Älkää ostako MP Tikki liikkeestä Helsingin Malmilta

Petetty kaupoissa

Ostin itse uuden ompelukoneen MP Tikki liikkeestä joka sijaitsee Helsingin Malmilla. Päädyin kuitenkin palauttamaan koneen seuraavana päivänä ja vein avaamattoman paketin takaisin liikkeeseen kuitin kanssa.

Yllätyin kun he kieltäytyivät ottamasta ompelukonetta takaisin vaikka Suomessa on 14 päivän palautusoikeus. Mitään syytä ei kertonut, ymmärsin nopeasti ettei suostu purkamaan kauppaa joten vaihtoehdoksi jää vain asian vieminen kuluttajariita lautakuntaan. Pidän heitä huijareina.

Heillä on ollut useamman kerran ilmoitus Helsingin Sanomissa ja voin sanoa että ilmoitus on täysin harhaanjohtava että kyseisestä liikkeestä saisi edullisesti ompelukoneita.

41

12106

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Neulova

      Ei liikkeestä ostetulla laitteella/vaatteilla/muulla tavaralla ole mitään palautusoikeutta, sellainen on vain etämyynnissä (posti-/verkko-/puhelinmyynnissä). Monet kaupat antavat vapaaehtoisen palautusoikeuden asiakkaan iloksi (esimerkkinä vaikkapa GIgantti), mutta ne ovat ihan ylimääräistä. Liikkeen ei siis tarvitse ottaa konetta takaisin, vaikka se kuinka olisi käyttämätön. Voisi olla hyvää asiakaspalvelua kuitenkin sallia palautus,mutta et voi sitä vaatia.

      Sinun olisi pitänyt erikseen sopia avokaupasta, joka sisältää palautusoikeuden tietyn ajan sisällä ja sovituin ehdoin. Avokaupasta kannattaa aina sopia kirjallisesti esim. niin, että kuitin nurjalle puolelle laitetaan merkintä sopimuksesta tyyliin "saa palauttaa 7 päivän kokeilun jälkeen". Isoissa liikkeissä avokaupat ovat harvinaisia, mutta pikkuliikkeissä sellaisesta voi sopia (viimeksi tein avokaupan lamppuliikkeessä, kun piti varmistaa, etä kallis lamppu tosiaan mahtuu ja sopii ajateltuun paikkaan kotona).

      TIlanne on sitten toinen, jos ns. kivijalkakaupasta ostetussa tuotteessa on virhe, mutta silloinkin kauppiaalla on oikeus korjata virhe ennemmin kuin pakko ottaa tuote takaisin. Kauppa täytyy purkaa vasta, jos tuotetta ei saa korjattua eikä kauppiaalla ole antaa vastaavaa tilalle. Sinun kohdallasi ei tästä ole kyse, joten senkään puoleen et voi vaatia palautusoikeutta.

      • Neulova

        Olikohan vähän epäselvä... Piti siis sanomani, että väite "Suomessa on 14 päivän palautusoikeus" on virheellinen. Suomessa on *etämyynnissä* 14 päivän palautusoikeus, mutta oikeasta liikkeestä/kaupasta ostetulla tuotteella ei ole palautusoikeutta ellei siitä ole erikseen sovittu.


      • Petetty kaupoissa
        Neulova kirjoitti:

        Olikohan vähän epäselvä... Piti siis sanomani, että väite "Suomessa on 14 päivän palautusoikeus" on virheellinen. Suomessa on *etämyynnissä* 14 päivän palautusoikeus, mutta oikeasta liikkeestä/kaupasta ostetulla tuotteella ei ole palautusoikeutta ellei siitä ole erikseen sovittu.

        Tämä on ensimmäinen kerta kun minulle missään kaupassa kieltäydytään ja vielä tökeröllä tavalla ottamasta takaisin avaamatonta tuotetta ja olen sentään ostanut aikalailla tavaraa vuosien/vuosikymmenien aikana.

        Tuo mainitsemani 14 päivää koskee etämyyntiä kuten mainitsit.

        Pidän kuitenkin epäasiallisena ja epäluotettavana kyseistä MP Tikki liikettä jossa tahallisesti harhaanjohdettavasti mukamas isoilla alennuksilla myydään ompelukoneita. Menin heidän halpaan myyntipuheeseen.

        En suosittele kenellekään kyseistä liikettä koska pidän heitä harhaanjohtavina huijareina.


      • Kuluttaja
        Petetty kaupoissa kirjoitti:

        Tämä on ensimmäinen kerta kun minulle missään kaupassa kieltäydytään ja vielä tökeröllä tavalla ottamasta takaisin avaamatonta tuotetta ja olen sentään ostanut aikalailla tavaraa vuosien/vuosikymmenien aikana.

        Tuo mainitsemani 14 päivää koskee etämyyntiä kuten mainitsit.

