä arkea. Huom. Suomen työttömällä ei ole paljon rahaa, mutta aikaa hänellä olisi. Aikaa lähteä lankalle, eli ajasta se ei ole matka kiinni, vaan rahasta.

        Yleensä käy niin, että kun raha ja mukava loppuu voikin taas lähteä takaisin Suomeen. Semmosta se elämä voi monella olla. Minulla ainakin on - eli aikaa kyllä olisi, mutta kun ei ole tuota rahapiolta oikein siunaantunut, että voisi muuttaa ihan kokonaan sinne Sri Lankalle ja ostaa vaikkapa Bentotasta rantapaikan, (yhtä olen ihastellen katsellut), sitten veneen, jolla kävisi Colombossa, ehdottomasti luotettavat turvamiehet ja muistaa aina maksaa sen lisäksi vielä suojelurahoja jne..jne.

        Edelleen pitää tyytyä näihin muutaman viikon tai kk:n matkoihin ja olla tyytyväinenkin.

        Lopuksi ooooikeeein hyvää matkaa itse kullekin säädylle sinne pienelle lämpöiselle saarelle Sri Lanka - 64 000 km2 (Suomi 520 000 km2).

        Suomi 330 000 km2


    • Annuli

      Ah, muistin hotellin nimen väärin edellisellä... Hotelli mihin olisi tarkoitus mennä on siis Coral Gardens, onko kokemuksia?

      Asia jota mietin on, että kannattaako sinne viedä mukanaan euroja vai usan dollareita? Kuulin, että eurot olisivat siellä varsin vaihtokelpoista valuuttaa. Mutta kun dollarin arvo on euroon nähden niin paljon huonompi, niin saako dollareilla suhteessa enemmän paikallista valuuttaa kuin euroilla? Vaikuttaako asiaan? Joku joka tietää...?

      • Hikkaduwa fan

        Tota vähän epäilin. Coral Garden on juuri se hotelli josta kerroin, eli todella hyvätasoinen hotelli Hikkaduwassa.Huoneet saattavat jo olla vähän kuluneita, mutta siitä huolimatta se tasokas hotelli muihin siellä verrattuna.

        Siitä pohjoiseenpäin (Colomboon) Galle Roadia on lukuisia pieniä putiikkeja ja Hikkaduwan hyvä pitkä ranta.Myös pankki(t) löytyy sen tien varrelta.
        Pääposti on Baddekamaroadin varrella.Sieltä voi myös soittaa vähän edullisemmin Suomeen. Kännykällä soittaminen aika kallista. Elisalla ainakin toimii tekstiviestit. Eli voit vaastaanottaa ja lähettää viestejä (halpaa).

        Ei kannata vaihtaa valuuttaa ja maksaa siitä täällä.Euro on hyvässä kurssissa ja sitä voi vaihtaa helposti rupeiksi.
        Vielä pari vuotta sitten dollari oli siellä parempi, mutta ei enää.

        Koskas sulla se lähtö olikaan?
        Oikein mukavaa matkaa !


      • Annuli
        Hikkaduwa fan kirjoitti:

        Tota vähän epäilin. Coral Garden on juuri se hotelli josta kerroin, eli todella hyvätasoinen hotelli Hikkaduwassa.Huoneet saattavat jo olla vähän kuluneita, mutta siitä huolimatta se tasokas hotelli muihin siellä verrattuna.

        Siitä pohjoiseenpäin (Colomboon) Galle Roadia on lukuisia pieniä putiikkeja ja Hikkaduwan hyvä pitkä ranta.Myös pankki(t) löytyy sen tien varrelta.
        Pääposti on Baddekamaroadin varrella.Sieltä voi myös soittaa vähän edullisemmin Suomeen. Kännykällä soittaminen aika kallista. Elisalla ainakin toimii tekstiviestit. Eli voit vaastaanottaa ja lähettää viestejä (halpaa).

        Ei kannata vaihtaa valuuttaa ja maksaa siitä täällä.Euro on hyvässä kurssissa ja sitä voi vaihtaa helposti rupeiksi.
        Vielä pari vuotta sitten dollari oli siellä parempi, mutta ei enää.

        Koskas sulla se lähtö olikaan?
        Oikein mukavaa matkaa !

        Ei siis valuuttahärdelliä, danke schön.

