Vanhempani lähtevät viideksi päiväksi Italiaan. Pikku siskoni menee serkun luokse ja minä jään kotiin, koska silloin on Vappu. Mutta joudun olemaan iso siskon luona kaikki yöt. Vapun olen mielellään siskoni luona mutta muuten olisin mielellään kotona koska siskoni luota kouluun on aika pitkä matka. Tarvitsen kunnon vihjeet/neuvon miten saisin olla edes yhden yön kotona.
Ps. En järjestäisi bileitä
Apua 14.v
2
79
Vastaukset
- Nuori14
Ainiin... Ja he luuleva sossujen olevan heti oven takana jos olen yötä kotona. Tai juuri sinä iltana kun olen yötä niin tulee tulipalo :D
- Hyvä vinkki!
Ennakointi on
Kaikkien lasten kanssa ennakointi on avain. Monasti se voi olla vaikeaa, mutta kun tilanteet toistuu, voidaan jo aavistaa mistä kenkä puristaa. Tämä vaatii aikaa ja rauhallisuutta vanhemmalta. Sitä ei monessakaan kaupunkiperheessä nykyään ole. Kun on kiire ei ole aikaa miettiä ja selvitellä ongelmaa lasta pakottamatta.
RAIVAREITTEN ESTO-OHJELMA
1) Käydään rauhallisella iltakävelyllä lapsen kanssa. Varmistetaan näin hapen saanti
2) Ei katsota televisiota, ei pelata pelejä ennen nukkumaan menoa
3) Syödään iltapala ja suoritetaan ilta toimet, vessa-asiat ja hampaitten pesu
4) Mennään ajoissa nukkumaan tuntia aiemmin kuin ennen - luodaan rauhallinen ilmapiiri ennen nukkumaan menoa. Luetaan esimerkiksi sopiva iltasatu.
5) Herätään ajoissa tuntia aiemmin, kuin ennen
6) Annetaan aikaa aamutoimiin
7) Syödään rauhallisesti kaurapuuroa
8) Ollaankin sitten ajoissa valmiita päiväkotiin tai kouluun
9) Kas kummaa aamu alkoi ilman raivareita
10) Sovelletaan ennakointia muihinkin tilanteisiin
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1005415Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631453623Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503225Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4512526Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2581572- 861314
Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito131299- 771248
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde321243Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1461172