        Pidän kuitenkin epäasiallisena ja epäluotettavana kyseistä MP Tikki liikettä jossa tahallisesti harhaanjohdettavasti mukamas isoilla alennuksilla myydään ompelukoneita. Menin heidän halpaan myyntipuheeseen.

        En suosittele kenellekään kyseistä liikettä koska pidän heitä harhaanjohtavina huijareina.

        Kuluttajan oikeudet vähittäiskaupassa: http://www.kkv.fi/Tietoa-ja-ohjeita/Ostaminen-myyminen-ja-sopimukset/kaupan-peruminen/

        Yrittäjien haukuskelu julkisesti netissä voidaan ottaa rikostutkintaan nimikkeellä kunnianloukkaus tai törkeä kunnianloukkaus. Teko on törkeä, kun se tapahtuu massamediassa, esim. internetin julkisella keskustelupalstalla, ja siitä voidaan tuomita kaksi vuotta ehdotonta vankeutta.

        Sinuna perehtyisin kuluttajan oikeuksiin mainitulla sivulla ja rikoslakiin osoitteessa finlex.fi sen sijaan että munaat itsesi julkisesti ja hommaat vielä syytteen.


      • www.kkv.fi
        Petetty kaupoissa kirjoitti:

        Tämä on ensimmäinen kerta kun minulle missään kaupassa kieltäydytään ja vielä tökeröllä tavalla ottamasta takaisin avaamatonta tuotetta ja olen sentään ostanut aikalailla tavaraa vuosien/vuosikymmenien aikana.

        Tuo mainitsemani 14 päivää koskee etämyyntiä kuten mainitsit.

        Pidän kuitenkin epäasiallisena ja epäluotettavana kyseistä MP Tikki liikettä jossa tahallisesti harhaanjohdettavasti mukamas isoilla alennuksilla myydään ompelukoneita. Menin heidän halpaan myyntipuheeseen.

        En suosittele kenellekään kyseistä liikettä koska pidän heitä harhaanjohtavina huijareina.

        Olet tottunut olemaan aina oikeassa, mutta olet kyllä erittäin väärässä. Se, että tunnet itsesi hölmöksi, ei ole tuotteessa oleva vika tai virhe, eikä oikeuta purkamaan kauppaa.

        Kilpailu- ja kuluttajaviraston verkkosivuilta löydät selkokieliset ohjeet vastaisen varalle. www.kkv.fi


      • Vallu
        Kuluttaja kirjoitti:

        Kuluttajan oikeudet vähittäiskaupassa: http://www.kkv.fi/Tietoa-ja-ohjeita/Ostaminen-myyminen-ja-sopimukset/kaupan-peruminen/

        Yrittäjien haukuskelu julkisesti netissä voidaan ottaa rikostutkintaan nimikkeellä kunnianloukkaus tai törkeä kunnianloukkaus. Teko on törkeä, kun se tapahtuu massamediassa, esim. internetin julkisella keskustelupalstalla, ja siitä voidaan tuomita kaksi vuotta ehdotonta vankeutta.

        Sinuna perehtyisin kuluttajan oikeuksiin mainitulla sivulla ja rikoslakiin osoitteessa finlex.fi sen sijaan että munaat itsesi julkisesti ja hommaat vielä syytteen.

        Ehkä huijariksi ei saa haukkua, mutta mielipiteitään, tuntemuksiaan ja tietenkin faktoja saa esittää.

        Suomessa ollaan sen verran tottuneita palautusoikeuteen (joka on siis myyjän tarjoama vapaaehtoinen lisä), että ilman palautusoikeutta toimivia karsastetaan. Tuskin tässäkään tapauksessa palautuksesta kieltätyminen on kokonaisuuden kannalta järkevää. Hyödyttää vain myyjää, ja sitäkin lyhytnäköisesti. Asiakkaat kannattaisi yleensä pitää tyytyväisinä.


      • Suvimama

        Itse olen ollut erittäin tyytyväinen heiltä edullisesti ostamiini koneisiin ja ovat ottaneet rikkinäisetkin vahdossa


      • Anonyymi
        Suvimama kirjoitti:

        Itse olen ollut erittäin tyytyväinen heiltä edullisesti ostamiini koneisiin ja ovat ottaneet rikkinäisetkin vahdossa

        Samaa mieltä. Olen ostanut heiltä ja aion jatkossakin ostaa. Ei mitään moitittavaa ole ollut. Ensi viikolla olen menossa.


    • syytätaiei

      Oliko syytä miksi palautit koneen? Avaamaton paketti kertoo enempi että kaduit ostosta. Saitko jostain halvemmalla? Miksi et aiemmin etsinyt edullisempaa konetta? Itse toteat menneesi halpaan myyntipuheeseen, kuinka se voi olla firman vika?
      Ihmettelen näitä juttuja kun ei mistään oteta selvää, uskotaan mitä sanotaan käyttämättä omaa järkeä.

