Uusi lemmikki?

kiltit vastatkaa :)

Hei. Kaipailen kevääksi ja kesäksi taas uutta harrastusta. "Oikeita" lemmikkejä on ollu monia kuten gerbiilejä,liskoja,sammakoita ja paljon muita ja nyt on pari jättimaakotiloa. 2 perus aksua ja pari harvinaisempaakin lajia. Nyt haluaisin uutta harrastusta, ehotuksia? Kesällä pikkusiskoni nappaama koppis oli tosi kiva ja hieno. Minulla on paljon tilaa ötököille (vapaana 20l ja 54l ja 5l muovi terraarioita) ja kokemusta. Tietoa etin nii paljo ku löydän mut sitä on tosi niukasti eli myös hoito-ohjeita tarviin. Olen 13 v tyttö ja kiitän tosi paljon niitä jotka auttaa sillä se on tarpeen ja olis kiva löytää jotain uutta. Intoa löytyy.
Kiitos!!

8

692

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • murkku ilman r:ää

      Ootko harkinnut murkkuja?

    • xXEläinrakasXx

      Muurahaisfarmi

    • kiltit vastatkaa :)

      Se ois kiva mut mitään ohjeita?

    • Ihmisapina

      Noh... Otat purkin. Asetat sinne hiekkaa. Teet hiekkaan jollain pitkällä ja ohuella instrumentilla muutaman reijän, johon elävät olennot (tässä tapauksessa alalahkoa Apocrita) mahtuvat sisään. Sitten asetat apocrita alalahkon eläviä olentoja sinne purkkiin sisään. Bravo!

    • kiltit vastatkaa :)

      Ruoka ja juoma?
      Kai niitten pitää syödäkkin??

      • gfhgfdjg

        Joskus Verkkokauppa.comissa ja vastaavissa liikkeissä on ollut myynnissä valmiita "muurahaisfarmeja". Niissä on jotakin geeliä, johon murkut kaivavat käytävät ja syövät sitä samaa. Itsestäni tosin tylsää ja luonnotonta...

        Muurahaiset voi olla haasteellista pitää tavanomaisessa terraariossa. Mahtuvat ulos niin pienestä raosta. Monella on mökillä tai jopa kerrostalossa se ongelma, että muurahaiset löytävät reittinsä sisälle. Joten en ensisijaisesti suosittele. Muurahaisissa on myös tuholaislajeja (muistaakseni faaraomuurahaiset) jotka pienen kokonsa vuoksi voivat aiheuttaa esim. oikosulkuja ja tulipaloja sähkölaitteissa.

        Kun sinulla on jo ollut monenmoista ötökkää, niin miksi et laajentaisi vaikka lintuharrastuksen puolelle? Eli menisit itse tarkkailemaan luonnon elämää sen sijaan, että sulkisit eläimiä purkkeihin! Tai kasveja, perhosia...


    • mietippä

      Jos haluat lemmikin vain kevääksi/kesäks niin ota pehmolelu. Oikeita eläimiä tulee hoitaa huolellisesti ja niin pitkään kuin ne elää. Niistä ei hankiuduta eroon syksyn tullen.

    • sirkatonkivoja

      Moi!
      Sauvasirkat vois olla kivoja :) Oon samanikäinen tyttö, ja mulla on sauvasirkkoja. Ne tosin elää yleensäkin vähän pitempään kuin vaan kesän:D Netistä löytyy hyvin tietoa, esim sirkat.net

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1333
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      861
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      683
    4. 50
      577
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      12
      493
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      464
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      441
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      407
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      381
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      174
      372
    Aihe