        Lähtö olisi tuossa joulukuun puolessa välissä ja takaisin tullaan juuri uutta vuotta juhlimaan. Joulu Sri Lankalaisittain siis tiedossa. Jonkin sortin Buddhan ylistys juhlaa kai odotettavissa valkoparran sijaan... ;-)


      • Hikkaduwa fan
        Annuli kirjoitti:

        Ei siis valuuttahärdelliä, danke schön.

        Lähtö olisi tuossa joulukuun puolessa välissä ja takaisin tullaan juuri uutta vuotta juhlimaan. Joulu Sri Lankalaisittain siis tiedossa. Jonkin sortin Buddhan ylistys juhlaa kai odotettavissa valkoparran sijaan... ;-)

        Buddalaiset eivät tosiaankaan vieltä joulua meidän malliin, mutta kyllä sieltä joulutunnelman löytää.Jouluvaloja siellä on paljon (monet ympäri vuoden).
        Kaupallinen joulu on astunut maihin sinnekin :-)) Ja toki siellä on kristittyjä(pieni vähemmistö)siirtomaa-ajan muistona jotka viettävät joulua.Meinasin unohtaa kokonaan turistit, heitä tulee sinne vuosi vuodelta enemmän.
        Matkanjärjestäjät saattavat järjestää jonkun sortin "joulujuhlan".
        Helmikuussa (muistaakseni 4.päivä) on itsenäisyyspäivä jota juhlitaan siellä näkyvästi.Vielä suurempi juhla on buddalainen uusivuosi joka ei ajoitu yhteen meidän uuden vuoden kanssa, vaan se on joskus keväällä.Siihen valmistaudutaan joka kodissa samalla lailla kuin meillä jouluun. Ruokien valmistelu aloitetaan jo hyvissä ajoin pari viikkoa ennen huippuhetkeä.

        Itse en ole siellä joulua viettänyt, joten olisi kiva kuulla matkan jälkeen millaista siellä jouluna oli.

        Oikein hyvää ja antoisaa matkaa.


      • Annuli
        Hikkaduwa fan kirjoitti:

        Buddalaiset eivät tosiaankaan vieltä joulua meidän malliin, mutta kyllä sieltä joulutunnelman löytää.Jouluvaloja siellä on paljon (monet ympäri vuoden).
        Kaupallinen joulu on astunut maihin sinnekin :-)) Ja toki siellä on kristittyjä(pieni vähemmistö)siirtomaa-ajan muistona jotka viettävät joulua.Meinasin unohtaa kokonaan turistit, heitä tulee sinne vuosi vuodelta enemmän.
        Matkanjärjestäjät saattavat järjestää jonkun sortin "joulujuhlan".
        Helmikuussa (muistaakseni 4.päivä) on itsenäisyyspäivä jota juhlitaan siellä näkyvästi.Vielä suurempi juhla on buddalainen uusivuosi joka ei ajoitu yhteen meidän uuden vuoden kanssa, vaan se on joskus keväällä.Siihen valmistaudutaan joka kodissa samalla lailla kuin meillä jouluun. Ruokien valmistelu aloitetaan jo hyvissä ajoin pari viikkoa ennen huippuhetkeä.

        Itse en ole siellä joulua viettänyt, joten olisi kiva kuulla matkan jälkeen millaista siellä jouluna oli.

        Oikein hyvää ja antoisaa matkaa.

        Meidän matkanjärjestäjä tarjoaa ainakin jouluruokailun. Kuulumisia Sri Lankan joulusta kuulette kunhan ehtii kotiutumaan takaisin tänne pohjolaan. :-)

        Innolla reissua odotellen... ;-)


      • hece
        Annuli kirjoitti:

        Meidän matkanjärjestäjä tarjoaa ainakin jouluruokailun. Kuulumisia Sri Lankan joulusta kuulette kunhan ehtii kotiutumaan takaisin tänne pohjolaan. :-)

        Innolla reissua odotellen... ;-)

        Joulusta sen verran, että vain paikalliset kristityt viettävät lankalla joulua käymällä kirkossa (yksi paikallinen singalesi tuttavani kristitty). Muuten ei paikalliset meidän joulua tajua eikä siitä väitä kuin bisnesmielessä.

        Heidän budhalainen ajanlasu ja uudenvuoden juhla on 14.4.

        Mikä tietoihini mahdollisa korjauksia ja lisäyksiä, otan mielelläni vastaan.