      • nalle7

        Ei tuo aloittaja mistään mitään tajua. Hän on väärässä ja me kaikki muut tiedämme sen, mutta hänelle ei uppoa kaaliin. Kun kauppa tehdään liikkeessä kasvotuksin, pitää erikseen sopia ns. avokaupasta; muuten virheettömällä tuotteella ei ole minkäänlaista palautusoikeutta.

        Moni liike tietenkin joustaa tästä, mutta se on AINA yrittäjän oman päätöksen vallassa. Kauppa on kahden osapuolen sopimus, joka vahvistetaan saamalla tuote ja maksamalla se. Kumpikaan osapuoli ei voi sitä yksin purkaa, vaikka tuntisi itsensä miten hölmöksi seuraavana päivänä.


    • jussi puikkonen

      No joo, miten tämän nyt kauniisti pukisi, ettei satuta itseään. Eli ymmärrän nimimerkin purkauksen kyseistä liikettä kohtaan. Näillä "yrittäjillä" on pitkä historia ja toimivat jo toisessa sukupolvessa. Isä P aloitti Metallitalossa 1970-luvulla, mutta oli jo sitä ennen myynyt ompelukoneita muualla stadissa. "Yrittäjillä" on omaa maahantuontia mm. Janome-merkillä. Koneet ovat hinnoiteltu kaikkeen muuhun kuin asevelihintaan. En ota siihen kantaa, onko ko. merkki huonompi taikka parempi kuin vastaavilla ominaisuuksilla olevat kilpailijoiden koneet, mutta hinnoittelu on kohdallaan, jos verrataan esim. Karnaluksin vastaaviin malleihin, kun sieltä saa esim. Janomen saumurin alle puoleen Suomen hinnoista. Alalla on verinen kilpailu ja mitä todennäköisemmin rouva pettynyt on saanut valistusta kilpailevalta liikkeeltä. Mitään ei todella ole tehtävissä kaupan suhteen, mutta takuu kylläkin koskee ko. kauppaa. Kannatta lukea sen takuulapun pienellä präntätty teksti kahteen kertaan (ei koske luonnollista kulumista jne.). Hyvä ettei ostanut Suomea kiertäviltä ompelukonekauppiailta - riittäisi tarinaa vaikka esitelmän pitämiseen. Lopuksi totean, ei se ole hullu, joka pytää, vaan maksajalla peiliin katsomisen paikka tässäkin tapauksessa.

      • Lilo52

        Varokaa yhdistelmää Janome ja Puikkonen! Ostakaa vaikka vuosikausia kouluihin koneita myyneistä liikkeistä. Ottakaa riittävästi etukäteen selvää myyjästä. Juoskaa karkuun ompelukone-esittelyitä ja liikkuvia ompelukonekauppiaita, vaikka sanoisivat mitä.


      • Myöspalveluunpettynyt

        Heillä on todella puolet tyhjää hinnoissaan, sillä ihan tavallisesta suomenkielisestä nettikaupastakin saa samoja koneita puoleen hintaan ja Tallinnasta kolmasosalla.
        Joku pohti, että onko Tallinnassa kulut sen verran alhaisemmat, että voi pitää niin paljon alhaisempia hintoja. Itse olen perusteellisesti vertaillut Viron hintoja muissakin konemerkeissä ja vastaavasti Janomen hintoja muissa maissa. Lopputulema oli se, että hinnat Virossa ovat kutakuinkin samat ompelukoneissa, Janome jonkinverran halvempi kuin MUISSA suomalaisissa kaupoissa. Toisaalta tismalleen saman Janomen saa Saksastakin likimain samalla hinnalla kuin Virosta, mutta tässä kyseenalaisessa Malmin liikkeessä samanlaisen (Janome 920) KÄYTETYN KONEEN hintalapussa on melkein kolminkertainen hinta!
        Suomessa jo sen perusteella voi tulkita huijariksi. Emme ole nyt Thaimaassa, jossa hinnoissa on puolet tinkimisvaraa. Suomalainen on tottunut, että hintalapussa oleva hinta on se kutakuinkin asiallinen ja lopullinen hinta.
        Lisäksi he puhuivat liikkeessä aika paljon ihan paskaa myyntipuheenaan, siis ihan täysin paikkansapitämättömiä juttuja. Lisäksi he myivät nykypäivänä täysin yleisiä ominaisuuksia kuin ne olisivat ainoastaan Janomen ominaisuuksia.
        Joten kyllä minä itsekin olen taipuvainen heitä huijareiksi nimittämään. En ostanut heiltä konetta, sillä en voi sietää myyjiä, jotka haluavat päättää sinun puolestasi mitä sinun tulisi ostaa. Hyvä myyjä kertoo asiallisesti eri tuotteiden hyvät JA HUONOT puolet ja antaa asiakkaan rauhassa harkita tarvettaan.


