Uusi lemmikki?

kiltit vastatkaa :)

Hei. Kaipailen kevääksi ja kesäksi taas uutta harrastusta. "Oikeita" lemmikkejä on ollu monia kuten gerbiilejä,liskoja,sammakoita ja paljon muita ja nyt on pari jättimaakotiloa. 2 perus aksua ja pari harvinaisempaakin lajia. Nyt haluaisin uutta harrastusta, ehotuksia? Kesällä pikkusiskoni nappaama koppis oli tosi kiva ja hieno. Minulla on paljon tilaa ötököille (vapaana 20l ja 54l ja 5l muovi terraarioita) ja kokemusta. Tietoa etin nii paljo ku löydän mut sitä on tosi niukasti eli myös hoito-ohjeita tarviin. Olen 13 v tyttö ja kiitän tosi paljon niitä jotka auttaa sillä se on tarpeen ja olis kiva löytää jotain uutta. Intoa löytyy.
Kiitos!!

8

582

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • murkku ilman r:ää

Ootko harkinnut murkkuja?

• xXEläinrakasXx

Muurahaisfarmi

• kiltit vastatkaa :)

Se ois kiva mut mitään ohjeita?

• Ihmisapina

Noh... Otat purkin. Asetat sinne hiekkaa. Teet hiekkaan jollain pitkällä ja ohuella instrumentilla muutaman reijän, johon elävät olennot (tässä tapauksessa alalahkoa Apocrita) mahtuvat sisään. Sitten asetat apocrita alalahkon eläviä olentoja sinne purkkiin sisään. Bravo!

• kiltit vastatkaa :)

Ruoka ja juoma?
      Kai niitten pitää syödäkkin??

• gfhgfdjg

Joskus Verkkokauppa.comissa ja vastaavissa liikkeissä on ollut myynnissä valmiita "muurahaisfarmeja". Niissä on jotakin geeliä, johon murkut kaivavat käytävät ja syövät sitä samaa. Itsestäni tosin tylsää ja luonnotonta...

Muurahaiset voi olla haasteellista pitää tavanomaisessa terraariossa. Mahtuvat ulos niin pienestä raosta. Monella on mökillä tai jopa kerrostalossa se ongelma, että muurahaiset löytävät reittinsä sisälle. Joten en ensisijaisesti suosittele. Muurahaisissa on myös tuholaislajeja (muistaakseni faaraomuurahaiset) jotka pienen kokonsa vuoksi voivat aiheuttaa esim. oikosulkuja ja tulipaloja sähkölaitteissa.

Kun sinulla on jo ollut monenmoista ötökkää, niin miksi et laajentaisi vaikka lintuharrastuksen puolelle? Eli menisit itse tarkkailemaan luonnon elämää sen sijaan, että sulkisit eläimiä purkkeihin! Tai kasveja, perhosia...

• mietippä

Jos haluat lemmikin vain kevääksi/kesäks niin ota pehmolelu. Oikeita eläimiä tulee hoitaa huolellisesti ja niin pitkään kuin ne elää. Niistä ei hankiuduta eroon syksyn tullen.

• sirkatonkivoja

Moi!
      Sauvasirkat vois olla kivoja :) Oon samanikäinen tyttö, ja mulla on sauvasirkkoja. Ne tosin elää yleensäkin vähän pitempään kuin vaan kesän:D Netistä löytyy hyvin tietoa, esim sirkat.net

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mihin kaivattusi

Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      151
      6543
    2. En löydä sinua

En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      26
      3908
    3. Ketä julkkista

kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      45
      3066
    4. Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän

Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi
      Maailman menoa
      132
      3034
    5. Opettelen sun jokaisen virheen

ja rakastan sua.
      Ikävä
      51
      2806
    6. Ne oli ne hymyt

Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      26
      2176
    7. Hajoaako persut kuten 2017?

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen
      Maailman menoa
      271
      1968
    8. Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle

IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt
      Kankaanpää
      51
      1908
    9. Miten, milloin

Se onnistuisi sun luona
      Ikävä
      36
      1803
    10. Mitä haluat oikeasti

Mun ymmärtävän? Sitäkö ettet rakasta ja ole valmis mihinkään?
      Ikävä
      29
      1746
    Aihe