        Sitten muutama sana sinhalaa - lue niinkuin kirjoitetaan. Ilahtuvat kovasti jos ja kun terevehdit heitä paikallisella kielellä. Finmatkoilla lienee jonkinlainen laajempi sanasto matkustaville.
           
        hyvää huomenta    subo udasanak
        hyvää päivää      subo dahalawak
        hyvää ilta      subo sändääwak
        hyvää yötä       sube raatcria

        hyvää joulua, sube nattalak weewaa   
        hyvää elämää, sube anaageteyak weevaa
        hyvää uutta vuotta, sube alut awurudda weewaa
        hyvää syntymäpäivää, sube upandineak weewaa

        hyvin iloinen      hari santosai
        hyvin kaunis      hari lassanai
        hyvin onnellinen   hari shautui
        hyvin       hondata, hondin
        hyvä        honda
        oikein hyvä hari hondai


      • hece
        hece kirjoitti:

        Joulusta sen verran, että vain paikalliset kristityt viettävät lankalla joulua käymällä kirkossa (yksi paikallinen singalesi tuttavani kristitty). Muuten ei paikalliset meidän joulua tajua eikä siitä väitä kuin bisnesmielessä.

        Heidän budhalainen ajanlasu ja uudenvuoden juhla on 14.4.

        Mikä tietoihini mahdollisa korjauksia ja lisäyksiä, otan mielelläni vastaan.

        Sitten muutama sana sinhalaa - lue niinkuin kirjoitetaan. Ilahtuvat kovasti jos ja kun terevehdit heitä paikallisella kielellä. Finmatkoilla lienee jonkinlainen laajempi sanasto matkustaville.
           
        hyvää huomenta    subo udasanak
        hyvää päivää      subo dahalawak
        hyvää ilta      subo sändääwak
        hyvää yötä       sube raatcria

        hyvää joulua, sube nattalak weewaa   
        hyvää elämää, sube anaageteyak weevaa
        hyvää uutta vuotta, sube alut awurudda weewaa
        hyvää syntymäpäivää, sube upandineak weewaa

        hyvin iloinen      hari santosai
        hyvin kaunis      hari lassanai
        hyvin onnellinen   hari shautui
        hyvin       hondata, hondin
        hyvä        honda
        oikein hyvä hari hondai

        Olen jossain aiemmin kyllä tämän maininnut, mutta unohdin nyt hyvin tärkeän sanan, joten

        kiitos, stuti
        paljon kiitoksia, bohoma stuti

        Lankalla on paljon murteita, mutta kyllä stuti ymmäretään, vaikka jotkut sanovat esim. istuti.

        Nämä on hyvä muistaa.


      • Annuli
        hece kirjoitti:

        Olen jossain aiemmin kyllä tämän maininnut, mutta unohdin nyt hyvin tärkeän sanan, joten

        kiitos, stuti
        paljon kiitoksia, bohoma stuti

        Lankalla on paljon murteita, mutta kyllä stuti ymmäretään, vaikka jotkut sanovat esim. istuti.

        Nämä on hyvä muistaa.

        Pieni kielikylpy tekee aina poikaa. Olen huomannut, että jos yhdenkin sanan sanoo paikallisella kielellä, saa paljon parempaa palvelua. ;-)

        Nyt siis opettelemaan (ja hämmentämään kanssaeläjiä)!


      • Paikallinen

        Ihmettelen, jos aiot majoittua kyseiseen hotelliin! Se on ollu jo vuoden remontissa ja alkuperäisen aikataulun mukaan valmistuu v. 2012. Nyt kiristäneet aikataulua ja yrittävät saada valmiiksi vuoden 2011 sesonkiin. Epäilen vähän, sillä tänään poikkesin työmaalla, ja tahyi oli "hivenen verkkainen! Mitä rahaan tulee, €= no. 1


      • Tammikuussa -11 meno
        Paikallinen kirjoitti:

        Ihmettelen, jos aiot majoittua kyseiseen hotelliin! Se on ollu jo vuoden remontissa ja alkuperäisen aikataulun mukaan valmistuu v. 2012. Nyt kiristäneet aikataulua ja yrittävät saada valmiiksi vuoden 2011 sesonkiin. Epäilen vähän, sillä tänään poikkesin työmaalla, ja tahyi oli "hivenen verkkainen! Mitä rahaan tulee, €= no. 1

        Miten voi olla mahdollista, että Tjäre ja Finnmatkat tekee tähän ko. hotelliin matkoja ainakin ensi vuoden alusta, jos ei toiminnassa.
        Eihän toi voi pitää paikkaansa!