      • Lilo52 kirjoitti:

        Varokaa yhdistelmää Janome ja Puikkonen! Ostakaa vaikka vuosikausia kouluihin koneita myyneistä liikkeistä. Ottakaa riittävästi etukäteen selvää myyjästä. Juoskaa karkuun ompelukone-esittelyitä ja liikkuvia ompelukonekauppiaita, vaikka sanoisivat mitä.

        Samaa mieltä! Varokaa tuplasti yhdistelmää Janome ja Puikkonen!!! Sekä Malmin että Espoon ja Lohjan Puikkosia.


      • Nollafirma
        Myöspalveluunpettynyt kirjoitti:

        Heillä on todella puolet tyhjää hinnoissaan, sillä ihan tavallisesta suomenkielisestä nettikaupastakin saa samoja koneita puoleen hintaan ja Tallinnasta kolmasosalla.
        Joku pohti, että onko Tallinnassa kulut sen verran alhaisemmat, että voi pitää niin paljon alhaisempia hintoja. Itse olen perusteellisesti vertaillut Viron hintoja muissakin konemerkeissä ja vastaavasti Janomen hintoja muissa maissa. Lopputulema oli se, että hinnat Virossa ovat kutakuinkin samat ompelukoneissa, Janome jonkinverran halvempi kuin MUISSA suomalaisissa kaupoissa. Toisaalta tismalleen saman Janomen saa Saksastakin likimain samalla hinnalla kuin Virosta, mutta tässä kyseenalaisessa Malmin liikkeessä samanlaisen (Janome 920) KÄYTETYN KONEEN hintalapussa on melkein kolminkertainen hinta!
        Suomessa jo sen perusteella voi tulkita huijariksi. Emme ole nyt Thaimaassa, jossa hinnoissa on puolet tinkimisvaraa. Suomalainen on tottunut, että hintalapussa oleva hinta on se kutakuinkin asiallinen ja lopullinen hinta.
        Lisäksi he puhuivat liikkeessä aika paljon ihan paskaa myyntipuheenaan, siis ihan täysin paikkansapitämättömiä juttuja. Lisäksi he myivät nykypäivänä täysin yleisiä ominaisuuksia kuin ne olisivat ainoastaan Janomen ominaisuuksia.
        Joten kyllä minä itsekin olen taipuvainen heitä huijareiksi nimittämään. En ostanut heiltä konetta, sillä en voi sietää myyjiä, jotka haluavat päättää sinun puolestasi mitä sinun tulisi ostaa. Hyvä myyjä kertoo asiallisesti eri tuotteiden hyvät JA HUONOT puolet ja antaa asiakkaan rauhassa harkita tarvettaan.

        Samaa mieltä, Malmilla ilmaa 50% hinnoista. Puheet isällä ja pojalla pelkkää paskaa. Saivat minullekin myytyä vanhan ja ihan tuusannuuskakoneen ompelukoneena.. Seuraavana päivänä soittaessani oli tyyli muuttunut : katsele vähän sitä konetta niin kyllä selviää ja että kyllä se liikkeessä toimi ja jos et osaa niin tule tänne, korjataan ilmaiseksi jos jotain ongelmia on jne. ..... Netistä missä on kaikki Singerit, ei tätä konetta ole.. Jos aloittelija ostaa vanhan koneen niin pitää katsoa että saa ohjekirjan ja tietysti juuri se koneen ohjekirjan eikä toisen mallin kirjaa : puheilla melkein samanlaisia ne koneet on kyllä siitä ohjeet löytyy.


      • Anonyymi
        Myöspalveluunpettynyt kirjoitti:

        Heillä on todella puolet tyhjää hinnoissaan, sillä ihan tavallisesta suomenkielisestä nettikaupastakin saa samoja koneita puoleen hintaan ja Tallinnasta kolmasosalla.
        Joku pohti, että onko Tallinnassa kulut sen verran alhaisemmat, että voi pitää niin paljon alhaisempia hintoja. Itse olen perusteellisesti vertaillut Viron hintoja muissakin konemerkeissä ja vastaavasti Janomen hintoja muissa maissa. Lopputulema oli se, että hinnat Virossa ovat kutakuinkin samat ompelukoneissa, Janome jonkinverran halvempi kuin MUISSA suomalaisissa kaupoissa. Toisaalta tismalleen saman Janomen saa Saksastakin likimain samalla hinnalla kuin Virosta, mutta tässä kyseenalaisessa Malmin liikkeessä samanlaisen (Janome 920) KÄYTETYN KONEEN hintalapussa on melkein kolminkertainen hinta!
        Suomessa jo sen perusteella voi tulkita huijariksi. Emme ole nyt Thaimaassa, jossa hinnoissa on puolet tinkimisvaraa. Suomalainen on tottunut, että hintalapussa oleva hinta on se kutakuinkin asiallinen ja lopullinen hinta.
        Lisäksi he puhuivat liikkeessä aika paljon ihan paskaa myyntipuheenaan, siis ihan täysin paikkansapitämättömiä juttuja. Lisäksi he myivät nykypäivänä täysin yleisiä ominaisuuksia kuin ne olisivat ainoastaan Janomen ominaisuuksia.
        Joten kyllä minä itsekin olen taipuvainen heitä huijareiksi nimittämään. En ostanut heiltä konetta, sillä en voi sietää myyjiä, jotka haluavat päättää sinun puolestasi mitä sinun tulisi ostaa. Hyvä myyjä kertoo asiallisesti eri tuotteiden hyvät JA HUONOT puolet ja antaa asiakkaan rauhassa harkita tarvettaan.

