Hei. Kaipailen kevääksi ja kesäksi taas uutta harrastusta. "Oikeita" lemmikkejä on ollu monia kuten gerbiilejä,liskoja,sammakoita ja paljon muita ja nyt on pari jättimaakotiloa. 2 perus aksua ja pari harvinaisempaakin lajia. Nyt haluaisin uutta harrastusta, ehotuksia? Kesällä pikkusiskoni nappaama koppis oli tosi kiva ja hieno. Minulla on paljon tilaa ötököille (vapaana 20l ja 54l ja 5l muovi terraarioita) ja kokemusta. Tietoa etin nii paljo ku löydän mut sitä on tosi niukasti eli myös hoito-ohjeita tarviin. Olen 13 v tyttö ja kiitän tosi paljon niitä jotka auttaa sillä se on tarpeen ja olis kiva löytää jotain uutta. Intoa löytyy.
Kiitos!!
Uusi lemmikki?
8
696
Vastaukset 8
- murkku ilman r:ää
Ootko harkinnut murkkuja?
- xXEläinrakasXx
Muurahaisfarmi
- kiltit vastatkaa :)
Se ois kiva mut mitään ohjeita?
- Ihmisapina
Noh... Otat purkin. Asetat sinne hiekkaa. Teet hiekkaan jollain pitkällä ja ohuella instrumentilla muutaman reijän, johon elävät olennot (tässä tapauksessa alalahkoa Apocrita) mahtuvat sisään. Sitten asetat apocrita alalahkon eläviä olentoja sinne purkkiin sisään. Bravo!
- kiltit vastatkaa :)
Ruoka ja juoma?
Kai niitten pitää syödäkkin??- gfhgfdjg
Joskus Verkkokauppa.comissa ja vastaavissa liikkeissä on ollut myynnissä valmiita "muurahaisfarmeja". Niissä on jotakin geeliä, johon murkut kaivavat käytävät ja syövät sitä samaa. Itsestäni tosin tylsää ja luonnotonta...
Muurahaiset voi olla haasteellista pitää tavanomaisessa terraariossa. Mahtuvat ulos niin pienestä raosta. Monella on mökillä tai jopa kerrostalossa se ongelma, että muurahaiset löytävät reittinsä sisälle. Joten en ensisijaisesti suosittele. Muurahaisissa on myös tuholaislajeja (muistaakseni faaraomuurahaiset) jotka pienen kokonsa vuoksi voivat aiheuttaa esim. oikosulkuja ja tulipaloja sähkölaitteissa.
Kun sinulla on jo ollut monenmoista ötökkää, niin miksi et laajentaisi vaikka lintuharrastuksen puolelle? Eli menisit itse tarkkailemaan luonnon elämää sen sijaan, että sulkisit eläimiä purkkeihin! Tai kasveja, perhosia...
- mietippä
Jos haluat lemmikin vain kevääksi/kesäks niin ota pehmolelu. Oikeita eläimiä tulee hoitaa huolellisesti ja niin pitkään kuin ne elää. Niistä ei hankiuduta eroon syksyn tullen.
- sirkatonkivoja
Moi!
Sauvasirkat vois olla kivoja :) Oon samanikäinen tyttö, ja mulla on sauvasirkkoja. Ne tosin elää yleensäkin vähän pitempään kuin vaan kesän:D Netistä löytyy hyvin tietoa, esim sirkat.net
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 43935
- 95923
Tiesitkö? Jorma Uotisen EX-rakas on Helena Lindgren - Nämä ovat välit nyt: "Me ollaan..."
Jorma Uotinen ja Helena Lindgren olivat avoliitossa v. 1982-1999. Pariskunta oli aikansa näyttävä julkkispari, missä i19775- 116731
Anteeksi J-mies
Anteeksi että myötävaikutin siihen että rakastuit minuun, jota et voi koskaan saada. Viimeksi kun näimme ja katselimme t80678Olet nainen ollut vaikein rasti
Eniten olet tunteitani myllännyt ja niitä kuluttanut, ja tuottanut. 🤔34624- 43621
Minä muistan
Minä muistan sinut nauravana. Sellaisena, joka sai tavallisenkin hetken tuntumaan vähän kevyemmältä, kuin huoneeseen ol45600- 19586
- 46568
Kenen viisautta on ollut laittaa tie väärällä murskeella pilalle
Kenen viisautta on ollut kun Siimeksen/Kylmänpurontie pantu pilalle kun on ajettu liian karkeaa mursketta. Rengasliikke20535- 33533
- 36522
Siinä kävi mies nyt niin että tämä ämmä muuttaa ulkomaille
Vuonojen maa kutsuu, joten ei hätää. Et kuule minusta enää. 😂 Lycka till! Ämmä riittää.66509- 25502
Ähtäri on taas TV: n ja radion ykkösuutinen
Uusi podcast on julkaistu ja on nyt kuunneltavissa. Mot on tehnyt hyvää työtä! Mikko Savola ja kepu ei ota mitään vast44486Mitä muuta on olemassa kuin lisääntyminen
Jos mies ei pääse lisääntymään niin mikä hänen osansa elämässä on? mitä jää jäljelle? Hän on vain muiden palvelija kok106477Koska Martina viettää aikaansa lapsiensa kanssa
Äiti vaan juoksee miehen perässä Tallinnassa, Lontoossa, Turussa. Kyllä oli kätilö oikeassa, kun sanoi, että ei olisi ka132460- 44454
Pahkalassa tapahtuu
Mitäs on tapahtunut yöllä pahkalan kerrostaloilla.oli poliisia ja ambulanssia taas vaihteeksi7427