    • Kerran kokenut

      Ota Hikkaduwasta juna ja mee sillä yks pysäkki etelään päin Calleen. Callesta tuk-tuk Unawatuvan rannalle n. 6km päähän. Pääset yhdelle maailman kauneimmalle rannalle.

      • Hikkaduwa fan

        Tarkoitat kai Galle ??? Vai tarkoititko?
        Unawatuna on uskomattoman upea ranta, suosittelen myös.


      • Annuli
        Hikkaduwa fan kirjoitti:

        Tarkoitat kai Galle ??? Vai tarkoititko?
        Unawatuna on uskomattoman upea ranta, suosittelen myös.

        Kohtahan noita paikkoja, joissa haluan käydä on enemmän kuin mihin aika riittää! :-D


      • Hikkaduwa fan
        Annuli kirjoitti:

        Kohtahan noita paikkoja, joissa haluan käydä on enemmän kuin mihin aika riittää! :-D

        Kaikki on itsestä kiinni ja siitä mitä haluaa nähdä. Kaikkea ei ehdi eikä jaksa tehdä 2 viikon aikana. Kuumuus vie voimia. Siksi kannattaakin vähän etukäteen suúnnitella ja ottaa selvää paikoista jonne aikoo/haluaa mennä.
        Sen vain sanon, että aikaa menee matkoihin melkein tuplasti siihen verrattuna mitä Suomessa.Kaoottinen liikenne ja huonot tiet.
        Elämäntapa on aika lailla erilaista kuin Suomessa, joten kannattaa ottaa rauhallisesti eikä hermostua pienistä.Maassa maan tavalla.
        Jos matkalla menee rengas niin silloin otetaan eväät esille ja "leiriydytään" tien varteen. Rengas tulee vaihdettua tai korjattua jos ei tänään niin huomenna.Joten kannattaa varustautua päivämatkalle kuin tunturiin menisi, eli pahimman varalle.Ero on siinä, että siellä ette palele vaan hikoilette :-))
        Helmikuun lopulla lämpötila huitelee varjossa monesti 30C paikkeilla joskus enemmänkin.Yötkin ovat kuumia rannikolla.
        Lonely Planetin opaskirja Sri Lankasta on aika uusi ja hyvä. Kannattaa hankkia varsinkin jos liikkuu paljon ominpäin.


      • Varpu
        Hikkaduwa fan kirjoitti:

        Kaikki on itsestä kiinni ja siitä mitä haluaa nähdä. Kaikkea ei ehdi eikä jaksa tehdä 2 viikon aikana. Kuumuus vie voimia. Siksi kannattaakin vähän etukäteen suúnnitella ja ottaa selvää paikoista jonne aikoo/haluaa mennä.
        Sen vain sanon, että aikaa menee matkoihin melkein tuplasti siihen verrattuna mitä Suomessa.Kaoottinen liikenne ja huonot tiet.
        Elämäntapa on aika lailla erilaista kuin Suomessa, joten kannattaa ottaa rauhallisesti eikä hermostua pienistä.Maassa maan tavalla.
        Jos matkalla menee rengas niin silloin otetaan eväät esille ja "leiriydytään" tien varteen. Rengas tulee vaihdettua tai korjattua jos ei tänään niin huomenna.Joten kannattaa varustautua päivämatkalle kuin tunturiin menisi, eli pahimman varalle.Ero on siinä, että siellä ette palele vaan hikoilette :-))
        Helmikuun lopulla lämpötila huitelee varjossa monesti 30C paikkeilla joskus enemmänkin.Yötkin ovat kuumia rannikolla.
        Lonely Planetin opaskirja Sri Lankasta on aika uusi ja hyvä. Kannattaa hankkia varsinkin jos liikkuu paljon ominpäin.