        Miksi kukaan täysijärkinen ikinä ostaa mitään janome konetta. Jos hyvän haluaa ostaa Jukin. Hinta on tietysti hieman kalliimpi mutta koneet ovat täydellisiä.


    • tätämiletä6598

      Mimmosethan ne on muut kulut siellä viron puolella, palkkauskulut, verot, liikkeenvuokrat? Eikös yleinen elintaso hinnat ym. kaikkineen ole toista kuin täällä? Helppohan se on valittaa että siellä edullisempaa kun täällä pitää yrittäjän maksaa sitä ja tätä ja tuota. Itsepähän ootta työntekijät vaatineet lisää liksaa, mistä muualta se otetaan kuin tuotteen hinnasta?

    • Vironystävä

      Tallinnassa olen jutellut monien myyjien kanssa pari vuotta sitten ainakin palkka oli 450-500 euroa/kk.Eläke 200-250 /kk joten ei ihme että vanhuksia seisoo joka puolella myymässä sukkia jne.Sosiaalihuolto on ihan takapajuista, ei sinne niin vain mennä, mutta eipä Virossa olekaan sitten maahanmuuttajia, somalit käyvät ostoksilla laumoittain ( hm meidän verovaroilla) no ainakin ne verovarat menevät köyhemmille yrittäjille Viron puolelle!
      Vuokrat paljon halvempia, mutta ruoka on kallistunut ja muutkin hinnat, köyhyys lisääntyy, ei meillä suomalaisilla pitäisi olla mitään valittamista

    • Petetty kaupoissa

      Kuten mainitsin pettymys on lähinnä liikkeen tapaan hoitaa asiakasta ja selvisi selvästi että heille tärkeämpi oli saada kauppa kuin tyytyväinen asiakas. Missä tahansa vähän isommassa liikkeessä olen aina voinut palauttaa tuotteen kuitin kanssa eikä mitään ongelmia ole ollut.

      Mainitsin jo että 14 päivän palautusoikeutta ei tässä ole, eli olen tästä tietoinen.

      Ja kyllä tuli maksettua reippaasti liikaa mitä olisin saanut toisesta liikkeestä. Kun on liikkeessä toisen myyntipuheen kohteena niin sitä ei sellaisessa tilanteessa osaa toimia järkevästi vaan uskoo toisen puheita että on edullinen ompelukone.

      Kuinka on muka firman vika? Varmaan olivat tyytyväisiä kun saivat minut kaupan kohteeksi. Oma kokemukseni paremmista liikkeistä on että niissä kunnioitetaan asiakasta ja palvellaan hyvin asiakasta. Yhtenä sellaisena on että jos asiakas tekee virheostoksen niin on mahdollista palauttaa käyttämätön tuote.

      Eikä tällaista ihme jobbarien hommaa, vastaavaa voin ajatella noilta kierteleviltä kauppiailta.

      Yhden kommentoijan viittaukset kunnianloukkausiin on täysin naurettavia ja yliampuvia, ilmoitan tässä vaan omasta asiakaskokemuksestani joka oli hyvin negatiivinen. Eikö ihmiset voi ilmoittaa huonoja kokemuksia jostakin liikkeestä?

      • jussi puikkonen2

        Jatkan tuota jussi puikkonen käyttämääni nimimerkkiä. Sinä "petetty kaupoissa" olet periaatteessa täysin oikeassa asiassasi. Tuntien alan ja ko. kauppiaan (t) niin nyt mennään jo toisessa polvessa samalla tyylillä. Tämä koko touhu alkoi aikoinaan Helsingin ompelukoneesta. Vanhoista romuista tarjottoon hesarin ilmoituksissa jopa 2000 mummun markkaa hyvitystä heidän merkkeihinsä. Kilpailijat hyvittivät 300-500 markkaa vastaavasta vaihtotavarasta. Koneiden hinnoittelussahan ei ole periaatteessa ylärajaa, joten luvata voi vaikka mitä ja vieläkin myyjä jää voitolle. Hälytysääni pitäisi soida siinä vaiheessa, kun luvataan alennusta 70%, taikka pyytävän koneen paneeliin on laitettu (tavallaan vääristetty) halutun merkin logo tyyliin esim. pallosta muunnetaan pullo ja annetaan tarkoituksenmukaisesti mielikuva "rupukan" olevankin se haluttu koje, vaikka asiakas saakin feikin tilalle. Miltä tuntuisi sinusta luullessasi ostaneesi laadukkaan Bernette saumurin, mutta "lukivirheen" takia koneen kyljessä lukee Bernella taikka Pernella? Ostit ja maksoit aasin, kun tarkoitus oli hankkia arabialainen.

        En tiedä ikääsi ja voit hyvin olla nuorehko ihminen, mutta tämä sanotunlainen koijaaminen kohdistuu etupäässä iäkkäämpiin kuluttajiin. Kirjoitan nyt yleisesti eräitten ompelukonekauppiaiden moraalista ja etiikasta, enkä tarkoita varta vasten mainitsemaasi firmaa. Käsittääkseni Janomet ovat ihan yhtä hyviä/kestäviä/käyteltäviä kuin huskut, elnat, pahvit taikka sinkerit. Ilmeisesti Janomen olet ko. kaupasta ostanut?

        On todella hyvä asia, että Prismat, postimyynnit ja eräät verkkokaupat ovat ottaneet ompelukoneet tuotelistalle. Niissä hinnat ovat noin yleisesti ottae´n kohdallaan. Katselin eilen marketissa 99 euron hintaista perusompelukonetta. Siististi tehty, kävi tasaisesti ja näytti olevan samanlainen jalkapolkimen pistoke kuin useimmissa 200-500 euron merkeissä. Ts. sisäkalutkin suurin piirtein samat kuin kivijalkakauppojen merkkien. Kauppiaat kiukkuisia marketeille, kun eivät pysty samoihin volyymeihin, joten katteet tippuneet sitten hyvien aikojen, kun koneesta jäi 1000-2000 mummua kauppiaalle.


      • voiaikojavoitapoja

        Kirjoitit: "Missä tahansa vähän isommassa liikkeessä olen aina voinut palauttaa tuotteen kuitin kanssa eikä mitään ongelmia ole ollut."
        Teet siis useinkin sitä, että ostelet tavaroita ja roudaat ne seuraavana päivänä takaisin?! Kummallista touhua.
        Etkö voi harkita etukäteen näitä isompia ostoksiasi ja miettiä, haluatko varmasti ko. tuotteen?
        Sinulla on kuitenkin käytössäsi nettikin. Sen avulla olisit tässäkin tapauksessa voinut hyvin tehdä vertailuja eri ompelukoneiden ja liikkeiden välillä. Ei. Sinä päätit mennä hakemaan liikkeestä koneen ajatuksella: Saahan sen sitten palauttaa, jos tulee katumapäälle lompsaansa katsottuaan. Tai kun ukko on nostanut sinut seinälle ostoksiesi takia.


      • tommosiakinon

        Tämä! Ei se yrittäjä ole mikään postitoimisto mistä kannellaan paketteja kotiin ja palautetaan. Sen yrittäjänkin pitää elää sillä myynnillään ja kaltaisesi turhan palauttelijoiden kuuluukin saada nenilleen. Olen minä itsekin saanut joskus kaupoissa nenilleen ja huomannut jälkikäteen sen saavan muualta halvemmalla. Mitä olen tehnyt? Olenko mennyt nettiin haukkumaan yrittäjän pataluhaksi, vai olenko nöyrästi kärsinyt tappioni ja pitänyt suuni kiinni! Enkä ole kertonut kenellekään minkä typeryyden olen tehnyt, koska osaan HÄVETÄ omia hölmöilyjäni.

        Onneksi kyse on ollut pienemmistä ostoksista, mutta olen silti ottanut isompienkin kanssa opikseni ja vertailen erittäin tarkkaan ennen ostoa malleja/ominaisuuksia/hintoja.

        Toivottavasti sinäkin aloittaja opit tästä jotain, sen sijaan että pidät yrittäjää postitoimistona!


    • Petetty kaupoissa

      Kun antavat 60-70% alennuksen tuotteesta ja on edelleen ylihintainen niin pidän tällaisten liikkeiden toimintaa huijausta vastaavana. Tarkoituksellisesti alennusta/hintaa on vedätetty harhauttamaan asiakasta.

      Samaan kategoriaan kuuluu mattokauppiaiden kanssa.

      Missä tahansa muussa liikkeessä tällainen alennus tarkoittaa erittäin edullista hintaa.

      • voiaikojavoitapoja

        Ei kai sinulta hintaa salattu missään vaiheessa? Kai olisit voinut jo etukäteen selvittää tämän "vedätyksen"-


      • näinhänsiinäkävi

        Kävin minäkin Anttilassa koko kesän katsomassa onko eräs kesätuote tullut tarjoukseen. No lopultahan se syksyllä tuli. Hintalapussa luki mitälie -305070%, mutta oikeasti siitä minkä hinta oli koko kesän oli hinta laskenut 1 euron!!!