        Olen mielenkiinnolla seurannut keskustelua, kiitos siitä. Kysymyksiä olisi minullakin. Olen menossa Aurinkomatkojen matkalla ja askarruttaa se itse matka, kun Hikkauwaan menee lennon jälkeen viidettä tuntia ja ollaan perillä iltamyöhään. Sitä olen miettinyt, että pysähdytäänkö siinä välillä vessa/ruokatauolle ja jos ei, onko illalla saatavissa sapuskaa hotellissa (meillä on puolihoito) vai pitääkö ottaa omat eväät. Tahtoo tulla migreeni, jos on kauan syömättä ja aamuun on pitkä aika nälkäisenä. Kovasti odotan matkaa ja olen kiitollinen Hikkaduwa Fanille, että olet niin ahkerasti jaksanut vastailla. Jospa vielä tähänkin. Coral Gardens on hotelli. Sri Lankassa emme ole käyneetkään ennen, joten kaikki tieto on innolla luettu.


      • Annuli
        Varpu kirjoitti:

        Olen mielenkiinnolla seurannut keskustelua, kiitos siitä. Kysymyksiä olisi minullakin. Olen menossa Aurinkomatkojen matkalla ja askarruttaa se itse matka, kun Hikkauwaan menee lennon jälkeen viidettä tuntia ja ollaan perillä iltamyöhään. Sitä olen miettinyt, että pysähdytäänkö siinä välillä vessa/ruokatauolle ja jos ei, onko illalla saatavissa sapuskaa hotellissa (meillä on puolihoito) vai pitääkö ottaa omat eväät. Tahtoo tulla migreeni, jos on kauan syömättä ja aamuun on pitkä aika nälkäisenä. Kovasti odotan matkaa ja olen kiitollinen Hikkaduwa Fanille, että olet niin ahkerasti jaksanut vastailla. Jospa vielä tähänkin. Coral Gardens on hotelli. Sri Lankassa emme ole käyneetkään ennen, joten kaikki tieto on innolla luettu.

        Linja-autolla matkatessa pysähdyksiä tehdään tarpeen mukaan. Eli kyllä ainakin vessataukoja tullaan pitämään. Ruokailumahdollisuudesta en mene takuuseen. Periaatteessa jos vain ehdimme hotelliin ihmisten ajoissa, niin päivällinen kuuluu puolihoito-asiakkaille. Riippuu siis siitä miten kauan hotellissa on ruokaa tarjolla.


      • Hikkaduwa fan
        Varpu kirjoitti:

        Olen mielenkiinnolla seurannut keskustelua, kiitos siitä. Kysymyksiä olisi minullakin. Olen menossa Aurinkomatkojen matkalla ja askarruttaa se itse matka, kun Hikkauwaan menee lennon jälkeen viidettä tuntia ja ollaan perillä iltamyöhään. Sitä olen miettinyt, että pysähdytäänkö siinä välillä vessa/ruokatauolle ja jos ei, onko illalla saatavissa sapuskaa hotellissa (meillä on puolihoito) vai pitääkö ottaa omat eväät. Tahtoo tulla migreeni, jos on kauan syömättä ja aamuun on pitkä aika nälkäisenä. Kovasti odotan matkaa ja olen kiitollinen Hikkaduwa Fanille, että olet niin ahkerasti jaksanut vastailla. Jospa vielä tähänkin. Coral Gardens on hotelli. Sri Lankassa emme ole käyneetkään ennen, joten kaikki tieto on innolla luettu.

        Hei:
        En todella tiedä ryhmämatkojen käytäntöä, koska olen reissannut sinne aina omin nokin reittilennoilla.
        Uusimmissa busseissa siellä kyllä saattaa olla WC, mutta parasta käydä koneessa vähän ennen lakeutumista.Taikka sitten kentällä. WC on juuri ennen passintarkastusta oikealla seinustalla.
        Kentällä on tax free myymälöitten jälkeen rahanvaihtopaikkoja. Siellä kannattaa jo vaihtaa pieni summa rahaa, että saa ruokaa ja juomaa paikan päällä. Hikkaduwassa pienet ruokapaikatkin ovat auki myöhään ja hotelleista voi tilata myös pientä purtavaa vaikka huoneeseen.
        Minulla on ollut usein pieni eväs menomatkalla (leipää ja trippi juoma). Olen tullut hotelliin 3 aikaan aamuyöstä ja silloin eväs on ollut kultaakin kalliimpi.
        Jos olette menossa Coral Sand hotelliin kertokaapa Mr. Kuda(hetty) (frontdeskmanager)terveisiä "suomalaiselta pitkältä vaalealta naiselta " jolta hän mittasi aina aamulla verenpaineenkin.Saatan tulla itsekin sinne myöhemmin keväällä.