        1 Euron. Sen jälkeen en enää koskaan asioinut Anttilassa. No.. konkkaanhan se meni koko pulju. hihi ;)


    • petetty kaupoissa

      Kuinka monta kertaa tämä pitää selittää tämä että kun myydään että tässä sinulle hyvä ompelukone ja saat siihen 70% alennuksen ja se on nyt ja tässä kun pitää heti päättää ja ostaa.

      Sitten jälkeenpäin ymmärtää että sinua ja hintaa on vedätetty.

      Kun haluaisi palauttaa avaamattoman tuotteen niin ilmoitetaan kylmäkiskoisesti ettei missään nimessä oteta takaisin.

      Mikäli tällainen on teistä hyvä niin ostakaa ihmeessä samanlailla tai sitten käsitätte asian paremmin.

    • niintainäin

      Kyllähän sinä asiakkaana siinä tilanteessa teet sen päätöksen ostatko vai et, uskotko myyjää vai et, myyjän on tietysti saatava tuote myytyä. On ihan päivänselvää ettei mikään firma pysty myymään tuolla aleprosentilla uutta tuotetta, on täyttä typeryyttä uskoa moista. Onko se sitten firman vai asiakkaan vika, siitä voidaan väitellä ikuisuuteen.
      Täälläkin myytiin uutta tuotetta -50%, mietin että jos tuohon hintaan pystyy myymään niin on tuo prosenttimäärä ollut tyhjää hintaa. Eikä tuo alehinta ole vielä se lopullinen hinta, kyllä kauppa ottaa siitä osansa. Mikään firma ei pyöri puhtaalla tehdashinnoittelulla.
      Tekeekö se juuri tuosta liikkeestä huijausliikkeen kun muitakin on pilvin pimein?

    • näin on

      Turha tässä on ketjun aloittajaa parjata, olen sitä mieltä, että konekauppias on/oli epärehellinen ja kiero, en pidä sellaisista kaupoista, Olisi olut reilua peliä purkaa kauppa, mutta oli ahne kauppias ja sellaisella on yleensä kakkainen loppu.!

    • miiukkainen

      Varokaa hyvät ihmiset ostamasta Janome-merkin konetta Suomesta!! Etenkin juuri noita PUIKKOSIA!! He ovat täysiä huijareita!! Vaokaa myös OMMELASEMAA!! Ja muita samalta haiskahtavia. Erityisen varovaisia kannattaa olla Janome-merkkiä katseltaessa. Varokaa myös kiertäviä ompelukonekauppiaita, jotka uskottelevat, että heillä on toimipiste tai liike Etelä-Suomessa.

    • Ettei vaan unohtuis! - Varokaa tuplasti yhdistelmää Janome ja Puikkonen!!! Sekä Malmin että Espoon ja Lohjan Puikkosia.

    • ommellmamma

      Olen kyllä ollut siinä luulossa että palautusoikeus koskee kaikkia kauppoja ja kaikkia tuotteita.
      Varsinkin jos pakkaus on avaamaton.
      Eikä syytä tarvitse esittää.

      Kuluttajasuojalaista selvinnee ehdot.

      Toki kauppojen teossa auttaa kun ottaa asioista ensin selvää kyselemällä kavereilta ja tutkimalla nettiä.
      Itse olen vanhan-aikainen ja käyn mielellään liikkeissä pyytämässä tarjouksia jotka kirjataan johonkin paperille.
      Jopa mustekynällä kirjoitettu paperi käy todisteesta riitatilanteessa.

      Toki maaseudulla asuvalle tämä on vaikeampaa, mutta jos kerran-pari vuoteen ottaa aikaa käydä isommassa maalikylässä kysymässä tarjoukset kaikilta kys tuotteen myyjiltä niin säästää aikaa ja säästyy harmeilta.

      Nykyongelma tosin taitaa olla tämä mullejaheti-asenne.

      Asioista pitää jaksaa ottaa selvää, ennenkuin hankkii mitään satasta kalliimpaa.

      Ja palautusoikeus koskee muuten halvempiakin tuotteita.

      Itselleni tulee Kuluttaja-lehti ja siitä on ollut todella paljon apua moneen ostostilanteeseen, sillä lehdessä on paljon testejä ja heidän nettisivuillaan lisää testejä tuotteista jotka eivät mahtuneet lehteen.
      Ja testeihin voi luottaa, koska lehdessä ei ole mainoksia eli mainostajat eivät voi vaikuttaa testien tuloksiin.
      Lehti ei edes ole kallis joten hyvä hankinta.

      • Aivokääpiö

        Palautusoikeus koskee vain viallisia tuotteita . Jokainen yrittäjä saa itse päättää haluaako tarjota tällaisen edun asiakkaille . Avokauppa on vaihtoehto jos haluaa sovittaa tuotetta kotona.
        Nettikauppojen hinnat ovat tietenkin ihan muuta kuin kivijalkakauppojen , ei ole liikehuoneistovuokria eikä muita kuluja . Ajattele jos itse olisit yrittäjä , miten suhtaudut asiakkaisiin jotka ostavat ja palauttelevat tuotteita , pitäisikö ensin ottaa selvää asioista ja sitten vasta lähteä ostoksille .


      • TyytyväinenPalveluun

        Olen ilmeisesti ainoa joka on tyytyväinen heidän palveluihinsa. Olen ostanut monta konetta Malmilta vuosien aikana ja palauttanut pari vanhaa. Kertaakaan ei ole tarvinnut palauttaa heiltä ostettua konetta. Kertaakaan ei ole tullut tunnetta, että olisi tullut huijatuksi. Janomen saumuri, ompelukone ja brodeerauskone toiminut moitteettomasti monta vuotta ja huom. ompelen paljon. Musta jotenkin tuntuu, että tässäkin tapauksessa on, että niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan. Minä olen saanut tuosta liikkeestä vain ystävällistä palvelua ja apua silloin kun olen tarvinnut.
        Kun lukee näitä negatiivisia kommentteja ko. liikkeestä, niin tulee sellainen tunne, että heidän kilpailijat täällä kirjoittelevat ja haukkuvat eikä suinkaan asiakkaat.


      • harvinaista
        Aivokääpiö kirjoitti:

        Palautusoikeus koskee vain viallisia tuotteita . Jokainen yrittäjä saa itse päättää haluaako tarjota tällaisen edun asiakkaille . Avokauppa on vaihtoehto jos haluaa sovittaa tuotetta kotona.
        Nettikauppojen hinnat ovat tietenkin ihan muuta kuin kivijalkakauppojen , ei ole liikehuoneistovuokria eikä muita kuluja . Ajattele jos itse olisit yrittäjä , miten suhtaudut asiakkaisiin jotka ostavat ja palauttelevat tuotteita , pitäisikö ensin ottaa selvää asioista ja sitten vasta lähteä ostoksille .

        Jos tuote ostetaan uutena eli siinä ei ole vaurioita eli kauppias tuotetta myytäessä ei esim. ole antanut alennusta vaurioituneesta tuotteesta, tuotteen pitäisi olla myyntikunnossa palautettaessa. Kauppias ei voi myydä tuotetta toiselle asiakkaalle tai palauttaa toimittajan varastoon, jos tuote ei ole uudenveroinen eli samassa kunnossa kuin myytäessä. Tunnen henkilöitä, jotka ovat yrittäneet palauttaa kauppaan ostamansa kengät. Toisen pohjat olivat kuluneet eikä myyjä suostunut ottamaan niitä takaisin. Toinen asiakas ei olisi suostunut ostamaan iitä enää uden hinnalla. Jos kauppias ei ota tuotetta takaisin ja palauta rahoja, yksi vaihtoehto on kokeilla huuto.net tai keltainenporssi.fi kautta myyntiä sekä mitä saa tuotteesta hintana myydessään itse tätä kautta.


      • muumimaailma

        Olen samaa mieltä ihan huijareita.
        Tästä on useampi vuosi kun vein vanhan saumurin sinne ja piti ostaa uusi niin vanha kone myytiin minulle uutena no sen onneksi vaihtoivat pitkän keskustelun jälkeen.....

        Minkäälaista kuittia ei tullut vanhasta koneestani ja käteisellä siellä piti maksaa ettie vaan olisi rahan pesua......


    • Sofi2017

      MInun koneeni on huollettu siellä ja tiedän, että esim. Berninan koneiden arvo säilyy ja koneet kestää. Ovat siis Ompelukoneiden Mersuja.

    • halpaanmenihihi

      Ei sinua petetty. Tulit kotiin ja löysit koneen netistä halvemmalla? Niinkö?

    • eieieimp

      Yhden koneen ostin sieltä, joutui nopeasti romutettavaksi romu kun oli. Ei ikinä enää ropoakaan MP huijareille.

    • Ompelukoneesta

      Olen ostanut ja huollattanut koneeni kyseisessä liikkeessä ja kaikki on mennyt hyvin ja sovitusti.

    • OmpelijanUkko

      Kauppiaalla ei ole velvollisuutta purkaa kauppaa.
      Tämä hyypiö levittää tätä kirjoitusta lähes jokaiseen keskustelupalstaan ja aiheuttaa haittaa yrittäjälle.
      Minulla ei ole mitään valittamista ko liikkeestä. Käytetynä ostettuun koneeseen tuli vika, ja korjasivat mukisematta takuuna, vaikka vian syynä saattoi olla ompelija itse.

    • Anonyymi

      Olen saanut Malmin Tikki -liikkeestä hyvää palvelua. Olen ostanut kaksi hyvää konetta. 10 v käytön jälkeen tarvittiin korjausta Janomeen, sekin onnistui edullisesti, nopeasti ja pätevästi.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      271
      2576
    2. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      41
      1421
    3. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      73
      1421
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      22
      1176
    5. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1144
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      48
      1136
    7. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      26
      1133
    8. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      9
      1131
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      46
      1083
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      6
      1042
    Aihe