        Oikein hyvää matkaa ja exoottisia kokemuksia.
        PS.
        Urheilujuomapussit (jauhe) on kova sana siellä veteen sekoitettuna. Katsokaa aina kun ostatte vettä, että pullo on sinetöity eikä liian vanha.
        Älkääkä pitäkö jäähdytystä liian kylmällä vaikka se tuntuukin ihanalta siinä helteessä, muuten "vilustutte".


      • Varpu
        Hikkaduwa fan kirjoitti:

        Hei:
        En todella tiedä ryhmämatkojen käytäntöä, koska olen reissannut sinne aina omin nokin reittilennoilla.
        Uusimmissa busseissa siellä kyllä saattaa olla WC, mutta parasta käydä koneessa vähän ennen lakeutumista.Taikka sitten kentällä. WC on juuri ennen passintarkastusta oikealla seinustalla.
        Kentällä on tax free myymälöitten jälkeen rahanvaihtopaikkoja. Siellä kannattaa jo vaihtaa pieni summa rahaa, että saa ruokaa ja juomaa paikan päällä. Hikkaduwassa pienet ruokapaikatkin ovat auki myöhään ja hotelleista voi tilata myös pientä purtavaa vaikka huoneeseen.
        Minulla on ollut usein pieni eväs menomatkalla (leipää ja trippi juoma). Olen tullut hotelliin 3 aikaan aamuyöstä ja silloin eväs on ollut kultaakin kalliimpi.
        Jos olette menossa Coral Sand hotelliin kertokaapa Mr. Kuda(hetty) (frontdeskmanager)terveisiä "suomalaiselta pitkältä vaalealta naiselta " jolta hän mittasi aina aamulla verenpaineenkin.Saatan tulla itsekin sinne myöhemmin keväällä.

        Oikein hyvää matkaa ja exoottisia kokemuksia.
        PS.
        Urheilujuomapussit (jauhe) on kova sana siellä veteen sekoitettuna. Katsokaa aina kun ostatte vettä, että pullo on sinetöity eikä liian vanha.
        Älkääkä pitäkö jäähdytystä liian kylmällä vaikka se tuntuukin ihanalta siinä helteessä, muuten "vilustutte".

        Kiitos tiedoista. Menemme hotelliin nimeltä Coral Gardens. Nuo ilmastointijutut ovat tuttuja muista tropiikin maista, se on ihan totta, että voi jopa palella, jos ei pidä varaansa. Odotan innolla matkaa ja taidanpa ottaa varalta jotain pientä evästä. Vielä kun löytäisi jostain kaupasta kunnollisen niskatuen, niin alkaisi olla matka pakkausta vaille. Lieneekö taskulamppu tarpeen?
        Useimmeten mekin on tehty omatoimimatkoja, nyt eka kertaa aurinkomatkojen reissulla. Hyvää joulunalusaikaa.


      • hikkaduwa fan
        Varpu kirjoitti:

        Kiitos tiedoista. Menemme hotelliin nimeltä Coral Gardens. Nuo ilmastointijutut ovat tuttuja muista tropiikin maista, se on ihan totta, että voi jopa palella, jos ei pidä varaansa. Odotan innolla matkaa ja taidanpa ottaa varalta jotain pientä evästä. Vielä kun löytäisi jostain kaupasta kunnollisen niskatuen, niin alkaisi olla matka pakkausta vaille. Lieneekö taskulamppu tarpeen?
        Useimmeten mekin on tehty omatoimimatkoja, nyt eka kertaa aurinkomatkojen reissulla. Hyvää joulunalusaikaa.

        Sähkökatkoja esiintyy aika paljon, joten taskulamppu on minulla siellä vakiovaruste käsilaukun pohjalla (pieni Maclite).Usein käytän sitä siellä myös illalla kävellessä, toimii kuin "heijastin".
        Heijastimia muuten olen vienyt sinne joka kerta lapsille :-))
        Coral Gardens on ihan kiva hotelli vaikka onkin Hikkaduwan isoin. Sillä on kiva iso uima-allasalue/puutarha. Saimoin seisova pöytä on alueen paras. Hotellissa on aina silloin tällöin illalla ohjelmaa (paikallinen käärmeenlumooja ja tanssija yms.)
        Ihan tässä itselläkin iskee matkakuume. Kaipa minäkin sinne vielä tulen ennen kevättä.
        Haaveeni on ollut kiivetä Adams Peakin huipulle.
        Viime kerralla kiipesin Sirigiyan huipulle iltapäivän helteessä. Nestettä meni kohtuullisesti ja aikaa noin 45 min. Suurin osa ajasta meni korkeanpaikankammon voittamiseen.
        Näkymät huipulta olivat kiipeämisen arvoiset, mutta alastulo vielä pahempaa kuin ylösmeno. Suosittelen .:-))


      • Nimetön
        Hikkaduwa fan kirjoitti:

        Tarkoitat kai Galle ??? Vai tarkoititko?
        Unawatuna on uskomattoman upea ranta, suosittelen myös.

        unawatuna on iha paska verrattuna mitä se hikkaduwa-beach... käytiin ja siel oli niinku lievästi sanottuna hörhöö... yhet ottaa bikinit päällä aurinkooo luostarin ovella..


      • Paikallinen

        Se oli tosiaan "Matkapassin" mukaan no.1 n. 10 v. sitten. Minäkin asuin siellä rannan vanhimmassa "huvilassa".
        Tsunami vei sen. Viimeksi tänään olin siellä tapaamassa Summer Gardenin Priankaa. Hän edelleen yksi parhaista rannan emännistä, Mutta,,,,,, Ranta nykyisin surkea. Vesi huuhtelee kivijalkoja.


      • pAIKALLINEN
        Hikkaduwa fan kirjoitti:

        Tarkoitat kai Galle ??? Vai tarkoititko?
        Unawatuna on uskomattoman upea ranta, suosittelen myös.

        Unawatuna OLI!


      • Paikallinen
        Varpu kirjoitti:

        Olen mielenkiinnolla seurannut keskustelua, kiitos siitä. Kysymyksiä olisi minullakin. Olen menossa Aurinkomatkojen matkalla ja askarruttaa se itse matka, kun Hikkauwaan menee lennon jälkeen viidettä tuntia ja ollaan perillä iltamyöhään. Sitä olen miettinyt, että pysähdytäänkö siinä välillä vessa/ruokatauolle ja jos ei, onko illalla saatavissa sapuskaa hotellissa (meillä on puolihoito) vai pitääkö ottaa omat eväät. Tahtoo tulla migreeni, jos on kauan syömättä ja aamuun on pitkä aika nälkäisenä. Kovasti odotan matkaa ja olen kiitollinen Hikkaduwa Fanille, että olet niin ahkerasti jaksanut vastailla. Jospa vielä tähänkin. Coral Gardens on hotelli. Sri Lankassa emme ole käyneetkään ennen, joten kaikki tieto on innolla luettu.

        Miten voit majoittua hotelliin, joka avataan vasta 1-2 vuoden päästä?????


    • kenguru

      Kannattaa käydä! Kävin itse tasan 21 vuotta sitten. Taisi olla ensimmäisiä lentoja Finnmatkoilla ja vastaanotto oli jo lentokentällä hauska...ihmisiä katsomossa lentokentän laidalla.
      Parasta oli palvelu. Leuto sää...etc.

      • Muhju

        Olin 20 vuotta sitten ja parempaa sukellus sekä nähtävyys paikkaa saa hakea. Ihmiset ovat tosi ystävällisiä ja mukavia. Minulla on muutama paikallinen tuttava Suomessa ihania ihmisiä.
        Toivottavasti pääsen vielä käymään sinne ja voimia heille koitokseen.


    • Nimetön

      se oli ihg.. paikka.. ei enää!
      mun serkut on siel. pelastu just ja just siltä tsunamilta!!!! ja sukulaisii kuoli/katos helvetisti... *itkee*

      • Misha

        Joo ei se varmaan enää ihana paikka ole ton katastrofin jälkeen. Olin Sri Lankassa 2,5 viikkoa viime kesänä (heinäkuun lopussa) ja kävin Bentotassakin,siellä oli upeat rannat (monta kilometria) mutta tuskin sinne vähään aikaan tehdään turistimatkoja. Liikenne siellä on aivan kauhea, jos päätä alkaa särkeä pakokaasuista niin kannattaa varautua monella paketilla Buranaa.


      • Nimetön
        Misha kirjoitti:

        Joo ei se varmaan enää ihana paikka ole ton katastrofin jälkeen. Olin Sri Lankassa 2,5 viikkoa viime kesänä (heinäkuun lopussa) ja kävin Bentotassakin,siellä oli upeat rannat (monta kilometria) mutta tuskin sinne vähään aikaan tehdään turistimatkoja. Liikenne siellä on aivan kauhea, jos päätä alkaa särkeä pakokaasuista niin kannattaa varautua monella paketilla Buranaa.

        mäki huomasin.. ku oltiin siel viime keväänä, käytii kandys ja pinnawalas... sit 3tunnin ajomatka taxilla colombost hikkaduwaan...
        mun tätist oli juttu keskipohjanmaas.. sitä haastateltii ku se oli just siel sillon ku ********.. oisko otsikko ollu: teija seppä selvisi säikähdyksellä. tai jotain.


    • Hikkaduwa fan

      Kerropa matkasti meille kotiinjääneille, niin plussat kuin miinuksetkin. Toivottavasti et ollut siellä tämän katastrofin aikana.

      • Varpu

        Tapaninpäivänä oli tsunami, maanantai-iltana yötä vasten olisi ollut lähtö Hikkaduwaan. Mentiin Meksikoon. Järkyttyneinä siellä seurattiin uutisia. Nyt ei ole osannut muuta kuin panna rahaa keräykseen. Liikuttavaa on ollut, kun pienet lapsenlapsetkin halusivat laittaa pienistä rahoistaan "aasian lapsille". Kyllä on haaveena joskus vielä päästä sinne Hikkaduwaan. Pieniä ovat omat murheet, kiitollinen on mieli, kun säästyi kaikelta siltä, mitä siellä on koettu ja henki on tallella.


    • prasse

      Hei
      Tervetuloa sri lankaan
      olen sri lankalainan ,puhu aika hyvin suomea
      tarjoamme kaikenkattavia matkajarjestelyja sri lankassa.sinun toiveidesi mukaan......
      esim katso www.prasadtours.com
      terv,
      prasse

      • Sanjay

        Moikka.
        En kyllä suosittele tuntemattomat matkatoimiston kanns käy matkoille . Hyvinkin voit saada ikäviä kokemuksia. Hikkaduwan suosikki suomalast oppaita ovat Wawlagodan siri ja Ruwan.


      • tiedosta kiitollinen
        Sanjay kirjoitti:

        Moikka.
        En kyllä suosittele tuntemattomat matkatoimiston kanns käy matkoille . Hyvinkin voit saada ikäviä kokemuksia. Hikkaduwan suosikki suomalast oppaita ovat Wawlagodan siri ja Ruwan.

        Tietääkö joku onko ko:kumara de soysa,vielä mahd,hikkaduvassa.hyvät muistot jääneet hänen ystävyydestään .puhuu suomea aivan täysin,yhteystietoa toivon saavani mahd pian.Lähtömme sinne 16 01 11.ollut tyttäremme häissä suomessa.


      • sovitaan
        Sanjay kirjoitti:

        Moikka.
        En kyllä suosittele tuntemattomat matkatoimiston kanns käy matkoille . Hyvinkin voit saada ikäviä kokemuksia. Hikkaduwan suosikki suomalast oppaita ovat Wawlagodan siri ja Ruwan.

        annapa omat yhtystietosi,Mahd, otan yhteyttä reissuille .pikkuryhmällä liikkeellä.Yritystä täytyy olla reissullakin.


      • zifou
        tiedosta kiitollinen kirjoitti:

        Tietääkö joku onko ko:kumara de soysa,vielä mahd,hikkaduvassa.hyvät muistot jääneet hänen ystävyydestään .puhuu suomea aivan täysin,yhteystietoa toivon saavani mahd pian.Lähtömme sinne 16 01 11.ollut tyttäremme häissä suomessa.

        >Tietääkö joku onko ko:kumara de soysa,vielä mahd,hikkaduvassa.hyvät muistot jääneet hänen

        Kumara pitää kioskia Mikkelissä Tuppuralassa:)


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      7996
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      38
      2893
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      35
      2482
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      120
      2208
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      17
      1865
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      11
      1616
    7. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      38
      1469
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1456
    9. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1415
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      13
      1378
    Aihe